پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج سودآوری را به عنوان یک اصل اساسی در هر صنعت و تجارتی از جمله صنعت خودرو اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، ارتقای کیفیت خودرو و پرداخت حقوق سهامداران با سودآوری معنا پیدا می کند.

غلامرضا مرحبا در خصوص اهمیت سودآوری در صنعت خودرو اظهار داشت: بدیهی است که هر صنعت، تجارت و کسب و کاری زمانی می تواند به توسعه پایدار دست یابد که سودآور باشد. سودآوری به عنوان یک اصل اساسی در تولید است و صنعت خودرو نیز از این دایره خارج نیست.

پیشرفت و توسعه پایدار صنعت خودرو در گرو سودآوری است

وی افزود: تحقق اهداف سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، رشد و پیشرفت صنعت قطعه سازی، ارتقای کیفیت محصول نهایی، کسب حاشیه سود و پرداخت حقوق سهامداران و نیروی کار با سودآوری معنا پیدا می کند، ضمن اینکه مسیرها و شیوه های سودآوری نیز حائز اهمیت است.

وی ضمن تایید افزایش هزینه ها و قیمت تمام شده تولید از جمله مواد اولیه گفت: می بایست رقبا وارد عرصه تولید خودرو شوند و صنعت در یک بازار رقابتی در جهت بقای خود و مدیریت هزینه ها تلاش و حرکت نماید.

مرحبا در پایان با توجه به عدم تناسب قیمت خودرو با هزینه های تمام شده که به زیان انباشته خودروسازان منتهی شده است، خاطرنشان کرد: خودروسازان باید در جهت کاهش هزینه های تولید بکوشد و از آنجایی که واردات به دلیل کمبود ارز جاری نیست، قیمت خودرو باید در بازار آزاد رقابتی تعیین شود که رقبا می توانند اعم از خودروسازان داخلی و خارجی باشند. در رقابت با خودروهای خارجی نیز می بایست درصد اندکی از بازار به آن دسته از خودروهای وارداتی هم کلاس با خودروهای داخلی اختصاص یابد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u1JzjSTk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه