پنجشنبه, ۹ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

5 نکته در رابطه با زبان بدن در استخدام مجازی

3 سال پیش ( 1399/2/31 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : مارسل شوانتز  

اگرچه استخدام مجازی سیاست تعداد محدودی از شرکت ها محسوب می شد، با این حال شرایط حال حاضر که ویروس کرونا تمام جهان را درگیر خود کرده، باعث توجه همگانی به آن شده است. به علت جدیدبودن آن برای بسیاری از افراد، ضروری است تا در این رابطه بیشتر صحبت شود. یکی از نکاتی که شانس موفقیت شما را در این رابطه افزایش خواهد داد، توجه به زبان بدن است. درواقع حرکات شما خود می‎تواند معانی مختلفی داشته باشد. به همین خاطر ضروری است تا به آن توجه داشته باشید. در این رابطه نیویورک تایمز اخیرا مقاله ای را منتشر کرده است که برطبق آن تنها 65درصد ارتباطات به صورت غیرکلامی انجام می شود. با توجه به این امر که مصاحبه مجازی، در اصل یک تماس تصویری است، در ادامه به بررسی نکاتی خواهیم پرداخت که تاثیر مثبتی را در فرد مصاحبه‏ کننده به همراه دارد.

1-به خودتان نگاه نکنید

زبان بدن استخدام مجازی

شما باید قبل از شروع مصاحبه، نسبت به آراسته‎بودن و در دسترس بودن لوازم موردنیاز خود اطمینان داشته باشید. درواقع این امر که در هنگام مصاحبه خودتان را از صفحه مشاهده کنید، باعث خواهد شد تا ارتباط چشمی لازم شکل نگرفته و فرد مصاحبه‏کننده رفتار شما را نوعی توهین به خود تلقی کند. در این رابطه توصیه می شود که تنها به دوربین نگاه کنید، با این حال در این رابطه راحت باشید. درواقع برخی از افراد ارتباط چشمی را با نگاه خیره اشتباه می‏گیرند. این امر عملا نتایج عکس را به همراه خواهد داشت. درواقع این امر طبیعی است که در هنگام صحبت کردن، به صورت ناخودآگاه به اطراف خود نگاهی بیندازید، با این حال در هنگام صحبت فرد طرف مقابل خود، الزامی است که تنها به دوربین نگاه کنید. این امر توجه به صحبت ها را نشان خواهد داد.

مطلب مرتبط: چگونه به بهترین نحو از زبان بدن تان استفاده کنید؟

2-به نحوه نشستن خود توجه کنید

شما باید یک فرم نشستن خوب و راحتی را رعایت کنید. در این رابطه بیش از حد سفت و یا شل نشستن، امری بسیار بد خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که مصاحبه ها معمولا به نیم ساعت زمان نیاز خواهد داشت. به همین خاطر اگر از همان ابتدا سخت ترین حالت را رعایت کنید، بدون شک بسیار زود خسته خواهید شد. همچنین ضروری است تا در کنار خود یک بطری آب را قرار دهید تا نشستن تا در صورت طولانی شدن روند مصاحبه، مشکلی برای شما به وجود نیاید. به عنوان یک توصیه، بهتر است که از تمامی افراد خانه بخواهید که برای مدتی شما را تنها گذاشته و تحت هیچ شرایطی صدا تولید نکرده و وارد اتاق نشوند. این موضوع به سادگی می تواند تمرکز شما را نابود کرده و استرسی غیرقابل تحمل را ایجاد کند.

3-فاصله خوبی با دوربین داشته باشید

بیش از حد دور و یا نزدیک بودن تصویر بدی را از شما نشان خواهد داد. در این رابطه لازم است قانون یک دست را رعایت کنید. برطبق این قانون، حداقل فاصله شما با وب‏‏کم باید به اندازه دست خودتان باشد. همچنین برای اطمینان از تاریک نبودن تصویر خود، توصیه می شود که از نور چراغ مطالعه استفاده کنید. در نهایت استفاده از هندزفری باعث می شود تا کیفیت صدا نیز مناسب باشد. در کنار تمامی این مسائل، لازم است تا نسبت به سرعت مناسب اینترنت و کیفیت وب کم خود اطمینان لازم را به دست آورید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که از رفتارهای مصنوعی خودداری کنید. برای مثال طبیعی است که افراد در هنگام صحبت کردن، کمی از دستان خود نیز استفاده کنند، با این حال در این رابطه بهتر است که حرکات بیش از حد سریع و زیادی را نداشته باشید. این امر کیفیت تصویر را نابود خواهد کرد.

4-حرکات خود را کنترل کنید

همانطور که در بخش گذشته نیز عنوان شد، حرکات بیش از حد سریع و به تعداد زیاد، کیفیت تصویر ارسالی را از بین می‏برد، با این حال دلیل ممنوعیت این امر تنها موضوع ذکرشده نبوده و چنین اقدامی می تواند نگرانی و عدم اطمینان شما را نشان دهد که یکی از نشانه های افراد در هنگام دروغ گفتن محسوب می شود. درواقع اگر شما نسبت به شایستگی خود برای یک شغل اطمینان دارید، دیگر دلیلی برای نگرانی وجود نخواهد داشت. به همین خاطر با نشان دادن آرامش خود، فرد مصاحبه‎کننده را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهید.

5-لبخند را فراموش نکنید

تصور غلط بسیاری از افراد در رابطه با لبخندزدن در هنگام مصاحبه این است که از همان ابتدا تا تمام شدن مصاحبه باید بدون توقف لبخند زد. این مسئله ابدا جلوه جالبی را نداشته و شما باید بدانید که در چه شرایطی لازم است تا یک لبخند کوچک را داشته باشید. درواقع فضای مصاحبه در هر شرایطی کاملا رسمی بوده و نباید با اقدامات غیرحرفه ای، جو لازم را از بین ببرید.

مطلب مرتبط: رابطه موفقیت در کسب و کار و ارتباط آن با زبان بدن

برای مثال لبخندزدن بالافاصله بعد از اتمام یک سوال، این معنا را منتقل خواهد کرد که شما از روند این مصاحبه رضایت داشته و سوالات برای شما جذاب محسوب می شوند. این امر بدون شک تاثیر خوبی را بر روی فرد مصاحبه‏کننده به همراه دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یکی از معیارهای مهم استخدامی، رفتار خوب و دوستانه افراد محسوب می شود. درواقع برای ایجاد یک تیم، اصل اول این است که فرد بتواند با سایرین رفتار خوبی داشته باشد.

در نهایت بهتر است تا چند نمونه ویدئو مشابه را مورد توجه قرار دهید تا متوجه بسیاری از نکات دیگر شده و شانس موفقیت خود را در این رابطه افزایش دهید. همچنین تمرین کردن نیز از دیگر موارد مهم محسوب می شود.

منبع : inc
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/kb7z8RiY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه