دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

برندسازی شخصی با 10 توصیه طلایی

1 ماه پیش ( 1400/3/14 )
نویسنده : کلیر مارک   مترجم : علی ‌آل ‌علی  

برندسازی شخصی در طول سال های اخیر بدل به گزینه ای مهم برای کارآفرینان شده است. اگر شما تجربه فعالیت به عنوان کارآفرین را داشته باشید، به خوبی از اهمیت و تاثیر برند شخصی اطلاع دارید. برخی از مشتریان فقط براساس برند شخصی کارآفرینان بزرگ اقدام به خرید از یک کسب و کار می کنند. به عنوان مثال، ایلان ماسک را در نظر بگیرید. بدون تردید بسیاری از مشتریان خودروهای تسلا به دلیل شخصیت جالب و خلاق ایلان ماسک اقدام به خرید از این برند می کنند. 

امروزه برندسازی شخصی کار ساده ای نیست. دیگر فقط چند کارآفرین بزرگ و محدود در زمینه برندسازی فعالیت ندارند، بلکه تقریبا تمام کارآفرینان اقدام به استفاده از مزایای این حوزه می کنند. این امر مسئولیت شما برای برندسازی شخصی به طور اصولی را افزایش می دهد. در غیر این صورت شما هرگز در میان برندهای شخصی محبوب مشتریان جایی نخواهید داشت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین توصیه ها و نکات برای برندسازی شخصی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. همچنین تا حدود زیادی شما را از همکاری با کارشناس های برندسازی بی نیاز می کند. این امر به معنای کاهش هزینه ‏های توسعه برند شخصی خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات در زمینه برندسازی شخصی را مرور خواهیم کرد. 

1.    پیدا کردن جایگاه برند شخصی تان

هر برند شخصی در عرصه کسب و کار دارای یک جایگاه مشخص است. اگر شما در رابطه با مشتریان تان به خوبی از جایگاه تان اطلاع نداشته باشید، شانسی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی آنها نخواهید داشت. کارآفرینان باید ارزیابی دقیقی از وضعیت شان در ارتباط با مشتریان داشته باشند در غیر این صورت به هیچ وجه در میان برندهای محبوب برای مشتریان جای نخواهند گرفت. 

مطلب مرتبط: 11 اصل برندسازی شخصی در لینکدین

جایگاه هر برند شخصی براساس موقعیت کلان کسب و کار اصلی مشخص می شود. اگر شما در زمینه همکاری با کسب و کار اصلی تان وضعیت خوبی ندارید و کسب و کار موردنظر در بازار جایگاه متوسطی دارد، باید به طور کامل از این نکته آگاهی داشته باشید در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا نخواهید کرد. این امر شاید در ابتدا بسیار عجیب به نظر برسد، اما واقعیتی انکارناپذیر در عرصه کسب و کار محسوب می شود. 

شما برای پیدا کردن جایگاه برندتان در زمینه کسب و کار باید به طور دقیق نسبت به کمک گرفتن از همکاران تان در شرکت اصلی اقدام نمایید. همچنین نظرخواهی مداوم از مشتریان ایده بسیار مهمی برای پیدا کردن جایگاه برند شخصی محسوب می ‎شود. اگر شما این دو نکته مهم را مدنظر قرار دهید، بسیاری از مشکلات تان در زمینه توسعه برند شخصی رفع خواهد شد. 

2.    همیشه براساس نقشه عمل کنید

کارآفرینان همیشه در حال توسعه کسب و کارشان هستند. اگر در این میان توانایی یک کسب و کار به موازات توسعه کسب و کارش افزایش پیدا نکند، شانسی برای باقی ماندن به عنوان مدیرعامل شرکتش نخواهد داشت. ماجرای برندهای شخصی نیز دقیقا به همین شکل است. وقتی شما برند شخصی تان را به طور مداوم توسعه می دهید، باید به فکر تصویر بزرگ آن در میان مشتریان نیز باشید در غیر این صورت شانسی برای تعامل با مشتریان نخواهید داشت. این امر شاید بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی بر وضعیت کسب و کارها دارد. 

انتظار مشتریان از برندی مانند گوچی در زمینه مد و پوشاک ارائه بهترین محصولات ممکن با کارشناسی دقیق الگوی آن است. اگر در این میان کارمندان این برند بزرگ امکان ارائه اطلاعات دقیق به شما را نداشته باشند، بدون شک وضعیت ‏تان به طور قابل ملاحظه ای دشوار خواهد شد. 

اگر شما پیش از راه اندازی برند شخصی تان به یک نقشه کاربردی در زمینه فعالیت و توسعه اش اتکا کنید، فرآیند برندسازی شخصی برای تان بسیار ساده تر از هر زمانی خواهد شد. متاسفانه امروزه بسیاری از کارآفرینان به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین همیشه فرآیند کسب و کارشان بدون برنامه پیش می رود. حتی اگر در این شرایط موفقیتی هم برای کسب و کارها ایجاد شود، ماهیت بسیار تصادفی خواهد داشت بنابراین شما باید همیشه نسبت به ایجاد یک برنامه اصلی و عمل براساس آن توجه نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی بازار کسب و کار نخواهید داشت. 

3.    تعریف دقیق مخاطب هدف برند شخصی تان

پیش از فعالیت در زمینه برندسازی شخصی باید نسبت به شناسایی مخاطب هدف اقدام کرد در غیر این صورت حتی بهترین برنامه های برندسازی نیز تاثیری بر روی وضعیت کسب و کارها نخواهد داشت. بسیاری از کارآفرینان مخاطب هدف شان را خیلی سخت پیدا می کنند. این امر ناشی از تلاش برای اجرای یک طرح بزرگ در زمینه شناسایی مخاطب هدف برای برند شخصی است. 

بدون تردید اجرای طرح های جسورانه برای شناسایی مخاطب هدف در زمینه کسب و کار مزایای بسیار زیادی دارد، اما تنها راهکار ممکن نیست. شما امکان شناسایی مخاطب هدف برندتان بدون دردسرهای فوق را نیز دارید. این امر شامل هدف گذاری بر روی مخاطب شرکت اصلی تان است. این امر سادگی و جذابیت بسیاری بیشتری دارد. به هر حال مخاطب هدف برند شخصی شما چندان از مشتریان شرکت اصلی تان دور نیست. این امر مزایای زیادی برای شما در زمینه مدیریت کسب و کار به همراه خواهد داشت.

امروزه بسیاری از کارآفرینان برای شناسایی مخاطب هدف در برند شخصی شان هزینه ‏های بسیار زیادی را صرف می کنند. این امر از نقطه نظر زمانی نیز شما را از رقبای تان عقب خواهد انداخت بنابراین باید نسبت به شناسایی مخاطب هدف در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام نمایید در غیر این صورت شانسی برای طراحی یک برند شخصی برنده نخواهید داشت. امروزه برخی از کارآفرینان در زمینه کسب و کار به طور مداوم اقدام به همکاری با موسسه های بزرگ می کنند. این امر هم هزینه بالایی برای کسب و کار شما به همراه دارد و هم زمانی زیاد نیاز دارد. اگر شما به جای چنین کاری از همان ابتدا به سراغ مشتریان برندتان به عنوان مخاطب هدف بروید، بسیار ساده تر امکان پیگیری امور را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: برندسازی شخصی در عصر دیجیتال

4.    طراحی داستانی جذاب

هر برند مشهوری دارای یک داستان جذاب و تعاملی است. این امر برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان بدون داستانی جذاب هیچ تمایلی برای تعامل با مخاطب هدف از خودشان نشان نمی دهند بنابراین شما باید همیشه داستانی جذاب برای بیان داشته باشید در غیر این صورت مشکلات زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهید کرد. برخی از کسب و کارها در تلاش برای جلب نظر مخاطب هدف به طور مداوم داستان های شان را تغییر می دهند. شاید این امر برای جلب نظر هرچه بهتر مشتریان ایده جذابی باشد، اما موجب کاهش اعتبار کسب و کارتان خواهد شد. 

اگر داستان برند شما به طور مداوم تغییر کند، مشتریان ارزیابی نادرستی از شما خواهند داشت. این امر در مورد برندهای شخصی اهمیت بیشتری دارد. شما باید داستان تان را یک بار برای همیشه به طور کاربردی طراحی نمایید. در غیر این صورت امکان تعامل با مشتریان را برای همیشه از دست خواهید داد. به هر حال وقتی داستان کسب و کار شما به طور مداوم تغییر می کند، مخاطب هدف تمایل کمتری برای به خاطر سپردن آن خواهد داشت. 

5.    اهمیت تداوم در برندسازی 

برندسازی شخصی یک فرآیند مقطعی نیست. این فرآیند هرگز تمام نمی شود، بلکه تا پایان فعالیت برندتان ادامه خواهد داشت. شما باید همیشه نسبت به برندسازی براساس ایده های تازه و روش های به روز اقدام نمایید. در غیر این صورت شانسی برای رقابت با برندهای شخصی بزرگ نخواهید داشت. عنصر تداوم در میان کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین شما باید از تمام توان تان برای موفقیت در این حوزه استفاده نمایید.

برخی از کارآفرینان پس از موفقیت برند شخصی شان دیگر اقدامی برای توسعه اش نمی کنند. این امر نقطه شروع زوال برند شخصی آنها محسوب می شود. در دنیایی که هر برند و کسب و کاری به طور مداوم در حال توسعه است، اگر شما حتی لحظه ای از رقبای تان غافل شوید، دیگر شانسی برای رقابت با آنها نخواهید داشت. تنها راهکار مناسب برای رقابت با آنها نیز توسعه مداوم برند شخصی و توجه همیشگی به آن است. 

اگر کسب و کار شما در زمینه توجه مداوم به وضعیتش دشواری های زیادی دارد، باید از کمک دیگران در این زمینه استفاده نمایید. بدون تردید هیچ برندی بدون کمک دیگران شانسی برای موفقیت در بازار کسب و کار ندارد بنابراین شما هم باید این نکته مهم را مد نظر قرار دهید در غیر این صورت شرایط بسیار سختی برای تعامل با مشتریان تان خواهید داشت. بسیاری از برندها در این شرایط سخت و دشوار از عرصه رقابت خارج می‎شوند بنابراین اگر شما مایل به باقی ماندن در میان برندهای شخصی برتر دنیا هستید، باید تغییری اساسی در شیوه فعالیت تان ایجاد نمایید در غیر این صورت وضعیت تان روز به روز سخت تر می شود. تغییر موردنظر در اینجا تلاش برای تداوم در برندسازی است. 

6.    تعامل همیشگی با مخاطب هدف

مخاطب هدف یا مشتریان مهمترین دارایی برند شخصی شما محسوب می شود. هیچ برندی توانایی ادامه فعالیت بدون مخاطب هدف را ندارد بنابراین توجه به آنها و نمایش اهمیت شان برای کسب و کار ایده مناسبی خواهد بود. اگر کسب و کار شما در این راستا عملکرد خوبی از خودش نشان ندهد، مشتریان به سرعت به سراغ یک برند دیگر می روند. بدون تردید این امر جای تعجب زیادی ندارد. 

بهترین ایده برای افزایش تعدد فالوورهای برند در شبکه های اجتماعی و افزایش محبوبیت تلاش برای تعامل با آنهاست. خوشبختانه امروزه ایده های بسیار زیادی در زمین تعامل با مخاطب هدف در دسترس برندها قرار دارد بنابراین شما دشواری زیادی پیش روی تان برای ساماندهی این وضعیت نخواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ۵ اصل اولیه برندسازی شخصی

اگر شما توانایی بالایی برای ترغیب مخاطب هدف به صحبت کردن درباره برندتان داشته باشید، امکان استفاده از نظرات موردنظر برای ارتقای سطح کیفی برندتان را خواهید داشت. این امر شاید در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد و بسیاری از توصیه های مخاطب هدف عملی نباشد، اما برخی از ایده های مناسب را نیز در اختیارتان خواهد گذاشت. 

جایزه های مختلف به مخاطب هدف برندتان در مناسبت های مختلف ایده دیگری برای تعامل با آنهاست. توصیه ما در این بخش تلاش برای انتخاب بهترین مناسبت های ممکن است در غیر این صورت تاثیرگذاری هدیه های تان از بین خواهد رفت.

7.    درخواست بازخورد

وقتی شما در زمینه برندسازی و تعامل با مخاطب هدف سرمایه گذاری می کنید، باید انتظار بازخوردهای مشخصی را نیز داشته باشید. گاهی اوقات مشتریان تمایلی برای ارائه بازخورد ندارند. این امر مسئولیت شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. اگر شما به دنبال توسعه برند شخصی تان در سریع ترین زمان ممکن هستید، باید هرچه زودتر نسبت به درخواست از مشتریان و به طور کلی مخاطب هدف برند برای ارائه بازخورد اقدام نمایید. 

مشتریان اگر احساس تاثیرگذاری بر روی برند شخصی شما را داشته باشند، میزان تعامل شان به شدت افزایش خواهد یافت. این امر نوعی واکنش طبیعی از سوی مشتریان نسبت به کسب و کار شما خواهد بود بنابراین شما باید از آن نهایت استفاده را ببرید. متاسفانه برخی از کارآفرینان نسبت به استفاده از بازخوردهای مشتریان در برند شخصی شان هیچ اقدامی انجام نمی دهند. این امر تاثیر بسیار ناگواری بر روی وضعیت کسب و کارها و کارآفرینان به همراه دارد. اگر شما در این رابطه هرچه زودتر اقدامی صورت ندهید، مشکلات بسیار زیادی پیش روی تان قرار خواهد گرفت. 

ترغیب مخاطب هدف برای ارائه بازخورد کار چندان سختی نیست. اگر شما تعامل مناسبی با مشتریان تان داشته باشید، بازخوردها به طور طبیعی به سوی برندتان سرازیر خواهد شد بنابراین مهمترین نکته در این میان تلاش برای ایجاد تعاملی نزدیک با مشتریان برند است در غیر این صورت حتی بهترین استراتژی های کسب و کار نیز کمکی به برند شخصی شما نخواهد کرد. 

8.    توجه به روابط عمومی

روابط عمومی ساختار اصلی یک برند شخصی را شکل می دهد. اگر شما رابطه مناسبی با دیگران داشته باشید، برند شخصی تان در مدت زمانی کوتاه از شهرت بالایی بهره مند خواهد شد. این نکته در نگاه نخست غیرواقعی به نظر می رسد، اما در واقع تاثیرگذاری بالایی بر روی وضعیت برندها دارد. 

بسیاری از کسب و کارها به جای توسعه روابط عمومی شان به طور مداوم به دنبال سرمایه گذاری بر روی حوزه بازاریابی و تبلیغات هستند. این امر در مورد برندهای شخصی نیز مصداق دارد. نکته مهم در این میان امکان بهینه سازی وضعیت برند بدون نیاز به صرف هزینه ‏های گزاف است بنابراین اگر شما دردسرهای زیادی در این حوزه دارید، باید همین حالا فکری به حال کسب و کارتان نمایید. بی شک با صرف هزینه ‏های فراوان برند شخصی شما خیلی زود با مشکل مالی مواجه می شود بنابراین یک راهکار بهتر تلاش برای توسعه وضعیت روابط عمومی آن است. این امر مزایای بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر شرایط برای شما به همراه خواهد داشت. 

9.    یافتن راهکارهای تازه برای بازاریابی

حضور در یک حوزه تخصصی شانس بالایی به برند شخصی شما برای موفقیت می دهد. بسیاری از برندهای شخصی فقط در یک حوزه خاص فعالیت دارند. مزیت این امر امکان شناخته شدن به عنوان متخصص ویژه آن حوزه است بنابراین دیگر نیازی برای صرف هزینه بالا به منظور آشنایی مشتریان با برندتان نخواهد بود. 

اگر شما در یک حوزه مشخص به عنوان مشاور و کارشناسی مطمئن برای مشتریان شناخته شوید، امکان بازاریابی با استفاده از مشتریان را خواهید داشت. این امر هیچ هزینه‎ای برای شما به همراه ندارد و از همه مهمتر اینکه تاثیرگذاری بالاتری بر روی مشتریان به همراه خواهد داشت. 

امروزه شمار هرچه بیشتری از برندهای شخصی در تلاش برای معرفی خود به عنوان کارشناس های حرفه ای در یک حوزه هستند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما بدون فعالیت درست شما هیچ تاثیرگذاری به همراه نخواهد داشت. پس شما باید مهارت و توانایی لازم برای تبدیل شدن به مشاوری مطمئن برای مشتریان را نیز داشته باشید. 

مطلب مرتبط: برندسازی شخصی با 5 راهکار 

10.    شبکه های اجتماعی تنها رسانه های در دسترس نیستند

برندهای شخصی و به طور کلی کارآفرینان گاهی اوقات فقط به دنیای دیجیتال توجه نشان می دهند. این امر به معنای صرف نظر از دنیای واقعی و عدم توجه به آن در بلندمدت است. بدون شک مشتریان در دنیای واقعی نیز انتظار همراهی برندها را دارند در غیر این صورت هیچ خبری از تکرار خرید آنها و تعامل بیشتر با برند شما نخواهد بود. 

کسب و کار شما فقط دارای یک جلوه آنلاین نیست، بلکه یک هویت واقعی نیز دارد. اگر شما بیش از اندازه به عرصه آنلاین سرگرم شوید، به احتمال زیاد شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در دنیای واقعی نخواهید داشت. این امر به معنای پایانی تلخ برای برند شخصی تان است. 

برندسازی شخصی در طول سال های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. اگر شما در این میان تمایل بالایی برای توسعه برند شخصی تان دارید، باید بیش از هر زمان دیگری اقدام به استفاده از توصیه های کاربردی نمایید. در این مقاله 10 توصیه کاربردی برای بهبود وضعیت برندهای شخصی مورد بررسی قرار گرفت. اگر شما از این توصیه ها به خوبی استفاده نمایید، وضعیت ‏تان در عرصه برندسازی شخصی به طور کامل متحول خواهد شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l90X3kYc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه