سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع سازه های پیش ساخته

1 سال پیش ( 1401/8/28 )
 

احتمالا برای خیلی از شما هم پیش آمده که می خواهید در یک جای خوش آب و هوا جایی برای زندگی داشته باشید؛ اما از آنجایی که هزینه ساخت و ساز و ساختن ملک خیلی بالاست و از طرفی هم توان مالی برای خرید خانه را ندارید، احتمالا از زندگی کردن در آن ناحیه صرف نظر می کنید؛ اما خوشبختانه پیشرفت صنعت ساخت و ساز آنقدر بوده که انواع سازه های پیش ساخته عرضه می شوند و شما می توانید همه چیز را با توجه به آنچه که می خواهید بسازید و همه را طبق سلیقه خودتان پیش ببرید. سوال اینجاست که این سازه ها چگونه هستند، چه کاربردی دارند، مزایای آنها چیست و چه انواعی از آنها وجود دارد.

مزایای سازه های پیش ساخته چیست؟

 قطعاً ساختمان پیش ساخته ، مزایای زیادی دارد و علاوه بر شناخت انواع سازه های از پیش ساخته، با اطلاع از مزایای آنها، تصمیم قطعی تری در مورد استفاده از آن ها بگیرید. مهمترین مزایای این سازه ها شامل موارد زیر است:

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر زلزله و حوادث ناگوار
  • قابلیت جابجایی سازه
  • طراحی و پیاده سازی سریع سازه
  • قیمت مناسب
  • کیفیت بالا
  • زیبایی فوق العاده

انواع سازه های پیش ساخته

سازه های پیش ساخته شده جزء مواردی هستند که انواع و اقسام مختلفی دارند. وقتی که شما می خواهید آنها را سفارش دهید و خریداری کنید، قطعاً باید انواعشان را هم بشناسید تا بررسی کنید که کدام یک به کارتان می آید. در این قسمت شما را با انواع سازه ها آشنا خواهیم کرد.

سازه پیش ساخته مونتاژ در محل

یکی از نکاتی که مربوط به طراحی سازه از پیش ساخته شده است، این است که اول محل موردنظر برای اجرای سازه را مشخص کنید. برای اینکه بتوانید یک خانه مناسب در جایی که میخواهید داشته باشید، شرکت تولید کننده، قطعات و تجهیزات مربوط به ساخت خانه را به محل مورد نظر می برد و در همانجا سازه را برای شما پیاده می کند؛ یعنی شما از قبل لوکیشن را مشخص کرده اید، سپس سازه در محل مشخص برای شروع ساخت پیاده سازی می شود. تمام فرایندهایی که مربوط به اندازه گیری و ساخت است، داخل کارخانه انجام می شوند و تنها چیزی که در محل انجام می شود، مونتاژ سازه است. از آنجایی که حمل و نقل خانه ای که از فلز ساخته شده است، کار راحتی نیست، در نتیجه آماده سازی را در کارخانه انجام می دهند و قطعات را در محل جایگذاری می کنند.

سازه پیش ساخته چوبی

سازه پیش ساخته چوبی

یکی دیگر از انواع سازه های پیش ساخته که باید در مورد آن صحبت شود، سازه های پیش ساخته چوبی هستند. در واقع آنها ساختمان های پیش ساخته ای می باشند که چوب در ساختشان به کار رفته است و جزء پرکاربردترین و قدیمی ترین سازه ها محسوب می شوند.

معمولاً در مناطقی که رطوبت بالایی دارند، مثلاً در شمال کشور ایران بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در کشورهای خارجی هم مثلاً در کشور اروپایی یا کانادا رواج بیشتری دارند.

 این خانه هایی که از فلز ساخته شده اند و از جنس چوب هستند، به صورت پیش ساخته طراحی و تولید میگردند. هرچقدر عملیات پیش ساخته با دقت و کیفیت بیشتری انجام شود، در نهایت کیفیت سازه افزایش پیدا خواهد کرد. علت اینکه خیلی از افراد از این نوع سازه استفاده می کنند، این است که چوب در طبیعت فراوانی بسیار زیادی دارد و در نتیجه برای انواع ویلاها و ساختمان ها ترجیح می دهند که از این نوع سازه ها کمک بگیرند؛ اما به هر حال این سازه معایب و مزایای خودش را دارد.

چند مورد از مزایایی که میتوانیم در مورد آن نام ببریم، قیمت مقرون به صرفه، استحکام و مقاومت در برابر زلزله، توانایی تحمل بار خیلی زیاد، ظاهر جذاب و رویایی، سازگاری با محیط، عایق مناسب در برابر باد، وزن بسیار کم در مقایسه با دیگر ساز ه ها است. در مورد معایبش هم باید بگوییم از آنجایی که از چوب ساخته شده، در برابر آتش سوزی هم آسیب پذیر است و برای اینکه این سازه اجرا شود، نیاز به ماشین آلات و لوازم مختلف خواهد بود.

سازه پیش ساخته بتنی

سازه پیش ساخته بتنی

در مورد دیگر انواع سازه های پیش ساخته شده باید بگوییم که انواع ساختمان های بتنی هم هستند که جزء سازه های پیش ساخته شده محسوب می شوند و می توان گفت که مقاوم ترین سازه هستند و در بین انواع دیگر سازه ها رواج بیشتری هم دارند. معمولاً جنس آنها از بتن و فولاد است که در ساخت و ساز ساختمان های چند طبقه، ساخت سد، تونل و برج هم مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از شرکت ها معمولا این سازه ها را پیشنهاد می دهند. اغلب اجزای سازه ها به صورت انبوه در کارخانه ساخته می شود، سپس آن را به محل اجرا می برند، اجزا را یکپارچه می کنند و طراحی اتصالات را در همان انجام می دهند تا بتوانند خیلی سریع ساختمان را بنا کنند.

این سازه ها در کارخانه های تخصصی تولید می شوند و از طرفی تولید آنها نیازمند این است که مصالح و قالب های سازه را آماده کنید تا بتوانید آن را به مرحله اجرا در بیاورید. در واقع آنها را مدتی نگهداری می کنند تا به طور کامل محکم شوند و بعد عملیات قالب برداری را انجام می دهند تا بتوانند سازه را به بهترین شکل ممکن به مشتری تحویل دهند.

 مزایای استفاده از سازه های بتنی این است که در برابر انواع آتش سوزی قابلیت تحمل بالایی دارند، در برابر رطوبت و آب مقاوم هستند، عمر آنها نسبت به دیگر انواع سازه ها بالاتر است، قیمت آنها مقرون به صرفه است و می توانید مصالح آنها را هر طور که می خواهید شکل بدهید.

در مورد معایب این سازه ها هم باید گفت که مقاومت کششی بسیار پایینی در مقایسه با دیگر انواع سازه ها دارند. نصب قطعات آنها کار راحتی نیست. افراد حرفه ای و متخصص باید این کار را انجام دهند.

از دیگر معایب آنها می توان گفت که نیاز به دسته بندی اتصالات دارند و درنتیجه عمر مفید سازه کاهش پیدا می کند، زیرا ممکن است ترک های سطحی روی آنها به وجود بیاید.

سازه پیش ساخته ساندویچ پانلی

در مورد این سازه ها که جزء انواع موردعلاقه بسیاری از افراد در بین انواع دیگر است، باید گفت که جزء سازه های امروزی و مدرن محسوب می شود. خیلی از افراد ترجیح می دهند که از این نوع سازه استفاده کنند و دیگر ویلا نخرند. علت هم این است که این سازه ها سبک هستند و ایمنی ساختمان در آنها خیلی بالاست اما بزرگ ترین مزیتی که نسبت به دیگر سازه ها دارند، این است که خیلی راحت می توانید آن ها را جابجا کنید و حمل و نقلشان را انجام دهید.

 این سازه قیمت مناسبی دارد و وزن آن هم پایین است. در حال حاضر طرفداران زیادی به خودشان جذب کرده اند. از بزرگترین مزیت آنها می توان به قابلیت جابجایی، زیبایی ظاهری، رعایت موارد بهداشتی، قابلیت بازیافت، اجرای سریع نسبت به دیگر سازه ها، مقاومت بالا، استحکام در برابر ضربه، مقاوم در برابر رطوبت، عایق در برابر حرارت و صدا اشاره کرد.

سازه پیش ساخته ال اس اف

سازه پیش ساخته ال اس اف

این نوع سازه طرفدار زیادی دارد و جزء مدرن ترین و جدیدترین انواع سازه محسوب می شود، از مقاطع فولادی جدار نازک و ورق هایی که ضخامت فولادی دارند؛ تهیه شده است . پوشش آنها گالوانیزه است. از دستگاه مخصوص نورد استفاده می کنند، غلطک سنگی روی آن انجام می دهند و پروفیل های سبک روی آنها به کار می گیرند.

در تولید آنها از اتصالات پیچ و مهره استفاده می کنند تا استحکام خوبی در ساختمان به وجود بیاید. فضای درونی آنها با ساختمان معمولی که میبینید تفاوتی ندارد.

از مزیت این سازه ها می توان سرعت اجرای بسیار بالای آنها را نام برد؛ همچنین این سازه ها وزن بسیار سبکی دارند. در برابر زلزله و سیل به شدت مقاومت نشان می دهند و در برابر آتش سوزی و حرارت مقاوم هستند. حمل و نقل آنها خیلی آسان است. استانداردهای مصرف انرژی را به خوبی دارند، در برابر خوردگی از خودشان مقاومت نشان میدهند، طول عمر آنها بالاست و خیلی خوب می توان مصالح آن را بازیافت کرد.

از آن جایی که این نوع سازه ها خیلی تخصصی ساخته می شوند، در نتیجه قیمت شان هم نسبتا بالا است؛ اما مطمئنا ارزشش را دارد.

نتیجه گیری

شرکت اشکو سازه گستر به صورت حرفه ای و تخصصی انواع سازه های پیش ساخته شده را در اختیار شما قرار می دهد. صفر تا صد کار با خود این شرکت است و می توانید از بابت طراحی و کیفیت خیالتان راحت باشد. مهمتر از همه اینکه دستتان برای انتخاب باز است و گزینه های زیادی در اختیار دارید؛ اما به هر حال پیشنهاد و توصیه ما استفاده از سازه LSF است که یکی از جدیدترین هاست و می تواند شما را از هر لحاظی راضی نگه دارد.

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tGRRmRSi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه