پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

تولید محتوای بازاریابی فرآیندی پیچیده نیست، اما باید با دقت بالایی دنبال شود. بسیاری از بازاریاب ها پس از تولید محتوا فقط به فکر بارگذاری اش هستند. چنین امری شاید ایده خوبی باشد، اما در صورتی که همراه با اندکی ویرایش نهایی محتوا نشود، فاجعه ای تمام عیار در عرصه بازاریابی به همراه خواهد داشت. 

ویرایش محتوای بازاریابی برند؛ چطور و چگونه؟

ویرایش محتوا برای بسیاری از افراد امر بسیار سختی محسوب می شود. این امر حتی برای برخی از کارآفرینان نیز دشواری های زیادی به همراه خواهد داشت. بدون تردید در میان فرمت های محتوایی مختلف هنوز هم فرمت متن اهمیت بالایی دارد. در حالی که ویدئوی روز به روز کاربران بیشتری را به خودش مشغول می کند، شما باید اندکی به متن هم توجه نشان دهید. چراکه هنوز هم بسیاری از افراد با متن ارتباط بهتری برقرار می کنند. این امر فرصت های زیادی پیش روی شما برای تولید محتوا و بازاریابی همراه با بازگشت بالای سرمایه خواهد داد. 

مطلب مرتبط: 4 راهکار ساده برای ویرایش محتوای بازاریابی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم برای ویرایش حرفه ای محتوای متنی است. اگرچه اغلب مراحل به طور اختصاصی برای محتوای متنی طراحی شده، اما شما امکان استفاده از آن برای سایر فرمت ها را نیز دارید. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

جست و جو برای ایرادات ساختاری

ایرادات ساختاری هم مسئله دستور زبان و هم ماجرای جای گذاری درست هر بخش در محتوا را شامل می شود. به عنوان مثال، اگر محتوای بازاریابی شما درباره معرفی محصول تازه برند است، باید یک مقدمه، متن اصلی و جمع بندی درستی داشته باشید. اگر جای هر کدام از بخش های موردنظر اشتباه باشد، تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین خواهد رفت. درست به همین خاطر شما باید همیشه این نکته مهم را در دستور کار قرار دهید. 

مطالعه دوباره یک متن پیش از بارگذاری نهایی اغلب اوقات بسیاری از ایرادات را مشخص می سازد. این توصیه حتی از سوی کارآفرینانی که به طور تخصصی تیم ویرایش محتوا دارند هم مورد توجه قرار می گیرد. با چنین کاری شما به خوبی شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با یک محتوای حرفه ای را افزایش خواهید داد.

بررسی لحن و سبک متن

هر متن بازاریابی دارای لحن خاصی است. این لحن می تواند دوستانه، همراه با جدیت و همین طور مشاوره ای باشد. نکته ای که در این میان باید از سوی شما مورد بررسی قرار گیرد، بحث مربوط به ارزیابی سبک محتوای متنی برای اطمینان از تاثیرگذاری درست بر روی مخاطب هدف است. شما در این صورت شانس بسیار زیادی برای جلب نظر مخاطب هدف تان خواهید داشت، در غیر این صورت مشکلات تان به طور مداوم افزایش پیدا می کند. 

بعد از اینکه شما لحن محتوای تان را بررسی کردید، نوبت به سبک آن نیز می رسد. شما هرگز نباید متن تان را با دستور زبان بسیار خشک و قدیمی بنویسید. این امر ماهیت محتوای بازاریابی تان را بی نهایت جدی خواهد کرد. توصیه ما در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از یک سبک ساده و دوستانه است. چنین امری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را بی نهایت ساده تر از هر زمان دیگری می کند. 

ارزیابی سئو

سئو برای محتوا از همه چیز مهمتر است. اگر شما محتوای سئو شده پیش روی مخاطب هدف قرار دهید، دیگر مشکلی از نظر بازدید بالای آن نخواهید داشت. امروزه موتورهای جست و جو برای ارائه محتوا در رتبه های برتر الگوریتم خاص خودشان را دارند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را فراهم کرده و شانس برندتان برای تبدیل شدن به یک برند حرفه ای را افزایش می دهد. بنابراین شما باید همیشه استفاده از تکنیک های سئو در محتوای تان را در دستور کار قرار دهید. 

مطلب مرتبط: ویرایش حرفه ای محتوای بازاریابی با راهکارهای ساده

استفاده از نکات مربوط به سئو همیشه امر مهمی محسوب می شود. اگر شما در این میان از کلیدواژه های مناسب برای محتوای تان سود ببرید، دیگر مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خیلی سخت و دشوار نخواهد بود. همچنین شما در مدت زمانی کوتاه بدل به کارشناس حوزه سئو نیز می شوید. پس همیشه پیش از انتشار محتوا نیم نگاهی به ارزیابی دوباره آن از نقطه نظر سئو داشته باشید. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Gl5RfWH4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه