چهارشنبه, ۶ بهمن(۱۱) ۱۴۰۰ / Wed, 26 Jan(1) 2022 /
           
فرصت امروز

نسل جوان یا به اصطلاح نسل Z از مدتی قبل وارد عرصه کسب و کار شده اند. این امر علاوه بر نقش آفرینی آنها در شرکت های مختلف موجب استقلال مالی شان از والدین نیز شده است. با این حساب نسل Z یکی از مهمترین مشتریان پیش روی برندها را شکل می دهند. 

بازاریابی برای این نسل در کنار سایر مشتریان باید مد نظر قرار داشته باشد. این امر به شما امکان تاثیرگذاری بر روی بازار و افزایش مقدار فروش تان را می دهد. شاید مهمترین چالش در این میان سلیقه متمایز نسل جوان در مقایسه با دیگر مشتریان حاضر در بازار است. این امر کار شما در بازار را به شدت سخت خواهد کرد. 

متاسفانه برخی از برندها به تفاوت های میان نسل Z و دیگر مشتریان هیچ توجهی نشان نمی دهند. این امر در بلندمدت شرایط برند شما را به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد کرد. بنابراین توصیه ما در این بخش تلاش برای آشنایی با سلیقه‎ نسل جدید و شروع فرآیند بازاریابی شخصی سازی شده برای آنهاست، در غیر این صورت خیلی زود مورد بی توجهی دامنه وسیعی از مشتریان بازار قرار خواهید گرفت. 

بازاریابی دیجیتال با هدف گذاری بر روی نسل Z

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از راهکارهای مناسب برای بازاریابی و تعامل با مشتریان نسل Z است. اگر شما هم در کسب و کارتان مشکلات زیادی برای تعامل با این دسته از مشتریان دارید، این مقاله برای تان کاربردی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بازاریابی برای نسل Z و دردسرهای آن

فروش تجربه به نسل Z

نسل Z هنوز در ابتدای مسیر قرار دارد. همین امر موجب جذابیت تجربه های مختلف برای این نسل می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان در این میان هستید، باید اول از همه در فرآیند بازاریابی به دنبال فروش تجربه به آنها باشید. شاید این امر عجیب به نظر برسد، اما شما در صورت نمایش تجربه های مختلف به مشتریان شانس بالایی برای جلب توجه شان خواهید داشت. این امر شما را در مسیر بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان قرار خواهد داد. 

شما برای بازاریابی ویژه این نسل باید اول از همه تجربه کار با محصولات تان را به بهترین شکل ممکن در قالب محتوا به آنها منتقل نمایید. این امر مشتریان این نسل را برای استفاده از محصولات و خدمات تان به شدت هیجان زده خواهد کرد. با این حساب اگر تا به حال چنین ایده ای را مورد توجه قرار نداده اید، باید تجدیدنظر اساسی در کارتان صورت دهید. 

تعامل بالاتر با نسل Z

مشتریان نسل جدید تمایلی برای خرید صرف و سپس قطع تعامل با برندها ندارند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما به دنبال تعامل سازنده با مشتریان این نسل هستید، باید نوعی تعامل بالاتر را مدنظر قرار دهید. این امر از طریق راه اندازی انجمن مشتریان به بهترین شکل ممکن دنبال خواهد شد. همچنین شما در صورت تمایل امکان ادامه روند تعامل با مشتریان از طریق کانال های ارتباطی مختلف را خواهید داشت. ارسال ایمیل، پیامک یا حتی تماس تلفنی ایده های جذابی در این میان خواهد بود. البته تمرکز اصلی شما همیشه باید بر روی شبکه های اجتماعی باشد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تعامل با مشتریان تان نخواهید داشت. 

احترام به حریم خصوصی کاربران

احترام به حریم خصوصی یکی از نکات مهم برای جلب نظر مشتریان نسل Z محسوب می شود. این امر برند شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه مشتریان قرار خواهد داد. امروزه مشتریان نسل Z آگاهی بسیار زیادی از فضای آنلاین و شرایط حریم خصوصی شان دارند. بنابراین اگر شما به این نکته مهم احترام نگذارید، شانسی برای تعامل با مشتریان این گروه نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: از مشتریان نسل Z چه می دانیم؟

برخی از برندها به طور مداوم برای حفظ حریم خصوصی مشتریان شان به ارائه شعارهای نمادین اکتفا می کنند. این امر در مورد مشتریان نسل جوان هرگز جواب نمی دهد. درست به همین خاطر شما باید خودتان در عمل وارد کار شوید. ارائه تضمین های معتبر به مشتریان درباره عدم درز اطلاعات شان به خارج از شرکت امر مهمی برای تعامل با مشتریان این نسل محسوب می شود. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای در کانون توجه مشتریان جوان قرار خواهد داد. 

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eO4dEIo2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه