پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی روز به غروب و غروب به شب تبدیل می شود، یک نورپردازی دقیق، محیطی گرم با نور کافی برای صرف غذا و مقداری ایمنی در مسیرهای تاریک فراهم می کند.

انتخاب صحیح تجهیزات نورپردازی و طراحی اصولی با درنظرگرفتن شرایط اقلیمی و سایر فاکتورهای مهم از ضروریات پروژه های نورپردازی در فضاهای باز است. در این مقاله به بررسی برخی از نکاتی می پردازیم که باید قبل از آغاز نورپردازی مورد توجه قرار دهید.

ما به شما کمک می کنیم تا انواع و سبک های مناسب برای فضای خود را انتخاب کنید. و حتماً قبل از شروع به نورپردازی فضاهای بیرونی، نکات ایمنی را بررسی نمایید.

 

چیزهایی که بهتر است قبل از نورپردازی در فضای خارجی بدانید

 

انواع تجهیزات نورپردازی محیط بیرونی

نورپردازی بیرونی نیز مانند نورپردازی داخلی، می تواند از ترکیبی از تجهیزات زمینی، سقفی، دیواری و رومیزی تشکیل شود.

 

چراغ های دیواری

چراغ دیواری یکی از انواع چراغ های فضای باز است که همانطور که از نامش مشخص است به دیوار متصل می شود و در نمای بیرونی ساختمان ها مانند حیاط، تراس، محوطه‌ی ویلا، ورودی پارکینگ و... کاربرد زیادی دارد. چراغ های دیواری را می توان تقریباً در هر جایی از باغ که یک سطح عمودی صاف ارائه می دهد استفاده کرد.

چراغ دیواری یکی از مناسب ترین تجهیزات نورپردازی فضای بیرونی برای مکان هایی مانند راه پله ها و مسیرها که احتمال افتادن یا سر خوردن در آن زیاد است می باشد. این تجهیزات هم در دکوراسیون داخلی و نورپردازی داخلی و هم در نورپردازی بیرونی کاربرد دارند.

 

چراغ های سقفی

چراغ های سقفی فضای باز به یک اتاق در فضای باز، اعم از پاسیوی نیمه سرپوشیده یا آلاچیق، ظاهری نزدیک به اتاق های داخلی می دهد. نصب چراغ های سقفی در فضای باز یکی از راه های محو کردن مرز بین فضای داخلی و خارجی است و به گسترش یکپارچگی کمک می کند.

چراغ های سقفی فضای باز شامل چندین دسته می شود که از جمله‌ی آن ها می توان به چراغ های آویز و چراغ های توکار سقفی اشاره کرد.

 

چراغ های کف

چراغ های ال ای دی زمینی یک انتخاب عالی برای نورپردازی بیرونی خانه هستند. آن ها محجوب و مدرن اند و نصبشان نسبتا آسان است. حتما اطمینان حاصل کنید که اتصالات 100٪ ضد آب هستند، در غیر این صورت ممکن است وقتی زمستان فرا می رسد چراغ های شما از بین بروند!

 

چیزهایی که بهتر است قبل از نورپردازی در فضای خارجی بدانید

 

چراغ های رومیزی

می توان از فانوس ، پروژکتور محوطه ای و حتی شمعدان برای نورپردازی از روی یک سکو یا میز استفاده کرد.

 

محل نورپردازی

 

نورپردازی پله ها

در روز، بهترین نورپردازی راه پله ها به سختی قابل توجه است. پس از غروب خورشید، نورهایی که به خوبی انتخاب شده اند می توانند راه پله ها را به نمایی درخشان تبدیل کنند.

 

نورپردازی فضای سبز

پارک ها و مناطق سبز، عملکرد طبیعی خود را تا حد زیادی در مجاورت ساختمان ها حفظ می کنند و تمامی انواع ارائه شده از فضای سبز شهری به نوعی مورد استفاده ی ساکنین و گردشگران قرار می گیرد. هنگام برنامه ریزی برای روشنایی آن، باید در نظر داشت که آیا فضای سبز، یک فضای عمومی 24 ساعته و قابل دسترس و تابع انتظارات مردم است یا خیر. پارک ها برای استفاده‌ی مردم ساخته می شوند و موفقیت یک پروژه‌ی پارک شهری به استقبال از آن بستگی دارد. نورپردازی فضای سبز باعث افزایش احساس امنیت در شب و افزایش اقبال عمومی نسبت به آن می شود.

 

چیزهایی که بهتر است قبل از نورپردازی در فضای خارجی بدانید

 

نورپردازی مسیر

به دلایل ایمنی، نصب نورپردازی در پیاده رو مفید است. نصب و راه اندازی نورپردازی مسیر برای یک باغ، خیلی دشوار نیست اما برای یک چیدمان حرفه ای الهام بخش، می توانید از یک متخصص نورپردازی کمک بگیرید.

نورپردازی از بالا

هنگامی که تجهیزات بر روی یک درخت قرار بگیرند، جلوه ای شبیه به مهتاب ایجاد می کنند و یک راه پله یا مسیر را با روشنایی ملایم شستشو می دهند.

نورپردازی با چراغ های خیابانی

چراغ های خیابانی که برروی تیرهای فرورفته در زمین قرار می گیرند و با سایه بان های متنوع و در ارتفاع های گوناگون و رنج های قیمتی مختلف عرضه می شوند از گزینه های نورپردازی مسیر هستند که نور را به سمت پاهای شما می پاشند و می توانند شعاع زیادی را روشن کنند.

 

نورپردازی تخصصی محیط های باز

فاکتورهای بسیاری مانند کاربرد، ترجیحات، ویژگی های محل نورپردازی، مصرف انرژی، بودجه و وجود یا عدم وجود المان های خاص در طراحی نورپردازی شهری باید مورد بررسی قرار گیرند.

شرکت دانش بنیان فانا به لطف تجربه ی بیش از ده ساله و تلاش های واحد تحقیق و توسعه ی خود، تکنولوژی های روز دنیا را برای استفاده در شرایط خاص جغرافیایی شهرهای ایران به کار می گیرد. تجهیزات و پروژکتورهای انحصاری فانا جهت به حداکثررساندن راندمان و به حداقل رساندن خرابی و نیاز به تعمیرات، ضمن برخورداری از تاییدیه ی سازمان استاندارد ایران، تحت آزمایش های کنترل کیفیت دقیق قرار می گیرند.

این تجهیزات عبارتند از:

انواع پروژکتور دفنی، انواع پروژکتور استخری، انواع چراغ دور نازلی، انواع چراغ چمنی و پایه دار، انواع چراغ خطی، انواع پروژکتور ال ای دی

 

رزومه‌ی شرکت فانا

برخی از سازمان های دولتی که با شرکت فانا همکاری داشته اند:

شهرداری کرمانشاه، شهرداری اصفهان، شهرداری بندرعباس، شهرداری کرمان، شهرداری شیراز، شهرداری ساری، شهرداری نجف آباد، شهرداری گلپایگان، شهرداری ورنامخواست، شهرداری کوار فارس، شهرداری بافران، شهرداری زرین شهر، شهرداری دزفول، شهرداری نورآباد، شهرداری مبارکه

برخی از سازمان های خصوصی با شرکت فانا همکاری داشته اند:

مجموعه‌ی رستوران های زنجیره ای ارکیده، هتل هرمز بندرعباس، دهکده‌ی گردشگری گلستانکوه خوانسار، سیتی سنتر فولادشهر

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lu19hUCq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه