جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی بازار خودرو حاکی از آن است که رکود بی سابقه ای در این بازار وجود دارد و قیمت خودروهای پرطرفدار مدام در حال افزایش است. نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران پیش بینی مهمی درباره بازار خودرو مطرح کرد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران می گوید: در ادامه بی توجهی متولیان به وضعیت واردات و عرضه کافی خودروهای داخلی، بازار برای خیز جدید قیمت آماده شده است.

عملکرد ضعیف وزارتخانه تحت امر فاطمی امین به ویژه در حوزه بازار خودرو موافقان زیادی جهت استیضاح وزیر در بین نمایندگان مجلس داشت؛ اما روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی مخالفت خود را با استیضاح سیدرضا فاطمی امین اعلام و مجددا به او رای اعتماد دادند.

بازار و قیمت خودرو در مسیر افزایشی

با این حال وضعیت کنونی بازار عملکرد ضعیف این وزیر را در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو نشان می دهد. علاوه بر رکود در بازار خودرو، روند صعود قیمت ها نیز مشکلات را برای خریداران و فروشندگان واقعی چند برابر کرده است.

از ابتدای سال قیمت خودروهای داخلی به ویژه پُر تیراژها هر روز گران تر و معاملات در بازار پُر التهاب خودرو روند کاهش شدید را پیش گرفته است.

حالا موضوع واردات خودروهای خارجی و عرضه در بازار داخلی مطرح شده، موضوعی که در راستای اجرای آن تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

خودروهای داخلی با جهش قیمت همراه می شوند

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از وضعیت فعلی بازار گلایه دارد و می گوید: رکود همچنان در بازار حاکم است و این موضوع باعث کسادی معاملات شده؛ برخی خودروهای داخلی گران تر شده اند و خرید و فروش خودرو به سطح کم سابقه ای رسیده است.

وی گفت: با توجه به وضعیت آزادسازی واردات و صدور مجوز ورود این خودروها به بازار داخلی، مشتریانی وارد میدان خرید این نوع خودروها شده اند که تنها قصد سرمایه گذاری و برای مصرف اقدام به خرید نمی کنند.

کرمی با اشاره به ادامه وضعیت گرانی و رکود در بازار خودرو گفت: بسیاری از فعالان این بازار به دلیل نبود موقعیت مناسب جهت فعالیت ناگزیر به ترک و یا تغییر شغل شده اند و این نشانه خوبی برای بازار خودرو نیست.

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران؛ آشفته بازار داخلی خودرو در کنار تعلل در واردات خودرو اوضاع بازار و قیمت ها را به مراتب نابه سامان تر کرده است؛ وزارت صمت تا یک ماه پیش درگیر و دار تدوین آیین نامه بود حالا هم پس از ارائه این آیین نامه همچنان درگیر اصلاح ایرادات موجود روی آن است.

وی گفت: هر چند مسئولان وزارت صمت به طور مرتب نوید اجرای مصوبه و ورود خودروهای خارجی به کشور را می دهند؛ اما بعید است که حداقل تا پایان سال جاری و حتی اوایل سال آینده این مهم اتفاق بیفتد.

کرمی تأکید داشت: اگر بازار به روند کنونی خود ادامه دهد و وزارت صمت هیچ تغییری در مسیر بازار ایجاد نکند، خودروهای داخلی با جهش قیمت همراه می شوند و این اتفاق می تواند از اواخر همین ماه کلید بخورد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PSZndj2g
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه