چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بخش های مختلف کسب و کار با توسعه فناوری دستخوش تغییر می ‎شوند. امروزه توجه به عرصه حسابداری یکی از نکات مهم برای تمام کسب و کارهاست. اغلب برندها، به ویژه در ابتدای شروع به کار، توان مدیریت بخش حسابداری به صورت کاربردی را ندارند. همین امر در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی برای آنها ایجاد می‎ کند. سالانه شمار بسیار زیادی از کسب و کارها با مشکلات مالی مواجه می‎ شوند. ریشه اغلب این مشکلات در زمینه حسابرسی نامناسب و همچنین عدم آگاهی کارآفرینان از شیوه‎ های حسابداری است بنابراین مواجهه با مشکلات مالی امری طبیعی خواهد بود. 

بدون تردید کارآفرینان و افراد غیرحرفه ‎ای در مدت زمانی محدود بدل به حسابدارهای حرفه ‎ای نمی ‎شوند. این امر به هیچ وجه مسئله مهمی نیست. نکته مهم در این میان آگاهی از برخی ترندهای برتر حسابداری برای سال 2021 و همچنین کسب آگاهی اجمالی از حوزه حسابداری است. این امر در ادامه مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

ترندهای حسابداری در سال 2021

استفاده از سیستم‎ های حسابداری خودکار

فناوری‎ های خودکار در طول دهه‎ های اخیر توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. امروزه بسیاری از بخش های کسب و کارها به صورت خودکار مدیریت می ‎شود. کارآفرینان برای بررسی بخش های مختلف کسب و کار نیاز به زمان دارند. مسئله زمان و مدیریتش در عرصه کسب و کار همیشه چالشی کانونی بوده است. امروزه فناوری‎ های خودکار به کمک کارآفرینان برای صرفه‎ جویی در زمان ‎شان آمده است. 

مطلب مرتبط: ترندهای جدید صنعت حسابداری در دهه پیش رو

اگر کسب و کار شما از نرم افزارهای حسابداری سنتی استفاده می‎ کند، زمان ایجاد تغییر فرا رسیده است. نرم افزارهای جدید در این حوزه امکان حسابرسی مداوم در زمان‎ های تعیین شده را فراهم می ‎سازد. تنها نکته مهم درج تمام صورت حساب‎ های مالی در نرم افزار موردنظر است. سایر کارها نظیر ارزیابی وضعیت مالی و ترسیم ترازنامه مالی از سوی چنین نرم افزارهایی صورت خواهد گرفت. 

استفاده از گزینه‎ های متنوع 

نرم افزارهای حوزه حسابداری دارای تنوع بسیار زیادی هستند، با این حال دست کارآفرینان برای استفاده از گزینه‎ های مختلف کاملا باز است. برخی از کارآفرینان به طور مداوم در تلاش برای استفاده از یک نرم افزار ساده حسابداری هستند. این امر شاید از نظر مالی یا سادگی کار جذابیت داشته باشد، اما در بلندمدت مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. 

استفاده از گزینه‎های مختلف همیشه به معنای انتخاب تمام آنها نیست. امروزه با توجه به توسعه سریع فناوری باید به طور مداوم نرم افزارهای تازه را مورد ارزیابی قرار دارد. به این ترتیب در صورت تمایل امکان استفاده از نرم افزارهای بهتر فراهم می‎شود. 

برون ‎سپاری فعالیت‎ های حسابداری

برخی از کسب و کارها امکانات لازم برای حسابداری یا حتی استخدام کارشناس در این زمینه را ندارند. امروزه بسیاری از موسسه‎ های حسابداری به طور غیرحضوری مشغول کمک ‎رسانی به برندها هستند. در کنار این امر همکاری با حسابدارهای مستقل نیز باید در دستور کار کارشناس ‎های شرکت قرار گیرد. این امر مزیت ‎های مالی بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. نکته مهم امکان ساماندهی وضعیت مالی بدون نیاز به ایجاد تغییر در وضعیت کلی شرکت است. اغلب اوقات استخدام حسابدار برای شرکت هزینه زیادی دارد بنابراین برون ‎سپاری این وضعیت برای بسیاری از شرکت‎ ها همراه با مشکلات عمیقی خواهد بود. 

گاهی اوقات تلاش برای دخالت در حوزه‎های تخصصی از سوی کارآفرینان مشکلات بسیار عمیقی ایجاد می‎کند. حوزه حسابداری به دلیل حساسیت موضوع همیشه برای برندها مهم است بنابراین باید نسبت به توجه به این حوزه و عدم ریسک بر روی آن توجه لازم را نشان داد. 

حسابداری با استفاده از فضای ابری

ذخیره‎سازی داده‎ های مربوط به حسابداری شرکت همیشه دغدغه مهمی محسوب می‎ شود. بسیاری از شرکت ‎ها تمایل به انتشار صورت‎ های مالی ‎شان از سوی هکرها ندارند. این امر نیاز به حفاظت از داده‎ ها را به طور فزاینده‎ ای افزایش می‎ دهد. یکی از توصیه‎ های مناسب در این میان تلاش برای استفاده از فناوری فضای ابری است. 

فضای ابری امکان بارگذاری اطلاعات به صورت ایمن در بستر اینترنت را فراهم می‎ سازد. به این ترتیب در صورت نیاز امکان ایجاد دسترسی در سطوح مختلف برای حسابدارها یا تیم مدیریت شرکت فراهم می ‎شود. امروزه فناوری فضای ابری به دلیل سهولت دسترسی و همچنین امکان بهبود شرایط امنیتی مورد توجه گسترده قرار دارد. آشنایی با این حوزه، حتی در صورت فقدان نیاز به استفاده از آن، نیز ضروری خواهد بود. 

توجه به تحلیل ‎های داده‎ محور

امروزه داده‎ های بسیار زیادی در دسترس برندها قرار دارد. فعالیت ‎های مختلف یک برند به طور کلی داده‎ های بسیار زیادی ایجاد می ‎کند بنابراین کسب و کارها باید نسبت به استفاده از آنها برای جمع ‎بندی وضعیت ‎شان اقدام نمایند. ترازنامه مالی و همچنین میزان کسری یا اضافه بودجه در دسترس نقش مهمی در برنامه ‎ریزی برندها دارد. اگر این امر مورد توجه کسب و کارها قرار نگیرد، در عمل مشکلات برنامه‎ ریزی مالی ‎شان به شدت دشوار خواهد شد. 

امروزه حسابدارهای حرفه ‎ای توانایی بالایی در زمینه تحلیل محتوای مالی دارند. این امر مزیت مهمی برای آنها محسوب می‎ شود. شاید شما امکان یادگیری اصول حسابداری را نداشته باشید، اما آشنایی اجمالی با اصول این عرصه دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: بررسی برترین نرم افزارهای حسابداری کسب وکارهای کوچک / حسابدار خود باشیم

استفاده درست از شبکه های اجتماعی

حضور در شبکه های اجتماعی برای بسیاری از برندها مهم است. وضعیت مالی کسب و کارها بستگی به میزان موفقیت ‎شان برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف دارد، با این حساب شرایط مالی شرکت ‎ها در صورت توجه به نکات مالی مختلف بهبود خواهد یافت. حضور در شبکه های اجتماعی برای تعامل نزدیک با مخاطب هدف و همچنین فروش بیشتر ضروری است. امروزه پلتفرم‎ هایی نظیر فیس ‎بوک داده‎ های معتبری در مورد میزان فروش آنلاین درون برنامه کسب و کارها ارائه می ‎کنند بنابراین استفاده از آنها در عمل برای فرآیند حسابداری مناسب خواهد بود. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LT6zUd6M
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه