چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی صحبت از صنعت غذا و نوشیدنی می شود، ضروری است که محصولات به درستی تولید، ذخیره و حمل و نقل شوند. این امر برای اطمینان از ایمن ماندن محصولات برای مصرف و ماندگاری مهم است. با آگاهی از اهمیت مدیریت صحیح محصولات غذایی و آشامیدنی، کارخانه های محصولات فولادی ضد زنگ مانند شیرآلات بهداشتی، گیره های بهداشتی و صافی های بهداشتی استیل انتخاب می کنند. این مقاله قصد دارد به چند مزیت کلیدی استفاده از محصولات و تجهیزات لوله استیل در صنایع غذایی بهداشتی بپردازد.

آیا لوله استیل صنایع غذایی بهداشتی است؟

سرمایه گذاری در ایمنی مواد غذایی

سرمایه گذاری در ایمنی مواد غذایی که مبتنی بر علم دقیق و مقررات مبتنی بر علم است، می تواند به مقابله با آلودگی مواد غذایی کمک کند، در حالی که بازدهی کافی را به صنعت غذا تضمین می کند. یکی از این سرمایه گذاری ها استفاده از تجهیزات لوله استیل حاوی نیکل است. بسیاری از صنایع مرتبط با مواد غذایی از خواص بهداشتی لوله استیل بهره می برند و در عین حال مواد غذایی را برای مصرف کنندگان در طول زنجیره ارزش ایمن نگه می دارند. استیل های حاوی نیکل طعم یا رنگ غذا را تغییر نمی دهند، غذا را آلوده نمی کنند و با تمیز کردن و استریل شدن آسان و مؤثر، عملکردی استثنایی برای حفظ ایمنی مواد غذایی ارائه می کنند.

مزایای استفاده از لوله استیل در صنایع غذایی بهداشتی

انتخاب مواد مناسب برای استفاده در هنگام کار در صنعت فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی بسیار مهم است. استفاده از تجهیزات و محصولات استیل در طول فرآیند تولید مزایای متعددی دارد. برخی از ویژگی های لوله استیل آن را به یک ماده فوق العاده بهداشتی در طبیعت تبدیل می کند؛ بنابراین برای تولید کارخانه ها و ماشین آلات صنایع غذایی مناسب است. در این بخش به مزایای استفاده از لوله استیل در صنایع غذایی بهداشتی می پردازیم.

آیا لوله استیل صنایع غذایی بهداشتی است؟

مقاومت در دماهای مختلف

لوله استیل را می توان به راحتی در دماهای بسیار سرد و بسیار گرم استفاده کرد. این ویژگی لوله استیل را برای تمام جنبه های تولید غذا و نوشیدنی مناسب می کند. از تحمل دماهای بالا در طول تولید گرفته تا نگهداری خوب در مکان های ذخیره سازی سرد، محصولات و تجهیزات استیل برای مقاومت در برابر دماهای مختلف همه کاره هستند.

طول عمر بالا

وقتی صحبت از طول عمر می شود، مواد بسیار کمی را می توان با لوله استیل مقایسه کرد. در شرایط معمول، محصولات استیل می توانند بیش از 100 سال عمر کنند. این ویژگی استیل را به ماده ای عالی برای استفاده در کارخانه های فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی تبدیل می کند. تولیدکنندگان نگران تعویض شیرآلات بهداشتی لوله استیل، اتصالات لوله یا سایر تجهیزات نخواهند بود و اگر محصولات غذایی نیاز به نگهداری طولانی مدت داشته باشند، لوله استیل به خوبی مقاومت می کند.

تمیز کردن آسان

در صنایع غذایی بهداشتی، حفظ یک محیط تمیز بسیار مهم است. به همین دلیل است که استفاده از تجهیزات استیل می تواند مفید باشد. تمیز کردن استیل بسیار آسان است، به همین دلیل می تواند به جلوگیری از آلودگی و گسترش باکتری به محصولات غذایی و نوشیدنی کمک کند. وقتی تولیدکنندگان از موادی استفاده می کنند که تمیز کردن آن آسان است، می توانند مطمئن باشند که محصولاتشان در معرض خطر بسیار کمتری برای آلوده شدن یا از دست دادن تازگی هستند.

سایر مواد مانند چوب یا پلاستیک دارای شیارها یا منافذی هستند که باکتری ها می توانند در آن نفوذ کرده و رشد کنند. لوله استیل صاف است و جایی برای پنهان شدن باکتری ها فراهم نمی کند و به راحتی تمیز می شود. هنگام تمیز کردن لوله استیل، مهم است که همیشه از یک پاک کننده لوله استیل درجه مواد غذایی استفاده کنید.

مقاومت در برابر خوردگی

لوله استیل در مقایسه با سایر فلزات به ویژه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است که آن را برای استفاده در آشپزخانه عالی می کند. لوله استیل درجه مواد غذایی اغلب برای تجهیزات آشپزخانه استفاده می شود که نصب آن می تواند پرهزینه باشد. اما، از آنجایی که بیشتر گریدهای لوله استیل بسیار مقاوم در برابر خوردگی هستند، تجهیزات نیازی به تعویض مکرر ندارند.

استحکام

لوله استیل مواد غذایی بسیار قوی است و آن را به یک ماده عالی برای استفاده در تجهیزات سنگین یا قفسه بندی برای مکان های ذخیره سازی تبدیل می کند.

سطح غیر واکنش

لوله استیل یک فلز غیر واکنشی است، به این معنی که می توان از آن برای پخت غذاهای اسیدی مانند مرکبات، گوجه فرنگی و سرکه استفاده کرد. سایر فلزات مانند آلومینیوم و آهن واکنش پذیر هستند. پختن غذاهای اسیدی در این فلزات ممکن است بر طعم غذا تأثیر بگذارد، معمولاً طعم فلزی را اضافه می کند و می تواند به سطح فلز آسیب برساند.

هزینه

زمانی که از لوله استیل به درستی مراقبت و نگهداری شود، هزینه های نگهداری پایینی دارد.

چرا استیل انتخاب خوبی در صنایع غذایی بهداشتی است؟

  • سطح غیر قابل نفوذ آن از نفوذ باکتری ها جلوگیری می کند.
  • سطح صاف آن با در نظر گرفتن تمیز کردن آسان طراحی شده است.
  • در باکیفیت ترین شکل خود، به راحتی فرورفته نمی شود و نمی شکند.
  • در برابر فرسایش اسیدی که گاهی توسط برخی غذاها ایجاد می شود، حساس نیست.
  • سطح آن واکنش شیمیایی و باکتریولوژیکی را خنثی می کند.
  • ساخته شده است تا به راحتی با سایر پرداخت ها ترکیب شود.
  • پوشش آن در برابر آتش مقاوم است.
  • به عنوان یک سطح خنثی برای محصولات غذایی عمل می کند، به این معنی است که بوی هیچ غذایی را نمی گیرد یا منتقل نمی کند.
  • زمانی که به اندازه کافی نگهداری شود، قربانی خوردگی پیری نمی شود.
  • دارای خواص مقاوم در برابر لک و انتقال است.

بررسی دو نوع متداول لوله استیل در صنایع غذایی و نوشیدنی

صرفاً به این دلیل که لوله استیل برچسب ایمن برای مواد غذایی دارد به این معنی نیست که این ماده مناسب برای تأسیسات یا فرآیند تولید شما است. انواع مختلفی از لوله استیل برای مواد غذایی وجود دارد که هر کدام دارای ترکیبات و خواص متفاوتی هستند. دو نوع متداول 304 و 316L هستند.

لوله استیل 304

لوله استیل 304 به عنوان لوله استیل 18-8 شناخته می شود، زیرا حاوی 18٪ کروم و 8٪ نیکل است، 304 رایج ترین لوله استیل مورد استفاده در سراسر جهان است. بیش از 50 درصد کل لوله استیل تولید شده را تشکیل می دهد. ارزان تر از 316L است، 304 یک انتخاب اقتصادی و کاربردی برای اکثر محیط ها است.

304 می تواند در برابر خوردگی ناشی از اکثر اسیدهای اکسید کننده مقاومت کند. این دوام ضدعفونی کردن آن را آسان می کند و بنابراین برای بسیاری از کاربردهای آشپزخانه و مواد غذایی ایده آل است. همچنین دارای خواص شکل دهی و جوشکاری خوبی است که به آن امکان می دهد به اشکال مختلف تولید شود.

آیا لوله استیل صنایع غذایی بهداشتی است؟

کاربردهای لوله استیل 304

کاربردهای رایج لوله استیل 304 شامل دم کردن، فرآوری شیر و شراب سازی است. همچنین در اکثر یخچال ها، اجاق ها، سینک ها، ماشین های ظرف شویی، مخازن تخمیر و مخازن ذخیره سازی یافت می شود و می تواند در برابر خوردگی ناشی از مواد شیمیایی مختلف موجود در میوه ها، گوشت ها و شیر مقاومت کند. یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف 304 حساسیت آن به خوردگی ناشی از محلول های کلرید یا محیط های شور مانند آب شور است. مخازن ذخیره سازی، مخازن نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی اغلب از لوله استیل 304 به دلیل توانایی آن در برابر خوردگی ساخته می شوند.

لوله استیل 316L

با ترکیب تقریباً یکسانی با 304، دومین لوله استیل رایج، 316L، حاوی 16٪ کروم، 10٪ نیکل و 2٪ مولیبدن است. عنصر اضافی، مولیبدن، کلید افزایش مقاومت در برابر خوردگی است. مولیبدن به فلز در مقاومت در برابر حفره شدن (نوعی خوردگی که منجر به ایجاد سوراخ های کوچک در فلز می شود) در محلول های یون کلرید کمک می کند و در دماهای بالا استحکام را افزایش می دهد.

کاربردهای لوله استیل 316L

316L بیشتر در کاربردهایی مانند پردازش شیمیایی، محیط های کارخانه ای بسیار استریل، تولید پزشکی و دارویی و همچنین محیط های با شوری بالا مانند مناطق ساحلی یافت می شود. اگرچه معمولاً گران تر از 304 است، اما این هزینه اضافی را می توان با مقاومت اضافی 316L در برابر خوردگی توجیه کرد که باعث می شود در این کاربردها بیشتر از لوله استیل 304 دوام بیاورد.

انتخاب لوله استیل مناسب

تشخیص بصری بین 304 و 316L دشوار است. با این حال، ترکیب همه تفاوت را ایجاد می کند. انتخاب لوله استیل مناسب برای عملیات شما برای تولید ایمن و کارایی هزینه حیاتی است. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام لوله استیل برای شما بهترین کارایی را دارد در نهایت به کاربرد بستگی دارد.

لوله استیل 304 ممکن است انتخاب بهتری باشد اگر:

  • کاربرد شما به شکل پذیری منحصر به فردی نیاز دارد - 304 خواص شکل دهی و جوشکاری خوبی دارد.
  • کاربرد شما شامل نگرانی های هزینه است - 304 مقرون به صرفه تر است.

لوله استیل 316L ممکن است انتخاب بهتری باشد اگر:

  • کاربرد شما شامل عناصر بسیار خورنده مانند نمک است.
  • این ماده در زیر آب قرار می گیرد یا به طور مداوم در معرض آب قرار می گیرد.
  • کاربرد به استحکام و سختی بیشتری نیاز دارد.

سخن پایانی

لوله استیل نقش مهمی در تولید و ایمنی مواد غذایی ما دارد. در صنعت فرآوری مواد غذایی، لوله استیل در کل فرآیند از برداشت، جابه جایی و ذخیره سازی تا پخت و پز و سرو استفاده می شود. برای بسیاری از کاربردهای بهداشتی و حمل و نقل مواد غذایی، لوله استیل یک انتخاب مواد محبوب است. لوله استیل درجه مواد غذایی نه تنها می تواند در برابر دماهای خشن که پلاستیک را ذوب می کند مقاومت کند، لایه اکسید محافظ این ماده به جلوگیری از تشکیل زنگ زدگی که می تواند غذاها را آلوده کند، کمک می کند. شاید مهم ترین دلیل این باشد که لوله استیل مواد غذایی حاوی هیچ ماده شیمیایی نیست که بتواند به غذا نفوذ کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BrFJz5YB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه