دوشنبه, ۱۷ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Mon, 6 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

یکی از تصورات غلطی که بسیاری از برندها با آن مواجه هستند این است که تصور می کنند بدون بودجه قابل توجه، امکان بازاریابی موفق نیز وجود ندارد. این امر در حالی است که در حال حاضر بسیاری از برندها با هزینه های کم، موفقیت های فوق العاده ای را به دست می آورند. در این راستا نکته ‎ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنوع در این زمینه بسیار بالا بوده و به همین خاطر تنها به چند گزینه محدود نخواهید بود. این امر کمک خواهد کرد تا قدرت انتخاب بسیار بالایی را داشته باشید. در این راستا بدون شک گزینه‎ هایی که نتایج سریع ‎تری را به همراه دارند، از اولویت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود. در این راستا 7 ایده منتخب را بررسی خواهیم کرد. 

7 ایده کم هزینه بازاریابی

1-استفاده از گوگل 

گوگل دارای امکانات بسیار خوبی برای کسب و کارها است. درواقع با توجه به این امر که درآمد اصلی آنها از طریق تبلیغات به دست می ‎آید، توجه ویژه‎ای را نیز به کسب و کارها دارند. در این راستا می ‎توانید برند خود را وارد گوگل مپ کرده و حساب تجاری برای خود ایجاد نمایید. در کنار این موضوع نباید از بخش تبلیغات گوگل نیز غافل شوید. وجود تنوع مناسب برای شیوه‎ های پرداخت حق تبلیغ، مزیت بسیار خوب این بخش محسوب می شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که گوگل، محبوب ‎ترین مرورگر جهان محسوب شده و این امر به معنای شانس دیده شدن بسیار بالا خواهد بود، با این حال نکته جالب این است که تبلیغات در آن، کاملا مقرون به صرفه نیز محسوب می شود. برای این امر که بیشترین استفاده را داشته باشید، توصیه می شود که نسبت به تمامی ابزارهای گوگل برای کسب و کارها، اطلاعات لازم را کسب کنید.

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی ساده و ارزان

2-حضور فعال در شبکه های اجتماعی

7 ایده کم هزینه بازاریابی

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه فعالیت در شبکه های اجتماعی هزینه ای را دربر ندارد، با این حال برای حضوری فعال و حرفه‎ ای، لازم است تا بودجه ‎ای را تعیین نمایید. در این زمینه فراموش نکنید که رمز اصلی موفقیت، خلاقیت و نوآوری خواهد بود. به همین خاطر شما عملا به صرف بودجه زیاد، نیاز نخواهید داشت. در نهایت سنجش بهترین شبکه های اجتماعی برای جامعه هدف، از دیگر موارد مهم خواهد بود. در این راستا اگرچه یوتیوب، فیس بوک و اینستاگرام به عنوان سه شبکه برتر شناخته می ‎شوند، با این حال ممکن است این آمار در منطقه شما تفاوت ‎هایی را داشته باشد. برای این امر که سریع ‎تر به ایده موردنظر جهت فعالیت‎ های خود دست پیدا کنید، تحلیل اقدامات انجام شده از سوی سایر رقبا، یک سیاست کاملا حرفه ‎ای خواهد بود. در شبکه های اجتماعی نیز چند اقدام کاملا ضروری است. برای مثال تگ کردن، استفاده از هشتگ از جمله آنها محسوب می شود. در کنار این سه شبکه، توصیه می شود که تمامی برندها در لینکدین نیز فعالیت داشته باشند. علت این امر به این خاطر است که این شبکه تخصصی برای کسب و کارها بوده و فعالیت در آن، اعتبار برند شما را افزایش می ‎دهد، با این حال لازم است تا فعالیت مداوم و حضوری فعال را نیز داشته باشید. 

3-از سئو محلی غافل نشوید 

7 ایده کم هزینه بازاریابی

با توجه به این امر که موتور جست و جوگر گوگل مکان جغرافیایی افراد را یکی از ملاک ‎های ترتیب ‎بندی نمایش جست و جوها می‎ داند، سئو محلی کمک خواهد کرد تا در جامعه هدف، شانس دیده ‎شدن بالاتری را داشته باشید. برای مثال استفاده ار کلمات کلیدی، یکی از راهکارهای ساده در این زمینه محسوب می شود، با این حال اگر خواهان نتایج کاملی از این اقدام هستید، توصیه می شود که از فردی حرفه ‎ای استفاده نمایید. درواقع در جهان امروز، هر بندی به یک متخصص سئو نیاز دارد. 

4-ایمیل مارکتینگ را مورد استفاده قرار دهید 

7 ایده کم هزینه بازاریابی

اگرچه ممکن است تصور کنید که این روش دیگر کاربرد ندارد، با این حال آمارها خلاف این موضوع را به اثبات می ‎رساند. درواقع کمتر کسی را می ‎توان پیدا کرد که از این ابزار استفاده نکند. به همین خاطر شما نباید چنین شانسی را از دست بدهید. در این راستا فراموش نکنید که دیگر صرفا با روش ‎های قدیمی نمی ‎توان نتایج خوبی را به دست آورد. به همین خاطر در این زمینه لازم است تا به دنبال تکنیک ‎های جدیدتر باشید که به سادگی در مقالات مختلف، ذکر می شود. 

5-تولید اینفوگرافی را در دستور کار خود قرار دهید

7 ایده کم هزینه بازاریابی

اینفوگرافی‎ ها با توجه به این امر که تلفیقی از عکس و متن هستند، بسیار محبوب بوده و سرعت رشد محبوبیت آنها بسیار بالا زیاد است. درواقع کمتر کسی را می ‎توان پیدا کرد که از این نوع محتوا، استقبال نکند. در این راستا ساخت آنها نیز ساده بوده و ابزارهای مختلفی برای آن وجود دارد. به همین خاطر نباید از آن غافل شد. در این راستا انواع قالب ‎های آماده نیز وجود دارد که سرعت کار را برای شما افزایش می‎ دهد. 

6-تبلیغات محیطی را فراموش نکنید 

با کمی خلاقیت می ‎توانید در جامعه هدف خود حضوری هوشمندانه را داشته باشید. در این شیوه خلاقیت تمام آن چیزی است که نیاز خواهید داشت. در این راستا برای درک بهتر، توصیه می شود که نمونه‎ هایی از این روش را مشاهده کنید. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی کم هزینه

7-محتوای ارزشمند تولید نمایید 

7 ایده کم هزینه بازاریابی

در نهایت اقدام موثر دیگری که می توانید انجام دهید این است که محتواهایی غیر از موارد تبلیغاتی و براساس نیاز جامعه خود تولید نمایید. این امر باعث خواهد شد تا دلیلی برای دنبال کردن شما شکل گیرد. در این زمینه فراموش نکنید که از هر سه نوع اصلی انواع محتوا، عکس، صوت و فیلم استفاده کنید. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I0bbhUAK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه