سه شنبه, ۲۹ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Tue, 19 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایسنا، درآمد شرکت هواوی در نیمه اول سال میلادی جاری، بر مبنای سال به سال، ۵.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۰۱.۶ میلیارد یوان (۴۴.۷۳ میلیارد دلار) رسید و افت شدیدتری در فاصله ژانویه تا مارس داشت.

کِن هو، رئیس هیات مدیره دوره ای هواوی اعلام کرد: در حالی که کسب و کار دستگاه های مصرفی دچار افت شد، کسب و کار زیرساخت ICT این شرکت، رشد ثابت خود را حفظ کرد.

کاهش درآمد هواوی در نیمه اول سال میلادی جاری

حاشیه سود این شرکت فناوری چینی، به پنج درصد رسید و سود خالصش ۱۵.۰۸ میلیارد یوان بود که طبق محاسبات رویترز، کمتر از ۳۱.۳۹ میلیارد یوان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ بود.

به گفته سخنگوی هواوی، اقتصاد ضعیف، اختلالات کووید ۱۹ و چالش های زنجیره تامین، به کسب و کار دستگاه های مصرفی هواوی که تلفنهای هوشمند و لپ تاپ می فروشد، ضربه زده است.

درآمد این شرکت بیش از یک چهارم کاهش پیدا کرد و به ۱۰۱.۳ میلیارد یوان رسید.

هواوی همچنین سرمایه گذاری در فناوری و کسب وکارهای جدید را افزایش داده که روی سود این شرکت تاثیر گذاشت.

آمار ماه گذشته شرکت تحقیقاتی کانترپوینت نشان داد فروش سه ماهه دوم در بازار تلفن هوشمند چین، در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، به میزان ۱۴.۲ درصد کاهش پیدا کرد در حالی که حجم فروش به پایین ترین رکورد یک دهه اخیر سقوط کرد.

آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری ساخت آمریکا را محدود کرد و در نتیجه، توانایی هواوی برای طراحی تراشه ها و تامین قطعات از فروشندگان خارجی به شدت محدود شد. این ممنوعیت نفوذ هواوی در بازار تلفنهای هوشمند را به شدت تضعیف کرد.

هواوی اکنون به حوزه های کسب و کار جدید شامل قطعات خودروی هوشمند و سیستم های بهینگی انرژی وارد شده است و طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، کسب و کار خدمات ابری هواوی ۱۸ درصد از بازار چین را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین سیستم عامل «هارمونی» را عرضه کرده که اکنون در ۳۰۰ میلیون دستگاه ساخت این شرکت استفاده می شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GpktSRxE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه