پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

یکی از مشغله های ذهنی همیشگی افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند این است که آیا سطح کار آنها کاملا رضایت بخش است؟ درواقع در موارد متعددی مشاهده شده است که علی رغم صرف زمان و انرژی زیاد، نتیجه کار ابدا رضایت بخش نبوده است. این امر در حالی است که سایرین با متحمل شدن سختی های کمتر، نتایج بیشتری را به دست می آورند. تحت این شرایط  سوال اصلی این است که چه دلیلی برای این موضوع وجود دارد؟ 

برای تولید یک محتوای گیرا و موفق، نیاز است که سه مرحله طی شود. این امر باعث خواهد شد تا درست بودن همه چیز تا حدود زیادی اطمینان داشته باشید. نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که تمامی این موارد از توصیه های بهترین ها گلچین شده است. به همین خاطر نتیجه بخش بودن آنها تضمین شده است. در ادامه این سه مرحله حیاتی را بررسی خواهیم کرد. 

3 مرحله مهم در تولید محتوا

قبل از شروع تولید محتوا 

در هر زمینه ای یکسری اقدامات وجود دارد که پیش زمینه محسوب شده و باعث می شود تا در هنگام شروع، آمادگی به مراتب بهتری را داشته باشید. تمامی اقدامات این بخش، در این دسته قرار می گیرد. توصیه می شود که موارد را به صورت ترتیبی انجام دهید تا بالاترین حد نتایج به دست آید.

مطلب مرتبط: الزامات تولید محتوا در سال 2021

1-اهداف خود را مشخص کنید 

در رابطه با هر محتوایی، یکسری اهداف وجود دارد که طبیعی است برخی از موارد آن حتی با موارد قبلی تفاوت داشته باشد. درواقع کار کردن بدون در نظر گرفتن اهداف آن، اقدامی پرریسک خواهد بود. در این زمینه تنها کافی است که از خود این سوال را بپرسید که چه دلیلی برای اشتراک گذاری محتوای موردنظر وجود دارد؟ از دل این سوال، جامعه هدف شما هم مشخص خواهد شد که در نحوه فعالیت شما تاثیر بسزایی را دارد. در این زمینه اگر به تازگی تولید محتوا را شروع کرده اید، بهتر است که از فردی حرفه ای کمک بگیرید. در نهایت در این بخش شما به موضوع موردنیاز دست پیدا خواهید کرد. 

2-ارزش ها را مشخص نمایید 

پس از طی کردن مرحله اول، لازم است تا دلایلی برای مشاهده محتوای خود را ایجاد نمایید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که شما در کسب و کار خود تنها نیستید و ممکن است هزاران نفر دیگر هم در زمینه کاری شما، تولید محتوا انجام دهند. تحت این شرایط اگر دلایل درستی برای مشاهده خود نداشته باشید، شانس کمی برای دیده شدن خواهید داشت. در زمینه ایجاد ارزش، توصیه می شود که با تحلیل اقدامات انجام‎شده از سوی سایرین، در تلاش برای ایجاد حداقل یک طرح نوآورانه و جدید باشید. همچنین در این بخش لازم است تا قالب کار خود را مشخص نمایید. برای مثال ممکن است بخواهید از طنز و یا شیوه روایت مستندی استفاده کنید. این موضوع کاملا به اهداف و موضوع شما وابسته است. درواقع هر محتوایی به مواردی نیاز دارد که درست به مانند طعمه های یک قلاب ماهیگیری بتواند نظرات را به سمت خود جلب نماید. 

3-خود را به جای خواننده قرار دهید 

مشکل بزرگ بسیاری از افرادی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنند این است که تنها از نقطه نظر یک نویسنده به موضوع نگاه می کنند. این امر در حالی است که هدف شما تحت تاثیر قرار دادن مخاطب در بازار به شدت رقابتی حال حاضر است. به همین خاطر ضروری است تا به دیدگاه ها و سلایق آنها هم توجه داشته باشید. به همین خاطر نیز توصیه می شود که به عنوان یک بیننده، موضوع و شیوه کار خود را مورد بررسی قرار دهید. در این رابطه می توانید از دوستان خود هم کمک بگیرید. استفاده از نرم افزارهای موجود هم در تعیین نیاز مشتری و سلیقه آنها، اقدامی کاملا هوشمندانه است. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که حتی یک ترند، می تواند نیاز و سلیقه جامعه را سریعا تغییر دهد. به همین خاطر شناخت، اقدامی همیشگی خواهد بود. 

4-موارد مخرب برای تمرکز خود را حذف نمایید 

در این مرحله شما باید خود را برای شروع اقدامات آماده نمایید. به همین خاطر به عنوان آخرین توصیه، لازم است تا به دنبال حفظ تمرکز خود باشید. درواقع شما با محیطی آرام نیاز دارید که مواردی دیگر، تمرکز شما را به خود جلب نکند. به همین خاطر اولین اقدام این است که تلفن همراه خود را در حالت بی صدا قرار داده و از دسترس خود خارج نمایید. همچنین به افراد خانواده و یا همكاران خود اعلام كنید كه برای مدتی ابدا به دفتر شما مراجعه نكنند. همچنین فراموش نكنید كه شما به استراحت های كوتاه نیاز خواهید داشت. با این حال میزان آن در افراد مختلف، متفاوت است. این امر باعث می شود كه در طول روز با خستگی بیش از حد مواجه نشوید. 

مطلب مرتبط: 8 اصل ضروری در زمینه تولید محتوا

در حین تولید محتوا 

در این مرحله شما قدم اول تا آخر تولید محتوای خود را برخواهید داشت. درواقع می توان گفت كه مهمترین بخش، این مرحله است. به همین خاطر لازم است تا بیشترین توجه را به آن داشته باشید. 

1-تنها به موارد مرتبط بپردازید 

برخی از محتواها به موارد بسیاری پرداخته اند. این امر باعث خواهد شد تا بر روی موضوع اصلی، عمیق نشوید. بدون شك مخاطب نیز از مطالعه چنین محتوایی كه ارزش لازم را پیدا نمی كند، رضایت كافی را نخواهد داشت. برای مثال در یك مقاله تحت عنوان راهكاری برای افزایش عمر باتری، صحبت كردن از راهكارهای به سرقت نرفتن گوشی، اگرچه می تواند مفید باشد، با این حال ارتباط لازم را ندارد. به همین خاطر لازم است كه در هر محتوا، تنها به یك موضوع مشخص بپردازید. برای درك بهتر این موضوع، مشاهده محتواهای برتر شما را به درك بهتری از اقدامات موردنیاز می رساند.

3 مرحله مهم در تولید محتوا

2-سبك خود را داشته باشید 

یكی از اشتباهات رایج این است كه افراد تلاش می كنند تا سبك های موفق را تكرار نمایند. این امر در حالی است كه بازار تشنه اقدامات جدید است. به همین خاطر توصیه می شود كه در تلاش برای پیاده كردن سبك خود باشید. این امر اگرچه ممكن است در ابتدا ایراداتی هم داشته باشد، با این حال شانس موفقیت شما را چندین برابر خواهد كرد. درواقع تمامی افراد موفق جهان، سبك خاص خود را دارند. این امر به برندسازی بهتر هم كمك خواهد كرد. 

3-از جملات كوتاه استفاده نمایید 

از دیگر اقداماتی كه لازم است انجام دهید، استفاده از جملات كوتاه است. درواقع موارد طولانی از حوصله مخاطب خارج است. درواقع هدف شما باید جذب حداكثری باشد و آمارها در این زمینه حاكی از آن است كه محتواهای كوتاه، بیشترین شانس بازدید را دارند. با این حال این امر به معنای نابودكردن موضوع نبوده و شما می توانید از سیاست چندقسمتی كردن محتواهای خود استفاده نمایید. در نهایت جملات كوتاه به درك بهتر موارد كمك می كند كه خود جذابیت بالاتری را برای مخاطب دارد. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوای بهتری داشته باشیم

4-تیتر واضح و مرتبی داشته باشید 

همه ما تجربه مشاهده تیترهای بسیار جذابی را داشته ایم كه ابدا با موضوع ارتباط لازم را ندارند. این مسئله حتی می تواند نویسنده را به دروغ گویی متهم سازد. بدون شك شما به عنوان فردی كه خواهان تولید محتوای حرفه ای است، باید به تیترهای خود نگاهی درست داشته باشید. این نكته را فراموش نكنید كه تیتر، نخستین موردی است كه توسط مخاطب مشاهده خواهد شد. به همین خاطر به سادگی می تواند مرز میان موفقیت و شكست شما را تعیین نماید. در این رابطه تیتر شما باید كوتاه، واضح و كاملا مرتبط با موضوع شما باشد تا محتوا كاملا همسو با توقعی باشد كه به واسطه دیدن تیتر، در ذهن مخاطب ایجاد شده است. 

5-از اصول سئو غافل نشوید 

در حال حاضر مهمترین بستر برای انتشار محتوای شما، فضای اینترنت است. در این رابطه بدون رعایت اصول سئو، شانس دیده شدن شما بسیار كم خواهد بود. درواقع ممكن است محتوای شما فوق العاده باشد، با این حال در جست و جوهای افراد، در صفحه اول مشاهده نشود. تحت این شرایط طبیعی است كه نتیجه لازم از اقدام خود را به دست نیاورید. خوشبختانه امروزه مقالات و دوره های آموزشی متنوعی وجود دارد كه راهنمای شما در این زمینه خواهند بود. 

6-فضای اشتراك گذاری هر محتوا را مشخص نمایید

درواقع شما باید بدانید كه چه نوع محتوایی مناسب چه موضوعاتی است. برای مثال ممكن است بهترین انتخاب برای پوشش یك موضوع، محتوای ویدئوی باشد و برای یك موضوع پادكست بتواند بهتر عمل نماید. همچنین در این بخش لازم است تا فضاهای اشتراك گذاری خود را مشخص نمایید. درواقع این امر كه برای ویدئو تنها به یوتیوب محدود شوید، كاملا اشتباه خواهد بود. درواقع شبكه ها و سایت های به مراتب بیشتری وجود دارد كه استفاده از آنها می تواند در نهایت به مشاهده بیشتر موضوعات موردنظر شما منجر شود. با این حال طبیعی است كه در این زمینه اولویت داشته باشید. درواقع محبوبیت سایت ها و شبكه های اجتماعی در هر منطقه، یكسان نیست.

قبل از انتشار محتوا 

در این مرحله تولید محتوا به پایان رسیده و شما می خواهید آن را در دسترس مخاطبان خود قرار دهید. این نكات كوچك پایانی می تواند نتایج كار شما را به مراتب بهتر سازد. با این حال در موارد متعددی مشاهده شده است كه افراد به علت خستگی، از انجام این اقدام طفره می روند. به همین خاطر بهتر است كه اگر حوصله آن را ندارید، پس از استراحتی كافی، آنها را انجام دهید. این موضوع در صورتی كه برنامه زمانی اشتراك گذاری محتوا داشته باشید، قابل كنترل خواهد بود.

1-حداقل 2 بار محتوا را مشاهده نمایید 

ممكن است در هر بخشی یك اشتباه هرچند كوچك رخ داده باشد. همچنین ممكن است مواردی را فراموش كرده باشید. تحت این شرایط مشاهده مجدد بسیار كاربردی خواهد بود. درواقع شما در این مرحله باید به این اطمینان برسید كه محتوای شما آماده است. در این مرحله برخی از افراد محتوا را برای دوستان خود می فرستند و با معیار قرار دادن نظرات آنها، نسبت به تغییرات موردنیاز، تصمیم گیری می كنند.

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوا کنیم؟

2-از نظرات قبلی استفاده نمایید 

توصیه می شود كه نگاهی به محتواهای قبلی خود داشته باشید و نظرات مخاطبان را گوش دهید. این امر باعث خواهد شد تا با رعایت موارد ذكرشده، همواره در مسیر بهبود قرار داشته باشید. 

در آخر فراموش نكنید كه این سه اصل، تنها موارد حیاتی بوده و شما می توانید گزینه های بیشتری را هم اضافه كنید. با این حال فراموش نكنید كه خود را بیش از حد درگیر اقداماتی نكنید كه سرعت كار شما را بیش از حد كند می كند. درواقع نباید تلاش شما به وسواس فكری تبدیل شود. 

منبع : smallbiztrends
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nfbrkfqz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه