دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

امروزه تولید محتوا به مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی تبدیل شده است. تحت این شرایط شاهد کنار گذاشته شدن بسیاری از روش های قدیمی برای به دست آوردن بودجه لازم جهت تولید محتوای حرفه ای هستیم. درواقع هر برندی که تمرکز اصلی خود را بر روی این مورد قرار ندهد، بدون شک بازنده میدان خواهد بود. در این راستا آگاهی از جدیدترین آمارهای مرتبط با حوزه تولید محتوا، شما را به سمت اتخاذ سیاست های بهتری می ‏رساند که در ادامه جدیدترین آنها را بررسی خواهیم کرد. 

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

1- 82 درصد از برندها در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند 

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

در مقایسه با سال 2019، رشد 17 درصدی در زمینه استفاده از تولید محتوا رخ داده است. یکی از مهمترین این دلایل، شیوع جهانی ویروس کرونا و الزام بر فروش اینترنتی بوده است. درواقع از نظر رشد تولید محتوا و شیوه های بازاریابی اینترنتی، بازار امروز در وضعیتی قرار گرفته که بسیاری از تحلیلگران بر این باور بوده اند برای رسیدن به سطح حال حاضر؛ حداقل به پنج سال دیگر زمان نیاز بود. با این حال این پاندمی، سرعت را چندین برابر کرده است. در این زمینه اکنون بیش از 80 درصد برندها در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که صرفا فعالیت کافی نبوده و کیفیت آن نیز بسیار مهم است. در این رابطه اگر تیم حرفه ای تولید محتوا برای خود نداشته باشید، طبیعی است که کمترین نتایج را به دست آورید. 

مطلب مرتبط: 5 قانون تولید محتوای موفق

2- هفت ساعت در روز زمان استاندارد تولید محتوا است

هر فردی به صورت میانگین هفت ساعت از زمان شبانه روز خود را صرف تولید محتوا می کند بدون شک اگر تیمی در این رابطه وجود داشته باشد، طبیعی است که این زمان کاهش پیدا کند. نکته جالب این است که تا قبل از شیوع کرونا، این آمار تنها سه ساعت بوده و این امر بیانگر تقاضای بالای حال حاضر است. درواقع اگر تصور می کنید که تولید محتوا اقدامی ساده محسوب می شود و سریعا می توانید در این زمینه اقدام نمایید، سخت در اشتباه هستید. 

3- سئو مهمترین استراتژی 75 درصد بازاریاب ها است

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

برای این امر که محتوای شما بتواند به خوبی دیده شود، توجه به سئو کاملا ضروری است که براساس آمارها، مهمترین استراتژی 75 درصد بازاریاب ها، استفاده از تکنیک های سئو است. در رتبه های بعدی نیز به روز رسانی و بازنشر محتواهای قدیمی و ایجاد محتواهای آموزشی در رده های بعدی قرار دارد. همچنین آمار فوق درباره نظر بازاریاب ها نسبت به کارآمدترین استراتژی نیز می باشد. به همین خاطر نیز شما باید فردی متخصص در زمینه سئو را استخدام نمایید و یا اطلاعات خود در این زمینه را به خوبی افزایش دهید. 

4-موتورهای جست و جو بستر اصلی هستند 

درواقع اولویت اول افراد برای اشتراک گذاری محتوا، قرار دادن آنها در سایت و به اصطلاح تکیه بر موتورهای جست و جو است. با این حال اختلاف آن با شبکه های اجتماعی بسیار کم بوده و پیش بینی می شود که تا دو سال آینده این آمار جا به جا شود. در رده های بعدی نیز بازاریابی ایمیلی و تبلیغات کلیکی قرار دارد. نکته جالب این است که برخلاف تصورات عموم، همکاری با اینفلوئنسرها در رده های پایانی قرار دارد و حداقل تا به امروز، محبوبیت و نتیجه بخشی لازم را پیدا نکرده است. 

5-تولید محتوا 62 درصد ارزان تر از سایر روش های بازاریابی است

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

به صورت میانگین تولید محتوا به مراتب مقرون به صرفه تر از سایر روش های بازاریابی است که این امر باعث شده تا برندهای تازه کار و کوچک نیز شانس رشد بالایی را داشته باشند. همچنین میزان نتایج آن سه برابر بیشتر از سایر روش ها است. تمامی این موارد بیانگر این است که شما باید تمرکز اصلی خود را بر روی تولید محتوا قرار دهید و در این مسیر حتی کنار گذاشتن سایر روش ها نیز ابدا بد نخواهد بود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی با ایده های کاربردی

6-میزان اختصاص بودجه برای تولید محتوا فاجعه بار است 

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

درواقع به نظر می رسد که هنوز نگاه سنتی نسبت به بازار و شیوه های بازاریابی وجود دارد. درواقع آمارهای جهانی بیانگر آن است که 37 درصد از برندهای فعال در زمینه تولید محتوا، کمتر از 10 هزار دلار در سال برای بودجه تولید محتوای خود کنار می گذارند. این امر در حالی است که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، اگر کیفیت کار بالایی را نداشته باشید، طبیعی است که شانس رشد نیز وجود دارد. در این زمینه فراموش نکنید که حتی قانع بودن به سطح متوسط نیز یک اشتباه بسیار بزرگ خواهد بود. درواقع امروزه برخی از برندها برای تولید محتوای خود به دنبال جذب سرمایه‏ گذار هستند تا بتوانند رقم های بالایی را به این موضوع اختصاص دهند. طبیعی است که چنین برندهایی با این رویکرد، در مدت زمانی کوتاه می توانند تحول آفرین باشند. با این حال فراموش نکنید که اختصاص بودجه بالاتر الزاما به معنای بهتربودن نیست. درواقع وجود خلاقیت، مهمترین فاکتور محسوب می شود. بدون شک هنگامی که حرفی جدید برای گفتن داشته باشید و شیوه ای متفاوت را در پی بگیرید، حتی در صورت عدم وجود بودجه زیاد نیز شانس خواهید داشت. به صورت کلی شما باید در تلاش برای جذب سرمایه بیشتر باشید، با این حال در این مسیر نباید از خلاقیت نیز غافل شوید. 

7- 15 درصد از شرکت ها نسبت به مخارج تولید محتوای خود اطلاع دقیقی دارند 

این آمار چیزی شبیه به فاجعه است که 15 درصد از برندها حتی نمی دانند چه مقدار برای تولید محتوا هزینه می کنند. این موضوع خود باعث خواهد شد تا افراد سودجو، هزینه های غیرواقعی اعلام کنند. این موضوع خود بیانگر آن است که مدیران چنین شرکت هایی، تولید محتوا را اقدامی ضروری تلقی نکرده و نسبت به آن بی تفاوت هستند. این امر در حالی است که کلید اصلی موفقیت در کسب و کار امروز، تولید محتوا به شکل حرفه ای است. 

8-میزان فروش معیار اصلی موفقیت و یا شکست تولید محتوا است

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

اکثر برندها بر این باور هستند که فروش مهمترین معیار سنجش موفقیت و یا شکست اقدامات آنها در زمینه تولید محتوا است. اگرچه این موضوع کاملا درست است. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که باید نسبت به محدوده زمانی توجه داشته باشید. درواقع برخی از اقدامات نیاز به زمانی طولانی دارند تا نتایج خود را نشان دهند. تحت این شرایط نگاه کوتاه مدت همه چیز را نابود خواهد کرد. در رتبه های بعدی ترافیک سایت و تعامل کاربران، از دیگر معیارهای مهم محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: 60 ایده برای تولید محتوا

9- 30 درصد از برندها تولید محتوای خود را به صورت برون سپاری انجام می دهند 

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

به صورت ساده برون سپاری به حالتی گفته می شود که در آن برندها انجام یک کار و یا پروژه ای موقت را به برندی دیگر واگذار می کنند. این موضوع در شرایطی که زمان و توان انجام یک کار به شیوه حرفه ای مهیا نیست، بسیار کاربردی خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برون سپاری، در اکثر مواقع کم هزینه تر است. دلیل این امر نیز به این خاطر است که برند مذکور به طور همزمان با چندین شرکت دیگر نیز همکاری دارد. با این حال در هنگام استخدام، شما باید پیشنهادی را ارائه دهید که ارزش ماندن تیم تولید محتوا در شرکت را داشته باشد. در این زمینه بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اختصاص چنین کار مهمی به تیمی که سابقه کار آن مشخص است و هر زمانی می توان به راحتی قطع همکاری کرد، اقدامی هوشمندانه تر خواهد بود. درواقع شما با هزینه استخدام یک تیم متوسط، می توانید با بهترین تیم ها به صورت برون سپاری همکاری داشته باشید. به همین خاطر پیش بینی می شود که این آمار در سال آینده، رشد بیشتری را داشته باشد. با این حال یکی از مشکلات برون سپاری این است که نمی توان خارج از قرارداد، انتظاری را داشت. این امر در حالی است که ممکن است در شرایطی برگزاری یک همایش، به حجم تولید محتوای به مراتب بیشتری نیاز داشته باشد و همکاری با برندهای مختلف، یکسان بودن و انسجام کار شما را مخدوش نماید. 

10- 92 درصد بازاریاب ها در زمینه بلاگینگ فعالیت دارند 

جدیدترین آمارها درباره تولید محتوا

وبلاگ نویسی پس از تولید محتوای ویدئویی، محبوب ترین نوع محتوا است. در این زمینه تقریبا تمامی بازاریاب ها از این روش برای بازاریابی استفاده می کنند. در رده های بعدی نیز ارسال ایمیل، مطالعه موردی، اینفوگرافی و داستان موفقیت قرار دارد. نکته جالب این است که به علت نیاز به ابزار مختلف برای تولید محتوای ویدئویی، این اقدام در اکثر موارد به صورت برون سپاری انجام می شود و مستقیما خود بازاریاب ها، اقدامی را انجام نمی دهند. به همین خاطر در این فهرست حضور ندارد و با این حال فراموش نکنید که این نوع از محتوا، محبوب ترین محسوب شده و باید اولویت اول باشد. 

مطلب مرتبط: 4 اشتباه که مانع از تولید محتوای حرفه ای می شود

11- پست های سریالی 70 درصد ترافیک سایت بیشتری ایجاد می کنند 

دو نکته را باید در زمینه تولید محتوا مدنظر قرار دهید. نخست آنکه مخاطب امروز ابدا حوصله اقدامات زمانبر را ندارد و بمباران اطلاعاتی آنها را آزار خواهد داد. به همین خاطر محتواهای طولانی را باید به صورت سریالی درآورد. این موضوع باعث می شود تا کنجکاوی افراد برای قسمت های بعدی، منجر به مراجعه مجدد آنها شود. با این حال فراموش نکنید که نباید با اضافه گویی، تمامی محتواها را با قالب سریالی درآورد. درواقع درک این موضوع که چه موضوعاتی مناسب این تکنیک است، بسیار مهم خواهد بود. 

12-میزان دقایق مشاهده ویدئو در سال 2020 رشدی 85 درصدی را داشته است

با توجه به این امر که در حال حاضر افراد اوقات فراغت به مراتب بیشتری در مقایسه با زمان قبل از کرونا دارند، طبیعی است که حضور آنها در اینترنت افزایشی چشمگیر را داشته باشد. با این حال در مقایسه با تمامی انواع محتوا، ویدئو بیشترین توجهات را به سمت خود جلب کرده و بالاترین میزان رشد را داشته است. با توجه به رشد 85 درصدی در مقایسه با سال قبل، طبیعی است که هر برندی باید در این زمینه فعالیت های گسترده ای را داشته باشد. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که مشاهده، به مراتب ساده تر از مطالعه بوده و جذابیت بالاتری از گوش دادن، دارد. 

13-یوتیوب محبوب ترین بستر مشاهده ویدئو است

با توجه به این امر که یوتیوب مهمترین بستر اشتراک گذاری ویدئو در جهان محسوب می شود هر برندی باید در آن فعالیت نماید. در رتبه های بعدی فیس بوک، نتفلیکس، اینستاگرام، آمازون، توییتر و اسنپ چت قرار دارند. بدون شک اگر امکان فعالیت در تمامی این گزینه ها را دارید، بهتر است که آنها را مورد توجه خود قرار دهید. با این حال باید به اولویت اصلی، بیشترین توجه را داشته باشید. یک نکته مهم دیگر در این بخش، بررسی آمارهای محلی است. درواقع این احتمال وجود دارد که یوتیوب در کشور و یا در بین جامعه هدف شما، محبوب ترین رسانه محسوب نشود. به همین خاطر در تعیین اولویت باید به وضعیت محلی نیز توجه داشته باشید. 

14- 88 درصد بازاریاب ها از ابزارهای تحلیل آنلاین استفاده می کنند 

ابزارهای تحلیل آنلاین مانند Google Analytics و SEMrush برای بررسی وضعیت اقدامات و بررسی بازار بسیار ضروری هستند. درواقع بدون آنها شما ابدا نمی توانید نسبت به بسیاری از آمارهای مهم نظیر ترندها، اطلاع سریعی را پیدا کنید. آمارها نیز در این زمینه حاکی از آن است که 88 درصد از بازاریاب ها از این ابزار به صورت مداوم استفاده می کنند. درواقع این موارد، مهمترین ابزارهای بازاریاب ها در زمینه تولید محتوا است. در رتبه های بعدی نیز ابزارهای سئو، مدیریت شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی قرار دارند. با یک جست و جوی ساده می توانید ابزارهای اصلی در هر یک از این موارد را پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: چگونه تولید محتوای بهتری داشته باشیم

15- 94 درصد از بازاریاب ها در دوران کرونا استراتژی خود را تغییر داده اند 

بدون شک کرونا مهمترین بحران 100 سال اخیر بوده که تمام جهان و اکثر کسب و کارها را تحت تاثیر خود قرار داده است. تحت این شرایط طبیعی است که پیش بینی ها و روش های قبلی، دیگر کارآمدی لازم را نداشته باشد و نیاز به تغییر حس شود. آمارها نیز بیانگر آن است که 94 درصد از بازاریاب ها استراتژی خود را تغییر داده اند. نکته جالب این است که بیش از 80 درصد بازاریاب ها، بر این باور هستند که این تغییرات، کاملا سودمند بوده است. 

منبع : bloggingwizard
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FMGUmKyT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه