امروزه ایجاد برند شخصی برای هر کارآفرینی امر جذابی محسوب می شود. برندهای بزرگ نیز در عمل به دنبال ترغیب مدیران ارشدشان به سوی ایجاد برند شخصی هستند. اولین ایدهای که در این میان به ذهن کارآفرینان می رسد، حضور در فضای شبکه های اجتماعی برای توسعه برند شخصی است. شاید این ایده جذابیت زیادی داشته باشد، اما به تنهایی برای موفقیت کسب و کار شما کافی نخواهد بود. بنابراین شما در عمل به راهکاری فراتر از حضور در شبکه های اجتماعی برای توسعه برند شخصی تان نیاز خواهید داشت.
وقتی کارآفرینان برند شخصی شان را به معیارهای رایج در شبکه های اجتماعی محدود می کنند، احتمال بروز خطاهای اساسی در مدیریت آن پدید می آید. همیشه امکان دریافت اطلاعات اشتباه در شبکه های اجتماعی وجود دارد. درست به همین خاطر شما علاوه بر شبکه های اجتماعی باید در دنیای واقعی و همچنین عرصه های دیگر نیز به دنبال مدیریت و توسعه برند شخصی تان باشید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد.
توجه به برندسازی شخصی به مثابه امری مهم
امروزه بسیاری از کارآفرینان برندسازی شخصی را بیشتر نوعی بازی و سرگمی تلقی می کنند. بر این اساس اگر تمام کارهای شان به خوبی پیش برود، سپس وقتی اندک برای برندسازی شخصی اختصاص می دهند. شاید این امر چندان عجیب نباشد، اما نکته مهم تاثیرگذاری بیش از حد تصور برند شخصی بر روی عرصه کسب و کار است. شما باید با این حوزه مثل یکی از بخش های بسیار مهم کسب و کارتان رفتار کنید، در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت کاری تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: برندسازی شخصی با 10 توصیه طلایی
توجه به مهارت های شخصی برای توسعه برند به عنوان یک کارآفرین امر مهمی خواهد بود. برندهای شخصی به طور معمول پیرامون توانایی های هر کارآفرین شکل می گیرد. بنابراین شما باید به خوبی در تلاش برای استفاده از این نکته به منظور توسعه کسب و کارتان باشید. این امر با صرف حضور در شبکه های اجتماعی و تلاش برای توسعه برند سازگاری ندارد.
برندسازی شخصی به طور آفلاین
دنیای برندسازی و به طور کلی کسب و کار فقط منحصر به شبکه های اجتماعی و عرصه آنلاین نیست. شما باید در دنیای آفلاین هم تلاش های قابل ملاحظه ای برای توسعه کسب و کار آنلاین تان داشته باشید، در غیر این صورت کوچکترین شانسی برای توسعه برندتان و تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان نخواهید یافت.
شما باید به عنوان رهبر یک برند شخصی در بازار عمل کنید. این امر شامل حضور در مراسم های مختلف و حتی سخنرانی در رویدادهای تخصصی کسب و کار است. چنین مواردی به طور قابل ملاحظه ای شهرت کسب و کار شما را افزایش خواهد داد. همچنین به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور منحصر به فرد کمک خواهد کرد.
امروزه مشتریان بیش از هر نکته دیگری به برندهای شخصی با ذهنیت توسعه سریع در بازار توجه می کنند. شما برای اینکه دقیقا عملکرد مورد انتظار مشتریان را داشته باشید، باید بیش از هر نکته دیگری در تلاش برای حضور در دنیای آفلاین باشید. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان مختلف و ایجاد شهرتی پیرامون کسب و کارتان کمک خواهد کرد.
پیش از عصر شبکه های اجتماعی برندهای شخصی قوی وجود داشته است
برخی از کارآفرینان هرگونه موفقیتی در عرصه کسب و کار را مشروط به حضور در شبکه های اجتماعی می دانند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه خواهد داشت. شما باید همیشه یادتان باشد که پیش از عصر شبکه های اجتماعی هم برندهای شخصی موفقی در بازار وجود داشته است. بنابراین سرمایه گذاری کلی بر روی شبکه های اجتماعی برای موفقیت در این مسیر ریسک بسیار بزرگی خواهد بود.
مطلب مرتبط: برندسازی شخصی با 5 راهکار
بدون تردید شبکه های اجتماعی ابزار بسیار مهمی برای توسعه کسب و کار محسوب می شود، اما صرف نظر از دنیای واقعی و تعامل مستقیم با مشتریان به خاطر پلتفرم های اجتماعی مختلف بزرگترین اشتباه ممکن در عرصه کسب و کار و برندسازی شخصی خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید در تلاش برای برندسازی شخصی فراتر از چارچوب شبکه های اجتماعی باشید.