جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، سخنگوی وزارت صمت در گفتگوی اخیر خود به احتمال تمدید یا انقضای آیین نامه واردات خودرو در سال آینده اشاره کرد. به گفته وی، بندهای آیین نامه ممکن است بسته به بودجه و شرایط حاکم تغییر کنند. درواقع آیین نامه فعلی که هنوز نیز وارد فاز اجرایی نشده، تنها مربوط به سال 1401 است و برای سال آینده ایجاد تغییرات در آن قابل پیش بینی خواهد بود.

علیرغم احتمال تغییر مفاد آیین نامه، برخی شروط پابرجا باقی مانند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سقف قیمت ۲۰ هزار یورو اشاره کرد. با در نظر گرفتن این واقعیت که تنها قشر مرفه جامعه توان خرید خودروهای گران تر از ۲۰ هزار یورو را دارند، تمرکز اصلی واردات کماکان روی ورود خودروهای اقتصادی خواهد بود. حدود ۷۰ درصد جامعه را اقشار متوسط و کم درآمد تشکیل می دهند که برآورد نیاز آن ها در اولویت است.

تمدید یا انقضای آیین نامه واردات خودرو در سال آینده / بلاتکلیفی قیمت خودروهای وارداتی

این استراتژی نه تنها در ایران، بلکه در تمام کشورهای جهان رعایت می شود. بیش از ۵۰ درصد تقاضا به خودروهای اقتصادی اختصاص دارد و خودروسازان نیز عمده سرمایه خود را صرف تولید خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی قیمت می کنند. در هیچ جای دنیا تقاضای تولید ماشین های لوکس بیشتر از ماشین های معمولی نیست.

تمدید یا انقضای آیین نامه واردات خودرو در سال آینده بستگی به شرایط دارد. با این حال با توجه به اینکه آیین نامه امسال بر حسب بودجه امسال نوشته شده، احتمال تغییر برخی بندهای آیین نامه بیشتر است.

سخنگوی وزارت صمت همچنین در اظهارات خود، گفت: «واردات ۶۰ الی ۷۰ هزار خودرو اگرچه مورد انتقاد قرار گرفته و بی تأثیر قلمداد شده، اما واقعیت این است که افزایش عرضه هر کالایی موجب کاهش قیمت آن می شود. ولی موضوع مهم دیگری در این میان مطرح است که موجب اثربخشی واردات خودرو را کمرنگ می کند.»

از آنجا که اقتصاد کشور در حال حاضر با تورم بیش از ۴۰ درصد مواجه است، تأثیر مثبت واردات خودرو چندان به چشم نمی آید. اما حقیقت این است که واردات این حجم خودرو باعث می شود قیمت ها در جهت مخالف تورم حاکم، افزایش شدیدی نداشته باشد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pJG9jNPi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه