بازاریابی محتوای موفق با رفع 6 اشتباه رایج - فرصت امروز

یکشنبه, 10 شهریور 1398 - 12:35

بدون شک بازاریابی محتوا، یکی از الزامی ترین اقدامات برای موفقیت هر برندی محسوب می شود، با این حال همواره شاهد اشتباهات متعددی در این زمینه هستیم که تاثیر اقدامات را بیش از حد کاهش می دهد. آگاهی در این زمینه نقطه شروع رفع آنها است. در همین راستا و در ادامه به بررسی شش اشتباه رایج بازاریابی محتوا، خواهیم پرداخت.

1-به سطحی محدود قانع هستید

موفقیت بازاریابی محتوایی

در مقاله ای جدید که وال استریت ژورنال منتشر کرده است، راز موفقیت اصلی بازاریابی محتوا را در تنوع و توجه به روش های جدید معرفی کرده و به تمامی برندها توصیه کرده است که اگر به دنبال سطحی متوسط هستید، بهتر است تا ابدا در این زمینه هیچ فعالیتی را نداشته باشید. علت این امر به این خاطر است که فضای کسب وکار حال حاضر به شدت رقابتی شده و یک اقدام ضعیف از جانب شما، ممکن است با عملکرد بهتر آنها همراه باشد. فراموش نکنید که مخاطبان و مشتریان هیچ گونه الزامی برای تحمل شما نداشته و به سادگی می توانند جذب اقدامات رقبای شما شوند. به همین خاطر نیز ضروری است تا اهدافی بزرگ در این زمینه را مدنظر داشته و اصل حفظ تنوع را رعایت کنید. برای مثال می توان استفاده از متن، فیلم، فایل های صوتی و عکس از جمله اصل های اولیه محسوب می شود، با این حال با واردشدن به هر کدام از آنها، اقدامات بسیار متنوعی را پیدا خواهید کرد.

مطلب مرتبط:  بازاریابی محتوا؛ بازی جدیدی که بازاریابان امروز باید بیاموزند

برای مثال در زمینه تولید فایل های تصویری، نقد و بررسی محصول، فایل های آموزشی و پخش زنده، از جمله اقدامات آن محسوب می شود. همچنین با توجه به رشد روزافزون تکنولوژی، هر روزه روش های جدیدی در این رابطه معرفی می شود که لازم است تا به خوبی آنها را رصد کرده و مورد استفاده قرار دهید.

2-ارزش سازی خوبی نداشته اید

شما باید اطمینان داشته باشید که اقدامات شما در راستای یک هدف درست و در سطحی کاملا ارزشمند باشند. در غیر این صورت، با مخاطبان حداکثری مواجه نخواهید شد. در این رابطه توجه به بازخورد ها، شما را متوجه نقص های موجود خواهد کرد. فراموش نکنید که شما باید به دنبال بهبود همیشگی باشید، درواقع نمی توان انتظار داشت که همزمان با شروع کار خود، بالاترین سطح تولید محتوا را ارائه دهید. بدون شک این امر که افراد پیشرفت شما را حس کنند، خود تاثیرگذاری خاصی را به همراه خواهد داشت. در آخر فراموش نکنید که در رابطه با تمامی اقدامات خود باید به مسئله سئو سایت نیز توجه کرد و اصول آن را رعایت کرد. در غیر این صورت بهترین نتیجه ممکن را به دست نخواهید آورد.

3-تداوم کاری لازم را ندارید

تولید و بازاریابی محتوای شما نباید در هیچ لحظه ای متوقف شود. درواقع این امر باعث خواهد شد تا به سادگی تاثیر تمامی اقدامات قبلی خود را از بین ببرید. به همین خاطر در اختیار داشتن یک نظم درست کاری، امری الزامی خواهد بود. برای مثال در صورتی که هر دوشنبه، به ارسال فایل های آموزشی اختصاص دارد، نباید در این رابطه تغییری را داشته باشید. درواقع مخاطب باید بتواند خود را با یک نظم کاری، هماهنگ سازد. در نهایت از نشان دادن چهره خود غافل نشده و مخاطبان را به این باور برسانید که با افرادی حقیقی در حال ارتباط هستند. این امر به بهبود روابط شما با مخاطبان نیز کمک شایانی را خواهد کرد.

4-بیش از حد بر روی جامعه هدف تمرکز نکنید

اگرچه توجه به خواست و نیاز جامعه هدف، اقدامی سودمند محسوب می شود، با این حال همواره مشاهده می شود که بسیاری از برندها در این رابطه زیاده روی کرده و مشتری را تنها منبع تصمیم گیری های خود قرار می دهند. در این رابطه فراموش نکنید که لازم است تا از سایر موارد نظیر واقعیت ها و استراتژی های کاربردی نیز غافل نشوید. برای مثال ممکن است افراد تمایل داشته باشند که آموزش های شما در یک جلسه به پایان برسد. با این حال واقعیت این است که متن های طولانی، احتمال خوانده شدن را کاهش داده و این امر که مطالب شما دنباله دار باشد، باعث درگیر شدن بیشتر آنها با مطالب شما خواهد شد. به همین خاطر الزاما خواست مخاطبان، بهترین منبع برای تصمیم گیری محسوب نمی شود. در نهایت فراموش نکنید که بسیاری از اقدامات، ناشی از خلاقیت های نوآورانه بوده که جامعه هدف تا به حال با آن مواجه نشده است. به همین خاطر در صورتی که به اکثریت نظرات جامعه هدف خود توجه بیش از حدی را نشان دهید، بدون شک از ارائه چنین مواردی، دور خواهید شد. فراموش نکنید که امروزه هیچ چیز به اندازه خلاقیت، ضامن موفقیت نخواهد بود.

5-توجه بر روی کمیت

در زمینه تولید محتوا، کیفیت حرف اول را می زند. درواقع در اختیار داشتن یک مطلب که مورد توجه همگانی قرار گرفته و توسط سایت های دیگر نیز بازنشر شده است، همواره بهتر از صدها اقدام ضعیف و یا حتی متوسط خواهد بود. به همین خاطر اولویت اول شما باید بر روی کیفیت اقدامات باشد. در این رابطه تعیین اهداف درست و بازبینی مجدد اقدامات، الزامی اساسی خواهد بود. این امر که همواره خود را به جای مخاطب قرار دهید، خود باعث خواهد شد تا نسبت به جذاب و کاربردی بودن مطالب، به اطمینان لازم دست پیدا کنید. در نهایت این امر که بزرگترین منتقد خود باشید، شما را به سطحی حرفه ای نزدیک تر خواهد کرد.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوایی چیست؟

6-بیشتر به بعد اقتصادی مسئله توجه دارید

بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی محتوا به شکلی کاملا غلط رفتار کرده و مدیران آنها تنها به دنبال تبلیغ محصولات و فروش مستقیم هستند، با این حال شما نباید تولید محتوا را با تبلیغ، یکسان تلقی کرد. درواقع در تولید محتوا، آگاهی بخشی و آموزش اهداف اصلی محسوب می شود. این امر در نهایت باعث تبلیغ غیرمستقیم برند و محصولات شما نیز خواهد شد. فراموش نکنید که هر میزانی که سطح دانش جامعه هدف شما افزایش یابد، احساس نیاز نیز در آنها تشدید خواهد یافت. تحت این شرایط اولویت اول خرید آنها از برندی خواهد بود که به واسطه آن به آگاهی لازم دست پیدا کرده اند. به همین خاطر نباید از این بخش، انتظارات اقدامات تبلیغاتی را داشت. در نهایت مطالعه به روزترین مقالات در این زمینه، شرایط لازم برای بهبود همیشگی را فراهم خواهد کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی