شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، مدتی است که شورای رقابت به حوزه قیمت گذاری خودرو بازگشته است و علاوه بر خودروهای داخلی، قیمت خودروهای مونتاژی چینی را نیز تعیین می کند. این سبک از تعیین نرخ باعث شده است تا بار دیگر انتقادات نسبت به قیمت گذاری دستوری در رسانه ها مطرح شوند.

حال به نظر می رسد این انتقادات چندان بیراه نیز نبوده اند؛ چرا که شورای رقابت بار دیگر قیمت محصولات ایران خودرو را دستخوش تغییر کرده است. این اتفاق در حالی صورت می گیرد که از تعیین قیمت های جدید، کمتر از 2 ماه گذشته است!

قیمت گذاری خودرو با چاشنی افزایش

بنابر اعلام شورای رقابت، تغییر قیمت محصولات ایران خودرو به دلیل اعمال استانداردهای جدید و همچنین تفاوت های فنی خودروها صورت گرفته است. قیمت های جدید 28 محصول ایران خودرو از ابتدای تیرماه اجرایی می شوند. از بین محصولات یاد شده، 25 محصول دستخوش افزایش قیمت شدند و قیمت سه محصول نیز کاهش یافت.

قیمت گذاری خودرو با چاشنی افزایش

به جز سه محصول یادشده، سایر محصولات ایران خودرو با افزایش شدید یا ملایم قیمت همراه بوده اند. تارا اتوماتیک بیشترین میزان افزایش قیمت را با 34 میلیون و 453 هزار تومان تجربه کرده است. این تیپ از تارا اتوماتیک به تیپ V4 معروف است و با تعدادی آپشن جدید به بازار عرضه می شود.

در سوی دیگر سورن پلاس با 2 میلیون و 250 هزار تومان افزایش قیمت، کمترین میزان تغییرات مثبت را به خود اختصاص داده است. سایر تغییرات را در نامه زیر می توانید مشاهده کنید.

تغییرات ناگهانی در قیمت گذاری خودرو که توسط شورای رقابت انجام می شود باعث سردرگمی خریداران خواهد شد. آن ها نمی دانند خودرویی که قصد تحویل گرفتن آن را دارند، طی ماه آتی به چه میزان گران خواهد شد. در نتیجه خرید خودرو از خودروسازان به یک معمای چند وجهی مشابهت یافته است. در حال حاضر قیمت محصولات سایپا نیز اعلام نشده است و احتمال دارد تغییرات قیمت محصولات سایپا نیز بر آشفتگی خریداران اضافه کند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PCvwgrmc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
مسعود :
11 ماه پیش
ديماه ١٤٠١ در بورس کالا دنا پلاس كد٧٠٣٢٣ (قالپاق) عرضه شده به مبلغ پايه ١٨٩تومن و . __ بعد از افزايش قيمت توسط شوراي رقابت در فروردين قيمت پايه جديد ٢٨١ تومن شد___الان چرا ايران خودرو با كد كلاس ٧٠٤٠٨ كه مربوط به دناپلاس توربو هست و قيمت پايه اين كد ٣٩۰ تومن هست داره مقايسه ميكنه ؟ و ٤٣ تومن رو از ٣٩۰ تومن كسر كرده و قيمت پايه جديد كارخانه رو ٣٤٧ تومن اعلام كرده !
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه