دوشنبه, ۵ مهر(۷) ۱۴۰۰ / Mon, 27 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

6 اصل فروش اینترنتی

5 ماه پیش ( 1400/1/18 )
نویسنده : جک بریتایسر   مترجم : امیر آل علی  

فروش اینترنتی به علت مزیت های فوق العاده ای که دارد، در حال حاضر به عنوان مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی تلقی می شود. در این رابطه اگرچه بسیاری از برندها نسبت به اهمیت این موضوع به خوبی آگاه هستند، با این حال تنها تعدادی از کسب و کارها موفق شده اند تا در این زمینه درخشان ظاهر شوند. به صورت یک استاندارد کلی، از هر 10 کسب و کار، تنها یک مورد از آنها می تواند به موفقیت بالا از طریق فروش اینترنتی دست پیدا کند. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چه دلایلی باعث می شود تا موفقیت در این زمینه بسیار کمتر از آنچه باشد که انتظار داریم؟ در این راستا شش راز موفقیت برندهای برتر را بررسی خواهیم کرد. 

6 اصل فروش اینترنتی

1-شبکه سازی کنید 

بسیاری از برندها به یک باره به دنبال فروش می روند. این امر در حالی است که شما باید قبل از این مرحله، اعتمادسازی را انجام دهید. در این راستا توصیه می شود که تا مدتی تنها به دنبال نمایش خود و انتشار محتواهای ارزشمند باشید. در این زمینه از نمایش تصور خودتان غافل نشده و همواره با تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا، به دنبال ایجاد مزیت رقابتی باشید. از نکات بسیار مهمی که معمولا مورد بی توجهی قرار می گیرد، تفاوت های میان صفحات شخصی و تجاری است. در این زمینه مطالعه مداوم مقالات، کمک خواهد کرد تا ظاهری حرفه ای را داشته باشید. برای مثال یکی از نکات مهم این است که حتما به کیفیت کار خود توجه داشته باشید. برای مثال در صفحه شخصی خود ممکن است هر عکسی، حتی بی کیفیت ترین موارد را نیز به اشتراک بگذارید. با این حال جذابیت بصری برای صفحات تجاری یک اصل بسیار مهم محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: 6 راهکار مطمئن جهت افزایش فروش اینترنتی

2-به مخاطب بیشترین توجه را داشته باشید

برای درک درست این موضوع که شما چگونه باید مخاطب هدف را تحت تاثیر قرار دهید، هیچ راهکاری بهتر از توجه به سلایق نخواهد بود. تحت این شرایط توصیه می شود که رفتارهای مشتری را مورد تحلیل قرار دهید. در این راستا شبکه های اجتماعی و بستر اینترنت می تواند در این زمینه شما را کمک بسیاری نماید. برای مثال از نظرات افراد در صفحات مختلف، می توانید نتایج بسیار جالبی را به دست آورید. در این زمینه توصیه می شود که از نرم افزارهای تخصصی نیز استفاده نمایید. این موارد با بررسی داده های موجود، آمارهای لازم را در اختیار شما قرار می دهند که بدون شک در تصمیم گیری های شما تاثیر بسزایی را دارند. در این راستا یکی از آمارهای بسیار مهم این است که بدانید بیش از 90 درصد خریدها در شیوه B2B به واسطه پیشنهادات انجام می شود.

3-تمامی شبکه ها را بشناسید 

بدون شک هر شبکه ویژگی های خاص خود را دارد. در این زمینه شما باید نسبت به هر یک از آنها اطلاعات لازم را داشته و اطلاعات لازم را به دست آورید. این موضوع باعث خواهد شد تا انتخاب های بسیار خوبی داشته باشید. به صورت کلی شما به چهار بستر برای فعالیت نیاز خواهید داشت که بدون شک اولویت هر یک از آنها یکسان نخواهد بود. تحت این شرایط تنها آمارهای جهانی برای شما کاربرد نداشته و لازم است تا در سطح منطقه فعالیت خود نیز به دنبال جمع آوری اطلاعات باشید، با این حال به صورت کلی فیس بوک و یوتیوب، پرطرفدارترین ها محسوب می شوند، با این حال شما همواره باید آینده نگری نیز داشته باشید. برای مثال حضور در تیک تاک و کلاب هاوس، می تواند شما را در فضایی قرار دهد که با رقبای به مراتب کمتری مواجه خواهید بود. 

4-تنها محتواهای ارزشمند تولید نمایید 

اگرچه تقریبا تمامی افراد نسبت به اهمیت محتواهای ارزشمند آگاه هستند، با این حال تصور می کنند که می توان محتواهای دیگر را نیز تولید کرد. همین امر باعث می شود تا به سمت موضوعات کم ارزش و حتی دروغین که صرفا تیترهای جذابی دارند، سوق پیدا کنند. در این زمینه نکته‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه چنین اقداماتی در کوتاه‎مدت برای شما دنبال‏کنندگانی را به همراه خواهد داشت، با این حال بدترین نتایج را در طولانی‎مدت به دست خواهید آورد. در این راستا شما باید به دنبال افزایش اعتبار برند خود باشید که بدون شک با چنین اقداماتی، به این هدف دست پیدا نخواهید کرد. در این زمینه توصیه می شود که تیم تخصصی برای تولید محتوا داشته باشید تا بتوانید بر روی محتواهای ارزشمند و مفید، تمرکز کنید. به صورت کلی بهتر است که سرعت اشتراک گذاری محتوای کندتری را داشته باشید تا آنکه بخواهید با مطالب تکراری و کم ارزش، خود را کاملا فعال نشان دهید. در این زمینه بدون شک هرچه بیشتر هزینه نمایید که شامل بودجه و زمان است، نتیجه بهتری را نیز به دست خواهید آورد. 

5-یک برنامه زمانی ایجاد نمایید 

بدون نظم حتی انجام ساده ترین اقدامات نیز به یک چالش تبدیل خواهد شد. در این راستا توصیه می شود که ابتدا اهداف و برنامه های حداقل یک ماه آینده خود را مشخص کرده و پس از آن زمان مناسب برای به اجرا درآوردن هر یک از آنها را مشخص نمایید. در کنار آن شما باید به دنبال ایجاد نظمی در اشتراک گذاری محتواهای خود باشید. برای مثال ممکن است هر شنبه، مصاحبه ای را داشته باشید. 

6-اعتبار خود را افزایش دهید 

چه دلیلی وجود دارد که افراد به شما اعتماد کنند؟ در این راستا فراموش نکنید که به محض تبدیل شدن به یک برند، دیگر نیازی به اثبات محصولات خود نخواهید داشت. برای مثال اپل در جهان همواره طرفداران بسیاری را دارد و در این راستا محصولات جدید آن با صف های خرید مواجه می شود. علت این امر نیز به خاطر برندسازی فوق العاده این شرکت است که باعث ایجاد اطمینان لازم شده است. به همین خاطر نیز اگر شما قبل از پرداختن به مبحث فروش، به خوبی اعتبار کسب کرده باشید، کار به مراتب ساده تری را خواهید داشت. در این راستا نمایش موفقیت ها، کارمندان، مجوزها و به صورت کلی هر چیزی که شما را قابل اعتمادتر نشان دهد، کاملا ضروری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بایدها و نبایدهای اتوماتیک کردن اقدامات در فروش اینترنتی

در نهایت با این شش اقدام، شما شرایط خوبی برای فروش اینترنتی را پیدا خواهید کرد، با این حال نباید تصور کنید که این موارد، نقطه پایان است. درواقع شما باید به صورت مدام، در تلاش برای بهبود باشید تا در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، همواره در مسیر رشد گام بردارید.

منبع : business2community
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IOGbzJnq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه