جمعه, ۱۸ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Fri, 9 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

اگر شما به دنبال حفاظت از کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن در بازار کنونی هستید، یکی از مهمترین نکات طراحی برنام های برای بازیابی شرایط برند پس از حملات سایبری است. بدون تردید استفاده از راهکارهای مختلف برای پرهیز از مواجهه با چنین شرایطی اهمیت بسیار زیادی دارد. با این حال گاهی اوقات حملات سایبری علی رغم تمام تلاش ها و پیگیری های مدیران بازهم روی می دهد. در این شرایط شما باید خودتان را برای مواجهه با شرایطی دشوار آماده نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر مخاطب هدف تان نداشته باشید و برندتان با اولیه مشکل سایبری به طور کامل از بازار خارج شود. 

چطور پس از حمله سایبری شرایط برند را ساماندهی کنیم؟

هدف اصلی در این مقاله تلاش برای پیدا کردن راهکارهایی حرفه ای به منظور مدیریت و ساماندهی شرایط در موقعیت پس از حمله سایبری است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها داشته و توانایی شما برای ادامه مسیر فعالیت کاری تان را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این میان را با هم مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: تبدیل شدن به کارشناس امنیت سایبری چقدر زمان لازم دارد؟

طراحی برنامه ادامه به کار در شرایط اضطراری

یکی از مشکلات اساسی کارمندان و مدیران پس از مواجهه با یک حمله یا تهدید سایبری ناآگاهی از نحوه واکنش به آن است. بی شک حملات سایبری تمام توان یک برند را از کار نمی اندازد. ضمنا شما برای غلبه بر مشکلات تان باید در تلاش برای طراحی یک برنامه عالی به منظور ادامه روند فعالیت برندتان حتی در شرایط ناگوار داشته باشید. این امر می تواند در حد یک راهنمای ساده برای واکنش مناسب در برابر حملات سایبری باشد. یادتان نرود در صورتی که کارمندان شما خیلی خوب از پس استرس و نگرانی اولیه شان برآیند، مسیر شما برای فعالیت دوباره در بازار به شدت ساده خواهد شد. 

حفاظت از اطلاعات

کسب و کارها در صورت از دست دادن برخی از اطلاعات مهم شان آسیب زیادی خواهند دید. بنابراین شما باید تا جای ممکن از بارگذاری اطلاعات مهم تان در سرورهای خارجی یا اینترنت پرهیز کنید. در عوض با راه اندازی یک هاست مرکزی برای شرکت امنیت اطلاعات تان به طور مناسب تامین خواهد شد. شاید این امر هزینه های زیادی برای شما به همراه داشته باشد، اما در صورت اجرای درست شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت افزایش پیدا می کند. 

ارتباطات مداوم با اعضای شرکت و مشتریان

شما پس از یک تهدید سایبری یا حمله همه جانبه باید ارتباطات تان با کارمندان را حفظ کنید. این امر به طور قابل ملاحظه ای برای کسب و کارهای حوزه دورکاری مصداق دارد. بنابراین در صورتی که شما هم چنین الگویی برای مدیریت کسب و کارتان مدنظر دارید، باید فکری به حال ارتباط مداوم و مناسب اعضای شرکت با هم در هر شرایطی داشته باشید، در غیر این صورت حتی یک اختلال ساده نیز ارتباطات شما را دچار مشکلات اساسی خواهد کرد. 

امروزه موسسه های بسیار زیادی در زمینه خدمات ارتباطی در دسترس هستند. این امر در کنار مسئله مربوط به استفاده از انواع شبکه های اجتماعی برای تقویت ارتباط میان اعضای یک تیم کاری به شما برای مواجه درست با حملات سایبری کمک می کند.

بهینه سازی بخش های مختلف شرکت

بهینه سازی بخش های مختلف شرکت باید همیشه در دستور کار شما قرار داشته باشد. این امر درباره حملات سایبری نیز مصداق دارد. بنابراین شما باید به طور مداوم برای به روز رسانی سیستم های مربوط به امنیت سایبری فعالیت مناسب را مد نظر قرار دهید. 

مطلب مرتبط: مسئله حفظ امنیت سایبری در کسب و کارهای کوچک

بسیاری از برندها از کنار حملات سایبری به راحتی عبور می کنند. این امر با توجیه قدیمی مبنی بر اینکه چنین اتفاقاتی هرچند وقت یک بار روی می دهد، صورت می گیرد. توصیه ما در این میان جدی گرفتن ماجرا پس از حمله سایبری به کسب و کارتان است، در غیر این صورت شاید خیلی زود وضعیت تان در بازار چالش برانگیز شود. تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، اطمینان از همکاری با یک موسسه سایبری مناسب برای جلوگیری از اتفاقات مشابه است. همچنین شما می توانید از خدمات چنین موسساتی برای مدیریت شرایط پس از حمله سایبری به برندتان نیز سود ببرید. 

منبع : readwrite
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/g6fceiq7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه