دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از اقتصادنیوز ،بررسی قیمت خودروها در بازار از رشد افسارگسیخته آنها حکایت دارد. این در شرایطی است که همزمان عرضه برخی خودروها در بورس کالا با افت تقاضا روبرو بوده است. قیمت خودروها در بازار در شرایطی روند صعودی به خود گرفته است که خبری از حضور مشتری در بازار نیست. بنابراین می توان گفت قیمت خودرو روی کاغذ رشد می کند. فعالان بازار به طور مشخص به دلیل رشد قیمت خودرو اشاره نمی کنند. برخی دلیل این مساله عرضه کم شرکت های خودروساز عنوان می کنند این در حالیست که برخی دیگر از معامله گران بازار معتقدند رشد قیمت ها به نوعی از نوسان بازار ارز و بازار سکه تبعیت کرده است. این دسته از فعالان بازار تاکید می کنند ورود پلیس به بازار ارز منجر به کاهش داد و ستد در این بازار شده اما دارندگان خودرو معتقدند نمودار نرخ ارز می تواند روبه بالا حرکت کند بنابراین قیمت خودرو می تواند با اهرم نرخ ارز به روند صعودی خود ادامه دهد. آنها به فتح قله قیمتی جدید توسط سکه اشاره می کنند و می گویند حباب حدود دو میلیون تومانی قیمت سکه را می توان به عنوان نشانه ای برای تداوم روند صعودی نرخ ارز مورد توجه قرار داد.

رشد افسارگسیخته قیمت خودرو در بازار

با توجه به حضور پلیس در بازار ارز این گمانه مطرح می شود که همین اتفاق در بازار خودرو نیز بیفتد. پیش در سال های 97 و 98 که قیمت خودروها به صورت لحظه ای افزایش می یافت پلیس با همکاری سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و همچنین ستاد تنظیم بازار به بازار خودرو ورود کرد و علاوه بر توقیف خودروهایی که در پارکینگ ها دپو شده بودند برای برخی از فعالان بازار خودرو پرونده قضایی تشکیل دادند. حال نیز از بازار خودرو بوی پلیسی شدن به مشام می رسد.

 

در حالی نمودار قیمت ها در بازار خودرو قد می کشد که همزمان شرکت های خودروساز برخی محصولات خود را از مسیر بورس کالا عرضه می کنند. مدیران بورسی می گویند فروش خودرو روی تابلوی بورس کالا می تواند بساط دلالی را در بازار جمع کند. اتفاقی که البته نیفتاده و شاهد هستیم که قیمت خودرو در بازار روند صعودی دارد. به نظر می رسد آنچه بر قیمت خودرو در چند روز اخیر بیش از پیش اثرگذار بوده تفکر تورم انتظاری است. البته این تفکر بیش از اینکه در طرف تقاضا باشد در طرف عرضه است و دارندگان خودرو به نوعی به استقبال رشد قیمت ها در آینده و اتکت قیمتی روی خودروهای خود را تغییر می دهند. اما طرف تقاضا همچنان امید به کاهش قیمت ها دارد و چشم انتظار ورود خودرو به بازار است. بخشی از متقاضیان معتقدند واردات خودرو می تواند فیتیله قیمتی خودرو برای محصولات پرتقاضا را در بازار پایین بکشد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1G6HtfMe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه