پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

در ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ بازار خودرو شروعی طوفانی را آغاز کرد و شاهد رشد سرسام آور قیمت های اعلامی در بازار بودیم.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اسب بخار، به دنبال افزایش بهای دلار در بازار آزاد و شکستن رکورد ۶۳ هزار تومانی، بازار خودرو نیز با وجود قدرت خرید بسیار پایین مردم، معطل نماند و رشد بی سابقه ای را برای خود ثبت کرد. به دنبال این قضیه قیمت اکثر خودروهای تولید داخل در حد و اندازه قابل توجهی گران شدند. برای مثال از گروه سایپا، شاهین اتوماتیک به ۸۸۰ میلیون تومان رسید و از بین ایران خودرویی ها هم تارا اتوماتیک V4 از ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون نیز فراتر رفت.

رشد سرسام آور قیمت خودرو ها در بازار

با توجه به این تغییرات رخ داده می توان گفت که افزایش نرخ ارز در روزهای آتی و همچنین رشد بی رویه بهای اعلامی خودروها دور از ذهن نیست زیرا در این مدت نه تنها هیچ اقدام مثبتی برای کاهش نرخ ارز، افزایش میزان واردات، افزایش تولید خودروهای داخلی و … رخ نداده، بلکه شاهد رشد تنش ها در سیاست های خارجی و دامن زدن به دلار ۱۰۰ هزار تومانی توسط مسئولین نیز بودیم.

به طور کلی می توان این برداشت را داشت که دولت و وزارت صمت از افزایش نرخ ارز و قیمت های بازار استقبال می کند زیرا این بهانه برایشان فراهم می شود تا در روزها و هفته های آتی قیمت کارخانه خودروهای تولیدی و مونتاژی را به میزان قابل توجهی زیاد کنند و به مردم بی نوا بفروشند.

در بازار چینی های مونتاژی موجود نیز نوساناتی رخ داده اما افزایش قیمت های به وقوع پیوسته در حد و اندازه تولیدات داخل نبود و احتمالاً در آینده فنر قیمتی چینی ها نیز در برود.

امید است در روزهای آینده با فروکش کردن آتش منطقه ای، بهای اعلامی ارز کاهش یابد و شاهد افت قیمت های اعلامی در بازار خودرو و دیگر بازارها باشیم تا مردم بتوانند در سال جدید استرس و گرانی کمتری را تجربه کنند.

نام خودرو قیمت بازار
کوییک GX ۴۴۷,۰۰۰,۰۰۰
اطلس سفید مشکی ۱۴۰۲ ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس فول ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس پانوراما ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای پانوراما ارتقا یافته ۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا اتوماتیک آپشنال ۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما S7 پلاس ۱,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7 مشکی ۱,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
دیگنیتی پرایم مشکی داخل مشکی ۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تیگو ۸ پرو مکس ie مشکی ۳,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7H7Vl8d6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه