پنجشنبه, ۱۲ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Thu, 3 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به این امر که فعالیت در تمامی شبکه های اجتماعی رایگان است، فضایی شکل گرفته تا برندهای کوچک نیز در کنار ابر برندها قرار گرفته و اقدام به فعالیت بازاریابی خود نمایند. با این حال این دسته از برندها به علت بودجه محدود خود، باید کاملا مراقب اشتباهات احتمالی باشند. در این رابطه آگاهی از موارد رایج، باعث خواهد شد تا با مشکلات به مراتب کمتری مواجه شوید. در این راستا 5 اشتباهی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که در بین کسب و کارهای کوچک، بسیار شایع است.

1-درگیر شدن بیش از اندازه

اشتباه کسب و کارهای کوچک استفاده تجاری شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی به علت تنوع و ماهیت نامحدود خود، افرادی را ترغیب به حضور بیشتر می‎کند. در این رابطه حضور بیش از حد در شبکه‏ های اجتماعی، یکی از اشتباهات رایج کسب و کارها خصوصا برندهای کوچک، محسوب می ‎شود. در این رابطه نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما بودجه کافی برای استخدام افرادی حرفه ‎ای جهت مدیریت صفحات را نخواهید داشت. به همین خاطر این وظیفه به خود مدیر و یا افراد تیم شرکت محول می ‎شود. تحت این شرایط حضور بیش از حد به معنای کاهش زمان برای انجام اقدامات دیگر خواهد بود. این امر حتی اگر به نتایج خوبی نیز منجر شود، باعث خواهد شد تا در سایر بخش ‎ها، با مشکلاتی جدی مواجه شوید. در این راستا با نگاهی واقع‎ بینانه به این موضوع پی خواهید برد که هیچ دلیلی برای چنین اقدامی وجود نداشته و در رابطه با هر شبکه، یکسری استانداردها وجود دارد. بدون شک گذر از آنها نتیجه عکس را به همراه خواهد داشت.

مطلب مرتبط: 4 اشتباه رایج در استفاده تجاری از شبکه های اجتماعی

2-انتخاب کمپین ‎های اشتباه

کمپین های بازاریابی می‎ تواند زمینه رشد سریع شما را به همراه داشته باشد. با این حال این امر به معنای آزادی عمل در انتخاب هر موردی نخواهد بود. نکته ‎ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که برخی از کمپین‎ ها دیگر نتیجه لازم را ندارند. درواقع محدوده زمانی آنها به پایان رسیده و نباید براساس تجربیات موفق گذشته، اقدام به انتخاب آنها نمایید. در این راستا برای سنجش درستی و یا اشتباه در اقدامات خود، بهترین راهکار این است که نتایج را به آمارهای هفتگی تبدیل نمایید. این امر باعث خواهد شد تا با مقایسه، بتوانید نسبت به میزان موفقیت خود، امتیازی را مشخص کرده و تصمیمات آتی را به مراتب بهتر اتخاذ نمایید.

3-عدم توجه به فرصت‎ ها

در هر شبکه موقعیت ‎هایی شکل می ‎گیرد که برندها باید از آن نهایت استفاده را داشته باشند. برای مثال ممکن است یک ترند جدید شکل گیرد. تحت این شرایط اگر شما از آن استفاده نکنید، یک شانس بزرگ را از دست خواهید داد. نکته ‎ای که نباید فراموش کنید این است که شما به عنوان یک برند کوچک، از شناخت به مراتب کمتری در بین جامعه هدف خود برخوردار هستید. تحت این شرایط طبیعی است که اولویت انتخاب، با برندهای باسابقه، بزرگ و مشهور باشد. با این حال با چنین راهکارهایی شما می‎ توانید در مدت زمانی کم، به محبوبیت لازم دست پیدا کرده و سایر رقبا را با چالشی جدی مواجه سازید.

4-عدم توجه به مخاطب

آیا مخاطب صرفا بازدید کننده اقدامات شما محسوب می ‎شود؟ در صورتی که پاسخ شما مثبت باشد، بدون شک هیچ گونه نتیجه خوبی را از فعالیت‏ های خود در شبکه های اجتماعی به دست نخواهید آورد. در این راستا توصیه ما این است که همواره به گفته‎ های مخاطبان خود توجه داشته و با راهکارهایی نظیر نظرسنجی، آنها را به ایجاد تعامل تشویق نمایید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید تصورات خود را به نیاز و خواسته‎ های مخاطبین نزدیک‏تر کرده و نتایج به مراتب بهتری را از اقدامات خود به دست آورید. در کنار این موضوع تحلیل مداوم صفحات برندهای رقیب در کنار افزایش اطلاعات شما در زمینه اصول تولید محتوا و فعالیت تجاری در شبکه ‎های اجتماعی، باعث خواهد شد تا همواره بتوانید با اصولی ‎ترین اقدامات، رفتار نمایید.

مطلب مرتبط: بدترین اشتباهات در استفاده تجاری از اینستاگرام

5-کنار گذاشتن یک شبکه

به عنوان مورد پایانی ذکر این نکته ضروری است که موفقیت در هر شبکه ای به چندین پارامتر مرتبط است. تحت این شرایط نمی ‎توان برای آن زمانی مشخص را تعیین نمود. با این حال این امر نباید مانع از ادامه فعالیت ‎های شما شود . درواقع اشتباه بزرگی که در اکثر مواقع توسط برندهای کوچک مشاهده می شود این است که بلافاصله پس از عدم کسب نتایج موردنظر، اقدام به حذف صفحه و انتخاب یک شبکه دیگر می ‎کنند. این امر در حالی است که اگر برندهای دیگری موفق شدند تا به محبوبیت برسند، ابدا نباید شبکه را مقصر بدانید. درواقع با یک عملکرد ضعیف، شما در هر فضای دیگری نیز نتایج مشابه را به دست خواهید آورد. در این راستا توصیه ما این است که برای نتایج خود زمانی مشخص را تعیین نکنید. این امر باعث خواهد شد تا زمان و تلاش‎ های شما، بدون دستاورد باقی نماند. درواقع در هنگام فعالیت در شبکه های اجتماعی لازم است که صبور باشید.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fwWgxIm0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکسگیفت کارت استیم اوکراینتالار ختم
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه