دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، بازار خودرو سال ۱۴۰۱ را با رکود سنگین آغاز کرد. این رکود تا نیمه سال هم ادامه داشت و فعالان بازار خودرو می گفتند که خرید و فروشی صورت نمی گیرد و سطح معاملات به صفر رسیده است. اما برخلاف رکود، بازار خودرو هر روزه با افزایش قیمت همراه می شد. البته انتشار اخبارهایی مانند توافق در برجام یا آغاز طرح واردات، خودروها را با کاهش جزئی قیمت ها همراه می کرد. اما این رکود تورمی بود که بر تمام عوامل و خبردرمانی ها غلبه کرد و قیمت ها را افرایش داد.

افزایش قیمت خودرو در شش ماه گذشته

افزایش ۳۹۰ میلیونی قیمت خودرو در شش ماه

سال گذشته، اعلام شد که خودروهای درب کارخانه باید افزایش قیمت داشته باشند. اما رئیس جمهور دوباره قیمت ها را به وضع قبلی خود برگرداند و گفت افزایش قیمتی در کار نیست. ولی چندی بعد تصمیمی دستوری، جایگزین صحبت های رئیسی شد و قیمت خودروهای کارخانه ای را ۱۸ درصد افزایش داد. این اقدام باعث شد که قیمت خودرو در بازار نیز با افزایش قابل توجهی همراه شود. این افزایش در سال ۱۴۰۱ هم ادامه داشت و به جایی رسید که قیمت پراید ۲۰۰ میلیون تومان شد.

رکود بازار نتوانست جلوی افزایش قیمت را بگیرد و خودروهای پرطرفدار با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شدند. برای مثال، خودروی جک S5 اتوماتیک در بازه تنها شش ماه، ۳۹۲ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

البته گفته می شود که پس از افزایش ۱۸ درصدی خودرو درب کارخانه در سال گذشته، قیمت ها بار دیگر افزایشی شوند. در ادامه مشکلات خودروسازان در تولید محصولاتشان، از جمله کمبود عرضه که بازار را ملتهب کرده است، خودروسازان آمارهایی از میزان زیان دهی خود منتشر می کنند و قیمت گذاری دستوری را علت این زیان دهی می دانند. خودروسازان می گویند که این روش قیمت گذاری باعث می شود که آنها ناچار باشند محصولات خود را با قیمت پایین تری به فروش برسانند. در نتیجه بابت تولید هر خودرویی ضرر می کنند و درخواست افزایش بیشتر قیمت را از دولت کرده اند. این اقدام خودروسازان سیگنال دیگری برای افزایش مجدد خودرو در بازار است.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

جدول کامل قیمت محصولات ایران خودرو

جدول کامل قیمت محصولات سایپا

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cwiCBjwd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه