پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

7 شبکه اجتماعی محبوب در سال 2018

5 سال پیش ( 1397/10/4 )
پدیدآورنده : امیر آل علی  

امروزه شبکه های اجتماعی به علت محبوبیتی که در بین مردم پیدا کرده اند، به عنوان یک پایگاه مناسب برای انجام اقدامات تبلیغاتی برندها محسوب می شوند. با توجه به این امر که امکان حضور در تمامی شبکه ها وجود نداشته و این امر زمان و هزینه زیادی را به همراه خواهد داشت به همین خاطر همواره آگاهی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که ملاک انتخاب شما نباید تنها محدود به میزان محبوبیت هر یک از شبکه ها باشد و لازم است تا نگاهی به امکانات و ویژگی های هر یک داشته باشید. بدون شک روزهای پایانی سال بهترین زمان برای معرفی برترین ها خواهد بود.

در همین راستا و در ادامه به بررسی7 شبکه اجتماعی محبوب سال جاری خواهیم پرداخت.

شبکه اجتماعی محبوب سال 2018

1-فیس‎بوک

فیس‎بوک نخستین شبکه اجتماعی جهان است که در سال 2003 توسط مارک زاکربرگ تاسیس شد. اگرچه این شبکه در ابتدا تنها برای ارتباط میان دانشجویان دانشگاه هاروارد طراحی شده بود، با این حال پس از استقبال بی نظیر از آن این شبکه به صورت جهانی در اختیار عموم قرار گرفت. محیط کاربری این شبکه به این صورت است که شما می-توانید پس از نام نویسی، صفحه ای را برای خود ایجاد کنید و در آن به ارسال مطالب مورد نظر خود بپردازید. سایرین نیز می‎توانند نظرات خود را نسبت به هر یک از مطالب اعلام کنند. همچنین این امر که بتوانید خود را در گروه های همفکر قرار دهید، از دیگر مزیت های جذاب این شبکه محسوب می شود.

برای مثال در صورتی که شما به موسیقی خاصی علاقه مند هستید، می توانید در گروه های مرتبط با این موضوع حضور پیدا کنید. همین امر که امکان شخصی‎سازی مخاطبان وجود دارد، باعث شده است تا کار برای فعالیت برندهای تجاری آسان تر شود. همچنین این امر که نرخ تبلیغات در فیس‎بوک از گوگل کمتر است نیز از دیگر مزیت های آن محسوب می شود. همچنین این امر که فیس‎بوک همواره پیشگام در ارائه امکانات و قابلیت های جدید است نیز از دیگر دلایلی است که آن را به محیطی جذاب برای هر برندی تبدیل ساخته است.

مطلب مرتبط: مروری بر شبکه های اجتماعی و کاربردهای آن در ایران

2-توییتر

توییتر در سال 2006 توسط جک دروسی ایجاد شد. این شبکه بر پایه متن بنا شده و از محدودیت تعداد کلمه برخوردار است. همین امر نیز باعث می شود تا پیام های موجود کاملا خلاصه باشند و از پرداختن به موضوعات فرعی جلوگیری شود. دیگر مزیت بزرگ این شبکه این است که افراد می توانند مطالب ارسالی افراد را در کم ترین زمان ممکن به اشتراک گذاشته و با بازنشر کنند. همین امر نیز باعث شده است تا بسیاری از چهره های علمی و سیاسی، این شبکه را به سایر شبکه های موجود ترجیح دهند. با توجه به کاهش میزان محبوبیت فیس‎بوک در چند سال اخیر، پیش‏بینی می شود که توییتر بتواند به سلطه این شبکه پایان دهد.

3- لینکدین

این شبکه در سال 2003 توسط رید هافمن تاسیس شد. با توجه به این امر که این شبکه با محوریت کسب وکار ایجاد شده است، مکانی ایده آل برای حضور برندها محسوب می شود. درواقع با توجه به این امر که تمامی افراد حاضر در این شبکه به نوعی با کسب و کارهای مختلف در ارتباط هستند، به همین خاطر امکان ایجاد ارتباط کاری ای مهیا است که در هیچ شبکه دیگری یافت نمی شود. این امر به شما کمک خواهد کرد تا افراد دارای استعداد را شناسایی کرده و به استخدام خود درآورید. بدون شک این اقدام در مقایسه با روش های رایج استخدامی در زمینه صرفه‎جویی در وقت و هزینه و یافتن بهترین گزینه موجود، دارای اهمیت خواهد بود.

4-گوگل پلاس

گوگل پلاس درواقع شبکه اجتماعی مخصوص شرکت گوگل است که در سال 2011 و در راستای رقابت با فیس‎بوک ایجاد شد. اگرچه فیس‎بوک بارها به سوءاستفاده از اطلاعات کاربران خود متهم شده است، با این حال گوگل پلاس موفق شده است تا با شفافیت کامل اقدامات خود، اعتماد حداکثری کاربران خود را به دست آورد. با توجه به این امر که این شبکه متعلق به گوگل است، حضور موثر در آن می تواند به بهبود بهینه‎سازی سایت شرکت نیز کمک شایانی کند.

5-یوتیوب

یوتیوب دومین وب‎سایت پرطرفدار جهان(پس از گوگل) و معروف ترین شبکه اشتراک‎گذاری ویدئو محسوب می شود که در سال 2005 توسط سه کارمند سابق پی پال(بزرگترین شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک) به نام-های استیو چن، چاد هرلی و جاوید حکیم تاسیس شد. این شبکه در سال 2006 توسط گوگل خریداری شد. بدون شک یوتیوب بهترین مکان برای در معرض نمایش قرار دادن کلیپ های تبلیغاتی برندها است. همچنین با توجه به حضور فوق العاده زیاد کاربران و محیط کاربری جذاب آن، انجام تبلیغات در آن نیز می تواند کاملا سودمند باشد.

6-پینترست

پینترست در سال 2010 توسط بن سیلبرمن تاسیس شد. از نظر محتوایی این شبکه بر پایه ارسال تصویر بنا شده است که از این نظر به اینستاگرام شباهت هایی دارد. با این حال تصاویر موجود در آن در دسته ‎بندی های دقیقی قرار گرفته شده است که این امر باعث می شود تا کار با آن کاملا جذاب و هدفمند باشد. درواقع شما در شبکه هایی نظیر اینستاگرام و فیس‎بوک، اقدام به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود می کنید. این امر در حالی است که در پینترست دیگر اطلاعات شخصی مبنای کار قرار نگرفته و شما باید به سراغ مطالبی بروید که ارزش بالایی را به همراه خواهد داشت که این امر به دو طریق بورد و پین قابل انجام است. در حال حاضر نیز با توجه به اضافه شدن امکان خرید مستقیم به آن، برندهای بسیاری در این شبکه فعالیت می کنند. جالب است بدانید که پینترست از جمله معدود شبکه هایی است که در آن تعداد کاربران زن بیش تر است. به همین خاطر این شبکه برای فعالیت برندهای مرتبط با حوزه زنان، کاملا مناسب است.

مطلب مرتبط: اپلیکیشن های پیام رسان محبوب تر از شبکه های اجتماعی

7-اینستاگرام

درست مانند مورد قبل، اینستاگرام نیز یک شبکه اجتماعی بصری است که در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر تاسیس شد. میزان رشد محبوبیت این شبکه به حدی زیاد بوده است که مسئولان فیس بوک در ازای رقمی نجومی در سال 2016 اقدام به خرید آن کردند. درواقع مزیت بزرگ اینستاگرام در این است که به خوبی موفق شده است تا نیازهای کاربران خود را تامین کند. همین امر نیز باعث شده است تا نرخ میزان مراجعه روزانه کاربران این شبکه بالاتر از هر شبکه اجتماعی دیگری باشد. به همین خاطر اینستاگرام برای فعالیت هر برندی مناسب است. درواقع شما در اینستاگرام با محدودیت یوتیوب مواجه نیستید و می توانید علاوه بر عکس، به ارسال کلیپ و متن نیز بپردازید. از دیگر مزیت های بزرگ این شبکه قابلیت استوری است که به مطالب 24 ساعته اختصاص دارد که خود عامل مهمی در علت مراجعه روزانه کاربران آن محسوب می شود. با توجه به این امر که اینستاگرام در حال حاضر به فیس‎بوک تعلق دارد، حمایت باسابقه ترین و در عین حال پرکاربرترین شبکه اجتماعی جهان نیز به بهبود عملکرد آن کمک کرده است.

آمارها در این رابطه حاکی از آن است که 95درصد کاربران اینستاگرام، از فیس‎بوک نیز استفاده می کنند که به خوبی بیانگر ارتباط مناسب این دو شبکه با یکدیگر است. حضور برندهای جهانی و ستارگان مختلف در این شبکه نیز از دیگر مزیت‎های بزرگ آن محسوب می شود. همچنین روانشناس ها در این زمینه عقیده دارند که افراد مواردی را که مشاهده کنند، به مراتب بهتر به خاطر خواهند سپرد و بازیابی بهتری را نیز در مقایسه با مطالب شنیده و خوانده شده خواهند داشت. به همین خاطر نیز تبلیغات در این شبکه معمولا با موفقیت مناسبی همراه است.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LYjwygRd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه