پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

مهمترین سرمایه هر کسب و کار در تعامل با مشتریان بحث اعتماد است. اگر مشتریان به کسب و کار شما اعتماد داشته باشند، فرآیند تاثیرگذاری بر روی آنها و فروش هرچه بیشتر بسیار ساده خواهد شد. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها در زمینه تعامل با مشتریان شان به اعتمادشان توجه ندارند. درست به همین خاطر گاهی اوقات سرمایه گذاری های هنگفت آنها نیز نتیجه بخشی مورد انتظار را به همراه نخواهد داشت. اگر مشتریان شما به کسب و کارتان اعتماد نداشته باشند، نه فقط بحث بازاریابی و فروش بلکه سئو نیز در خطر خواهد بود. 

مدیریت سئو با هدف نمایش محتوای بازاریابی و آنلاین برند به طور بهتر و کاربردی برای کاربران صورت می گیرد. اگر در این میان محتوای شما بهترین تکنیک های سئو را نیز داشته باشد، اما مشتریان به کسب و کار شما اعتماد نداشته یا از وضعیت آن راضی نباشند، هیچ نتیجه مثبتی در کسب و کارتان ایجاد نخواهد شد. 

سئوی بهتر کسب و کار با استفاده از نظرات مشتریان

امروزه برخی از برندها برای بهبود وضعیت تعامل شان با مشتریان و نظر آنها درباره کسب و کارشان اقدام به استفاده از نظرات مشتریان به منظور بهبود وضعیت سئوی شان می کنند. این امر نقش مهمی در بازسازی اعتماد میان برندها و مشتریان دارد. به هر حال هرگونه تغییری در وضعیت کسب و کار شما باید از طریق تولید محتوای متفاوت و نشان دادن تغییر گرایش تان در حوزه تولید محتوا صورت گیرد. 

نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی اغلب چندان مهم تلقی نمی شود. با این حال اگر به عملکرد برندهای بزرگ نگاه کنید، حتی نمونه های ساده از کامنت های کاربران نیز برای آنها بسیار مهم است. این امر به خوبی تفاوت میان برندهای بزرگ و معمولی را نشان می دهد. اگر شما به نظرات کاربران و از همه مهمتر مشتریان تان با دقت نگاه کنید، درس های زیادی برای توسعه کسب و کار و بهبود وضعیت سئوی تان خواهید گرفت. پس به هیچ وجه زمان را از دست ندهید و همین حالا مشغول به کار شوید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های سئو ساده

هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از ایده های مناسب برای استفاده از نظرات مشتریان به منظور بهبود وضعیت سئوی کسب و کارهاست. شاید این امر در نگاه نخست بسیار سخت به نظر برسد، اما تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی وضعیت کلی کسب و کارتان دارد. 

1.    شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

حضور در شبکه های اجتماعی مهمترین نکته برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. اگر شما به موقع در کنار مشتریان تان حضور نداشته باشید، هرگز شانسی برای یادگیری برخی از نکات تازه به منظور به روز رسانی استراتژی سئوی تان پیدا نمی کنید. امروزه بسیاری از برندها به طور مداوم در کنار مشتریان شان در شبکه های اجتماعی هستند. بدون تردید این امر برای کاربران اندکی آزاردهنده است بنابراین شما نیازی به پیروی از چنین استراتژی ای ندارید. 

یک راهکار مناسب برای تعامل با مشتریان و بهره گیری از نظرات شان درباره وضعیت برندتان حضور نامحسوس است. شما در اینجا نباید هیچ گونه مشکلی برای کاربران و مشتریان تان ایجاد کنید، بلکه مثل یک پژوهشگر حرفه ای در انتظار مشاهده وضعیت طبیعی کاربران در شبکه های اجتماعی باشید. 

اغلب اوقات جست وجوی هشتگ های مرتبط با برند راهکار مناسبی برای آگاهی از نظرات کاربران است. اگر شما دارای مشتریان زیادی هستید، به احتمال فراوان پست های زیادی هم درباره کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی وجود دارد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن برای استفاده از پست های موردنظر اقدام کنید. در غیر این صورت شانسی برای جلب نظر مشتریان نخواهید داشت. 

بسیاری از برندها برای تعامل با مشتریان از فرم های نظرسنجی استفاده می کنند. مهمترین نکته در رابطه با فرم های نظرخواهی ارائه شان در بازه های زمانی مهم است. بدون تردید اگر مشتریان شما به طور مداوم با فرم های نظرخواهی مواجه شوند، انگیزه شان برای تعامل با شما را از دست می دهند بنابراین همیشه زمان بندی درست را رعایت نمایید. در غیر این صورت وضعیت سئوی تان هیچ تغییری نخواهد کرد. 

2.    نظرات مهم را انتخاب کنید

بدون تردید شبکه های اجتماعی تنها مسیر دسترسی به نظرات مهم کاربران نیست. شما گزینه های بسیار زیادی برای آگاهی از نظرات مشتریان تان دارید. یکی از نمونه های جذاب در این میان ایجاد امکان پاسخگویی به ایمیل های بازاریابی برند است. این ایمیل ها اغلب اوقات به کاربران امکان پاسخگویی را نمی دهد. این امر یکی از دلایل کاهش جذابیت بازاریابی ایمیلی برای کاربران است بنابراین شما باید به خوبی این مشکل را حل نمایید. 

وقتی شما برای کاربران ایمیل بازاریابی ارسال می کنید یا در سایت تان گفت وگوهایی با مشتریان دارید، باید مهمترین آنها را انتخاب کنید. این امر به شما برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان کمک می کند. یکی از نتایج استفاده از نظرات کاربران در گوشه و کنار کسب و کار مربوط به بخش سئو است. اگر شما به نظرات برتر کاربران دسترسی داشته باشید، به راحتی امکان رفع اشتباهات تان را خواهید داشت.

هر کسب و کاری در زمینه تعامل با مشتریان و مدیریت سئو دارای ایرادهایی است. بی تردید هیچ کسب و کاری در این میان ادعای بهترین و بی عیب بودن را ندارد. شما هم به عنوان صاحب کسب و کار در همین وضعیت قرار دارید بنابراین باید به بهترین شکل ممکن نسبت به پیدا کردن ایرادات کارتان اقدام کنید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. 

ارزیابی مهمترین نظرات کاربران در رابطه با کسب و کار همیشه مهم است. برخی از برندها وقت شان را با بررسی تمام نظرات کاربران تلف می کنند. مهمترین مسئله در این میان توجه به مهمترین نظرات است. به هر حال هیچ کسب و کاری دارای زمان نامحدود نیست بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش نیاز به بررسی تمام نظرات بود. 

معیار اصلی برای انتخاب نظرات مهم باید نیازهای کسب و کارتان باشد. اگر شما در زمینه سئو با نرخ پایین کلیک کاربران بر روی محتوای تان مواجه هستید، باید نظرات مرتبط با همین مشکل را مدنظر قرار دهید. این امر نظم مشخصی به فرآیند بهبود وضعیت سئوی کسب و کار شما خواهد داد. هر نوع استراتژی دیگری در این میان تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. 

مطلب مرتبط: سئو موفق با استفاده از تجربیات حرفه ای ها

3.    طراحی صفحه نظرخواهی در سایت برند

نظرخواهی از مشتریان وقتی در چارچوب درستی انجام شود، تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی وضعیت کسب و کارها خواهد داشت. بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان اقدام به نظرخواهی غیرمستقیم از آنها می کنند. شاید این امر در نگاه نخست استراتژی بسیار جذابی باشد، اما موجب ناتوانی کسب و کارها برای بهره مندی از بهترین نظرات ممکن می شود. 

طراحی یک بخش مخصوص در سایت برند به منظور نظرخواهی از مشتریان ایده جالبی به نظر می رسد. شما باید سوالات دقیقی در این بخش طراحی کنید. این امر موجب دریافت پاسخ های دقیق از سوی مشتریان و امکان استفاده از آن در فرآیند بهبود وضعیت سئو می شود. در غیر این صورت شما فقط وقت بازاریاب ها و همچنین مشتریان را تلف کرده اید. 

بارگذاری لینک مربوط به شرکت در نظرسنجی برند در شبکه های اجتماعی یکی دیگر از ایده های جذاب برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. بسیاری از برندها نسبت به اجرای این برنامه تردیدهای بسیار زیادی دارند. دلیل این امر تمایل شان برای اختصاص بخش بارگذاری لینک به موضوعات مهمتر است. آیا کسب و کار شما موضوع مهمتری در مقایسه با بهبود وضعیت سئوی خود دارد؟ بدون تردید پاسح این سوال منفی است. پس هرچه زودتر نسبت به بارگذاری لینک موردنظر در سایت تان اقدام نمایید.

4.    درخواست از مشتریان برای مقایسه وضعیت برند

اگر کسب و کار شما به تازگی با استفاده از نظرات مشتریان تغییرات قابل ملاحظه ای در استراتژی سئو انجام داده، باید هرچه زودتر نسبت به نظرخواهی از مشتریان اقدام نمایید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها به منظور تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان دارد. 

بسیاری از برندها برای مقایسه وضعیت کسب و کارشان از اعضای تیم بازاریابی یا دیگر کارمندان شرکت درخواست مشارکت می کنند. این امر به دلیل تعلق خاطر کارمندان به برند و دیدگاه حرفه ای شان به بحث سئو نتیجه بخشی مناسبی ندارد. شما در اینجا بیش از هر نکته دیگری نیاز به نظرات مشتریان دارید. به هر حال شما در تلاش برای تولید محتوای جذاب و استفاده از تکنیک های مدیریت سئو به منظور جلب نظر مشتریان هستید بنابراین نظرات آنها درباره تغییر وضعیت کسب و کارتان مهمترین معیار برای ارزیابی موفقیت تغییرات موردنظر خواهد بود. 

بسیاری از کاربران توجهی به تغییر وضعیت و عملکرد مشتریان در شبکه های اجتماعی یا به طور کلی دنیای آنلاین دارند. درست به همین خاطر شما باید به دنبال تعامل با مشتریان وفادارتان در چنین موضوعاتی باشید. مشتریان وفادار برند کوچکترین تغییرات در رابطه با وضعیت برندها را نیز متوجه می شوند. بنابراین دلیلی برای عدم همکاری با آنها وجود ندارد. 

احترام به مشتریان وفادار و قدردانی از آنها برای همکاری با برند یکی از نکات بسیار مهم محسوب می شود. بدون تردید هیچ برندی مایل به از دست دادن مشتریان وفادارش در فرآیند نظرخواهی از آنان نیست بنابراین شما باید بهترین عملکرد ممکن را از خودتان نشان دهید. 

5.    استفاده درست از بازخوردهای مشتریان

مشتریان در تعامل با برند شما نظرات بسیار مختلفی را بیان می کنند. به عنوان مثال، بخش روابط عمومی و خدمات مشتریان به دلیل ارتباط مداوم با مشتریان حتی در دوران کرونا شمار بالایی از انتقادات و پیشنهادات را دریافت می کنند. اگر شما به دنبال ایجاد تغییرات محسوس در سئوی کسب و کارتان هستید، باید از چنین نظراتی به خوبی استفاده نمایید. 

یکی از چالش های اصلی در مسیر استفاده از نظرات کاربران مربوط به حجم بالای آنهاست. توصیه ما در این بخش درخواست از کارشناس های روابط عمومی یا کارمندان بخش خدمات مشتریان برای گزارش مهمترین نظرات به شماست. این امر درست مانند یک فیلتر موثر نظرات مهم را به شما خواهد رساند بنابراین شما به ساده ترین شکل ممکن فرصت استفاده از نظرات مهم برای استفاده در فرآیند سئوی برندتان را خواهید داشت.

اغلب اوقات ایده های کاربردی برای مدیریت سئو دارای پیچیدگی زیادی نیست. مهمترین نکته در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از ایجاد جو صمیمی است. این امر نقش مهمی در بهبود وضعیت کسب و کار شما خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: تکنیک های سئو ساده برای کسب و کارهای مختلف

6.    انتشار گزارش درباره نظرات مشتریان

مشتریان پس از مشارکت در فرآیند بهبود سئوی شما انتظار مشاهده نتایج درخشانی دارند. ساده ترین کار در این میان انتشار گزارشی درباره نظرات مشتریان است. شاید این امر بیش از اندازه غیرمرتبط برسد، اما دست کم امکان افزایش ترافیک سایت برای مدت زمانی طولانی را خواهد داشت. 

امروزه بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک برای بهبود وضعیت سئوی شان به دنبال گزارش های دیگر کسب و کارها هستند. اگر گزارش شما در فرآیند سئو دیگر برندها به کار گرفته شود، معیار مهمی برای افزایش اعتبارتان خواهد بود. این یعنی شما علاوه بر توسعه شهرت تان در میان مشتریان به سوی بهبود جایگاه تان در بازار نیز رفته اید. 

7.    پاسخگویی به نظرات مشتریان

برخی از نظرات مشتریان در رابطه با وضعیت سئوی برند دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر شما به اندازه کافی برای دریافت چنین نظراتی خوش شانس هستید، باید به آنها پاسخ درستی دهید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تعامل هرچه بهتر با مشتریان دارد. وقتی یکی از مشتریان شما نظر مهمی در رابطه با وضعیت کسب و کارتان ارائه می دهد، انتظار دریافت پاسخ سریع نیز دارد. کارآفرینان به خوبی از ماهیت نظرات مهم اطلاع دارند بنابراین باید به سرعت هرچه تمام تر نسبت به استفاده از چنین نظراتی اقدام نمایید. در غیر این صورت مشتریان تان دیگر به درخواست های شما برای مشارکت در نظرسنجی های توجهی نشان نخواهند داد. 

8.    توجه به کلیدواژه ها به عنوان راهنمای جانبی

کلیدواژه ها نقش مهمی در بهبود وضعیت سئو برندها دارد. اگر کسب و کار شما برای جلب نظر مخاطب هدف به اندازه کافی از کلیدواژه های تازه و برتر استفاده نکند، به مرور زمان بدل به یک کسب و کار کلیشه ای خواهد شد. این امر بدترین اتفاق ممکن برای یک کسب و کار محسوب می شود بنابراین شما باید همیشه از وقوع چنین امری اجتناب نمایید. تنها راهکار مهم در این میان نیز استفاده از کلیدواژه های کاربردی است. 

کلیدواژه ها در تعامل میان برندها و مشتریان نیز نقش مهمی ایفا می کنند. شما در مسیر تعامل با مشتریان در راستای بهبود وضعیت سئو باید همیشه از کلیدواژه ها به منظور بهبود شرایط‎تان استفاده نمایید. این امر مانند نقشه راه همیشه مسیر درست را نشان می دهد بنابراین با استفاده از آن دیگر خبری از گم کردن مسیر درست در زمینه به روز رسانی استراتژی سئو نخواهد بود. 

9.    بازخوانی مداوم نظرات

گاهی اوقات نظرات قدیمی مشتریان در رابطه با برند یا وضعیت سئو نکات مهمی دارند، البته به شرط اینکه حوصله کافی برای بازخوانی نظرات قدیمی را داشته باشید. گاهی اوقات کارآفرینان در برخورد نخست با نظرات مشتریان متوجه جنبه های مختلف آن نمی شوند بنابراین اگر پس از مدت زمانی کوتاه دوباره به سراغ نظرات مشتریان بروند، نکات تازه ای در آنها کشف خواهند کرد. 

مطلب مرتبط: رفتارهای مشترک غیر حرفه ای های حوزه سئو

توصیه اصلی ما در این بخش مراجعه دوباره و بازخوانی نظرات مشتریان به طور مداوم است. البته در این میان بازهم به نظرات مهم توجه کنید. شما هرگز زمان کافی برای مرور تمام نظرات مشتریان در این رابطه را نخواهید داشت. پس باید بهترین صرفه‎جویی ممکن در زمان‎تان را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای ایجاد تغییر در وضعیت سئوی سایت تان نخواهید داشت. 

استفاده از کمک دیگران برای بازخوانی نظرات مشتریان همیشه ایده خوبی است. شاید شما در مطالعه نظرات مشتریان یک نکته را جا انداخته باشید یا حتی دیدگاه تان نسبت به همکاران تان متفاوت باشد. بازخوانی نظرات با کمک دیگران همیشه به شما شانس دوباره ای برای بهبود وضعیت سئوی برندتان خواهد داد. 

10.    تکرار فرآیند نظرخواهی از مشتریان

مشکلات و نقص های حوزه مدیریت سئو یک شبه حل و فصل نمی شود. کسب و کارها برای موفقیت در این عرصه نیاز به راهنمایی های مداوم دارند. بهترین راهکار برای دسترسی به راهنمایی های مناسب و کاربردی هم استفاده از نظرات مشتریان است بنابراین شما باید فرآیند نظرخواهی از آنها را به طور مداوم تکرار کنید. 

بدون تردید مشاهده نظرخواهی مداوم و بیش از اندازه برای مشتریان تکراری و کسل کننده خواهد بود بنابراین شما باید هر 3 تا 6 ماه یک بار نسبت به نظرخواهی از مشتریان اقدام نمایید. در غیر این صورت بدل به مزاحمی همیشگی برای مشتریان خواهید شد. 

امروزه مشتریان رابطه بسیار نزدیکی با برندها دارند. این امر به دلیل حضور برندها در تمام بخش های زندگی مشتریان است. اگر کسب و کار شما به مشتریان فقط به چشم خریدار نگاه می کند، باید به سرعت استراتژی تان را تغییر دهید. امروزه مشتریان مهمترین منبع اطلاعاتی برای بهبود وضعیت کلی کسب و کارها نیز هستند. یکی از حوزه‎های مهم در این میان نیز بخش سئو است. شما با استفاده از نظرات مشتریان امکان بهبود وضعیت تان در این حوزه را خواهید داشت بنابراین اگر تا به حال از چنین مزیتی برای بهبود وضعیت سئوی تان استفاده نکرده اید، مقاله کنونی سکوی پرتابی برای شما خواهد بود. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/YcOILQYI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه