شنبه, ۲۱ مهر(۷) ۱۴۰۳ / Sat, 12 Oct(10) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه در رابطه با ضرورت تولید محتوا صحبت های متعددی شده است، با این حال نبود ایده خود باعث خواهد شد تا نتوانید عملکرد لازم را داشته باشید. براساس آمارها، بزرگ ترین مشکل تولیدکنندگان محتوا کمبود ایده است. در این راستا بیشتر افراد تنها کمتر از 15 ایده را بیان می نمایند که بدون شک کم است. عدم وجود تنوع در اقدامات باعث خواهد شد تا امکان حفظ مخاطب در بلندمدت بسیار پایین باشد. در ادامه 60 ایده ای را بررسی خواهیم کرد که همگی آنها در عمل نیز مورد استفاده بسیاری از برندها قرار گرفته است. 

ایده برای تولید محتوا

1-ترندها را مورد توجه قرار دهید 

ترند درواقع اتفاقات مهمی است که توجهات افراد را به سمت خود جلب می کند. بدون شک توجه به آنها، شانس دیده شدن شما را نیز افزایش خواهد داد. خوشبختانه امروزه نرم افزارهای مختلفی وجود دارد که شما را در شناسایی آنها کمک می کند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که ترند، موضوعی مقطعی بوده و همواره باید به دنبال موارد جدیدتر آن باشید. درواقع نمی توان با یک ترند خود را برای حتی یک ماه، تامین شده تصور نمود. به صورت متوسط، عمر هر ترند بیش از یک هفته نیست. 

مطلب مرتبط: معضل کمبود ایده برای تولید محتوا

2-اخبار مرتبط با حوزه کاری خود را منتشر نمایید 

در ابتدا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر یک از ایده ها می تواند بخشی از مخاطبان را به سمت خود جذب کند. به همین خاطر لازم است تا تمامی راهکارها را مورد توجه خود قرار دهید. بدون شک اگر بتوانید پوشش کاملی از اخبار داخل شرکت، بازار فعلی و حتی بازارهای خارجی منتشر کنید، یک اقدام جذاب شکل گرفته است. در این زمینه توصیه می شود که به حدی حرفه ای باشید که به عنوان پایگاه جامع خبری شناخته شوید. در این زمینه فراموش نکنید که در رابطه با اخبار شما باید اولویت داشته باشید و فراموش نکنید که هر خبری هم جذابیت لازم را ندارد. در این رابطه اگر دسته بندی مناسبی را ایجاد نمایید، بدون شک جذابیت کار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

3-مطالعه موردی داشته باشید 

برای این امر که اعتبار برند شما افزایش پیدا کند، شما نیاز به تولید محتواهایی تخصصی خواهید داشت. در این زمینه توصیه می شود که در مطالعات خود، به دنبال هدف قرار دادن مشکلات مخاطب باشید تا ارزش کار چند برابر شود. در این رابطه فراموش نکنید که اقدام شما باید همراه با تبیین کامل مسئله مطرح شده باشد، در غیر این صورت، اقدامی حرفه ای انجام نشده است. 

4-با افراد متخصص مصاحبه داشته باشید 

شما باید یک بانک اطلاعاتی از افرادی داشته باشید که در زمینه کاری شما متخصص هستند. مصاحبه با این افراد بدون شک خروجی بسیار خوبی را به همراه دارد و شانس دیده شدن شما را هم چند برابر خواهد کرد. درواقع این اقدام اعتبار برند را به خوبی افزایش می دهد. در این زمینه اگرچه شما می توانید از انواع محتوا نظیر متن استفاده کنید، با این حال جذابیت این اقدام هنگامی که مصاحبه تصویری باشد، به مراتب بالاتر خواهد بود. نکته ای که نباید فراموش کنید این است که امروزه محتوای ویدئویی در صدر علایق افراد قرار دارد. با این حال اگر مصاحبه طولانی است، توصیه می شود که متن خلاصه و فایل صوتی آن را هم منتشر نمایید. این اقدامات مکمل خوبی برای اقدام شما خواهد بود. 

5-یک نوآوری داشته باشید 

ایده برای تولید محتوا

تمامی توصیه هایی که تا به اینجا شده است، مواردی محسوب می شوند که بارها توسط برندهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال اگر خواهان رشدی فوق العاده سریع هستید، نیاز است که یک اقدام جدید انجام شود. در این زمینه با کمی خلاقیت، می توان حتی از دل اقدامات رایج هم موارد خوبی را استخراج کرد. در این زمینه شما باید یک ویژگی جدید به کسب و کار خود اضافه نمایید که تاکنون توسط برندی دیگر مورد استفاده قرار نگرفته است. این امر باعث می شود تا شما بتوانید بر روی این موضوع، تا مدت ها تولید محتوا داشته باشید. درواقع انجام کارهای جدید یکی از اقداماتی است که به شما ایده تولید محتوا می دهد. 

6-اشتباهات و مشکلات را مطرح نمایید 

این امر که اشتباهات خود، برندهای دیگر و به صورت کلی مشکلات را مورد توجه قرار دهید و در کنار تحلیل دلایل وقوع آنها، راهکارهایی را داشته باشید، باعث می شود تا محتواهایی را تولید نمایید که موردنیاز هر فردی خواهد بود. این امر نه تنها توانایی شما را در زمینه کاری ای که دارید به اثبات می رساند، بلکه خود می تواند زمینه بازاریابی را به همراه داشته باشد. برای مثال بسیاری از برندها پس از مطرح کردن یک مشکل، اقدام به معرفی محصول خود می کنند که بدون شک تاثیر تبلیغ را به مراتب افزایش خواهد داد. در رابطه با این نوع از محتوا، تیتر شما بسیار مهم خواهد بود. 

7-محتواهای آموزشی داشته باشید 

به هر میزان که اطلاعات مخاطبان در رابطه با یک موضوع بیشتر باشد، احساس نیاز هم در آنها افزایش پیدا خواهد کرد. به همین خاطر نیز ضروری است که در زمینه کاری خود تولید محتوای آموزشی هم داشته باشید. از دیگر نکاتی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که چنین محتواهایی به استفاده بهتر از محصول هم منجر می شود که در نتیجه افزایش رضایت را به همراه دارد و تجربه استفاده از برند شما را دلنشین تر می کند. درواقع یکی از رایج ترین دلایل نارضایتی افراد از یک برند، اشتباهاتی است که در نتیجه عدم آگاهی مرتکب می شوند و آن را برپای ضعیف بودن برند می گذارند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که آموزش اگر به صورت حرفه ای باشد، حتی می تواند منبع درآمدی هم محسوب شود. 

مطلب مرتبط: 5 ایده جدید برای تولید محتوا

8-از کارمندان خود کمک بگیرید 

اگر تصور می کنید که برای مشتری تنها کیفیت محصول مهم خواهد بود، سخت در اشتباه هستید. درواقع آنها تمایل دارند تا با نحوه کار شما و افراد تیم آشنا شوند. این امر در زمینه اعتماد آنها تاثیر بسزایی دارد. به همین خاطر توصیه می شود که یکی از محتواهای موردنظر شما، نوشتن درباره کارمندان باشد. این موضوع را می توان با معرفی تیم شرکت آغاز کرد. با این حال از هر یک از آنها می توانید بخواهید که نحوه کار خود را توضیح دهند و یا در رابطه با یک موضوع تخصصی در زمینه کاری خود، توضیحاتی را داشته باشند. این امر در نهایت به بهبود ارتباط مشتری و تیم شرکت منجر خواهد شد. بهتر است که لحن شما در این رابطه کاملا دوستانه و حتی سرگرم کننده باشد. درواقع شما باید بدانید که هر محتوا را با چه لحنی و از چه طریقی منتشر نمایید. برای مثال معرفی تیم شرکت تنها زمانی تاثیر لازم را به همراه دارد که به صورت تصویری باشد. در این رابطه حتی اگر امکان ارسال ویدئو و تهیه کلیپ وجود ندارد، لازم است که تصویری از کارمند موردنظر در دفتر کار، منتشر شود. 

9-تجربه استفاده از محصول توسط مشتریان را مورد توجه قرار دهید

این امر که خودتان محصول را معرفی نمایید، به علت تعلق خاطر و هدف فروشی که پشت آن وجود دارد، احتمالا چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت. این امر در حالی است که اگر معرفی محصول و تجربه کار با آن توسط خود مشتری انجام شود، بدون شک فوق العاده خواهد بود. این مسئله در اعتمادسازی برای خرید هم نقش بسزایی را دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که مشتری به علت استفاده مداومی که از محصول دارد، در بسیاری از موارد نکات و راهکارهای جالبی را پیدا می کند که بدون شک برای هر فرد دیگری هم می تواند کاربردی باشد. 

10-آمارهای مختلف را به اشتراک بگذارید

از دیگر نکاتی که بسیار مورد توجه قرار می گیرد، آمارها هستند. علت این امر نیز به آن خاطر است که یک آمار، اطلاعات بسیاری را در ساده ترین حالت ممکن نشان می دهد. این مسئله مخاطب را با وضعیت برند شما، محصولات و به صورت کلی بازاری که در آن فعالیت دارید آشنا می سازد. برای مثال این امر که آمار پرفروش ترین محصولات خود را به اشتراک بگذارید، از جمله رایج ترین اقدامات است. 

11-گزارش هفتگی داشته باشید 

ایده برای تولید محتوا

این امر که در پایان هر هفته مخاطب را با مهم ترین اقدامات و اتفاقات برند خود آشنا سازید، بدون شک جذابیت بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. در این رابطه فراموش نکنید که اقدام شما باید تنها بیان خلاصه باشد. درواقع از توضیح آنها خودداری نمایید تا اقدام شما، طولانی نشود. همچنین همواره نظرسنجی داشته باشید تا نسبت به بخش هایی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته، آگاهی پیدا کنید. این امر باعث می شود تا به مرور، گزارش هفتگی شما جذاب تر شود.

12-وبینار برگزار نمایید 

تجربه کرونا باعث شد تا توجه به وبینار با رشدی فوق العاده همراه باشد. درواقع تا قبل از این موضوع، چنین اقدامی چندان مورد توجه خصوصا از سوی مشتریان نبوده است. خوشبختانه در این زمینه انواع نرم افزارها وجود دارد که بستر لازم را برای شما مهیا خواهد کرد. بدون شک اگر موضوعات وبینار، جذابیت و کاربرد لازم را برای مخاطب داشته باشد، نتایج لازم را به دست خواهید آورد. فراموش نکنید که حتما وبینارهای خود را ضبط کنید تا افرادی که بنا به هر دلیل نتوانستد حضور پیدا کنند، فرصت مشاهده آن را داشته باشند. 

13-از پست مهمان استفاده کنید 

در زمینه پست مهمان شما می توانید هم محتواهایی را به سایت های مختلف ارسال کنید و هم میزبان محتواهای افراد باشید. این مسئله از نظر ترافیک سایت بسیار مهم بوده و باعث می شود تا مطالب موردنظر شما با شانس دیده شدن بسیار بالایی همراه باشد. 

14-از استوری های مشتریان استفاده کنید 

این امر بسیار مهم است که مخاطب را از این حالت که صرفا بازدیدکننده اقدامات شما هستند خارج نمایید. در این زمینه لازم است تا محتواهای تولیدشده از سوی آنها را بازنشر نمایید. به صورت کلی هنگامی که انگیزه ای وجود داشته باشد، این اقدام به خوبی توسط مخاطبان و مشتریان انجام خواهد گرفت. برای مثال تعیین جایزه برای محتوای برتر هفته، یکی از راهکارهای رایج محسوب می شود. در این رابطه حتی یک محتوای هرچند ساده نیز نباید مورد غفلت شما قرار گیرد. 

15-از تاریخ صحبت نمایید 

در زمینه تاریخ شما می توانید داستان برند خود را در قالب داستان چند قسمتی بیان نمایید. با این حال برای این امر که تداوم شکل گیرد، توصیه می شود که در رابطه با تاریخ کسب و کار خود نیز شروع کنید. این امر می تواند تا سال ها برای شما ایده های مختلف را به همراه داشته باشد. برای مثال تاریخ شروع حرفه تا تحولات آن و صحبت از افراد تاثیرگذار، از جمله این اقدامات محسوب می شود. بررسی برندهای موفق و ناموفق در حوزه کاری شما نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که می توان در این دسته بندی قرار داد. 

16-مسابقه داشته باشید 

ساده ترین نوع مسابقه، سوالات چهارگزینه ای است که می توان در رابطه با موضوعات مختلف آنها را مورد استفاده قرار داد. برای مثال شناخت تیپ مشتری، یکی از رایج ترین این اقدامات محسوب می شود که افراد پس از پاسخ دادن به سوالات، در یکی از چهار گروه اصلی قرار می گیرند. در این زمینه فراموش نکنید که سرگرم کننده بودن، مهم ترین اصل در برگزاری مسابقه است. 

17-از مخاطبان علاقه مند کمک بگیرید

ایده برای تولید محتوا

این دسته از افراد به علت علاقه به برند، محصول و یا به صورت کلی کسب و کار شما می توانند اقدامات خوبی را انجام دهند. درواقع از آنها می توانید برای تامین بخشی از نیاز خود برای تولید محتوا استفاده نمایید. در این زمینه فراموش نکنید که افراد علاقه مند ممکن است به موضوعات جدیدی فکر کرده باشند که از نظر شما غافل است. در کنار این مسئله فراموش نکنید که تلاش آنها باید با قدردانی مناسب از سوی شما همراه باشد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی با ایده های طلایی

18-فهرستی از موارد ممنوعه ایجاد نمایید 

یکی از محتواهای بسیار جذاب و کاربردی، اقداماتی است که مخاطبان نباید انجام دهند. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم کوهنوردی فعالیت دارید، 10 اقدامی که ورزشکاران شب قبل از صعود به کوه نباید انجام دهند، بدون شک موضوعی جذاب خواهد بود. در این زمینه شما با تمرکز بر روی موارد ممنوعه می توانید به صورت مداوم محتواهای مختلفی را منتشر نمایید. در این زمینه با یک جست و جوی ساده، می توانید نسبت به محتواهایی که تاکنون در این زمینه تولید شده است، آگاه شوید. 

19-با اینفلوئنسرها همکاری داشته باشید 

به صورت کل اینفلوئنسرها افرادی هستند که به واسطه فعالیت در بستر اینترنت، به محبوبیت رسیده اند. در موارد گذشته اعلام شد که باید با متخصصان حوزه کاری خود ارتباط داشته باشید و محتواهایی با حضور آنها تولید نمایید. با این حال اینفلوئنسرها نیز به علت محبوبیتی که دارند، گزینه های بسیار خوبی محسوب می شوند. در این زمینه شما می توانید از آنها به عنوان مهمان استفاده کنید و یا شیوه همکاری را برعهده آنها بگذارید. در حالت دوم شما بیشتر اسپانسر اقدامات رایج این دسته از افراد خواهید بود. 

20-نظرسنجی داشته باشید 

نظرسنجی و انتشار نتایج آن از دیگر اقداماتی است که نه تنها جذابیت بالایی را به همراه دارد، بلکه شما را به درک بهتری از مخاطبان می رساند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتشار نتایج نظرسنجی، اقدامی است که در بسیاری از موارد مورد غفلت قرار می گیرد که شما باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشید. 

21-به سوالات مخاطبان پاسخ دهید 

ایده برای تولید محتوا

این امر بسیار طبیعی است که هر روز، مخاطبان شما سوالاتی را مطرح کنند که ممکن است بعدها پرسش افراد دیگر هم باشد. به همین خاطر اختصاص فضایی تحت عنوان پرسش های منتخب و انتشار پاسخ های خودتان، می تواند بسیار کاربردی باشد. با این حال فراموش نکنید که این اقدام را هفته ای یک بار انجام دهید، در غیر این صورت نتیجه لازم را به دست نخواهید آورد. 

22-محتوای فصلی داشته باشید 

هر فصل برای خود ویژگی های خاصی دارد که باید مورد توجه شما قرار گیرد. برای مثال در فضل تابستان، به علت گرم بودن هوا، شما باید محتواهای مختص به آن را داشته باشید و در فصل زمستان بدون شک همه چیز متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر در زمینه فروش لباس فعالیت دارید، تیتری تحت عنوان بهترین مدل های تابستانه، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. با این حال شما تنها به این موضوع محدود نبوده و با کمی تمرکز و بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها، با تنوع بالایی از موضوعات مواجه خواهید شد که در کل فصل، شما را درگیر نگه می دارد. 

23-یک روز از فعالیت های شرکت را به نمایش بگذارید 

اگرچه مشتری در شرکت حضور ندارد، با این حال این موضوع دلیل بر آن نخواهد بود که علاقه مند نباشد تا نسبت به اقدامات روزانه و نحوه انجام کارها، کنجکاو شود. به همین خاطر شما می توانید هر ماه و یا مدت زمانی طولانی تر، یک پست تحت عنوان یک روز با برند ما را داشته باشید. در این پست که الزاما باید تصویری باشد، شما از ابتدا تا ساعت پایان کار را باید به تصویر بکشید که بدون شک سرعت پخش ویدئو در بسیاری از قسمت های آن باید بیشتر شود تا از طولانی شدن اقدام جلوگیری نمایید. درواقع این موضوع نباید بیش از 20 دقیقه طول بکشد. تحت این شرایط شما باید بدانید که چه زمان هایی باید حذف شود و به چه صورت کار را درآورید. 

24-راهنمای گام به گام تولید نمایید 

در زمینه محتواهای آموزشی، بسیاری از افراد تمایل دارند که اقدام را به صورت مرحله ای یاد بگیرند. محتوای متنی شما باید حاوی تصاویر باشد. این موضوع کمک خواهد کرد تا افراد همزمان با شما، اقدامات لازم را انجام دهند و سریعا مشکل خود را برطرف نمایند. برای مثال اگر در زمینه فروش کامپیوترهای شخصی فعالیت دارید، راهنمای گام به گام نصب ویندوز، یکی از موضوعات مورد نیاز خواهد بود. 

25-با مدیران مصاحبه نمایید 

در این زمینه توصیه می شود که با مدیر شرکت خودتان کار را آغاز نمایید. این امر باعث می شود تا مخاطب نسبت به برند شما نیز به آگاهی بالاتری دست پیدا کند. در ادامه نیز می توانید مدیران شرکت های دیگر را مورد توجه قرار دهید. بدون شک آگاهی از کسب و کارهای دیگر و ایده های جدید در حوزه کاری شما، نه تنها جذابیت بالایی را به همراه دارد بلکه می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک شود. 

26-از مخاطبان و مشتریان خود تشکر نمایید 

این امر که مراتب قدردانی خود را از مخاطبان و مشتریان به عمل آورید، از دیگر اقداماتی است که نتایج فوق العاده ای را به همراه دارد. با این حال این موضوع نیاز به دلیل دارد. برای مثال می توانید در سالگرد تاسیس شرکت، چنین اقدامی را انجام دهید. 

27-در رابطه با مشکلات گذشته و تغییرات جدید صحبت نمایید 

اگرچه ممکن است تصور کنید که صحبت از مشکلات گذشته به معنای اقرار به ضعف‎ها است. با این حال فراموش نکنید که شما درباره اتفاقاتی صحبت می کنید که دیگر وجود ندارد و این موضوع رو به رشد بودن و توجه شما به پیشرفت را نشان خواهد داد. همچنین شما لازم است تا مخاطب و مشتریان را نسبت به جدیدترین تغییرات شرکت که انجام شده و یا در دستور کار قرار گرفته است، مطلع سازید. این امر که مخاطب حس نماید که با برندی رو به رشد مواجه است، خود در زمینه اعتمادسازی و جلب رضایت مهم خواهد بود. 

مطلب مرتبط: محتوا و نحوه تولید آن / همه چیز درباره خلق یک محتوای جذاب

28-محصولات غیررقابتی را مورد بررسی قرار دهید

در ابتدا نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بررسی محصولات رقبای شما با مشکلات حقوقی همراه خواهد بود. با این حال این اقدام برای برندهایی که رقیب شما نیستند، ابدا ایرادی ندارد. برای مثال ممکن است شما در زمینه تولید گوشی های هوشمند فعالیت داشته باشید و لنز دوربین های خود را از یک برند دیگر تامین نمایید. تحت این شرایط بررسی این برند و محصول آنها و حتی مقایسه آن با برندهای دیگر، نه تنها ایرادی نخواهد داشت، بلکه موجب بازنشر آن از سوی برند موردنظر می شود. در نهایت این اقدام به درک بهتر از محصول شما نیز منجر می شود. 

29-معرفی کتاب و سایر منابع را مورد توجه قرار دهید 

ایده برای تولید محتوا

بدون شک در هر زمینه ای، انواع کتاب ها، سایت ها، نرم افزارها، مقالات و... وجود دارد که می تواند برای مخاطبان شما کاربرد بالایی را داشته باشد. تحت این شرایط معرفی آنها یک اقدام هوشمندانه با تنوع موضوعی بالا خواهد بود. 

30-اقدامات مشترک انجام دهید 

در زمینه تولید محتوا نیازی نیست که شما صرفا تنها باشید. درواقع با همکاری برندهای دیگر می توانید اقدامات بزرگ تر و متنوع تری را هم انجام دهید. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این اقدام نباید با رقبای مستقیم شما انجام شود. برای مثال اگر در زمینه تولید تجهیزات سفر فعالیت دارید، می توانید با آژانس های گردشگری، اقدامات مشترکی را انجام دهید. تولید محتوای مشترک و یا پوشش خبری از این اقدامات، هر دو می تواند برای شما کاربرد لازم را داشته باشد. 

31-جمع بندی سالانه داشته باشید 

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال شما می توانید محتواهایی را تولید نمایید که بیانگر عملکرد کلی شما در طول سال گذشته باشد. برای مثال 10 محصول پرفروش، 10 پست برتر و... از جمله مواردی است که شانس بالایی برای موفقیت دارند. 

32-آزمایش های مختلف انجام دهید 

بسیاری از آزمایش ها و ایده های جذاب وجود دارد که شما می توانید با محصولات خود انجام دهید. این امر می تواند به کمپینی تبدیل شود که برای آن نیاز به خرید محصولات شما است. در این زمینه فراموش نکنید که هرچه آزمایش شما به امکانات کمتری نیاز داشته باشد، شانس استقبال از آن هم بیشتر خواهد بود. 

33-تحلیل داشته باشید 

بدون شک مخاطب تمایل دارد تا نسبت به موضوعاتی نظیر وضعیت قیمت محصولات در چند ماه آینده آگاهی پیدا کند. تحت این شرایط اگر شما بتوانید گران تر شدن و یا ارزان تر شدن را برای آنها پیش بینی نمایید، طبیعی است که در وضعیت خرید و رضایت آنها تاثیرگذار است. برای مثال مشتری ای را تصور کنید که تمایل دارد تا در ماه آینده مبلغ موردنیاز برای خرید محصولی را جمع آوری نماید. با این حال هنگامی که شما اعلام کنید که در ماه آینده افزایش قیمت رخ می دهد، این امر باعث می شود تا خریدی زودتر از موعد رخ دهد. با این حال اگر در این زمینه اطلاع رسانی وجود نداشته باشد، بدون شک در ماه آینده نیز مشتری شما قادر به خرید نخواهد بود و این امر به معنای از دست رفتن یک فرصت است. چنین اقدامی باعث می شود تا نسبت به آمارها توجه بیشتری را داشته باشید که بدون شک برای کسب و کار خودتان نیز کاربرد بالایی را دارد. 

34-مزایا و معایب را معرفی نمایید 

بررسی صادقانه محصولات، نکته ای است که بسیاری از برندها نسبت به آن بی توجه هستند. درواقع آنها تنها ویژگی ها و نکات مثبت را مورد توجه قرار می دهند. به همین خاطر نیز افرادی که اقدام به آنباکس و بررسی تخصصی محصولات می کنند، بسیار محبوب هستند. تحت این شرایط اگر شما هم به این شکل اقدام نمایید، بدون شک وارد مرحله جدیدی از مشتری مداری خواهید شد. این نکته را فراموش نکنید که هیچ برندی در بالاترین سطح ممکن قرار ندارد. به همین خاطر تلاش برای بی نقص نشان دادن خودتان، کاملا اشتباه خواهد بود. در این زمینه حتی می توانید مقایسه خدمات و محصولات خود با یکدیگر را داشته باشید. 

35-از یک موضوع چند محتوا تولید نمایید 

بسیاری از افراد تصور می کنند که هر موضوع تنها برای یک محتوا مناسب است. این امر در حالی است که شما به صورت مداوم می توانید از دل آن موضوعات جدید استخراج نمایید. همچنین با به روز رسانی محتواهای قدیمی خود، شما به مواردی جدید و کاملا مناسب دسترسی پیدا خواهید کرد.

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟

36-رفع مشکلات مشتریان را به صورت کامل آموزش دهید 

فرض کنید که یکی از مشتریان در بخش نظرات، مشکلی را با شما مطرح کرده است. در این رابطه افراد معمولا پاسخ های کوتاه می دهند. با این حال آیا اطمینان دارید که مشکل به صورت کامل رفع شده است؟ درواقع آمارها در این زمینه حاکی از آن است که بسیاری از مشتریان سوالات خود را بسیار پیش پا افتاده تصور می کنند و این امر باعث می شود تا مشکل همچنان باقی بماند. تحت این شرایط آموزشی که براساس مشکلات مشتری باشد، بدون شک جذابیت بالایی را به همراه خواهد داشت. در این زمینه فراموش نکنید که آموزش شما در کنار جامع بودن، باید کاملا ساده هم باشد. 

37-نحوه استفاده از محصولات را شرح دهید 

ایده برای تولید محتوا

این امر که موارد کاربرد و شیوه درست استفاده از محصولات خود را توضیح دهید، بدون شک موضوعی مهم محسوب می شود. درواقع استفاده اشتباه، خود یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود تا یک محصول، عمر مفید خود را طی نکند. در این زمینه می توانید از تجربیات مشتریان قدیمی خود نیز استفاده کنید. 

38-هدیه هایی را در نظر بگیرید

در این زمینه نیازی نیست که حتما خودتان موردی را تهیه کنید. درواقع می توان با خرید یک کتاب الکترونیکی مناسب در زمینه کاری خودتان، مخاطبان و مشتریان خود را غافلگیر نمایید. درواقع اگر به صورت مداوم چنین هدایایی را داشته باشید، خود دلیلی مناسب برای پیگیری سایت و یا شبکه های اجتماعی شما خواهد بود. 

39-موارد مورد علاقه خود را معرفی کنید 

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که مخاطب تمایل دارد تا با شما ارتباط بیشتری را برقرار نماید. به همین خاطر صحبت کردن از موارد مورد علاقه در طول هفته، خود به صمیمیت شما با جامعه هدف نیز منجر خواهد بود. در این زمینه ممکن است مدیر شرکت، مقاله و یا هر محتوای دیگری را مطالعه کرده باشد و آن را کاملا جذاب تلقی نماید. تحت این شرایط می توانید عناوینی نظیر موارد منتخب مدیر داشته باشید که بدون شک پیگیری آن برای مخاطبان شما نیز جذابیت لازم را دارد. در این زمینه جای برخی از برندها، مقالات منتخب خودشان از نگاه مدیران شرکت را نیز معرفی می کنند. 

40-از افسانه ها صحبت کنید 

در هر کسب و کاری یکسری افسانه ها وجود دارد که این موارد به علت حالت داستان گونه ای که دارند، معمولا با بالاترین توجهات همراه می شوند. در این رابطه شما نیز می توانید آنها را به عنوان یکی از محتواهای سرگرم کننده، مورد توجه قرار دهید. همچنین شما می توانید عقاید رایج و اشتباه را مورد توجه قرار داده و در تلاش برای اثبات اشتباه بودن آنها باشید. 

 

41-پشت صحنه اقدامات را نشان دهید 

درواقع نمایش پشت صحنه اقدامی است که در سینما، بسیار رایج بوده و افراد به آن واکنش های بسیار خوبی را نشان می دهند. شما نیز می توانید پشت صحنه های جذابی را تهیه نمایید تا افراد از سختی ها و اقداماتی که برای تولید محتوای خود انجام داده اید، آگاه شوند. در این رابطه شما می توانید پشت صحنه تولید محصولات را هم نشان دهید که خود بیانگر شفافیت شما خواهد بود. فراموش نکنید که شما می توانید به راهنمای مدیران دیگر نیز تبدیل شوید. برای مثال اگر در زمینه رستوران داری فعال هستید، مقاله ای تحت عنوان هفت دلیل شکست رستوران دارهای تازه کار، بدون شک اقدامی ارزشمند خواهد بود. 

42-از رویدادها غافل نشوید 

بسیاری از رویدادها در زمینه کاری شما وجود دارد که باید اطلاع رسانی و پوشش خبری مناسب از آنها صورت گیرد. در این رابطه شما با کمی خلاقیت می توانید انواع محتواها را از دل این موارد استخراج نمایید. از این اقدام برای تبلیغ کسب و کار خودتان نیز می توان به خوبی استفاده کرد.

43-از موفقیت ها صحبت نمایید 

در این زمینه شما می توانید از موفقیت های برند خود، برندهای دیگر و افراد موفق در حوزه کاری تان صحبت نمایید. در این رابطه بهتر است که دلایل رسیدن آنها به جایگاه مطلوب نیز تشریح شود تا آگاهی بخشی نیز صورت گیرد. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

44-برای مخاطبان خود نامه های مختلف داشته باشید 

نامه های شما باید به دو گروه شخصی سازی شده و همگانی تقسیم شوند و آنها را در زمان های مناسب برای مخاطبان خود ارسال نمایید. برای مثال تبریک تولد، یکی از رایج ترین اقدامات محسوب می شود. چنین مواردی به خوبی برند شما را یادآوری می کند و پیوند عاطفی ایجاد خواهد کرد که باعث می شود تا به برندی محبوب تبدیل شوید که تحت این شرایط احتمال از دست دادن مشتری و مخاطبان حال حاضر، به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد. 

45-از نیروی جدید شرکت استقبال نمایید 

ایده برای تولید محتوا

در موارد گذشته اعلام شد که شما باید افراد تیم خود را معرفی نمایید. با این حال اگر هنگامی که فردی جدید به تیم اضافه می شود، سریعا محتوایی را داشته باشید، بدون شک نظم بهتری در این کار تجربه خواهید کرد. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که برای حضور جدید خود آرزوی موفقیت داشته باشید تا روحیه وی ارتقا پیدا کند. این اقدام را برای تغییرات شرکت نیز می توان انجام داد. برای مثال اگر فردی ارتقای شغلی پیدا کرد، حتما پیامی را منتشر نمایید. این امر درست اقدامی است که تیم های باشگاهی هنگام خرید بازیکنی جدید انجام می دهند. 

46-در رابطه با اتفاقات اظهارنظر نمایید 

بسیاری از اتفاقات در کسب و کار شما ممکن است رخ دهد که اگر خاموش باشید، یک فرصت ایده آل را از دست خواهید داد. برای مثال ممکن است اتفاقی ناگوار در عرصه کاری شما رخ داده باشد، تحت این شرایط مقاله ای تحت عنوان یادداشت مدیر شرکت پیرامون اتفاق اخیر، می تواند افراد را به درک بهتر برساند. چنین اقدامی نه تنها توجه شما را نشان می دهد، بلکه اگر برنامه های خود را برای گذر از این شرایط شرح دهید، بدون شک مشتری و مخاطب نیز به اطمینان خاطر بالاتری دست پیدا خواهد کرد. در این زمینه به هر میزان که تحلیل بهتری داشته باشید، اعتبار برند نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

47-پیش نمایشی از محصولات داشته باشید 

ایجاد آمادگی ذهنی اقدامی بسیار مهم در زمینه بازاریابی محسوب می شود. درواقع شما باید از مدت ها قبل از معرفی محصول، اقدام به ارائه پیش نمایش هایی از آن نمایید. در این زمینه اپل را می توان به عنوان یک الگوی کاملا مناسب در نظر گرفت که به صورت فوق العاده ای این فعالیت را انجام می دهد. این نکته را فراموش نکنید که مشتری نیاز به زمانی دارد تا برنامه ریزی های لازم برای تعیین بودجه جهت خرید خود انجام دهد. در زمینه پیش نمایش فراموش نکنید که مخاطب را تا زمان رونمایی، تشنه نگه دارید و همه چیز را لو ندهید. 

48-محتوای مخصوص داشته باشید 

این امر که برخی از محتواهای شما تنها برای افرادی قابل دسترس باشد که در سایت شما ثبت نام کرده و یا مشتری برند محسوب می شوند، اقدامی است که باعث خواهد شد تا از نگاهی کلی به همه افراد جلوگیری شود. در این راستا شما می توانید بانک اطلاعات بهتری را داشته باشید که بدون شک برای استراتژی های شما، کاربرد بالایی را خواهد داشت. در این زمینه شما حتی می توانید از محتواهای ویژه خود، کسب درآمد نیز داشته باشید و برای دسترسی افراد، هزینه ای را تعیین نمایید.  

49-دو موضوع غیرمرتبط را با هم تلفیق نمایید 

این دسته از محتواها به خاطر فضای متفاوتی که دارند، بسیار مورد توجه مخاطبان قرار می گیرند. برای مثال یکی از نمونه های آن می تواند مقاله ای تحت عنوان «درس هایی که از ورزش جودو در زمینه فروش می توان آموخت»، باشد. این دسته از موارد می تواند دو حوزه غیرمرتبط را به هم پیوند دهد که به معنای به وجود آمدن شانسی برای جذب مخاطبان حوزه های دیگر است. 

50-از اقدامات آتی صحبت نمایید 

این امر که مخاطبان بدانند شما برای ماه های آینده چه برنامه هایی را در نظر دارید، باعث خواهد شد تا امکان هماهنگ شدن شکل گیرد. همچنین می توانید از نظرات آنها برای بهبود اقدامات هم استفاده کنید. در این زمینه فراموش نکنید که یکی از راهکارهای بسیار مناسب برای چنین محتواهایی، استفاده از اینفوگرافی است. 

مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021

51-آمارها را مورد توجه قرار دهید

این امر که به صورت مداوم آمارهای حوزه کاری خود را منتشر نمایید و تحلیل های لازم را داشته باشید، بدون شک امری مهم بوده و در این زمینه انواع نرم افزارها وجود دارد که در ساخت این آمارها و تکمیل اطلاعات، کمک می کنند. 

52-داستان سرایی نمایید 

در زمینه داستان شما با انواع موضوعات مواجه خواهید بود که می تواند به خوبی شما و مخاطبان را درگیر نماید. برای مثال برخی از برندها از ناگفته های چند سال اخیر خود صحبت می کنند و برخی دیگر حتی در زمینه کمیک بوک فعالیت می کنند. در این زمینه حتی برخی از برندها، تجربیات مشتریان خود را به صورت داستان تعریف می کنند. 

53-از چالش ها صحبت نمایید 

اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها باید به موضوعاتی با بار مثبت توجه نمایند تا رضایت مخاطب را به دست آورند. با این حال واقعیت این است که دغدغه هایی وجود داد که اگر به آنها توجه نشود، مخاطب را در وضعیت بد نگه خواهد داشت. برای مثال یکی از این موضوع ها، اعتماد به خرید آنلاین است. در این زمینه شما می توانید دلایل اعتماد به برند خودتان را اعلام نمایید و تکنیک هایی را معرفی کنید که مانع از کلاهبرداری های اینترنتی می شود. درواقع صحبت کردن از حتی بدترین موضوعات، هنگامی که با راهکار همراه باشد، ابدا ایرادی نخواهد داشت. 

54-به محتواهای موجود توجه نمایید 

این امر که محتواهای موجود را مورد بررسی قرار دهید، باعث خواهد شد تا ایده های جدیدتری را هم به دست آورید. در این زمینه ممکن است برخی از موضوعات را بتوان با یکدیگر مقایسه هم کرد. به همین خاطر توصیه می شود که به صورت مداوم، محتواهای قبلی را مورد بررسی قرار دهید. همچنین مطالعه محتواهای تولیدشده از سوی سایر برندها نیز به شما ایده های جدید می دهد. 

55-ولاگر شوید 

ایده برای تولید محتوا

این امر که فردی را به عنوان سخنگوی شرکت در ویدئوها انتخاب کنید، باعث می شود تا تصویر وی، معرف برند شما شود. امروزه با توجه به این امر که محتواهای ویدئویی در صدر علایق افراد قرار دارد، لازم است تا به آن توجه ویژه داشته باشید. در این زمینه فعالیت به صورت ولاگری، از جمله اقداماتی است که کمتر توسط برندها مورد توجه قرار گرفته است. این مسئله می تواند به رشد برند شخصی نیز منجر شود که در راستای تقویت برند اصلی است. در این زمینه حتی استفاده از قابلیت لایو هم باعث خواهد شد تا ارتباط بهتری را با مخاطبان خود برقرار نمایید. 

56-کمپین برگزار نمایید

چنین اقدامی باعث خواهد شد تا شما با انواع ایده ها برای تولید محتوا مواجه شوید. چنین اقداماتی با رشد ویروس همراه است که به معنای اشتراک گذاری و دعوت از افراد جدید خواهد بود. درواقع به یک باره شما با رشد فوق العاده ای مواجه خواهید شد. در این رابطه شما می توانید از اینفلوئنسرها برای تبلیغ کمپین خود نیز استفاده کنید که خود به معنای امکان تولید محتواهای جدید با همکاری آنها است. به صورت کلی همکاری با این افراد، به علت فعالیت تخصصی آنها، خود باعث به وجود آمدن ایده های جدید است. بسیاری از برندها کمپین های قبلی خود را تحلیل می کنند و آمارهای آن را منتشر می نمایند. این امر به معنای امکان استفاده از آن حتی پس از به پایان رسیدن کمپین است. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوای بهتری داشته باشیم

57-از راهکارها صحبت نمایید 

برای رسیدن به یک مسیر، راه های بسیاری وجود دارد. درواقع تصور شما همواره بهترین گزینه محسوب نمی شود. در این زمینه همواره شاهد راهکارهای خلاقانه ای هستیم که باعث می شود تا سرعت و سهولت انجام کارها، بیشتر شود. صحبت کردن از این موارد هم بدون شک برای مخاطب اهمیت بسیاری را خواهد داشت. 

58-پژوهش داشته باشید 

بدون شک این دسته از محتواها، زمان برترین محسوب می شوند. با این حال ارزش بسیار بالایی را دارند. در این زمینه شما می توانید با برندهای دیگر نیز همکاری داشته باشید تا امکان فعالیت های بیشتر، شکل گیرد. 

59-پست های برتر هفته را معرفی نمایید 

این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که تمامی مخاطبان، هر روز سایت را بررسی نخواهند کرد. به همین خاطر معرفی محبوب ترین ها، بدون شک شانس خوبی را برای افزایش بازدیدکنندگان به همراه دارد و خود اقدامی در زمینه بازنشر محسوب می شود. در این رابطه می توانید نظرسنجی داشته باشید تا از بین گزینه های انتخاب شده، بهترین محتوای هفته نیز از نگاه مخاطبان، انتخاب شود.

60-رقبای خود را فراموش نکنید 

این امر یک واقعیت است که شما در بازار تنها نیستید و نمی توان رقبا را فراموش کرد. در این رابطه شما می توانید از رقبای خود تعریف نمایید. برای مثال موفقیت های آنها را تبریک بگویید که بیانگر توجه شما به اخلاق است و یا به مانند اپل و سامسونگ و یا پپسی و کوکاکولا محتواهایی را برای تمسخر ایجاد نمایید. برای مثال اسلک از برنامه مایکروسافت برای رقابت با اقدامات این شرکت، صحبت کرده است. این اقدام صرفا اطلاع رسانی بوده و در هیچ یک از  دو گروه تشویق و تمسخر قرار ندارد. 

 

ایده برای تولید محتوا

منبع : bloggingwizard
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1eNzN6Ec
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتادانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedy
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه