دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

5 قانون تولید محتوای موفق

3 هفته پیش ( 1400/7/5 )
نویسنده : اسکات بکمن   مترجم : امیر آل علی  

اگرچه تقریبا هر برندی در زمینه تولید محتوا فعالیت هایی را دارد، با این حال واقعیت این است که تمامی آنها نتایج یکسانی را از اقدامات خود به دست نمی آورند. علت این امر نیز به خاطر عدم توجه به نکاتی است که می تواند تاثیر یک اقدام را کاملا متحول نماید. این موضوع به خوبی اهمیت تولید محتوا را نشان می دهد. درواقع هر فردی باید از خود این سوال را بپرسد که چه عواملی باعث ایجاد یک محتوا با شانس موفقیت بالا می شود؟ بدون شک تا زمانی که قوانین اصلی را رعایت نکنید، تاثیر هر اقدام دیگری در حداکثر خود نخواهد بود. در همین راستا پنج قانون اصلی تولید محتوا را که توسط بازاریاب ها و برندهای موفق مورد استفاده قرار می گیرد بررسی خواهیم کرد. 

5 قانون تولید محتوای موفق

1-در حوزه مورد علاقه خود اقدام به تولید محتوا نمایید 

نخستین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که از دایره تقلید خارج شوید. درواقع با یک جست و جوی ساده در بستر اینترنت متوجه بسیاری از محتواهای تکراری می شوید که طبیعتا تمایل برای مطالعه آن، روند کاهشی را دارد. در این زمینه بازار تشنه مطالب جدید و خلاقیت است. درواقع شما حتی می توانید از دل محتواهای قدیمی، موارد جذابی را مطرح نمایید. با این حال در نخستین قانون لازم است که براساس علاقه خود اقدام کرده و کپی برداری را فراموش کنید. این نکته را فراموش نکنید که در هر صنعتی ممکن است برخی از مسائل، مورد علاقه شما باشد. تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد که سایرین به چه شکلی در حال اقدام هستند. این نکته را فراموش نکنید که شما باید همواره به استراتژی اقیانوس آبی توجه داشته باشید که براساس آن بهتر است تا در حوزه ای وارد شوید که در آن کمترین رقابت وجود دارد. این موضوع باعث می شود تا زمینه رشد بالاتری را داشته باشید. به صورت کلی اگر بخواهیم تمامی مباحث این بخش را جمع بندی کنیم، شما باید جسارت عملکرد متفاوت را داشته باشید و علاقه اصلی خود را پیدا کنید. این موضوع باعث خواهد شد تا به بهترین شکل، اقدامات خود را ادامه دهید. درواقع در این شرایط تولید محتوا، دیگر برای شما یک اقدام خسته کننده نبوده و حتی در بالاترین فشار کاری هم رضایت لازم را دارید. دلیل این امر نیز به این خاطر است که شما در مسیر مورد علاقه خود هستید و این امر باعث می شود که فعالیت ها، برای شما معنای متفاوتی را پیدا کند. با این حال اگر به حوزه موردنظر علاقه نداشته باشید، وارد یک روند فرسایشی خواهید شد و طبیعی است که در آن زمینه به عمق لازم دست پیدا نکنید. درواقع در حالت دوم، شما تنها به دنبال رد کردن اقدامات خواهید بود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

2-همواره باید دلیل محکمی برای واردشدن به یک حوزه وجود داشته باشد

چه دلیلی وجود دارد که شما در رابطه با یک موضوع تولید محتوا نمایید؟ در این رابطه لازم است تا جست و جوهای لازم را داشته باشید تا مطمئن شوید که اقدامی تکراری را انجام نمی دهید. در این زمینه آیا محتوای شما برای خوانندگان اهمیت بالایی را دارد؟ آیا براساس نیاز روز است؟ تمامی این سوالات مواردی است که باید در ذهن شما خطور کند. درواقع راز مهم این است که شک و تردید داشته باشید. به صورت یک استاندارد کلی، تا زمانی که حداقل پنج دلیل برای خود ندارید، بهتر است که اقدامی را انجام ندهید. این سوالات باید در رابطه با هر محتوایی، تکرار شود. در این زمینه حتی می توانید با فردی دیگر مشورت کنید. درواقع به علت علاقه به حوزه ای که انتخاب کرده اید، ممکن است عقاید متعصبانه ای هم داشته باشید که بدون شک شما را در دام قرار می دهد. همچنین زمان انتشار محتوا نیز مهم است. برای مثال ممکن است اتفاق مهمی در صنعت شما رخ داده باشد و بخواهید تحلیل خود را بیان کنید. تحت این شرایط دیگر نمی توانید انتشار آن را به یک ماه دیگر موکول نمایید. 

3-به دنبال بهبود مداوم ارتباط خود با مخاطبان باشید

در زمینه تولید محتوا تنها اقدامات درونی مهم نبوده و مسائل دیگری هم دخیل است که عدم توجه به آن، باعث می شود تا از تلاش های خود بالاترین حد نتایج را به دست نیاورید. درواقع حتی اگر بهترین محتوای تاریخ را هم داشته باشید، در صورتی که جامعه مخاطب وجود نداشته باشد و محتوای شما به خوبی دیده نشود، طبیعی است که نتیجه ای را هم به دست نمی آورید. به همین خاطر از همان ابتدای کار خود لازم است تا به دنبال جذب مخاطب، بهبود ارتباط و پیدا کردن راهکارهایی باشید که منجر به بازدید بیشتر از محتوا خواهد شد. در این زمینه بسیاری از افرادی که علاقه به تولید محتوا دارند، از استراتژی پست مهمان استفاده می کنند تا جامه مخاطبان خود را در مدت زمان کمتری شکل دهند. در این رابطه شیوه کار، کاملا به شرایط شما بستگی دارد و نمی توان الگویی خاص را ترسیم نمود. به صورت کلی شما قبل از تولید یک محتوا نیاز است که نسبت به نحوه تبلیغ و ترویج آن، به جمع بندی رسیده باشید. 

مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا

4-به این باور برسید که هیچ کسی در ابتدا فوق العاده نیست 

یکی از مشکلات رایج تولیدکنندگان محتوا این است که در دایره ترس های خود قرار دارند. درواقع آنها تصور می کنند که بهتر است منتظر بهترین موقعیت برای شروع فعالیت خود باشند. با این حال بهترین زمان امری نسبی بوده و تنها به عملکرد خودتان بستگی دارد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ایده ها منتظر شما نمی مانند و هر لحظه ممکن است حوزه موردنظر شما، توسط افراد دیگری مورد استفاده قرار گیرد. به همین خاطر شما نباید موقعیت را از دست بدهید و لازم است تا شروعی سریع را داشته باشید. بدون شک در حین انجام کار، شما متوجه نکات خواهید شد که در هیچ کتاب، مقاله و دوره آموزشی نمی توان آنها را پیدا کرد. علت این امر نیز به این خاطر است که جامعه هدف در هر منطقه ای، متفاوت بوده و ویژگی های خاص خود را دارد. به همین خاطر اتکا کردن به اطلاعات تئوری ابدا کافی نخواهد بود. در این زمینه شما باید به جای تمرکز بر روی بی نقص بودن، به دنبال بهبود همیشگی باشید. بدون شک با تحلیل مداوم و بررسی نتایج، شاهد روند رو به رشد خود خواهید بود. تحت این شرایط پس از مدتی که معمولا بیش از یک سال طول می کشد، شما در وضعیت مناسب قرار خواهید گرفت. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که محتوا صرفا به معنای وبلاگ نویسی نبوده و تنوع بالایی را دارد. به همین خاطر لازم است که نسبت به آنها اطلاع پیدا کرده و مورد علاقه ترین را پیدا کنید. همچنین فراموش نکنید که اگر در زمینه تولید پادکست فعالیت دارید، دلیلی وجود ندارد که سایر موارد را کنار بگذارید. بدون شک در ابتدای کار خود ممکن است با تمسخر و تردیدهای حتی نزدیک ترین افراد مواجه شوید. با این حال این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که بهترین ها زاده نمی شوند و این موضوع تنها به خودسازی بستگی دارد. 

5-مقایسه را فراموش کنید 

اگرچه تحلیل مداوم سایر افراد کمک خواهد کرد تا با نقاط قوت و ضعف آشنا شوید. با این حال این امر به معنای الگو قرار دادن آنها و یا توجه به اقدامات نبوده و شما باید در مسیری که انتخاب کرده اید، ثابت قدم بمانید. تحت این شرایط شما می توانید از تفاوت خود به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده کنید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که اگرچه تقلید از بهترین ها باعث می شود که شاهد موفقیت های اولیه باشید، با این حال این موضوع در درازمدت ابدا امکان پذیر نخواهد بود. همچنین توصیه های کارشناس ها را کنار بگذارید. دلیل این امر به این خاطر است که هر یک از آنها نظر متفاوتی را دارند. درواقع نظرات ممکن است براساس تجربیات قبلی آنها در جامعه باشد که شباهتی به جامعه هدف شما ندارد. به همین خاطر نباید به این موارد بیش از حد توجه نمایید. بهترین راهکار برای تولید محتوای موفق، این است که قوانین مخصوص به خود را داشته باشید که نتیجه تحلیل مداوم است. خوشبختانه امروزه انواع نرم افزارها وجود دارد که این اقدام را برای شما ساده تر خواهد کرد. درواقع شما باید هر توصیه ای را که تصور می کنید کاربردی است، مورد آزمایش قرار داده و اقدام به قبول آن بدون آزمایش و تحلیل نکنید. 

مطلب مرتبط: 5 ایده جدید برای تولید محتوا

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که رعایت این پنج اصل شما را در مسیر تولید محتوای موفق قرار خواهد داد. با این حال فراموش نکنید که همواره می توان بهتر شد. به همین خاطر ابدا نباید خود را به هیچ سطحی محدود کنید. 

منبع : allbusiness
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/beKPsKh8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه