پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

 اگر بتوانید روی تمامی جنبه های روحی و عاطفی کودک خود کار کنید، قطعا کودک شما، آینده بسیار روشنی خواهد داشت. متاسفانه، برخی از والدین به دلیل اینکه نمی دانند باید چه زمانی به روانشناس کودک در تهران مراجعه کنند، رشد عاطفی، اجتماعی و روحی کودکان را به تعویق می اندازند.

واقعیت این است که روانشناس کودک خوب در تهران، می تواند به بهترین شکل ممکن کودک را به سمت راه و روش های درست برای رشد بهتر سوق دهد. اگر شما هم احساس می کنید که نمی دانید دقیقا چه زمانی باید به مشاور کودک در تهران مراجعه کنید، حتما با ما در این مقاله همراه باشید.

 

 روانشناس کودک در تهران

 

5 علامت که نشان می دهند کودک شما نیاز به روانشناس کودک در تهران دارد

اگر به سلامت روحی و روانی کودک خودتان اهمیت می دهید، باید سعی کنید که در صورت دیدن یک سری علامت در کودک او را نزد روانشناس کودک در تهران ببرید. در ادامه چند علامت مهم که نشان می دهند کودک شما نیاز به جلسات مشاوره و روانشناسی دارد را ذکر می کنیم.

 

علامت اول؛ کودک شما به شدت پرخاشگر شده است

این روزها شاهد پرخاشگری کودکان در سنین پایین هستیم. دلیل پرخاشگری کودکان می تواند بسیار متفاوت باشد. گاهی پرخاشگری کودکان در اثر عوامل بیرونی و رفتار اطرافیان است. به همین خاطر، می توان این مشکل را با مراجعه به مشاور کودک در تهران رفع کرد.

اگر احساس می کنید که کودک شما پرخاشگر شده است و به راحتی با دوستان و یا خانواده خودش برخورد بد می کند، باید حتما به روانشناس کودک در تهران مراجعه کنید. در جلسات مشاوره، تمامی جوانب رفتاری کودک سنجیده می شود و مشکل نیز شناسایی می شود.

گاهی مشکل پرخاشگری کودک به دلیل کم خوابی، بلوغ زودرس و عوامل مختلف دیگری است که برخی قابل حل و برخی قابل کنترل هستند.

علامت دوم؛ کودک شما انرژی کافی برای بازی با دوستانش ندارد

شاید احساس می کنید که کودک شما انرژی کافی برای بازی کردن با همسن و سال های خودش را ندارد. اگر کودک شما علاقه اي به بازي کردن از خودش نشان نمي دهد و از طرفي بيشتر دوست دارد که در يک گوشه از خانه بنشيند، بهتر است که با يک روانشناس کودک خوب در تهران مشورت کنيد. چون طبيعت کودکان بازي و شلوغي است؛ اما اگر کودکي به بازي کردن علاقه زيادي نشان ندهد، احتمالا دچار يک مشکل رفتاري است.

اين کودکان بايد توسط يک روانشناس کودک در تهران به دقت بررسي شوند تا جوانب مشکل درک شود. گاهی مشکل از دوستان، والدین و اطرافیان است. ولی کودک در مورد مشکل خودش صحبت نمی کند و این موضوع روز به روز حادتر می شود.

 

روانشناس کودک در تهران

 

علامت سوم؛ کودک شما بیش از حد پر جنب و جوش شده است

بسیاری از والدین زمانی که در مورد کودک خودشان صحبت می کنند، می گویند «از دیوار راست هم بالا می رود.» این عبارتی است که بسیار از زبان مادران ایرانی شنیده ایم. به هر حال شیطنت کردن کودکان و بازیگوشی آن ها تا حد زیادی طبیعی است. چون کودکان در سنین پایین، انرژی بسیار بالایی دارند و تنها راه را برای تخلیه کردن این انرژی، بازی کردن و جنب و جوش داشتن می دانند.

اما اگر احساس می کنید که کودک شما بسیار پر جنب و جوش شده است. به طوری که به راحتی نمی تواند روی یک کار تمرکز کند و یا در هنگام نشستن روی زمین پاها و دستان خود را به شدت حرکت می دهد، باید حتما او را نزد یک روانشناس کودک در تهران ببرید. ممکن است کودک شما بیش فعال باشد و نیاز به دارو برای درمان مشکل خودش داشته باشد.

علامت چهارم؛ کودک شما تمرکز خوبی برای انجام تکالیف و کارها ندارد

تا به حال شده که از کودک خودتان بخواهید که تکلیف خودش را در چند دقیقه انجام دهد، اما متوجه شوید که یک تکلیف چند دقیقه ای، چندین سال طول کشیده است؟ واقعیت این است که یکی از دلایلی که باعث می شود کودکان برای انجام یک کار ساده زمان زیادی صرف کنند، نداشتن تمرکز کافی است.

اگر احساس می کنید که کودک شما تمرکز خوبی برای انجام تکالیف و کارهای روزمره خودش ندارد، حتما باید او را نزد یک روانشناس کودک در تهران ببرید تا مشکل کودک بررسی شود. در بسیاری از موارد، کودکان به دلیل هوش زیادی که دارند، نمی توانند روی یک موضوع تمرکز کنند. بنابراین، جای نگرانی نیست و فقط باید با مشورت با یک مشاور کودک در تهران، مشکل را برطرف کنید.

علامت پنجم؛ احساس می کنید کودک شما خودارضایی می کند

کودکان در سنین پایین دوست دارند که لذت های جنسی را تجربه کنند. قطعا آن ها نمی دانند که خودارضایی کار خوبی نیست و نمی توانند آن را متوقف کنند. اگر احساس می کنید که کودک شما در طول روز و یا شب ها، خودارضایی می کند و بلد نیستید که چگونه با او رفتار کنید، بهتر است که از مشاور کودک در تهران برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

البته دقت داشته باشید که خودارضایی در کودکان یک مشکل بسیار حاد نیست. بلکه کودکان برای اینکه می خواهند تجربه لذت بخشی از بازی کردن با اندام جنسی خودشان داشته باشند، این کار را انجام می دهند. بنابراین، نیازی نیست که با آن ها بد برخورد کنید و یا واکنش بدی نشان بدهید.

جمع بندی نهایی

به هر حال در جوامع امروزی که تکنولوژی پیشرفت زیادی پیدا کرده است و کودکان همه چیز را در گوگل و اینترنت پیدا می کنند، احتمال بروز مشکلات روحی و روانی در کودکان بسیار افزایش پیدا کرده است.

اگر شما هم احساس می کنید که کودک شما مانند همسن و سال های خودش نیست و در برخی از مواقع، رفتار غیر عادی دارد، بهتر است که با یک روانشناس کودک در تهران صحبت کنید. البته انتخاب بهترین روانشناس برای رفع مشکل کودک، اهمیت بسیار زیادی دارد. خانم دکتر مونا فلسفی، به عنوان یکی از بهترین روانشناسان کودک در تهران و نوجوان می تواند به شما برای رفع مشکلات کودکان کمک کند.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/R4PdmBrx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
محدثه :
1 سال پیش
مطلب خیلی عالی بود
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه