دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

ترندهای تولید محتوا در سال 2022

1 سال پیش ( 1400/8/11 )
نویسنده : جاگر اگروال   مترجم : امیر آل علی  

تولید محتوا طی هفت سال اخیر خود را به عنوان مهمترین روش بازاریابی مطرح کرده است. این امر در حالی است که تا قبل از آن، از تبلیغات به عنوان تنها روش ارتقای سطح کسب و کار و افزایش فروش نام برده می شد. با این حال حوزه کسب و کار تغییرات زیادی را پیدا کرده و اکنون اکثر روش های تبلیغاتی در مسیر منسوخ شدن به سر می برند. در این رابطه تولید محتوا حوزه ای بسیار متنوع بوده و در این زمینه نیاز است تا دقت عمل بالایی را داشته باشید. درواقع از زمان شیوع پاندمی کرونا، با توجه به اینکه شاهد قرنطینه خانگی بوده ایم، تنها برندهایی بدون مشکل به کار خود ادامه دادند که در زمینه تولید محتوا به صورت حرفه ای کار کرده و از این طریق فروش اینترنتی خوبی را داشته اند. با این حال در هر حوزه ای همواره فضا برای رشد بیشتر وجود دارد و می توانید سطح خود را بهبود بخشید. در این رابطه شناسایی ترندها اقدامی بسیار مهم بوده و می تواند مسیر کار شما را دگرگون کند. با این حال شناسایی این موارد قبل از شروع سال جدید، به شما این امکان را می دهد که قادر به آماده کردن خود برای بهبود بیشتر باشید. بدون شک هر فردی می تواند ترندهایی را پیش بینی نماید. با این حال هنگامی که بهترین های حوزه تولید محتوا بر روی یکسری موارد اتفاق نظر داشته باشند طبیعی است که می توان به آن اعتماد بالایی را داشت. در این راستا شش ترند احتمالی در سال آینده را بررسی خواهیم کرد.

1-محتوای مخصوص برای مشتریان اصلی داشته باشید 

اگرچه بسیاری از برندها از تولید محتوا به عنوان ابزاری برای تبلیغات و فروش بیشتر استفاده می کنند. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که از همین اقدام خود نیز کسب درآمد داشته باشید. این موضوع کمک خواهد کرد تا صرف بودجه بالاتر برای اقدامات حرفه ای تر نیز به وجود آید. با این حال این امر به معنای دریافت پول مستقیم نیز نخواهد بود. درواقع وجود آموزش ها و محتواهای رایگان متفاوت، این توقع را به وجود آورده است که برای محتوا پولی پرداخت نشود. در این زمینه شما نمی توانید این نگاه را به یکباره تغییر دهید. با این حال می توانید محتوای مخصوص برای مشتریان خود داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا افراد بیشتری تمایل به خرید از شما و دریافت امکانات را پیدا خواهند کرد. با این حال به صورت کلی شما می توانید با برگزاری دوره های آموزشی تخصصی، درآمد مستقیم هم داشته باشید. با این حال بهتر است که در ابتدا، توانایی های خود را به اثبات رسانده باشید و با آگاهی بخشی، نیاز به آموزش حرفه ای شکل گیرد. تحت این شرایط تیم تولید محتوا می تواند بدون نیاز به بودجه شما، درآمد لازم را داشته باشد. با توجه به این امر که محتوا انواع مختلفی دارد، فضا برای کار بسیاری وجود دارد. در این زمینه می توانید گروه بندی های مختلفی را هم داشته باشید. برای مثال براساس زمان نیز می توانید این اقدام را انجام دهید. در این زمینه مشتری هایی که بیش از یک سال در شرکت شما حضور دارند، طبیعی است که به سطوح بالاتری نیز دسترسی پیدا کنند. با این اقدام شما خصوصا در درازمدت بهترین نتایج را به دست خواهید آورد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کرونا، احتمالا شروع پاندمی های جهانی جدید خواهد بود. به همین خاطر لازم است تا فروش اینترنتی را اولویت اصلی خود قرار دهید. با این اقدام در هر شرایطی شما توانایی لازم را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

2-فناوری AR نیاز ضروری خواهد بود 

استفاده از تکنولوژی های جدید یک ترند همیشگی محسوب می شود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در چند سال اخیر واقعیت افزوده باعث شده است تا اعتمادسازی در مرحله خرید اینترنتی به مراتب ساده تر شود. درواقع با این اقدام افراد می توانند محصول را به صورت کامل مشاهده کرده و شرایط امتحان کردن آن را داشته باشند. به همین خاطر نیز توصیه می شود که حتما در این زمینه فعالیت کرده و تا قبل از پایان تعطیلات سال نو، مقدمات آن را شروع نمایید. آمارها در این زمینه حاکی از آن است که نزدیک به 69 میلیون نفر در سال 2019 از این فناوری برای خریدهای خود استفاده کرده اند و رشد دو سال اخیر آن بیش از 200 درصد بود است. به همین خاطر شما دیگر زمانی برای از دست دادن نخواهید داشت. خوشبختانه این تکنولوژی در هر زمینه ای قابل اجرا بوده و می توانید خلاقیت های بسیاری را در آن اعمال نمایید. با این حال بهتر است که در ابتدا نمونه های موفق را مورد ارزیابی قرار دهید. 

3-استفاده از هوش مصنوعی افزایش می یابد

هوش مصنوعی یکی از مهمترین تحولات در زمینه تکنولوژی محسوب می شود که انجام بسیاری از اقدامات را ساده تر کرده و سرعت آنها را چندین برابر کرده است. با این حال هنوز هم بسیاری از برندها از این حوزه استفاده لازم را ندارند. به همین خاطز نیاز است که سطح اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و به دنبال استفاده حداکثری از این ابزار مفید باشید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که به عملکرد برندهای برتر خصوصا در زمینه چت بات ها توجه داشته باشید. 

4-پادکست ها بالاترین میزان رشد را خواهد داشت

اگرچه در چند سال اخیر محتواهای ویدئویی بالاترین میزان رشد را داشته و همین امر باعث شده است تا بتواند به سلطه چند ساله وبلاگ نویسی پایان دهند. با این حال به نظر می رسد که با توجه به آمارها، بیشترین رشد در سال آینده به پادکست اختصاص پیدا می کند. همین امر باعث شده تا توجهات به آن افزایش پیدا کند و از این حوزه به عنوان ترند جدید نام برده شود. تحت این شرایط در اختیار داشتن یک کانال تخصصی در حوزه کسب و کار شما بدون شک نتایج بسیار خوبی را به همراه خواهد داشت. نکته بسیار جالب این است که تولید پادکست اقدامی بسیار ساده بوده و به حداقل امکانات نیاز دارد. در این زمینه نیز تحلیل کانال های مختلف به شما کمک خواهد کرد با ایده های بسیار خوبی وارد کار شوید. با این حال فراموش نکنید که شما حداقل به یک اقدام نوآورانه نیاز دارید تا از دایره تقلید خارج شده و مورد توجه جدی قرار بگیرید. 

مطلب مرتبط: 5 قانون تولید محتوای موفق

5-معیارهای سئو تغییرات گسترده‎ای را خواهد داشت 

اکر تا به امروزه برای سئو سایت خود و قرار گرفتن در رتبه های بالاتر موتورهای جست و جو از یکسری روش های تکراری استفاده می کردید. نکته جالب آن است که احتمالا در سال 2022 دیگر نمی توانید توصیه های عمومی را داشته باشید. درواقع این موضوع کاملا به منطقه، نوع فعالیت شما و معیارهای مختلف دیگری وابسته خواهد بود و عمر تاثیرگذاری روش ها نیز به مراتب کمتر خواهد شد. تحت این شرایط در طول یک سال ممکن است شما به تغییر چندباره تکنیک های خود نیاز داشته باشید. اگرچه این شرایط در ظاهر ترسناک به نظر می رسد با این حال واقعیت این است که چنین موضوعی کمک خواهد کرد تا برندها بهتر بتوانند براساس نیاز خود اقدام کرده و نتایج بهتری را هم به دست آورند. 

6-اکثر استراتژی های تولید محتوا کنار گذاشته خواهد شد 

در دو سال اخیر پاندمی کرونا باعث شده است تا رشد استفاده از اینترنت، به رقمی باورنکردنی نزدیک شود. درواقع براساس تحلیل ها سطح حال را باید 5 سال بعد مشاهده می کردیم. تحت این شرایط طبیعی است که بسیاری از استراتژی های رایج، دیگر کاربرد لازم را نداشته باشد. در این راستا به نظر می رسد که برندهایی موفق خواهند بود که بتوانند خود در زمینه استراتژی سازی فعالیت نمایند و اقدامات جدید را در دستور کار خود قرار دهند. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، تنها برندهایی می توانند به موفقیت دست پیدا کنند که تفاوت هایی را ایجاد کرده باشند. در این راستا بدون شک استفاده از استراتژی های رایج، شما را به این هدف نمی رساند. 

7-برای نخستین بار شاهد بیشترین میزان محتوای شخصی سازی شده خواهیم بود 

بدون شک یک محتوا برای همه افراد کاربرد لازم را ندارد. در این زمینه برندی موفق است که بتواند سلیقه های مختلف را مورد توجه قرار دهد. با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که برای تک تک افراد محتوای مخصوصی داشته باشید؟ این موضوع در ابتدا یک چالش بیش از حد بزرگ و یا حتی اقدامی باورنکردنی تلقی می شود. با این حال واقعیت این است که مخاطب امروز باید به سریع ترین روش ممکن به پاسخ سوالات خود دست پیدا کند. در این زمینه شما باید خود را برای تولید محتواهای مخصوص یک گروه هرچند کوچک و یا حتی محتواهای مخصوص یک شخص آماده نمایید. همچنین نیاز است که هر برندی، محتواهایی را در دستور کار خود قرار دهد که مختص به خودشان است. این موضوع کمک خواهد کرد تا شما به عنوان مرجع شناخته شوید و طبیعتا تاثیر بسزایی در کسب نتایج فوق العاده دارد. اگرچه این اقدامات به صورت محدود توسط برخی از برندها مورد استفاده قرار گرفته است، با این حال در سال آینده  باید شاهد انقلابی در این رابطه باشیم. 

مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا

8-جست و جوی صوتی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد 

یکی از ویژگی های ذاتی انسان این است که به دنبال روش های راحت تر می باشد. در این رابطه گفتن به مراتب ساده تر از تایپ کردن بوده و لازم است تا به آن به عنوان یک ترند بسیار مهم توجه داشته باشید. در این زمینه بسترهای این اقدام کاملا مهیا است و اکثر افراد جست و جوهای خود در اینترنت را از طریق گوشی های هوشمند خود انجام می دهند. تحت این شرایط تنها کافی است تا شما نیز ابزارهای لازم را در سایت و اپلیکیشن خود داشته باشید تا افراد بتوانند از آن استفاده کنند. برای مثال این امر که افراد به جای سرچ کردن محصول مورد نظر خود و گشتن در دسته بندی های مختلف، با بیان یک عبارت بتوانند به محصول موردنظر دست پیدا کنند، بدون شک امری بسیار جذاب است. نکته جالب دیگر این است که چنین اقدامی می تواند در زمینه فروشگاه های آنلاین جهانی نظیر آمازون نیز کاربرد بالایی را داشته باشد و شما از بین تعداد بالای محصولات مشابه، شانس دیده شدن بالاتری را به دست آورید. 

منبع : jeffbullas
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/teKtLasR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه