شنبه, 26 مرداد 1398 - 12:52

لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار و یکی از چهار وب سایت پربازدید کشور آمریکا محسوب می‎شود. موسس این شبکه آقای رید هافمن در سال 2016 با 26میلیارد دلار که یک رکورد محسوب می شود، به زیرمجموعه برند مایکروسافت در آمد. این امر یک اقدام در راستای رقابت با فیس‎بوک بود که اینستاگرام را خریداری کرد و از این طریق به موفقیتی فراتر از حد تصور دست پیدا کرد. در حال حاضر این شبکه، ضروری ترین مکان برای هر برندی محسوب می شود. به همین خاطر توجه-ها به آن بسیار زیاد شده است.

در این رابطه توجه داشته باشید که تنها حضور شما کافی نبوده و لازم است تا عملکردی حرفه ای نیز داشته باشید. در این رابطه خانوم کیم براون(مدیر بخش فناوری اطلاعات دانشگاه سیراکیوس) به معرفی اشتباهات رایج کاربران این شبکه پرداخته است که در ادامه به بررسی 19 مورد منتخب آن خواهیم پرداخت.

استفاده بهتر از لینکدین

1-عدم دقت کافی هنگام نوشتن مطالب

با نگاهی به صفحات موجود در لینکدین به وجود تعداد زیادی غلط املایی در آن پی خواهید برد. علت این امر به این خاطر است که افراد عادت دارند که غلط گیرهای خودکار، اشتباهات آنها را جبران کنند. همین امر نیز باعث می شود تا از بازبینی مجدد اطلاعات خودداری کنند. این امر در حالی است که این امکان برخلاف اکثر مرورگرها، در لینکدین وجود نداشته و به همین خاطر باید بازبینی مجدد پیام های خود را در دستور کار قرار دهید. به این امر توجه داشته باشید که امکان ویرایش نیز وجود ندارد و این امر به این معنا است که غلط‎های شما ماندگار خواهد شد. در این رابطه فراموش نکنید که با توجه به این امر که برخورد اول بسیار مهم است، نباید اجازه دهید که ظاهری غیرحرفه ای نخستین تصور شکل‎گرفته بر روی مخاطب باشد.

2-عدم ارسال عکس برای صفحه حساب کاربری

یک باور روانشناسانه وجود دارد که افراد باید مخاطب خود را ببینند تا به اطمینان لازم دست پیدا کنند. درواقع وجود یک رزومه عالی و اطلاعات مفید، بدون وجود تصویر کاربری، تاثیرگذاری شما را به شدت کاهش خواهد داد. درواقع افراد قبل از هر چیزی، با عکس صفحه مواجه خواهند شد. به همین خاطر نباید رفتاری مخفیانه داشته باشید. این امر که بنا به هر دلیلی خود را نشان ندهید، خود یک تصور منفی را ایجاد خواهد کرد. آمارها نیز در این رابطه حاکی از آن است که میزان مشاهده صفحاتی که عکسی ندارند، بسیار کمتر از سایرین است، با این حال کیفیت و درستی تصویر انتخابی نیز از دیگر موارد مهم محسوب می شود. درواقع شما نباید هر عکسی را انتخاب کنید. برای مثال در صورتی که یک شخص هستید، لازم است تا به آتلیه عکاسی مراجعه کرده و یک عکس مناسب که صرفا صورت شما را نشان دهد، تهیه کنید. همچنین اگر صفحه شما متعلق به یک برند است، تنها باید تصویر لوگو خود را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: چگونه به شیوه مؤثر از لینکدین بهره بگیریم؟

3-عدم توجه به تفاوت لینکدین با سایر شبکه های اجتماعی

مهم ترین نکته ای که باید قبل از شروع فعالیت در لینکدین رعایت کنید، تفاوت آن با سایر شبکه ها است. در واقع در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیس‎بوک، اینستاگرم و... شما هر چیزی را می-توانید به اشتراک بگذارید. این امر در حالی است که لینکدین را باید پاتوق افراد و برندها در زمینه کسب وکار تلقی کرد. به همین خاطر دیگر ارسال مطالب خارج از بحث اصلی، کاملا غیرحرفه ای بود. به همین خاطر لینکدین را نباید یک شبکه اجتماعی تلقی کرد. اگرچه در حال حاضر نیز نمونه این صفحات یافت می شود، با این حال توجه داشته باشید که این امر میزان توجه به شما را با کاهشی شدید مواجه خواهد ساخت. درواقع برای چنین صفحه هایی هیچ‎گونه شانسی برای پیشرفت و رسیدن به اهداف تجاری، وجود ندارد.

4-عدم توجه به تصویر پس‎زمینه

بدون شک افراد تمایل بیشتری به مطالعه یک مطلب با طراحی چشم‎نواز در مقایسه با مطلبی دیگر در یک کاغذ معمولی خواهند داشت. درواقع تحت این شرایط دیگر تفاوتی ندارد که مطلب کدام یک برتر است، انتخاب اصلی افراد موردی است که چشم‎نوازی بیشتری را نیز به همراه داشته باشد. به همین خاطر لازم است تا به زیبایی صفحه خود نیز توجه داشته باشید. برای این امر ایجاد تصویری برای پس‎زمینه، اصلی ترین اقدام موجود خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که کیفیت عکس شما باید به حدی باشد که پس از بارگذاری یا کاهش شدید کیفیت و پیکسلی شدن مواجه نشود. در نهایت آشنایی با روانشناسی رنگ ها، به انتخابی حرفه-ای‎تر کمک خواهد کرد.

5-عدم درج اطلاعات به‎روز در بخش تیتر صفحه

توجه داشته باشید که در لینکدین، فضا و امکانات کافی برای درج روزمه کامل وجود دارد، با این حال در شبکه های دیگر نظیر اینستاگرام شما تنها یک بخش کوتاه برای معرفی خود خواهید داشت. همین امر باعث می شود تا افراد تمامی اطلاعات موردنظر خود را وارد کنند. این عادت باعث می شود تا افراد در قسمت تیتر صفحه خود نیز به همین شکل رفتار کنند، با این حال همان-گونه که در بخش های قبلی نیز عنوان شد. لینکدین با تمامی شبکه ها تفاوت داشته و در این قسمت تنها باید جدیدترین موقعیت را در رابطه با خود عنوان کنید. درواقع شما باید آخرین وضعیت تحصیلی و یا کاری خود را درج کرده و سایر اطلاعات را در بخش های دیگر بیاورید. در آخر توجه داشته باشید که از مختصر کردن نام دانشگاه و یا برند خود خودداری کنید. علت این امر به این خاطر است که بسیاری از افراد ممکن است متوجه نام اصلی آن نشوند.

6-ارسال پیام به صورت تصادفی

لینکدین برای حفظ امنیت و حریم شخصی افراد، قوانین بسیار سختگیرانه ای را دارد. به همین خاطر در صورتی که تعدادی از پیام های شما بدون پاسخ باقی بماند، این امکان برای شما حذف خواهد شد. به همین خاطر نیز نباید افراد را به صورت تصادفی انتخاب کرد. همچنین ارسال پیام های انبوه نیز یک استراتژی نادرست دیگر است. به همین خاطر قبل از ارسال پیام خود، باید به شناخت کافی از برند و یا شخص موردنظر دست پیدا کرد. در این رابطه حضور در گروه‎های مرتبط با حوزه کاری شما، به مانند یک فیلتر، منجر به پیدا کردن صفحات بهتری خواهد شد.

7-از ارسال پیام های پیشفرض خودداری کنید

برای سرعت‎بخشی به روند کارها، لینکدین یکسری پیام از پیش‎تعیین شده ای را برای ارتباط افراد مشخص کرده است. اگرچه این موارد به سرعت بالاتر منجر خواهد شد، با این حال به علت بیش از حد مصنوعی بودن متن، تاثیرگذاری آن بسیار کم خواهد بود. همچنین صفحات با یکدیگر متفاوت بوده و نباید تصور کرد که با همگان باید به یک شکل ارتباط برقرار کرد. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا زمانی را برای انتخاب یک متن مناسب تر قرار داده و این حس را در افراد به وجود آورید که با یک شخص حقیقی و نه یک روبات، مشغول ارتباط برقرار کردن هستند.

8-استفاده از اپلیکیشن موبایل لینکدین

اگرچه در حال حاضر به علت استفاده بیشتر افراد از تلفن همراه، اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی محبوبیت بالاتری را دارند، با این حال این امر برای لینکدین کاملا متفاوت است. علت این امر به خاطر امکانات کمتر این اپلیکیشن است. به همین خاطر توصیه می شود که تا حد امکان تا زمانی که مشکلات آن برطرف نشده است، تنها از طریق سایت از این شبکه استفاده کنید.

9-عدم شخصی‎سازی آدرس پروفایل

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که در هنگام ثبت نام، آدرس پروفایل پیش فرض لینکدین را قبول کرده و تنها به دنبال به پایان رساندن ثبت نام خود هستند. این امر در حالی است که یک آدرس کوتاه و ساده، شانس دیده شدن شما را افزایش خواهد داد. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه حوصله کافی را به خرج داده و به دنبال بهترین گزینه موجود باشید.

10-عدم توجه به بخش خلاصه وضعیت

خلاصه وضعیت، امکانی تقریبا مشابه قابلیت استوری در اینستاگرام است. در این رابطه توجه داشته باشید که باید در نوشتن های خود به اصول سئو سایت نیز توجه داشته باشید تا در نتایج جست وجو ها بهتر دیده شوید. بدون شک این اقدام شما باعث خواهد شد تا افراد حس کنند که شما در زمینه کاری خود حرف های زیادی را برای گفتن دارید که از سطح تجربه و اطلاعات بالای شما نشأت می گیرد.

11-تنظیمات غیرحرفه ای

در لینکدین امکان مشاهده این امر که چه افرادی از صفحه شما دیدن کرده اند، وجود دارد، با این حال شما باید این امکان را فعال سازید تا حضور شما در صفحات دیگران و حضور آنها در صفحه شما قابل رویت باشد. درواقع در این شبکه دلیلی برای شخصی‎سازی و حفظ حریم شخصی وجود ندارد. در نهایت با این امکان شما می توانید با مشاهده صفحات، دلیل بازدید آنها را حدس بزنید. این امر در زمینه ارتباط برقرار کردن با آنها یک برگ برنده خواهد بود.

12-از واردکردن تمامی اطلاعات در یک بخش خودداری کنید

از جمله اشتباهات رایج افراد این است که در یک گزینه، تمامی روزمه خود را وارد می کنند. این امر در حالی است که لینکدین بخش های مشخصی برای وارد کردن اطلاعات دارد. برای مثال فعالیت های داوطلبانه، یک بخش جداگانه را دارد. این امر باعث می شود تا اطلاعات شما نظم بهتری را داشته باشد. برای مثال ممکن است برای یک فرد و یا شرکت، تنها سابقه اجرایی شما مهم باشد. تحت این شرایط مواجه شدن با یک متن بلند، بدون شک موجب نارضایتی آنها را فراهم خواهد کرد.

13-عدم توجه به تاثیر تاییدشدن مهارت ها

تاییدشدن مهارت به این معنا است که افراد یا شرکت هایی که سابقه کار با شما را دارند، قابلیت های معرفی شده توسط خودتان را قبول کنند. این امر باعث خواهد شد تا سایرین به اعتماد بیشتری در رابطه با شما دست پیدا کنند. در این رابطه برای نمایش درست مهارت ها، لازم است تا هنگام وارد کردن آنها، منتظر تیک آبی لینکدین بمانید. در غیر این صورت وارد کردن یک مهارت، عملا بدون فایده خواهد بود. در نهایت لینکدین برای هر مهارتی که وارد کنید، موارد دیگری را به عنوان پیشفرض در معرض نمایش شما قرار خواهد داد که به سرعت کار کمک بسیاری را خواهد کرد. به همین خاطر نباید این بخش را بیش از حد زمان بر بدانید.

14-عدم توجه به توصیه‎نامه ها

این امر که سایرین نظرات خود را در رابطه با شما وارد کنند، بدون شک تاثیر بسزایی را خواهد داشت. این امکان در قسمت Recommend قابل مشاهده است. در این رابطه شما می توانید درخواست خود را برای توصیه‎نامه به صفحات دیگر ارائه دهید، با این حال خواسته شما باید کاملا مشخص باشد. برای مثال این امر که یک شرکت صرفا بگوید شما یک کارمند سختکوش هستید، بدون شک تاثیر کمی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا بخواهید مدت همکاری، نوع فعالیت شما در آن شرکت و دلایل تعریف های خود را نیز ذکر کنند. در نهایت این امر که توصیه‎نامه-های خود را به صورت مکرر چک کنید، به کاهش خطاهای احتمالی منجر خواهد شد.

15-از درخواست برای توصیه‎نامه واهمه نداشته باشید

بسیاری از افراد تصور می کنند که این خواسته، یک اقدام غیرمحترمانه محسوب می شود. با این حال واقعیت این است که توصیه‎نامه یکی از رایج ترین اقدامات در لینکدین محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا از طریق بخش MANAGE MY RECOMMENDATION، برای این امر اقدام کنید.

16-عدم فعالیت منظم

اگر قصد فعالیت منظم را ندارید، بهتر است تا بی خیال حضور در لینکدین باشید. درواقع فعالیت منظم شما، به معنای فعال بودن در زمینه کاری خواهد بود. بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد تا صفحه ای که مدت ها از آخرین فعالیت آن می‎گذرد، ارتباط داشته باشد. به همین خاطر نباید از ارسال عکس، متن و یا حتی صدا از آخرین فعالیت-های خود، غافل بمانید. در نهایت برای حرفه ای‏تر شدن صفحه خود، توصیه می شود تا در زمینه ترجمه نیز فعالیت‎هایی را داشته باشید.

17-عدم ارتباط منظم با اطرافیان

یک اصل در بازاریابی وجود دارد که می گوید، باید مخاطبان را با خود درگیر نگه دارید. این امر در رابطه با فعالیت در شبکه لینکدین نیز صادق است. درواقع این امر که همواره در ذهن افراد حضور داشته باشید، از طریق برنامه ای دقیق برای پیام دادن به آنها میسر خواهد بود. به همین خاطر پس از ایجاد ارتباط با افراد، نباید با رها کردن آنها، تاثیر اولیه‎ای را که ایجاد کرده اید، کمرنگ سازید.

مطلب مرتبط: لینکدین فرصتی برای مدیریت کسب ‌و ‌کارهای کوچک

18-عدم استفاده از یادآور

بخش RELATION TAB، به مانند زنگ هشداری خواهد بود که به افراد برای برنامه‎ریزی بهتر کمک خواهد کرد. برای مثال می توانید یک بازه زمانی را برای پیام دادن به مخاطبی، مشخص کنید. این امر کمک خواهد کرد تا عملا هیچ اقدامی، به فراموشی سپرده نشود. در نهایت توجه داشته باشید که این بخش تنها برای خودتان به نمایش گذاشته خواهد شد. به همین خاطر در این رابطه نگرانی ای وجود ندارد.

19-عدم انتقال مخاطبان

یکی از امکانات مناسب لینکدین، امکان انتقال اطلاعات سایرین است. این امر باعث خواهد شد که اگر به شبکه خود دسترسی نداشته و یا بنا به هر دلیلی آن را از دست بدهید، جامعه آماری شما حفظ شود. برای این امر کافی است تا از بخش CONNECTION TAB برای انتقال مخاطبان استفاده کنید. در این رابطه استفاده از نرم‎افزار اکسل، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. در نهایت شما می توانید با یک سرچ ساده، هم‎دانشگاهی ها، همکاران و یا افراد فعال در زمینه موردنظر خود را به سادگی پیدا کنید. به همین خاطر پیدا کردن مخاطب را نباید امری سخت تلقی کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید