شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

وجود یک محتوا نویس در شرکت کمک خواهد کرد تا سطح اقدامات خود را به حرفه ای ها نزدیک نمایید. درواقع با توجه به این امر که امروزه تولید محتوا مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب می شود، انجام چنین اقدامی کاملا ضروری است. درواقع محتوا نویسی اقدامی جدید محسوب نشده و از مدت ها قبل در رسانه هایی نظیر روزنامه، رادیو و تلویزیون شاهد آن بوده ایم. با این حال امروزه این اقدام با بستر اینترنت پیوند خورده است. درواقع این دسته از افراد قادرند تا محتواهایی را تولید کنند که در کنار جلب نگاه جامعه هدف، اصول حرفه ای هم رعایت شده که در درازمدت بهترین نتایج را به همراه دارد. درواقع این دسته از افراد صرفا با اقداماتی نظیر تیتر جذاب، ترافیک سایت را افزایش نمی دهند و دانش لازم در زمینه کاری خود را دارند. تخصصی بودن یک حوزه نیز بدون شک کمک خواهد کرد تا نتایج به مراتب بهتری را به دست آورید. با این حال در این زمینه مدیران یک دغدغه همیشگی دارند و آن هم انتخاب فرد مناسب در بین گزینه های متنوع موجود است. درواقع یکسری اصول و اقدامات وجود دارد که قبل از نهایی کردن تصمیم خود باید به آن توجه داشته باشید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

همکاری موفق با یک محتوا نویس با رعایت 6 اصل طلایی

1-گفت و گو داشته باشید 

هیچ دلیلی وجود ندارد که شما در زمینه استخدام عجله داشته باشید. درواقع شما می توانید زمانی در حد چند روز را صرف گفت و گو با فرد موردنظر کرده و در رابطه با انتظارات خود صحبت نمایید تا در نهایت درک متقابل شکل گیرد. این موضوع باعث خواهد شد تا در کار خود با چالش های به مراتب کمتری خصوصا در زمانی که به صورت دورکاری قصد همکاری دارید، مواجه شوید. همچنین می توانید ضمن بررسی رزومه، از فرد موردنظر بخواهید تا یک اقدام آزمایشی را انجام دهد. با این حال فراموش نکنید که این اقدام شما نباید بیش از حد طولانی شود. درواقع کار آزمایشی، اگرچه اقدامی رایج محسوب می شود، با این حال اگر بیش از چند روز طول بکشد، حس سوء استفاده را به همراه خواهد داشت و بدون شک در صورت استخدام نشدن فرد موردنظر، با چالش هایی مواجه خواهید شد. به صورت کلی صحبت کردن قبل از استخدام، اقدامی است که شما را به درک بهتری از شکل همکاری و سطح انتظارات می رساند و این اقدام را می توانید همزمان برای چند نفر انجام دهید. اصل بسیار مهم در این زمینه، پیدا کردن فردی است که مطابق فرهنگ سازمانی و نیاز شما باشد و دلیلی وجود ندارد که شما خود را به سطح افراد نزدیک نمایید. با این حال در صورتی که یک گزینه مناسب پیدا شده است، نباید بیش از حد نسبت به قوانین سختگیر باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه نتایج بالاتری از تولید محتوای خود به دست آوریم؟

2-نسبت به سرقت ادبی حساس باشید 

این امر که بدانید فرد موردنظر اصول حرفه ای را رعایت می کند و تولید کننده محتوا به جای کپی برداری است، از دیگر موارد مهمی محسوب می شود که باید به آن توجه داشته باشید. درواقع استفاده از محتوای دیگران اقدامی مضر است که از آن تحت عنوان سرقت ادبی یاد می شود و این امر وجهه برند شما را نابود خواهد کرد و مشکلات حقوقی بسیاری را به همراه دارد. در این زمینه اگرچه سایت های رایگان متنوعی وجود دارد، با این حال بهترین اقدام این است که از سایت Copyscape استفاده کنید. درواقع توانایی آن به مراتب بیشتر از سایر گزینه ها است و هزینه آن نیز کاملا مقرون به صرفه است، با این حال فراموش نکنید که معیار قضاوت شما نباید تنها یک مقاله باشد. درواقع ممکن است بنا به دلایلی نظیر عدم توجه مدیر قبلی و انتظار برای ارسال محتواهای زیاد، این اتفاق در یک و یا چند مقاله محدود در کل رزومه فرد اتفاق افتاده باشد. درواقع معیار اصلی این است که شما در بیش از 30 درصد محتوای فرد موردنظر، سرقت ادبی را مشاهده کنید. با این حال این نکته نیز مشهود است که بررسی کل رزومه فرد، اقدامی زمانبر خواهد بود. در این زمینه می توانید دو مقاله در هر سال را به عنوان معیار قرار دهید. در این زمینه اگر گزینه ای دارید که سرقت ادبی در هیچ قسمت از فعالیت او به چشم نمی خورد، بدون شک بهتر است که او را اولویت اول خود قرار دهید. با این حال ممکن است فردی در این زمینه امتیاز لازم را به دست آورد و از نظر معیارهای دیگر، کاملا ضعیف باشد. به همین خاطر نمی توان تنها براساس این ویژگی، تصمیم گیری نمود.
 
3-تاثیر نویسنده را ارزیابی کنید 

در زمینه تولید محتوا اصطلاحی تحت عنوان رد پای نویسنده وجود دارد که منظور از آن، تاثیری است که فعالیت ها در زمینه کاری داشته است. درواقع این امر که بدانید محتوای افراد تا چه حد بازنشر می شود و میزان محبوبیت آنها تا چه حد است، از معیارهای بسیار مهم خواهد بود. در این زمینه می توانید با بررسی سایت های مختلف و نظرات زیر پست، تا حدود زیادی نسبت به این موضوع آگاه شوید. همچنین برخی از سایت ها و رسانه ها وجود دارد که حضور فرد در آنها خود به معنای سطح بالای اقدامات خواهد بود. درواقع این امر که محتوای فرد در چه فضاهایی منتشر شده است، بدون شک یک معیار مهم خواهد بود. در این زمینه می توانید برای ساده تر شدن کار خود از فرد موردنظر بخواهید تا سایت هایی که محتواهای وی در آنها بازنشر می شود را هم معرفی کنند. 

4-سطح در دسترس بودن را بررسی نمایید 

واقعیت این است که اکثر کسب و کارها به تولید محتوای روزانه نیاز دارند. به همین خاطر بسیار مهم است که سریعا بتوانید به فرد موردنظر دسترسی داشته باشید. در این زمینه رضایت مدیران قبلی و پیام دادن در چند روز آزمایشی، شما را به درک درستی از این موضوع می رساند. در این زمینه اگر فرد محتوا نویس قرار است که ادمین سایت و صفحات اجتماعی هم باشد، لازم است تا فردی را پیدا کنید که حضور فعالی در اینترنت دارد و به ساعت کار مشخصی معتقد نیست. 

5-از بودجه غافل نشوید 

از دیگر نکات بسیار مهم این است که اطمینان داشته باشید توقعات مالی موجود با سطح توانایی ها همخوانی داشته باشد. همچنین شما باید به بودجه خود نیز توجه داشته باشید. درواقع یک استخدام گران قیمت، منجر به تضعیف اقدامات آتی شما خواهد شد. به همین خاطر از همان ابتدا، لازم است تا به بودجه خود هم توجه داشته باشید. با این حال تا حدودی این موضوع را می توان تغییر داد. برای مثال 20 درصد بیشتر از مبلغ تعیین شده را انتخاب نمایید تا در صورت پیدا شدن یک گزینه کاملا مناسب، موقعیت را از دست ندهید. این میزان بدون شک قابل مدیریت بوده و مشکلی را به همراه نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: ترندهای تولید محتوا در سال 2022

6-از تجربیات قبلی غافل نشوید 

چه دلیلی باعث شده است تا با کارمندان قبلی قطع همکاری داشته باشید؟ بدون شک موارد گذشته از نکات مثبت و منفی برخوردار بوده اند و اگر آنها را فهرست نمایید، بدون شک انتخاب بهتری را هم خواهید داشت. درواقع با صحبت کردن می توانید اطمینان داشته باشید که اتفاقات تلخ گذشته رخ نخواهد داد. همچنین با مشاهده ویژگی های مشترک با نمونه های ناموفق قبلی، بهتر است که فرد مورد نظر از فهرست شما حذف شود. 

در آخر توصیه می شود که به تنهایی اقدام به تصمیم گیری نکرده و حتما نظر افرادی که با فرد جدید همکاری مستقیم خواهند داشت را هم جویا شوید. 

منبع : womenonbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OqnDf2am
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه