پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کوکاکولا و شروع خلاقانه فعالیت بازاریابی

3 سال پیش ( 1399/3/24 )
پدیدآورنده : دیانا کریستی   پدیدآورنده : علی آل علی  

برند کوکاکولا پس از چند ماه وقفه در فعالیت بازاریابی به دلیل شیوع ویروس کرونا قصد شروع مجدد طراحی کمپین را دارد. براساس گزارش موسسه WARC این برند در طول دوران تعطیلی اغلب کسب و کارها به دنبال یافتن راهکاری برای بهبود وضعیت بازاریابی اش بوده است بنابراین تبلیغات و بازاریابی این برند در دوران کنونی در سطحی متفاوت از دیگر رقبا قرار خواهد داشت.

هدف اصلی کوکاکولا در آغاز مجدد فعالیت بازاریابی اش تمرکز بر روی محتوای زنده است. بر این اساس شاهد بارگذاری محتوای زنده بیشتری از سوی این برند در شبکه های اجتماعی خواهیم بود. امروزه بسیاری از شبکه های اجتماعی از قابلیت پخش ویدئوی آنلاین پشتیبانی می کنند، با این حال هنوز هم برندها استفاده چندانی از این قابلیت ندارند.

کوکاکولا شروع خلاقانه فعالیت بازاریابی

مزیت اصلی کوکاکولا در زمینه عملکرد در دوران شیوع کرونا تلاش برای حفظ ارتباط با مشتریان بود. بسیاری از برندها در طول مدت سه ماه گذشته تمام فعالیت های شان را تعطیل کردند، با این حال کوکاکولا از طریق شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با مشتریانش داشت. محور اصلی تعامل کوکاکولا با مشتریان در طول دوران کرونا امیدبخشی به آنها بود. بر این اساس اگرچه کوکاکولا هیچ کمپین رسمی منتشر نکرد، اما به طور کامل غیرفعال نیز نبود. همین امر مزیت مهم آنها در زمینه بازگشایی دوباره کسب و کارها و از سرگیری بازاریابی و تبلیغات محسوب می شود.

اگرچه اغلب رستوران ها، کافه ها و مجتمع های ورزشی در ابتدای شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند، اما از چند هفته پیش فرآیند بازگشایی اغلب کسب و کارها شدت گرفته است. این نکته برای کوکاکولا افزایش فروش نوشابه به رستوران ها و دیگر کسب و کارهای مرتبط است بنابراین از سرگیری فعالیت بازاریابی امری منطقی محسوب می شود. این برند برخلاف رقیب اصلی اش یعنی پپسی قصد کاهش بودجه بازاریابی و تبلیغات را ندارد. همین نکته به آنها برای تاثیرگذاری و تعامل هرچه بهتر با مخاطب هدف کمک خواهد کرد. مدیران ارشد پپسی در اظهارنظری رسمی از کاهش بودجه بخش های اضافی بازاریابی خبر داده اند، با این حساب استراتژی تازه کوکاکولا نوعی تلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار نوشابه در رقابت با پپسی نیز خواهد بود.

منبع : marketingdive
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z7vokUSm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه