شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یک مقام صنفی گفت: وقتی بازار خودرو انحصاری بوده و خودروسازان رقیبی برای خود احساس نکنند افزایش قیمت ها در بازار رقم خواهد خورد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از ایرنا، بررسی ها از بازار خودرو پایتخت حاکی است در دوهفته اخیر قیمت خودروهای داخلی با افزایش از ۲ تا بیش از ۲۰ میلیون تومانی مواجه شده است.

این افزایش قیمت در دسته خودروهای مونتاژی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده است و در بخش خودروهای خارجی قیمت های عجیب وغریبی را شاهد هستیم. بااین حال خریدوفروش ها در بازار در حداقل خود است و بازار در رکود کامل به سر می برد.

کارشناسان از افزایش قیمت ارز و همچنین محدودیت عرضه خودرو از سوی خودروسازان به عنوان مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها یاد می کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: باتوجه به اینکه گفت وگوهای سیاسی پیرامون برجام تاکنون به نتیجه خاصی منجر نشده، همچنین عرضه خودروها کاهش یافته و مبحث واردات خودرو نیز در حد حرف است، همه این عوامل در کنار رشد چندکاناله نرخ ارز سبب شده شاهد افزایش قیمت خودروها باشیم.

"سعید مؤتمنی" افزود: باید عرضه خودرو در بازار پاسخگوی نیازها و تقاضاهای موجود باشد و تنها در این حالت می توان از ثبات قیمت ها صحبت کرد.

این مقام صنفی ادامه داد: وقتی بازار خودرو انحصاری بوده و خودروسازان رقیبی برای خود احساس نکنند، با مدیریت عرضه و تولید کم، افزایش قیمت ها در بازار رقم خواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به قیمت خودروهای مونتاژی و خارجی، تصریح کرد: در این بازارها نیز هیچ خبر خاصی نیست و هیچ مشتری صف نکشیده و در عمل قفل است، اما درعین حال قیمت های اعلامی از سوی فروشندگان بالا است، زیرا وقتی ریال ارزش خود را از دست می دهد فروشندگان خودرو برای این کالای سرمایه خود قیمت های بالاتری مطالبه می کنند.

مؤتمنی معتقد است: حل این مشکل فقط با رقیب تراشیدن برای خودروسازان داخلی میسر می شود، زیرا تا رقابتی وجود نداشته باشد هیچ کس حریف انحصارگران نخواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uDFPNdnv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه