21 راهکار افزایش شانس فروش محصول در اینستاگرام - فرصت امروز

چهارشنبه, 28 آذر 1397 - 12:47

21 راهکار افزایش شانس فروش محصول در اینستاگرام

اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی محسوب می شود که به علت محیط کاربری و قابلیت های جذاب خود، نرخ رشد بسیار سریعی را تجربه کرده است. حضور کاربران میلیونی در این شبکه باعث شده است تا برندهای بسیاری توجه خود را متمرکز آن کنند. درواقع امروزه اینستاگرام در صدر مقاصد برندها برای فعالیت های تبلیغاتی و تجاری، محسوب می شود. با توجه به حضور شرکت های مختلف در آن، لازم است تا به شیوه ای حرفه ای فعالیت کنید. درواقع شما تنها برند فعال در اینستاگرام نیستید و این امر باعث می شود تا نیازمند راهکارهای مختلفی برای ارتقای سطح کاری خود باشید.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 21 راهکار ثابت شده و کاربردی برای افزایش شانس فروش محصولات شما،خواهیم پرداخت.

افزایش فروش محصول اینستاگرام

1-اطلاعات کافی در قسمت بیو درج کنید

تفاوتی نمی کند که پیج شما بسته و یا در معرض دید عموم قرار داشته باشد، بدون شک نخستین چیزی که بازدیدکنندگان با آن مواجه خواهند شد، قسمت بیو شما است. در این رابطه توجه داشته باشید که حتی عکس پروفایل نیز بخشی از این قسمت محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا تصویری را قرار دهید که به خوبی معرف شرکت شما باشد. در این رابطه لوگوی شرکت بهترین گزینه موجود محسوب می شود. همچنین ضروری است تا اطلاعات کافی در رابطه با نوع کسب و کار و ویژگی های خود ذکر کرده و حتما پل های ارتباطی کافی را درج کنید.

افزایش فروش محصول اینستاگرام

در این رابطه لازم است تا اولویت درستی را داشته باشید و اول از همه به درج کردن آدرس سایت رسمی خود بپردازید. بدن شک شما در صفحه خود نمی توانید تمامی نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن پوشش دهید. به همین خاطر توصیه می شود تا ارتباط خود را با سایت رسمی حفظ کنید. در نهایت توجه داشته باشید که شبکه های اجتماعی می تواند روی میزان ترافیک سایت نیز تاثیر مثبتی را داشته باشد.

مطلب مرتبط: چگونه در اینستاگرام برند خود را بهبود بخشیم

2-صفحه خود را از حالت شخصی خارج کنید

اگرچه شخصی سازی صفحه مزیت هایی را به همراه خواهد داشت، با این حال توجه کنید که شما یک صفحه کاملا تجاری محسوب می شوید و این امر به این معنا است که شما به دنبال کنندگان حداکثری نیاز پیدا خواهید کرد. در این رابطه توجه داشته باشید که حتی ایجاد یک بیو کاملا جامع و جذاب، ممکن است افراد را به دنبال کردن شما قانع نکند. به همین خاطر لازم است تا امکان بازدید از تمامی مطالب وجود داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که در اینستاگرام قابلیت های فراوانی برای به اشتراک گذاری و دسته بندی مطالب وجود دارد که تنها زمانی سودمند خواهد بود که امکان بازدید همگان از پیج شما فراهم باشد.

3-ویدئو هایی از تجربه های مشتریان با محصولات برند خود را منتشر کنید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

جلب اعتماد افراد، از جمله بزرگترین چالش هایی است که در فروش اینترنتی با آن مواجه خواهید شد. درواقع افراد برای اطمینان از مفید بودن خرید خود، نیازمند اعتماد کافی به برند شما خواهند بود که این امر با توجه به عدم امکان ارتباط مستقیم با محصول، نیازمند فعالیت بیش تر است. اگرچه برخی در این رابطه معتقدند که این امر اقدامی کاملا دشوار است، با این حال واقعیت این است که تفاوت چندانی میان جلب اعتماد در نمایندگی های فروش و به صورت مستقیم با فروش اینترنتی وجود ندارد. درواقع شما می توانید با انتشار ویدئوهایی از بررسی محصول و نظر و تجربه واقعی مشتریان در مواجهه با آن، افراد را نسبت به کیفیت و کارایی محصول خود به اطمینان لازم برسانید. با این حال توجه داشته باشید که این امر باید همواره با یک تیم پشتیبانی مناسب همراه باشد تا تمامی سوالات افراد در کسری از ثانیه پاسخ داده شود. در آخر فراموش نکنید که در این رابطه به هر میزانی که از جذابیت و قدرت بیشتری برخوردار باشید، به همان میزان نیز شانس ماندگاری شما در ذهن مخاطب افزایش پیدا خواهد کرد.

4-اصل سادگی را فراموش نکنید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

اگرچه کیفیت بالای کار شما نظیر ارسال تصاویر کاملا حرفه ای، از جمله الزامات جذب نگاه کاربران محسوب می شود، با این حال توجه داشته باشید که اصل مهمتر این است که اقدامات شما تابع یک نظم و قانون درست باشد. درواقع عدم وجود برنامه ای درست برای اقدامات شما تنها باعث آزار دیدن مخاطبان شما خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا تمامی اقدامات شما، طبق یک برنامه و جدول زمانی درست باشد. همچنین این امر که ضمن حفظ کیفیت کار خود، از پیچیدگی بیش از حد نیز جلوگیری کنید، از جمله عواملی خواهد بود که به جذب حداکثری مخاطب کمک بسیاری خواهد کرد. همچنین لازم است تا مراحل خرید محصول را تا حد امکان کوتاه و ساده کنید تا مخاطب در این رابطه نیز با مشکلی مواجه نشود. در آخر فراموش نکنید که یک تجربه جذاب و راحت خرید، از جمله اصل های مهمی است که باعث خواهد شد تا افراد به خرید مجدد از برند شما ترغیب شوند.

5-تبلیغات خود را با فصل های مختلف هماهنگ سازید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

وجود تنوع و هماهنگی با شرایط مختلف، از دیگر مواردی است که به جذابیت کار شما خواهد افزود. در این رابطه با نگاهی به برندهای بزرگ و فعال در اینستاگرام، به این نکته پی خواهید برد که آنها به اصل تنوع کافی در اقدامات خود به خوبی توجه کرده و برای هر فصل، استراتژی های مختلفی را دارند. علت این امر نیز به این خاطر است که هر فصل از سال از ویژگی هایی برخوردار خواهد بود که در صورت توجه کافی به آن می توانید به جذابیت اقدامات خود بیفزایید. همچنین فراموش نکنید که ایجاد چالش ها و مسابقات عکاسی با محصول و نظایر آن نیز از دیگر اقدامات مرسوم و کاملا جذاب محسوب می شود.

6-تخفیف های ویژه ای را پیشنهاد دهید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

مقرون به صرفه بودن از جمله مهم ترین ملاک های خرید برای هر فردی محسوب می شود. در این رابطه ارائه کدهای تخفیف، بدون شک جذابیت بالایی را برای همگان به همراه خواهد داشت. با این حال ارائه آن ها باید همواره با دلایل مشخصی باشد تا مزیت هایی را نیز برای شما به ارمغان آورد. برای مثال این امر که در ازای معرفی محصول در صفحه شخصی افراد، تخفیف هایی را برای آن ها قائل شوید، از جمله اقدامات مفید در این رابطه محسوب می شود. با این حال در این رابطه محدوده عملکردی شما کاملا باز خواهد بود و می توانید آن ها را برای هر اقدام مدنظر خود قائل شوید.

مطلب مرتبط: 10 حساب کاربری اینستاگرام که هر کارآفرینی باید دنبال کند

7-تا حد امکان ارتباط خود را با مشتریان افزایش دهید

این امر که تنها در قالب امکانات اینستاگرام بخواهید تمامی اقدامات خود را انجام دهید، بدون شک باعث نخواهد شد تا ارتباط صمیمی لازم شکل گیرد. در این رابطه امروزه برندهایی نظیر نایک، زمان هایی را برای حضور افراد با تولیدات ورزشی آن ها و ورزش همگانی مشخص می کند که به علت پوشش خبری و امکان مشاهده ورزشکاران مطرح جهان، همواره با استقبال بسیار خوبی همراه است. به همین خاطر لازم است تا زمان هایی را برای ارتباط مستقیم با مشتریان خود، تعیین کنید. در نهایت حضور تعداد بسیاری از افراد و ارتباط مستقیم با آنها نه تنها یک فرصت برای فروش بیش تر خواهد بود، بلکه شما را به درک بهتر از نیازهای مشتری و نظرات آنها در رابطه با برند شما، خواهد رساند.

8-اقدامات مثبت مخاطبان خود را مورد توجه کافی قرار دهید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

ممکن است مخاطبان اقداماتی را برای نشان دادن علاقه خود به محصولات شما انجام دهند، تحت این شرایط لازم است تا از آنها قدردانی کافی به عمل آورده شده و اقدام آنها در صفحه شما نیز به نمایش درآورده شود. این امر نه تنها احترام شما را به مشتری نشان خواهد داد، بلکه باعث خواهد شد تا سایرین نیز به انجام اقدامات مشابه ترغیب شوند. همچنین توجه داشته باشید که شما تنها محدود به ارسال پست نخواهید بود و دیگر امکانات نظیر قابلیت استوری نیز از دیگر امکانات شما در این رابطه خواهد بود. با این حال فراموش نکنید که با توجه به محدودیت زمانی این قابلیت، لازم است تا در رابطه با آن، یک دسته بندی ایجاد کنید تا همواره امکان مشاهده مجدد وجود داشته باشد.

9-قبل از معرفی محصول، پیش نمایشی از آن را در معرض نمایش قرار دهید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

ذهن مخاطب باید نسبت به محصول جدید شما کاملا آماده باشد. برای مثال یک سریال تلویزیونی در صورتی که از مدت ها قبل، تبلیغات آن در معرض نمایش قرار نگیرد، بدون شک ممکن است حتی تا چند قسمت اول نیز با استقبال مورد انتظار شما همراه نشود. به همین خاطر لازم است تا ذهن مخاطب را نسبت به اقدام بعدی خود آماده سازید. در این رابطه این امر که پیش نمایش شما به صورت یک ویدئوی کاملا حرفه ای و جذاب باشد، بدون شک در این رابطه بیش ترین تاثیر را به همراه خواهد داشت. در نهایت توجه داشته باشید که ویدئوی شما نباید بیش از یک دقیقه باشد و در آن تنها نمایش ظاهر محصول و یا معرفی اجمالی امکانات کلی آن، کاملا کافی خواهد بود. در مقاله گذشته به بررسی 9 مورد نخست از 21 راهکار موجود برای افزایش شانس فروش محصول در اینستاگرام، پرداختیم. در این مقاله و در ادامه بحث باقی موارد را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

10-از قابلیت تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید

اخیرا اینستاگرام با توجه به حضور برندهای متعدد در این شبکه، قابلیت تجاری را به آن اضافه کرده است که امکانات فوق العاده ای را در اختیار شرکت ها قرار می دهد. به همین خاطر بدون استفاده از این قابلیت کاربردی، فعالیت تجاری شما اقدامی کاملا دشوار و غیرهوشمندانه خواهد بود. در این رابطه ضروری است تا نسبت به این بخش کاملا کاربردی، به آگاهی کافی دست پیدا کرده و اصول و قواعد آن را یاد بگیرید. برای مثال از طریق قابلیت Marquee شما می توانید در کم ترین زمان ممکن پست مورد نظر خود را برای افراد بسیاری ارسال کرده و با این طریق آنها را از وجود خود آگاه سازید. از دیگر روش های بسیار مهم در این رابطه، هدف گذاری مجدد محسوب می شود. این امر به این معنا است که شما باید مشتریان بالقوه خود را برای بازدید چندین باره از صفحه خود، تحریک کنید. در نهایت این امر که بدانید چه افرادی بیش ترین میزان مراجعه را به صفحه شما دارند، کمک می کند تا اولویت بندی تبلیغاتی خوبی را ایجاد کنید. درواقع فردی که به صورت روزانه مطالب شما را مورد بازبینی قرار می دهد، در مقایسه با سایرین از آمادگی خرید به مراتب بالاتری برخوردار خواهند بود.

11-حالت تجاری اینستاگرام را فعال کنید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

حالت تجاری اینستاگرام از جمله قابلیت هایی است که با فعال کردن آن مجموعه ای از آمارهای کاربردی برای شما به نمایش درآورده خواهد شد. برای مثال تعداد افرادی که پست شما را ذخیره کرده اند و یا پس از مشاهده پست اقدام به دنبال کردن شما کرده اند، از جمله اطلاعاتی است که از این طریق به دست خواهد آمد. با این حال مزایای این امر تنها در رابطه با آمارهای مختلف نبوده و شما امکاناتی نظیر اضافه کردن لینک را نیز به دست خواهید آورد. با این حال اینستاگرام همواره در حال اضافه کردن امکانات خود است به همین خاطر نباید موارد موجود را نهایت امکانات آن تصور کرد. برای مثال قابلیت خرید باعث می شود تا افراد با قیمت محصولات آشنا شده و بتوانند مستقیما خرید خود را نهایی کنند.

12-از افراد مشهور استفاده کنید

این امر که از افراد مشهور بخواهید تا برای شما تبلیغات کنند، از جمله مواردی است که به رشد شما کمک بسیاری خواهد کرد. با این حال توصیه می شود تا در این رابطه به دنبال افرادی باشید که ارتباط حداکثری با نوع کسب وکار شما دارند. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت دارید، استفاده از یک ورزشکار حرفه ای و سرشناس، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. در نهایت توجه داشته باشید که به هر میزانی که تبلیغات شما خلاقانه تر و غیرمستقیم تر باشد، میزان تاثیر آنها افزایش خواهد یافت.

مطلب مرتبط: چگونه برند خود در اینستاگرام را به شهرت برسانیم

13-مسابقه برگزار کنید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

این امر که در تلاش باشید تا ارتباطی دو طرفه را ایجاد کنید، از جمله مواردی است که با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که مسابقه شما بهتر است تا با توجه به ویژگی های اخلاقی و سلیقه ای جامعه هدف شکل گیرد تا رضایت حداکثری را به همراه داشته باشد. در نهایت این اقدام شما خود محیطی عالی را برای تبلیغات ایجاد خواهد کرد و بهتر است تا حتی جایزه نهایی نیز از محصولات تولیدی برند خودتان باشد.

14-صرفا به یک صفحه تبلیغاتی تبدیل نشوید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد که تا ابد پست های تبلیغاتی شما را مشاهده کند. درواقع شما باید تا حد امکان به اقدامات خود تنوع دهید. در این رابطه از جمله اقدامات بسیار مهم این است که از مراحل تولید محصول و محیط شرکت و فعالیت افراد نیز عکس و فیلم هایی را منتشر کنید. این امر نه تنها جذابیت بالایی را برای افراد به همراه خواهد داشت، بلکه باعث می شود تا آسان تر بتوانند به شما اعتماد کنند. در نهایت این امر که پست های آموزشی نیز داشته باشید، از دیگر اقدامات مهم در این زمینه محسوب می شود. درواقع این امر که افراد شما را در کار خود خبره حس کنند نیز احتمال خرید آنها را افزایش خواهد داد.

15-تنها به یک صفحه محدود نشوید

بدون شک در اختیار داشتن تنها یک صفحه به معنای محدود کردن اقدامات شما خواهد بود. در این رابطه در راستای پوشش مناسب، توصیه می شود تا برای هر اقدام بزرگ خود، صفحه ای جدید را ایجاد کنید. با این حال این امر باید به نحوی باشد که افراد در هر یک از آنها بتوانند با سایر صفحه های شما نیز ارتباط برقرار کنند. برای مثال برگزاری یک مسابقه عکاسی جهانی، بدون شک نیازمند فضای کافی خواهد بود. به همین خاطر نباید خود را محدود به یک صفحه تصور کرد.

16-با سایر صفحات تعامل داشته باشید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

بدون همکاری با سایرین، مسیر رشد شما ممکن است بسیار طولانی شود. این امر در حالی است که سایر رقبای شما ممکن است با همکاری یکدیگر، در مدت زمانی به مراتب کمتر به مقصد مورد نظر شما دست پیدا کنند. به همین خاطر لازم است تا از همان ابتدای کار خود به دنبال دوست و همکارانی باشید که از اهدافی همسو با شما برخوردار هستند. در نهایت این تعامل ها می تواند زمینه همکاری های بسیار بزرگ را نیز فراهم آورد.

17-تخفیفات خود را در بخش استوری به نمایش درآورید

قابلیت استوری اینستاگرام به نحوی است که پس از گذشت 24 ساعت مطلب ارسالی حذف خواهد شد. به همین خاطر و در راستای تشویق افراد برای بازدید روزانه، بهتر است تا از آن برای این امر استفاده کنید. با این حال مزیت این قابلیت تنها شامل مورد ذکر شده نبوده و می توانید آن را برای هر اقدامی که به نظرتان مفید می رسد، مورد استفاده قرار دهید.

18-از قابلیت لایو به صورت هوشمندانه استفاده کنید

این قسمت درواقع اختصاص به فیلم های زنده افراد دارد. برای مثال این امر که بخواهید یک همایش شرکت را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید، بدون شک این قسمت برای شما کاملا کاربردی خواهد بود. با این حال به این خاطر که افراد ممکن است ابتدای ویدئوی شما را از دست بدهند، این امر باعث خواهد شد تا عملا با سردرگمی مواجه شوند. در این راستا توصیه می شود تا از چند روز قبل، اطلاع رسانی درستی را صورت دهید.

19-حضوری فعال در بحث ها داشته باشید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

اگرچه برخی بر این باور هستند که باید بخش نظرات را غیرفعال کرد، با این حال واقعیت این است که شما ار این طریق می توانید بازخوردها را شناسایی کرده و نظرات افراد را جویا شوید. البته این امر نیز ممکن است مورد سوءاستفاده هایی نیز قرار گیرد. به همین خاطر ضروری است تا همواره تمامی نظرات را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز پاسخگو باشید. همچنین این امر که یکسری محدودیت کلماتی برای کاربران قائل شوید، باعث خواهد شد تا زمینه تنش و درگیری از بین برود. در نهایت این امر به نوعی صداقت و احترام شما را به مخاطب نشان خواهد داد.

20-آینده شرکت را به تصویر بکشید

افزایش فروش محصول اینستاگرام

این امر که افراد شما را شرکتی رو به جلو و با برنامه ای دقیق حس نمایند، باعث گرایش بیش تر آنها خواهد شد. در این رابطه توجه داشته باشید که این امر باید در رابطه با تمامی موارد صورت گیرد. برای مثال اگر قصد طراحی محصولی نوین را دارید، توصیه می شود تا آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک گذاشته و نظرات آنها را جویا شوید. در این رابطه فراموش نکنید که محصولات شما باید مورد پسند همین افراد قرار گیرد. به همین خاطر این اقدام شما کاملا ضروری به نظر می رسد. در نهایت توجه داشته باشید که در این رابطه نباید به دنبال وعده هایی باشید که توانایی عملی ساختن آن را در اختیار ندارید. بدون شک این امر وجهه شرکت شما را به شدت تخریب خواهد کرد.

مطلب مرتبط: اینستاگرام؛ ابزاری برای نمایش پشت صحنه کسب و کار

21-داستان سازی کنید

افراد همواره تمایل زیادی را به یک داستان خواهند داشت. برای مثال شما می توانید به صورت ماهانه جذاب ترین اتفاقات درون شرکت خود را با سایرین به اشتراک گذاشته و با این اقدام آنها را نیز در حس خوب خود شریک گردانید. همچنین این امر که بتوانید انیمیشنی از داستان شکل گیری برند خود از گذشته تا به امروز را نیز به تصویر بکشید، باعث خواهد شد تا افراد به درک بهتری از شما دست پیدا کرده و به ذهنیتی بهتر دست پیدا کنند.

در نهایت توجه داشته باشید که اینستاگرام امروزه به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی جهان معرفی می شود که ضروری است تا تمامی برندها در آن حضوری فعال داشته باشند. در این رابطه اگرچه رعایت موارد معرفی شده می تواند اقدامات شما را به سطحی حرفه ای تر نزدیک کنند، با این حال توصیه می شود تا خود را محدود به موارد معرفی شده نکرده و همواره به دنبال مواردی جدید باشید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

[email protected]

شبکه های اجتماعی