دوشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Mon, 4 Jul(7) 2022 /
           
فرصت امروز

فعالیت در زمینه فروش محصولات در اغلب موارد همراه با چالش ها و مشکلات بسیار متنوعی است. این امر برای بسیاری از فروشندگان و کارشناس های فعال در این حوزه استرس بسیار زیادی به همراه داشته و حتی کیفیت کاری آنها را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. درست به همین دلیل شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و انجام وظایف تان به طور مناسب باید همیشه به دنبال رفع مشکلات باشید، در غیر این صورت شاید هیچ وقت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نکنید. 

مشکلات تیم های فروش که باید فورا حل شود

برخی از مشکلات تیم های فروش به طور مداوم در همه کسب و کارها پیدا می شود. در این صورت شما به عنوان مدیر تیم موردنظر یا یکی از اعضای هیأت مدیره برند باید هرچه زودتر به فکر راهکاری برای رهایی از شر مشکلات مورد نظر باشید، در غیر این صورت شاید مشکلات تان به طور مداوم ادامه پیدا کرد و در نهایت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور کامل از دست بدهید. این امر در کوتاه مدت تیم شما را نامنسجم کرده و در نهایت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار نخواهد گرفت. 

مطلب مرتبط: چگونه یک تیم فروش حرفه ای تشکیل دهیم؟

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین چالش ها و مشکلات پیش روی تیم های فروش است. در ادامه به طور ضمنی برخی از راهکارهای حل مشکلات موردنظر را نیز مرور خواهیم کرد. 

فروش مجازی

ظهور کرونا و بروز تغییرات اساسی در نحوه خرید مشتریان دردسرهای تازه ای پیش روی کارشناس های فروش قرار داده است. امروزه دیگر کمتر کسی حوصله خرید حضوری را دارد. این امر برای بسیاری از برندها به معنای شروع به سرمایه گذاری در حوزه های تازه بوده است. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال استفاده از موقعیت های پیش روی تان به طور حرفه ای هستید، باید اول از همه شرایط تان را متناسب با استفاده از شیوه های نوین تغییر دهید. یکی از شیوه های تازه و محبوب در این میان خرید آنلاین یا مجازی از سوی مشتریان است. 

بسیاری از فروشندگان برای تغییر مورد بحث در این بخش هرگز آماده نشده اند. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید همیشه اقدام به یادگیری راهکارهای فروش مجازی نمایید. این امر شامل درک سختی های خرید آنلاین در دوره کنونی و تلاش برای رفع نگرانی های مشتریان به ساده ترین شکل ممکن است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد. 

عدم تعامل با تصمیم گیرندگان برند

تیم های فروش بدون هماهنگی مسئولان ارشد برند یا کسانی که وظیفه تصمیم گیری های نهایی را دارند، به طور مداوم با مشکلاتی رو به رو خواهند شد. این امر می تواند برای شما مشکلات بسیار زیادی به همراه داشته و حتی فرآیند فروش را با اختلال های وسیع رو به رو سازد. درست به همین دلیل شما باید به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و فروش مناسب به دنبال ایجاد کانال های ارتباطی قوی میان اعضای تیم فروش و مدیران ارشد برند باشید. این امر حتی فراتر از تشکیل جلسات عادی باید در قالب ارتباط های لحظه ای و آنلاین نیز دنبال شود. به این ترتیب تیم فروش شرکت امکان تصمیم گیری درست در لحظات حساس را خواهد داشت. این امر امیدواری زیادی به شما و برندتان خواهد داد. 

مطلب مرتبط: چگونه تیم فروش خود را تقویت کنیم

بی توجهی به پژوهش های لازم 

عرصه فروش مانند هر حوزه دیگری بیش از هر زمان دیگری تخصصی شده است. این امر برای شما باید به مثابه یکی از نکات مهم به منظور بهینه سازی وضعیت فعالیت تان در بازار لحاظ شود. از این نظر برند شما به طور مداوم نیازمند استفاده از شیوه های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. یکی از شیوه های مورد بحث در این میان ضرورت استفاده به موقع از پژوهش های کاربردی است. چنین پژوهش هایی به طور معمول در رابطه با وضعیت کلی بازار، تحولات سلیقه مشتریان و همچنین نحوه تعامل شما با مخاطب هدف صورت می گیرد. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید همیشه پژوهش در حوزه های مهم فروش را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت پس از مدت زمانی اندک دیگر تکنیک های فروش تان برای مشتریان جذابیتی نخواهد داشت. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EF9Wva00
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه