پادکست ها وقتی حوصله آدم حسابی سر رفته و حس هیچ کاری را ندارد، مثل دوست های صمیمی سراغ آدم آمده و تا حال مان را جا نیاورند، دست بردار نیستند. به خاطر همین هم مردم تقریبا همه جا به پادکست های مورد علاقه شان گوش می دهند. انگار که این پادکست ها تاثیری حتی بهتر از جلسات مشاوره و روانشناسی دارد. البته اگر بخواهیم منصفانه به...
نویسنده های مشهور دنیا معمولا یک دوران اوج مشخصی دارند. مثلا نویسنده ای که تا همین دو دهه قبل کتاب هایش در عرض چند روز فروش می رفت، شاید حالا دیگر شانس زیادی برای جذب مخاطب نداشته باشد. این نه به خاطر ضعف های داستان نویسی، بلکه تغییر سلیقه مردم و ظهور رمان های تازه است. آن وقت نویسنده قصه ما چاره ای به غیر از تما...
بازاریابی دیجیتال یکی از حوزه های پرطرفدار در بین کارآفرینان محسوب می شود. درست مثل یک تیم ورزشی پرطرفدار که همه مردم دنیا را دور خودش جمع می کند، دیجیتال مارکتینگ هم دو دهه ای هست در کانون توجه بازاریاب ها قرار دارد. البته توسعه سریع شبکه های اجتماعی و تحولات چند سال اخیر کلی سوال مختلف درباره این الگو ایجاد کرده است....
مردم عادت دارند وقتی سال نو از راه می رسد، تغییرات گوناگونی در زندگی شان ایجاد کنند. فرقی ندارد این تغییر کنار گذاشتن یک عادت کوچک باشد یا تحولی بی نهایت بزرگ در نحوه زندگی؛ به هر حال تغییر و تحول همزمان با سال جدید احساس خوبی به آدم می دهد. البته این وسط دنیای کسب و کار هم سالانه دگرگونی های زیادی پیدا می کند. کافی اس...
بازاریابی دیجیتال از وقتی وارد دنیای مارکتینگ شده همه الگوهای قدیمی را یکی پس از دیگری از میدان به در کرده و خودش به تنهایی بر سکوی قهرمانی ایستاده است. به طوری که حالا دیگر بازاریابی غیردیجیتالی تقریبا معنایی ندارد. از طرفی کاهش هزینه های مارکتینگ به لطف فناوری های دیجیتال و ایجاد فضایی برای رقابت برندهای کوچک با غول...
آدم ها به شیوه های مختلفی به خودشان دروغ می گویند. مثلا ورزشکاری که با یک حریف سرسخت رو به رو شده، به خودش هزاران امید دروغین می دهد تا بلکه در زمین مسابقه از همام اول بازنده نباشد. به طور مشابه، دانشجوها هم در فرجه امتحانی برای اینکه از زیر بار مطالعه منابع سنگین در بروند، انواع و اقسام دروغ های خیالی به خورد خودشان م...
تولید محتوا یکی از آن فرصت های تازه ای است که می تواند افراد علاقه مند به حوزه های مختلف را بدون هیچ دردسری وارد دنیای کارآفرینی کند. فقط کافی است به اندازه کافی در یک حوزه مهارت یا تخصص داشته باشید تا با تولید محتوا در فرمت های مختلف بتوانید کلی شهرت برای خودتان به دست بیاورید و صدالبته حساب بانکی پر از پولی داشته باش...
هوش مصنوعی دیگر یکی از فناوری های دور یا امری متعلق به آینده نیست. امروزه بسیاری از حوزه های کاری به طور مداوم پیوند نزدیک تری با هوش مصنوعی پیدا می کنند. در این میان بازاریابی نیز به عنوان یکی از حوزه های مهم و اثرگذار اهمیت ویژه ای در پیوند با هوش مصنوعی دارد. بسیاری از کارآفرینان در این میان به دنبال آشنایی با مزایا...
بازاریابی دیجیتالی به بخش جدانشدنی از تبلیغات و فروش هر کسب و کاری تبدیل شده است. درواقع جهان امروز، عرصه دیجیتال محسوب می شود که در آن گوشی های هوشمند به پرکاربردترین ابزار زندگی روزمره تبدیل شده است. تحت این شرایط اگر از فرصت های موجود نهایت استفاده را نداشته باشید، ابدا شانسی حتی برای بقا نخواهید داشت. این امر در حا...
بازاریابی در سال های اخیر تغییرات بسیار زیادی را داشته است. این امر برای برخی از بازاریاب ها به معنای خروج کامل از فرآیند بازاریابی و تبلیغات بوده است. در دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، شما حتی اگر یک ثانیه هم غفلت کنید به سادگی از جریان رقابت کنار گذاشته خواهید شد. عرصه بازاریابی نیز در این میان استثنا نیست. ...
نحوه رفتار مشتریان در بازار در طول یک دهه اخیر بیش از هر نکته دیگری در تعامل با شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای آنلاین بوده است. این امر اهمیت شبکه های اجتماعی را به خوبی نشان داده و شرایط برندها را نیز تغییر می دهد. امروزه اگر برندها به دنبال بقا در بازار هستند، باید هرچه بیشتر به فضای آنلاین توجه نشان دهند، در غیر...
همانطور که تولید محتوای دیجیتال می تواند به برندها برای جلب نظر مخاطب هدف کمک کند، گاهی اوقات نیز منبع اصلی دردسر برای کسب و کارها محسوب می شود. منظور ما در این میان محتوایی با کیفیت پایین یا سطح غیرقابل انتظار است. این امر نه تنها کاربران را از برند موردنظر ناامید می سازد، بلکه در مواردی حتی موجب ریزش شدید مشتریان نیز...
بازاریابی در دنیای دیجیتال هرگز کار ساده ای نیست. امروزه بسیاری از برندها علی رغم صرف هزینه بالا و تعیین بودجه های مناسب دست آخر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را پیدا نمی کنند. اگر به این ماجرا معمای مدیریت چند اکانت در شبکه های اجتماعی را هم اضافه کنیم، دیگر همه دردسرها تکمیل خواهد شد.
بدون تردید بازا...
نسل جوان یا به اصطلاح نسل Z از مدتی قبل وارد عرصه کسب و کار شده اند. این امر علاوه بر نقش آفرینی آنها در شرکت های مختلف موجب استقلال مالی شان از والدین نیز شده است. با این حساب نسل Z یکی از مهمترین مشتریان پیش روی برندها را شکل می دهند.
بازاریابی برای این نسل در کنار سایر مشتریان باید مد نظر قرار داشته باشد. این...
ما اکنون در عصر اینترنت زندگی می کنیم. بسیاری از مردم به جای دیدارهای رو در رو یا تعامل حضوری به دنبال فعالیت در شبکه های اجتماعی هستند. این امر برای بازاریاب ها و برندها نیز جذابیت زیادی به همراه داشته است. درست به همین خاطر بازاریاب ها به طور فزاینده ای در شبکه های اجتماعی و به طور کلی فضای اینترنت حضور پیدا می کنند....