چهارشنبه, 18 تیر 1399 - 13:04

با توجه به این امر که در عصر حاضر، پیشرفت تکنولوژی و ظهور روبات ها باعث انجام هرچه سریع تر اقدامات شده است بسیاری از مدیران بر این باور هستند که از این امکان باید استفاده حداکثری را داشته باشیم، با این حال آیا این سیاست منجر به نتایج خوبی خواهد شد؟ بدون شک پاسخ منفی بوده و در این مقاله به بررسی بایدها و نبایدهای اتوماتیک‎کردن وظایف خواهیم پرداخت، با این حال با توجه به این امر که مبحث فوق بسیار گسترده است، در این مقاله تنها به بخش فروش اینترنتی خواهیم پرداخت.

1-خوش‎آمدگویی

اتوماتیک کردن اقدامات فروش اینترنتی

پیام‎های خوش‎آمدگویی بهتر است تا فرمتی یکسان داشته باشند. این امر نظم و جذابیت کار شما را افزایش خواهد داد. به همین خاطر ابدا دلیلی وجود ندارد که شما هر بار چنین مواردی را تایپ کنید. در این رابطه اتوماتیک کردن چنین اقدامی، کاملا هوشمندانه خواهد بود. در راستای رسیدن به متنی مناسب، بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها، می‎تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد، با این حال شما باید در پیام خود، یک پل ارتباطی را ذکر کنید تا افراد در صورت بروز مشکل و یا تمایل به مطرح کردن یک سوال، بتوانند ارتباط مستقیمی را داشته باشند. این امر سرعت کار شما را نیز افزایش خواهد داد.

مطلب مرتبط: روش های فروش اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک و خانگی

2-تبلیغ

با توجه به این امر که در تبلیغ، تعامل مطرح نبوده و صرفا دیده شدن مطرح است دلیلی وجود ندارد که شما برای هر کاربر، یک پیام جداگانه را تنظیم کنید. همچنین در صورتی که خود در این زمینه فعالیت کنید، بدون شک زمان زیادی را از دست خواهید داد. این امر در حالی است که با اتوماتیک کردن اقدام، امکان ارسال پیام به هزاران نفر تنها طی چند ثانیه، امکان‎پذیر خواهد بود. همچنین برای ارسال تخفیف‎ها و یا اطلاع‎رسانی نسبت به رویدادهای برند و یا صنعت خود، می‎توانید از چنین قابلیتی استفاده کنید.

3-یادآوری

برخی از یادآوری‎ها باید به سرعت انجام شود در غیر این صورت دیگر نتیجه‎ای را به همراه نخواهد داشت. در این رابطه آمارها حاکی از آن است که بیش از 70درصد افراد، در هنگام خرید، فعالیت خود را به اتمام نمی‎رسانند که یکی از دلایل اصلی آن رخ دادن یک اتفاق جدید و مجبور شدن آنها به ترک صفحه است. تحت این شرایط اگر یادآوری لازم انجام نشود، ممکن است انجام خرید به صورت کامل فراموش شود. در این رابطه حتی ارسال یک ایمیل نیز می‎تواند کاملا کارساز باشد.

4-برنامه‎ریزی

در زمینه برنامه‎ریزی برای ارسال محتوا، توصیه می‎شود که حتما به ابزارهای موجود اعتماد کنید. درواقع اگر خودتان شخصا بخواهید در این زمینه فعالیت کنید، همواره احتمال بروز خطا وجود خواهد داشت. فراموش نکنید که در شرایط حال حاضر فردی موفق است که به خوبی بتواند مرزها را تشخیص دهد. در کنار این موضوع استفاده از برنامه‎هایی که پست‎های شما را در ساعت مشخص ارسال می‎کند، کمک خواهد کرد تا دیگر مجبور به آنلاین بودن بیش از حد نباشید. این امر نه‎تنها برای شبکه‎های اجتماعی، بلکه حتی برای مطالب سایت و ایمیل‎ها نیز کاربرد خواهد داشت.

پس از آگاهی از اقداماتی که باید به صورت اتوماتیک انجام شود، سوالی که پیش می آید این است که چه اقداماتی را نباید از این طریق انجام داد. این بخش به بررسی آنها اختصاص دارد.

1-تعامل

هر اقدامی که در راستای افزایش تعامل مشتری انجام می‎شود، باید توسط خودتان صورت گیرد. دلیل اهمیت این موضوع به این خاطر است که اتوماتیک بودن این بخش باعث مصنوعی بودن کار شده و افراد عملا تمایلی به ارتباط با یک روبات را نخواهند داشت. برای مثال اگرچه برای پاسخ دادن به پرسش مخاطبین می‎توان از سیستم‎های خودکار و نیمه خودکار استفاده کرد، با این حال ابدا نباید این اقدام را انجام دهید. درواقع همیشه سرعت بالاتر به معنای بهتربودن یک گزینه نخواهد بود.

مطلب مرتبط: ناکارآمدی فروش اینترنتی

2-تولید محتوا

خوشبختانه هنوز ابزاری برای تولید محتوا به صورت خودکار معرفی نشده است و با این حال برخی از اقدامات وجود دارد که این فعالیت را به حالت نیمه خودکار درمی‎آورد. برای مثال قالب‎های آماده، یکی از این موارد محسوب می‎شود، با این حال با توجه به این امر که تولید محتوا مهمترین اقدام در زمینه بازاریابی محسوب شده و لازم است تا منحصر به فرد باشد تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد الزامی است که این بخش را نیز شخصا انجام داده و برای آن از اختصاص زمان طولانی، واهمه نداشته باشید. در نهایت این نکته را فراموش نکنید که روبات ‎ها هرگز نمی‎توانند احساسات را منتقل کنند. به همین خاطر تولید محتوا از سوی آنها ابدا جذابیت لازم را نخواهد داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید