پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

شبکه های‏ اجتماعی بر روی زندگی همه مردم تاثیرگذار است. امروزه اغلب مردم دست کم در یک شبکه اجتماعی به طور فعالی عضویت دارند. این امر برای برندها و بازاریاب ها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما هم در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف تان هستید، باید به شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در آن توجه نشان دهید. صحبت از تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی بسیار راحت تر از انجامش است. درست به همین خاطر بسیاری از برندها فقط به هنگام صحبت انگیزه بالایی برای تولید محتوای خلاقانه و نوآورانه نشان می دهند. 

اگر کسب و کار شما در شبکه های‏ اجتماعی نسبت به تولید محتوای جذاب اقدام نکند، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داشت. براساس گزارش موسسه Sprout Social، 41 درصد از کاربران در شبکه های‏ اجتماعی در صورت عدم مشاهده محتوای جذاب و خلاقانه در همان برخورد نخست دور برندها را خط خواهند کشید. این امر یکی از واکنش های طبیعی کاربران به کسب و کارهای ناموفق در زمینه تولید محتوا به طور جذاب است. 

بدون تردید تولید محتوای بازاریابی هرگز کار ساده ای نیست. اگر شما در فضای شبکه های‏ اجتماعی دارای مهارت بالایی باشید، به خوبی از سختی های این مسیر آگاهی دارید. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های ساده و تاثیرگذار برای تولید محتوای بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی است. در ادامه برخی از مهمترین ایده ها در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: 8 اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

اطلاع رسانی درباره پست اخیر وبلاگ برند

بدون تردید اغلب برندها علاوه بر حضور در فضای شبکه های‏ اجتماعی دارای سایت یا وبلاگ رسمی نیز هستند. این امر یکی از عملکردهای عادی کسب و کارها را نشان می دهد. جلب نظر کاربران به وبلاگ برند یکی از اهداف اصلی بازاریابی برای هر برندی محسوب می شود. با این حساب اگر شما موفقیتی در این زمینه نداشته باشید، به سختی توانایی تعامل با مشتریان را خواهید داشت. 

اولین ایده ما برای بهبود وضعیت تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی بازنشر و اطلاع رسانی درباره محتوای وبلاگ برند است. این امر کاربران را نسبت به محتوای تازه کسب و کار شما به بهترین شکل ممکن فراهم می کند بنابراین شاید شانس تان برای افزایش ترافیک وبلاگ برند به شدت افزایش یابد. 

بی شک کسب و کارها در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. یکی از نکات ناامیدکننده در این میان ناتوانی برای جذب ترافیک به محتوای جذاب و تعاملی برند در وبلاگش است. این امر با بازنشر بخشی از محتوا در شبکه های‏ اجتماعی شمار هرچه بیشتری از کاربران را به سوی وبلاگ تان خواهد کشاند. 

نظرسنجی از فالوورها

امروزه در شبکه های‏ اجتماعی امکان برگزاری نظرسنجی به ساده ترین شکل ممکن فراهم است. اینستاگرام بهترین نمونه در این میان محسوب می شود. اگر شما قصد آگاهی از نظر فالوورهای تان در زمینه ای خاص را دارید، با استفاده از چنین ابزاری در شبکه های‏ اجتماعی مسیرتان بسیار هموار خواهد شد. 

بدون شک نظرخواهی مداوم از مشتریان یک ایده قدیمی محسوب می شود. همچنین جذابیتی هم برای کاربران ندارد بنابراین شما باید در فاصله های زمانی مناسب نظیر هر یک ماه اقدام به نظرخواهی از فالوورهای تان نمایید. در غیر این صورت انگیزه کاربران برای شرکت در نظرسنجی کسب و کار شما به طور کامل از بین خواهد رفت. 

مشخص ساختن دقیق گزینه ها در نظرسنجی برند اهمیت زیادی دارد. اگر گزینه های نظرخواهی شما غیرشفاف باشد، کاربران تمایلی برای شرکت در آن نخواهند داشت. به هر حال وقتی کاربران زمان کافی برای مطالعه نظرسنجی شما را اختصاص می دهند، باید سوال و پاسخ های دقیقی برای آنها طراحی کنید. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

استفاده از اموجی ها

نگارش کپشن همیشه برای بازاریاب ها گزینه ای دردسرساز است. گاهی اوقات کپشن های برند برای مخاطب هدف جذابیت لازم را ندارد. این امر سخت ترین چالش را پیش روی بازاریاب ها قرار می دهد. اگر شما هم در زمینه تاثیرگذاری بر روی کاربران با مشکلات زیادی در حوزه نگارش کپشن مواجه هستید، یکی از ساده ترین راهکارها استفاده از اموجی است. 

اموجی ها جذابیت زیادی برای کاربران دارند. همچنین امکان پرهیز از اتلاف وقت در راستای نگارش کپشن نیز وجود دارد. اگر شما در اینستاگرام قصد بارگذاری یک تصویر یا ویدئو را دارید، کپشن اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت. مهمترین مسئله در این میان جلب نظر فالوورها با یک کپشن ساده و کاربردی است بنابرین طراحی ساده کپشن باید در دستور کار شما قرار داشته باشد. 

انتشار تصاویری از کارمندان برند

فالوورها در شبکه های‏ اجتماعی تمایل بالایی برای آشنایی با کسب و کارها دارند. این امر یکی از نکات مهم برای برندها و طراحی ایده های جذاب در زمینه تولید محتوا محسوب می شود. هر برند شامل مجموعه ای از کارمندان است بنابراین آشنا کردن کاربران با کارمندان برند یکی از ایده های جذاب برای تولید محتواست. 

اغلب اوقات بازاریاب ها از عدم ارتباط نزدیک با مشتریان در شبکه های‏ اجتماعی اظهار نارضایتی می کنند. دلیل اصلی این امر عدم نمایش جلوه ای انسانی و دوستانه از کسب و کار برای کاربران است. ساده ترین راهکار در این میان به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدئوهایی با حضور کارمندان شرکت است. این امر جذابیت زیادی برای کاربران به همراه دارد بنابراین هرگز چنین فرصتی را از دست ندهید. 

ویدئوهای سرگرم کننده

امروزه بازاریابی ویدئویی گزینه بسیار مهمی برای کسب و کارها محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مشتریان از این شیوه استفاده می کنند. نکته مهم در این میان عدم نیاز به محتوای عجیب و غریب برای جلب نظر کاربران است. گاهی اوقات یک محتوای سرگرم کننده براساس ترندهای روز بهترین تاثیر را به همراه خواهد داشت. 

مرور برخی از ترندهای برتر در زمینه بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی همیشه برای کاربران لذت بخش است. این امر جذابیت های زیادی برای بازاریاب ها دارد. به هر حال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه یکی از کارهای سخت در عرصه بازاریابی است و استفاده از ترندهای جذاب با اندکی جست وجو در فضای آنلاین کار شما را ساده خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: اولویت های تولید محتوا در سال 2021

رونمایی از محصولات تازه

امروزه کاربران در شبکه های‏ اجتماعی به دنبال خرید محصولات موردنیازشان نیز هستند. پلتفرم هایی نظیر اینستاگرام و فیس بوک با راه اندازی بخش فروش آنلاین برای کسب و کارها به طور رسمی وارد این حوزه شده اند. اگر کسب و کار شما محصول تازه ای دارد، باید ابتدا آن را در شبکه های‏ اجتماعی رونمایی کنید. این کار نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف ایفا می کند. 

بسیاری از برندها دیگر از رویکردهای سنتی در رونمایی از محصولات تازه پیروی نمی کنند. دلیل این امر امکان تاثیرگذاری بسیار بهتر و ساده ‏تر بر روی مخاطب هدف با استفاده از چنین ایده هایی است بنابراین شاید یک لایو ساده در اینستاگرام نتیجه بسیار بهتری در زمینه رونمایی از محصولات در مقایسه با یک مراسم بزرگ داشته باشد. این امر به معنای کاهش هزینه های کسب و کارها نیز هست. 

تولید محتوا در رابطه با رونمایی از محصولات همیشه برای کاربران در شبکه های‏ اجتماعی جذابیت دارد بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن نسبت به این انگیزه کاربران واکنش نشان دهید. در غیر این صورت فرصت تاثیرگذاری بر روی فالوورهای تان را از دست می دهید. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC)

محتوای تولیدی کاربران (UGC) همیشه یکی از ایده های طلایی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران محسوب می شود. بدون تردید همه ما بارها و بارها از اعتبار و تاثیرگذاری بالاتر صحبت های کاربران بر روی یکدیگر شنیده ایم. این امر در صورت استفاده از محتوای تولیدی کاربران در فرآیند بازاریابی و تولید محتوای برندها تاثیرگذاری قابل ملاحظه ای به همراه خواهد داشت.

اگر کسب و کار شما به اندازه کافی برای برای جلب نظر مشتریان یا طرفدارانش به منظور تولید محتوا خوش شانس است، نباید هرگز این فرصت را از دست بدهید. این امر اهمیت بسیار ویژه ای برای کسب و کارها دارد. هرچه محتوای تولیدی کاربران در فرآیند بازاریابی شما نقش بیشتری داشته باشد، شانس بالاتری برای جذب مشتریان تازه خواهید داشت. به منظور درک بهتر این موضوع فقط باید خودتان را جای دیگر کاربران قرار دهید. بدون تردید مشاهده شمار بالایی از پست های مرتبط با محتوای تولیدی کاربران در اکانت رسمی یک برند بیانگر کیفیت بالای خدماتش است. بی شک موضوع استفاده از محتوای تولیدی کاربران به اندازه کافی برای شما روشن شده است. پس همین حالا باید دست به کار استفاده از آنها شوید. 

توجه به تصاویر با کیفیت بالا

استفاده از تصاویر دارای کیفیت بالا در زمینه بازاریابی در شبکه های‏ اجتماعی و تولید محتوا دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما دارای توانایی لازم در این راستا نباشید، خیلی زود در رقابت با دیگر برندها به حاشیه خواهید رفت بنابراین باید این نکته را هرچه بهتر مدنظر قرار دهید. 

اشتباه برخی از برندها در زمینه بازاریابی و تولید محتوا توجه صرف به فرمت ویدئویی است. شاید این امر در نگاه نخست ایده جذابی به نظر برسد، اما در بلندمدت کاربران را خسته می کند. همانطور که ویدئو فرم جذابی است، عکس نیز اهمیت بالایی دارد بنابراین شما باید نوعی تعادل در زمینه تولید محتوا براساس فرمت ویدئو و عکس ایجاد کنید. در غیر این صورت کاربران هرگز از وضعیت بازاریابی و تولید محتوا شما راضی نخواهند بود. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوای بهتری داشته باشیم

مطالعه موردی پیرامون مشتریان

یکی از ایده های کاربردی برای تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی مربوط به مطالعه های موردی است. بدون تردید همه ما تجربه مطالعه مقالات مختلف و تمایل برای مشاهده ارجاعات دقیق در آنها را داشته ایم. یکی از ارجاعات بسیار معتبر در زمینه بازاریابی مربوط به مطالعات موردی است. اگر شما فرصت کافی برای اجرای یکی از این مطالعات و سپس اشاره به آن در یک محتوای جذاب را داشته باشید، شمار بالایی از کاربران در شبکه های‏ اجتماعی جذب تان خواهند شد. 

بسیاری از برندها حوصله تولید محتوا براساس برگزاری مطالعه موردی را ندارند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی کاربران به همراه دارد. بدون تردید هر کسب و کاری ادعاهای زیادی در رابطه با مشتریان و همچنین کیفیت محصولاتش دارد. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان براساس این نوع عملکرد را نداشته باشید، خیلی زود محتوای برندتان برای مشتریان تکراری خواهد شد. 

بیان موفقیت های برند

بدون شک هر برندی در طول دوران فعالیتش موفقیت های گوناگونی را کسب می کند. متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از بیان موفقیت های‏ شان عملکرد بسیار ضعیفی دارند بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن موفقیت های تان را با مشتریان و فالوورهای تان در شبکه های‏ اجتماعی به اشتراک بگذارید. در غیر این صورت شانسی برای تعامل نزدیک با آنها نخواهید داشت. 

تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی گاهی اوقات کار بسیار سخت و خسته کننده ای می شود بنابراین استفاده از ایده مورد بحث در اینجا کار شما را بسیار ساده ‏تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. فضای شبکه های‏ اجتماعی نسبت به بیان موفقیت برندها بسیار حساس است. اگر موفقیت شما بزرگ و شگفت‎انگیز باشد، نظر کاربران در کمترین زمان ممکن جلب خواهد شد. این امر یک موفقیت بزرگ برای برندها در زمینه تولید محتوا محسوب می شود. 

بازآفرینی محتوای قدیمی

هیچ بازاریابی همیشه حوصله تولید محتوای تازه را ندارد. گاهی اوقات شما از کارهای مختلف خسته هستید یا ساده ‏تر از آن بودجه لازم برای تولید محتوای تازه را ندارید. شاید این امر برای بسیاری از بازاریاب ها به معنای وقفه ای طولانی در تولید محتوا باشد، اما یک راهکار ساده در این میان وجود دارد. 

بازآفرینی محتوای قدیمی یکی از ایده های پرطرفدار در میان بازاریاب ها محسوب می شود. این امر نیازی به بودجه فراوان ندارد. همچنین مانند یک محتوای تازه برای کاربران جذاب است بنابراین اگر شما بودجه یا حوصله تولید محتوای تازه را ندارید، باید نگاهی به پست های قدیمی تان بیندازید. برخی از محتوای بازاریابی شما هنوز هم دارای جذابیت زیادی است و فقط باید اطلاعات به کار رفته در آن را به روز رسانی کرد. شما با این کار در کوتاه ترین زمان ممکن یک محتوای تازه در اختیار خواهید داشت. 

توجه به اینفوگرافی ها

اینفوگرافی یکی از الگوهای جذاب برای تعامل با مخاطب هدف و تولید محتوا محسوب می شود. بسیاری از برندها به طور مداوم نسبت به اینکه مشتریان به حرفه ای‏ شان گوش نمی دهند، شکایت دارند. راهکار این چالش تولید محتوا در قالب اینفوگرافی است. این امر انتقال دامنه وسیعی از محتوا در ساده ترین شکل ممکن به کاربران را امکان پذیر می سازد بنابراین با استفاده از این شیوه دیگر نیازی برای نگرانی مداوم نسبت به جلب نظر مشتریان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه سرعت تولید محتوای خود را افزایش دهیم

استفاده از محتوای دقیق و همچنین تلاش برای انتخاب موضوعات جذاب مهمترین نکات در رابطه با طراحی اینفوگرافی محسوب می شود. اگر شما به این نکات توجه لازم را نشان دهید، دلیلی برای نگرانی نسبت به تولید محتوای جذاب نخواهید داشت. 

نقل قول های انگیزشی

کسب و کارها برای تعامل با فالوورها در شبکه های‏ اجتماعی نیاز به تقویت انگیزه آنها دارند. اگر شما این کار را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید، توجه کاربران را جلب خواهید کرد. منظور ما از ساده ترین شکل تلاش برای نقل قول های ساده و بدون دستکاری اصل جملات است. بدون تردید صحبت های شخصیت های بزرگ و مشهور نفوذ بسیار بیشتری در مقایسه با صحبت ها و ادعاهای شما به عنوان بازاریاب دارد بنابراین همیشه نقل قول های مهم را به عنوان یکی از ایده های ساده و تاثیرگذار برای جلب نظر مشتریان مدنظر قرار دهید. 

اطلاع رسانی درباره مراسم های برند

امروزه هر کسب و کاری در تلاش برای برگزاری مراسم های کاری است. این امر اعتبار آن برند در میان مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای ارتقا می دهد. اگر کسب و کار شما در تدارک برگزاری مراسم ویژه ای است، باید از مدت ها قبل نسبت به اطلاع رسانی دقیق اقدام کنید. 

طراحی پست های جذاب برای بارگذاری در شبکه های‏ اجتماعی فقط بخشی از وظیفه شما به عنوان بازاریاب خواهد بود. شما باید به پرسش های کاربران در رابطه با مراسم تان نیز در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ دهید. در غیر این صورت استقبال از مراسم برندتان بسیار سرد خواهد بود. 

بازنشر بخشی از پادکست برند

بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان به سوی طراحی پادکست رفته اند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما جذابیت های بسیار زیادی دارد. اگر شما ایده ای برای تولید محتوا در شبکه های‏ اجتماعی ندارید، بازنشر بخشی از پادکست برندتان ایده جذابی خواهد بود. این امر کاربران را با پادکست شما آشنا کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی کاربران به بهترین شکل ممکن را به همراه خواهد داشت. 

بسیاری از کاربران نسبت به فعالیت برندها در زمینه تولید پادکست آگاهی ندارند. بدون شک در این شرایط شما شانسی برای موفقیت از طریق تولید پادکست نخواهید داشت بنابراین باید تجدیدنظر اساسی در مورد اطلاع رسانی به کاربران درباره پادکست تان انجام دهید. این امر با اتکا به شبکه های‏ اجتماعی یکی از دغدغه های دیگر شما در رابطه با ایده جذاب برای تولید محتوا را نیز پوشش می دهد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای خوب چگونه اتفاق می افتد؟

امروزه بسیاری از برندها و بازاریاب ها برای تولید محتوا دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، استفاده از ایده های مورد بحث در این مقاله بخشی از مشکلات تان را حل خواهد کرد. 

منبع : quicksprout
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WGvTkCey
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه