دوشنبه, ۳ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Mon, 25 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی همیشه کار سخت و زمانبری است. بسیاری از بازاریاب ها همیشه با مشکل کمبود ایده مناسب برای تولید محتوا رو به رو هستند. این امر آنها را در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و نتیجه بخشی فرآیند بازاریابی شان به طور قابل ملاحظه ای دچار مشکل می کند. اگر شما هم به دنبال راهکاری برای بازاریابی بهتر و ساده تر هستید، باید اول از همه نظرتان را به شبکه های اجتماعی جلب کنیم. امروزه شبکه های اجتماعی دارای اهمیت بسیار زیادی در میان کاربران هستند. درست به همین خاطر بسیاری از برندها برای بازاریابی و تبلیغات حضور فعالی در شبکه های اجتماعی دارند. اگر شما هنوز در شبکه های اجتماعی عضویت ندارید، باید همین حالا اقدام به ثبت نام برندتان در این پلتفرم ها نمایید. 

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

مرحله بعد از عضویت در شبکه های اجتماعی پیدا کردن ایده های مناسب برای تولید محتواست. متاسفانه در اینجا نیز بسیاری از بازاریاب ها با مشکل فقدان ایده های جذاب و کاربردی رو به رو هستند. اگر شما هم چنین وضعیتی در شبکه های اجتماعی دارید، این مقاله مخصوص شماست. در ادامه برخی از بهترین ایده ها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مرور خواهیم کرد. 

ایجاد محتوای سریالی

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

محتوای سریالی به آن دسته از محتواهایی گفته می شود که به طور دنباله دار در شبکه های اجتماعی بارگذاری می شود. این نوع محتواها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و ترغیب کاربران به دنبال کردن مداوم اکانت برند مناسب خواهد بود. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه که مانع از تولید محتوای حرفه ای می شود

بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال راهکاری برای ترغیب شان به فالو کردن صفحه هستند. این امر در صورت انتشار محتوای سریالی به طور قابل ملاحظه ای ساده خواهد شد. یکی از بهترین نمونه ها در این میان مربوط به مجله ونکوور است. این مجله در اکانت اینستاگرامی اش به طور هفتگی ویدئوهایی درباره آشپزی بارگذاری می کند. به این ترتیب مخاطب های علاقه مند به آشپزی خیلی راحت و بی دردسر از نکات مربوط به محتوای سریالی این مجله بهره مند می شوند. نکته جالب اینکه تمام مخاطب هدف این مجله حتی چند روز پیش از انتشار رسمی ویدئوی آشپزی منتظر مشاهده آن هستند. به این ترتیب مجله ونکوور به سادگی یک عادت مشخص در میان مخاطب های خود ایجاد کرده است. 

برگزاری مسابقه آنلاین یا اعطای هدیه (Giveaway)

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

ایده بعدی برای تولید محتوا به اندازه کافی جذاب هست تا هر مخاطبی را جلب کند. امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری مسابقه به طور آنلاین را دوست دارند. همین امر ایده اصلی برای برگزاری مسابقات جذاب در شبکه های اجتماعی شده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، هیچ چیز به اندازه یک مسابقه جذاب با جایزه ای هیجان انگیز مناسب نخواهد بود. نکته مهم در این میان ضرورت طراحی مسابقه به طور نسبتا ساده است، در غیر این صورت شاید کمتر کسی جذب آن شود. 

علاوه بر برگزاری مسابقه، شما امکان اعطای هدیه های مختلف به مشتریان تان را هم دارید. چنین هدیه هایی که به طور معمول Giveaway نامیده می شود، کسب و کارتان را برای مدت زمانی طولانی در ذهن مشتریان حک می کند. به این ترتیب شما برای مدت زمانی طولانی در کنار مشتریان تان باقی خواهید ماند. بسیاری از برندها در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان به مناسبت‎های مختلف برخی از محصولات شان را در قالب هدیه به آنها می دهند. اگر شما هم بودجه مناسبی در این میان دارید، اعطای یکی از محصولات تان در قالب هدیه ایده خوبی خواهد بود. 

دعوت از مشتریان برای طرح هر سوالی که می خواهند

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

بدون تردید مشتریان همیشه از برندهای مورد علاقه شان سوال دارند. این امر نوعی ویژگی مشترک در میان تمام مشتریان محسوب می شود. با این حساب شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان از هر نوع سوالی که دارند با روی خوش استقبال نمایید، در غیر این صورت شاید مشتریان به شما توجه چندانی نکنند.

خوشبختانه امروزه امکان بارگذاری شمار بالایی استوری و همچنین ویدئوهای لایو در شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حساب شما برای گردآوری سوالات مشتریان و سپس پاسخگویی به تمام آنها مشکلی نخواهید داشت. این نکته به طور معمول از سوی اینفلوئنسرها و چهره های شناخته شده در اینستاگرام و تیک تاک دنبال می شود. با این حساب شما در صورت استفاده از چنین تکنیکی به طور ضمنی خودتان را در کنار چهره های شناخته شده در فضای آنلاین قرار خواهید داد. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوای بهتری داشته باشیم

همکاری با دیگران

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

شما همیشه لازم نیست تمام ایده های بازاریابی تان را خودتان طراحی و اجرا کنید. گاهی اوقات همکاری با یک برند یا اینفلوئنسر به شما امکان بهره مندی از تجربه و اعتبار آنها را می دهد. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت کسب و کارتان و سپس تلاش برای انتخاب یک گزینه مناسب در راستای تعامل با مشتریان است. این امر به طور قابل ملاحظه ای شما را در راستای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. 

اگر کسب و کار شما در سطح خرد فعالیت دارد، باید قید اینفلوئنسرهای بزرگ را بزنید. این امر فقط هزینه بسیار زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت. ایده بهتر در این میان تلاش برای همکاری با اینفلوئنسری محلی است. به این ترتیب شما فرصتی عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهید داشت. 

به اشتراک گذاری محتوای مرتبط با رویدادهای روز

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

بدون تردید روزانه یک عالمه اتفاق ریز و درشت در دنیا می افتد. نکته مهم در این میان واکنش برند شما نسبت به اتفاق های مرتبط با حوزه کاری یا تعهداتش است. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در نگاه مشتریان حرفه ای و معتبر جلوه خواهد داد. 

گاهی اوقات هم اندیشی با برخی از مشتریان وفادار برند بهترین ایده برای پیدا کردن محتوای مرتبط با رویدادهای روز خواهد بود. این امر شاید به نظر عجیب برسد، اما شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بهترین نمونه در این میان نیز اینفلوئنسرهای اینستاگرام و تیک تاک هستند. این کاربران به طور معمول به هر اتفاق مهمی در دنیا واکنش نشان می دهند. نکته جالب اینکه اغلب اوقات واکنش های آنها ماهیت طنز داشته و میلیون ها کاربر را به خودش جلب می کند. با این حساب افزودن اندکی حس شوخ طبعی به فرآیند بازاریابی تان چندان ایده بدی نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه سرعت تولید محتوای خود را افزایش دهیم

بازآفرینی محتوای قدیمی

هیچ کس تولید محتوای تازه و پیدا کردن ایده های جدید را کار ساده ای نمی داند. درست به همین خاطر شما باید توانایی خودتان برای بازآفرینی محتوای قدیمی را مدنظر قرار دهید. این امر شامل استفاده از محتوای قدیمی برندتان با افزودن اطلاعات تازه و اصلاح برخی از ایرادات قبلی اش است. چنین امری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. به این ترتیب شما بدون نیاز به صرف کمترین هزینه ای امکان تبدیل محتوای آرشیو برندتان به یک پست تازه و تاثیرگذار را خواهید داشت. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای هر برندی به همراه خواهد داشت. 

همکاران من در موسسه Hootsuite به طور معمول از ایده های قدیمی بازاریابی در قالبی جدید استفاده می کنند. این امر موجب به روز رسانی مداوم آرشیو سایت و تداوم تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، الگوبرداری از Hootsuite ایده بسیار مناسبی خواهد بود. 

میزبانی از یک چالش

امروزه چالش های بسیار زیادی در سطح شبکه های اجتماعی تدارک داده می شود. این چالش ها با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ساماندهی می شود و اغلب هم اوقات بسیار خوشی برای کاربران رقم می زند. نکته مهم در این میان انتخاب یک موضوع مرتبط با کسب و کارتان برای راه اندازی چالش است. اگر شما موضوع خاصی مدنظر ندارید، میزبانی از یک چالش مشهور جایگزین خوبی خواهد بود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. 

اگر شما از طرفدارهای چالش های رایج در شبکه های اجتماعی هستید، درگیر ساختن برندتان در این میان ایده جذابی خواهد بود. البته همیشه امکان همکاری با دیگر برندها در این راستا نیز وجود دارد. به این ترتیب هزینه های برگزاری رویداد در میان برندهای همکار تقسیم خواهد شد. این امر گزینه ای مناسب برای برندهای کوچک با سطح محدودی از بودجه برای بازاریابی است. 

محتوای به دست آمده از تعامل میان برندها با هم در برگزاری یک چالش اغلب اوقات برای چند روز اکانت آنها در شبکه های اجتماعی را بیمه خواهد کرد. به این ترتیب شما محتوایی خاص و جذاب برای کاربران تان خواهید داشت. همچنین اگر چالش شما با همکاری گسترده کاربران همراه شود، به طور مداوم ویدئوهای جذاب از سوی آنها دریافت خواهید کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

تولید محتوای آموزشی

مردم در شبکه های اجتماعی به دنبال ویدئوهای آموزشی برای رفع برخی از مشکلات شان نیز هستند. این امر باید به طور ویژه ای مدنظر برندهایی که به طور مداوم ویدئوهای خنده دار تولید می کنند، قرار گیرد. اگر شما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با ویدئوهای آموزشی را داشته باشید، به تدریج به یک برند حرفه ای و کارشناس در نگاه مشتریان تبدیل خواهید شد. این امر اعتبار شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. با این حساب باید همیشه به دنبال پیگیری چنین رویکردی در زمینه تولید محتوا باشید. 

هنر شما در تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مربوط به ایجاد تعادل میان محتوای آموزشی و سرگرم کننده است. این امر اکانت شما را برای کاربران در شبکه های اجتماعی به طور قابل ملاحظه ای جذاب خواهد کرد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همراه ساختن آنها با خودتان نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه خلاقیت در تولید محتوا داشته باشیم

جشن گرفتن روزهای جهانی

اگر نگاهی به تقویم کرده باشید، کلی روز جهانی برای اتفاقات و موضوعات مختلف به چشم تان می خورد. شاید این روزها از نظر شما بسیار مسخره باشد، اما موضوع بسیار خوبی برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی خواهد بود. این امر به شما برای تولید محتوا و همچنین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک می کند. 

گاهی اوقات بازاریاب ها هیچ ایده ای برای تولید محتوا ندارند. از سویی هم اکانت شان در شبکه های اجتماعی نیازمند محتوای تازه است. در این صورت تلاش برای تولید محتوا براساس روزهای جهانی پیش رو ایده جذابی خواهد بود. نکته جالب اینکه امروز تقریبا برای هر موضوعی در تقویم روز جهانی وجود دارد. بنابراین شما با کمبود ایده در این بخش رو به رو نخواهید شد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک خواهد کرد. همچنین از شر فقدان ایده برای تولید محتوا نیز راحت خواهید شد. 

طراحی میم های مختلف

میم ها در طول سال های اخیر بسیاری از کاربران را به خودشان جلب کرده اند. این امر درباره نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین تولید محتوا از سوی بازاریاب ها نیز مصداق دارد. اگر شما تا به حال حتی یک میم را هم ندیده اید، باید حتما سری به شبکه های اجتماعی بزنید و هشتگ میم را دنبال کنید. این امر شما را با میلیون ها محتوای جذاب و خنده دار رو به رو خواهد ساخت. 

وندیز (Wendy’s) یکی از نکات برندهای فعال در زمینه طراحی میم برای کاربران است. این برند به طور مداوم میم های جذاب برای کاربرانش تهیه می کند. نکته جالب اینکه میزان استقبال کاربران از میم های این برند به طور میانگین در مقایسه با سایر محتواها بهتر است. بنابراین شما با استفاده از موضوعات جذاب  و تبدیل شان به میم های خنده دار فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

نظرسنجی از مشتریان

نظرسنجی همیشه ایده ای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود؛ به ویژه اگر شما دو گزینه بسیار جذاب پیش روی آنها قرار دهید. بسیاری از برندها برای اینکه کاربران را بیش از هر زمان دیگری به برندشان جلب کنند، اقدام به استفاده از نظرسنجی می کنند. خوشبختانه امروزه تمام شبکه های اجتماعی از نظرسنجی پشتیبانی کرده و شما به سادگی امکان بارگذاری آنها را دارید. با این حساب مشکل چندانی پیش روی شما در این بخش نخواهد بود. 

بی شک دومینوز بهترین برند در زمینه نظرخواهی از مشتریان با گزینه های جذاب محسوب می شود. اکانت رسمی این برند فست فود به طور مداوم از مشتریان درباره غذاهای مورد علاقه شان نظرخواهی کرده و حتی درباره افزودن یک دستور پخت به منوی رسمی شان نیز نظر مشتریان را جویا می شود. دقیقا به همین خاطر دومینوز همیشه فست فود مورد علاقه مشتریان است. 

نمایش پشت صحنه کسب و کار

مشتریان تمایل زیادی برای مشاهده پشت صحنه کسب و کارها دارند. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی آنها هستید، باید همیشه نمایش پشت صحنه کسب و کارتان را مدنظر قرار دهید. این امر باید به طور واقع گرایانه ای تمام جزییات مربوط به تولید محصولات یا صفر تا صد تحویل سفارشات به مشتریان را به نمایش بگذارد. چنین ایده ای حتی قابلیت وایرال شدن در شبکه های اجتماعی را نیز دارد. 

برند بیلبورد برای اغلب طرفداران موسیقی کاملا شناخته شده است. این برند به طور مداوم پشت صحنه ضبط موزیک ویدئو و همچنین اجرای کنسرت از سوی خوانندگان مشهور را پوشش می دهد. به این ترتیب کاربران با بازدیدهای میلیونی از ویدئوهای این برند استقبال کرده و اوقات بسیار عالی برای آنها ایجاد می شود. 

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

استفاده از یک ترند مشهور

تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

امروزه ترندها در عرصه شبکه های اجتماعی به طور مداوم تغییر می کند. اگر شما به دنبال استفاده از ترندهای برتر در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، به احتمال زیاد مشکل چندانی پیش روی تان نخواهد بود. مهم ترین نکته در این میان تلاش برای آگاهی دقیق از ترندهای مورد علاقه مشتریان و سپس تبدیل آن به ایده ای جذاب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. به این ترتیب شما به سادگی هرچه تمام تر فرصت جلب نظر مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

اگر شما قصد موفقیت تضمینی در زمینه استفاده از ترندهای برتر را دارید، باید به طور همزمان از چند ترند مناسب استفاده کنید. اینطوری در صورت عدم موفقیت یک ترند دست کم سایر ترندها آن را پوشش خواهند داد. 

بازنشر محتوای تولیدی کاربران

محتوای تولیدی کاربران اغلب اوقات فرصت مناسبی در اختیار برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد. این امر به شما برای جلب نظر کاربران کمک شایانی کرده و شرایط جلب نظر کاربران را ساده تر از هر زمانی خواهد ساخت. 

اگر برند شما آنقدر خوش شانس است که محتوای تولیدی کاربران داشته باشد، باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای بازنشر آنها باشید، در غیر این صورت شاید کاربران دیگر درباره برند شما محتوایی تولید نکنند. این امر شما را به دردسر بزرگی خواهد انداخت. بنابراین حتی در قالب یک استوری کوتاه هم که شده، باید از محتوای تولیدی کاربران استقبال کنید، در غیر این صورت شاید فرصت تاثیرگذاری بر روی کاربران را به طور کامل از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: 3 مرحله مهم در تولید محتوا

بی شک امروزه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی نکته بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها در این میان مشکلات مداومی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان دارند. اگر شما به دنبال ایده هایی سریع و آماده هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاملا برای تان کاربردی خواهد بود. 

منبع : blog.hootsuite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1jjNrI8v
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه