شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

کسب و کارهای کوچک به طور معمول دارای بودجه‎ های محدودی برای بازاریابی هستند. این امر فشارهای برای طراحی کمپین و محتوای جذاب با هزینه اندک را دوچندان می‎ کند. شاید برخی از کارشناس‎ ها بازاریابی بدون در اختیار داشتن بودجه مناسب را غیرممکن تلقی کنند، اما خبر خوش طراحی برخی از ایده ها و شیوه های بازاریابی ارزان برای کسب وکارهای مختلف است. امروزه بسیاری از برندها با بودجه‎ های اندک در تلاش برای تولید محتوای بازاریابی و تبلیغاتی هستند. 

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

امروزه کارآفرینان و مدیران کسب و کار زمان کافی برای مطالعه و پژوهش در مورد بازارها را دارند. بسیاری از برندها در این شرایط با بودجه‎ های اندک وارد عرصه کسب و کار می ‎شوند. نمونه‎ های موفق در این زمینه مثال مناسبی از وضعیت برندها را نشان می ‎دهد بنابراین به دلیل فقدان بودجه کافی نباید از فعالیت بازاریابی صرف نظر کرد. هدف اصلی مقاله کنونی بررسی شیوه های بازاریابی ارزان ‎قیمت برای کسب و کارهای مختلف است. شاید در نگاه نخست ایده های ارزان ‎قیمت بازاریابی فقط برای کسب و کارهای کوچک مفید باشد، اما در تحلیلی عمیق ‎تر تمام برندها امکان بهره ‎گیری از چنین ایده هایی را دارند. امروزه هیچ برندی دست رد به صرفه‎ جویی در هزینه‎ ها نمی ‎زند بنابراین استفاده از ایده های مورد بحث در این مقاله برای تمام برندها در هر اندازه و موقعیتی مفید خواهد بود.

ایجاد حساب رایگان در گوگل بیزینس

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

سرویس گوگل بیزینس برای کسب و کارها به مثابه ایجاد اعتبار در فضای آنلاین است. امروزه بسیاری از مشتریان پیش از خرید اقدام به جست ‎وجوی آنلاین برندها می ‎کنند. اگر یک برند دارای مشخصات دقیق در گوگل بیزینس باشد، در کنار صفحه جست ‎وجو اطلاعات دقیق ‎اش به نمایش درخواهد آمد. این امر اغلب اوقات مورد توجه برندها قرار ندارد، بنابراین مشاهده فقدان اطلاعات دقیق پیرامون برندها تجربه‎ ای مشترک در میان اغلب مشتریان محسوب می‎ شود. 

برخی از برندها به دلیل نگرانی نسبت به هزینه‎ های ایجاد حساب در گوگل بیزینس از این اقدام صرف نظر می ‎کنند. اگر وضعیت کسب و کار شما نیز اینگونه است، باید تغییر اساسی در نگرش‎ تان ایجاد نمایید. امروزه بسیاری از سرویس‎ های گوگل به صورت رایگان در اختیار کاربران و حتی برندها قرار دارد. 

مراجعه کاربران به سایت رسمی یک برند برای اطلاع از وضعیت کلی ‎اش بیش از اندازه ایده ‎آل است. با این حساب برندها باید اقدام به ثبت نام در گوگل بیزینس برای نمایش رایگان و سریع اطلاعات ‎شان به مخاطب هدف نمایند. 

مطلب مرتبط: یادگیری ایده های بازاریابی از دل فیلم و سریال

بارگذاری محتوا و تعامل با مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

بهبود وضعیت برند در شبکه های اجتماعی همیشه مهم است. بسیاری از برندها برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیاز به راهنمایی ندارند. نکته مهم ایجاد یک اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی است. برخی از کارآفرینان برای انتخاب یک پلتفرم درگیر گزینه‎ های متعددی هستند. بدون شک با بودجه محدود امکان حضور در تمام شبکه های اجتماعی فراهم نیست بنابراین باید دست به انتخابی مهم از میان شبکه های اجتماعی بزنیم. این امر به معنای ضرورت آگاهی از محبوبیت یک شبکه اجتماعی برای انتخاب و اقدام بازاریابی در آن است. 

برخی از شبکه های اجتماعی مانند فیس ‎بوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین دارای شهرت بالایی هستند. انتخاب در زمینه فعالیت در یکی از آنها باید با توجه به میزان محبوبیت برند ما در هر کدام صورت گیرد. این امر با طراحی پرسشنامه از مشتریان به سادگی قابل مطالعه خواهد بود. امروزه اغلب برندها در شبکه های اجتماعی مورد علاقه مشتریان ‎شان عضویت دارند. دلیل این امر امکان تعامل نزدیک ‎تر با مشتریان در چنین موقعیت ‎هایی است. 

تگ کردن کاربران و برندها در شبکه های اجتماعی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی ایده اساسی بسیاری از کسب و کارهاست. نکته مهم در این میان استفاده از رابطه مناسب برند با دیگر کسب و کارها برای بهبود تاثیرگذاری بر روی کاربران است. ایده اساسی در این زمینه شامل استفاده از قابلیت تگ کردن در پست‎ های مختلف است. اگر یک پست دارای محوری مشترک میان برند شما و یک کسب و کار مرتبط است، تگ کردن آن برند ایده جذابی خواهد بود. همچنین درج کامنت در ذیل پست‎ های مرتبط با کاربران و همچنین برندهای دارای همکاری ضروری خواهد بود. 

امروزه کاربران انتظارات بسیار زیادی از برندها دارند. این امر شامل تعامل با برندها در شبکه های اجتماعی و همچنین علاقه به دریافت پاسخ از سوی برندهاست. اگر کاربران در زمینه تولید محتوا پیرامون برندتان فعال هستند، بازنشر محتوای موردنظر یا دست ‎کم درج کامنت در ذیل آنها ایده جذابی خواهد بود. اگر این امر مدنظر برندها قرار نگیرد، بخش قابل ملاحظه ‎ای از فرآیند بازاریابی با مشکل مواجه خواهد شد. 

استفاده از هشتگ‎ ها

بسیاری از برندها هنوز هم کاربردهای اصلی هشتگ را به خوبی درک نکرده ‎اند. درست به همین خاطر استفاده از آن در بازاریابی چندان رونقی نداشته است. هشتگ‎ ها راهکار ساده‎ ای برای دسترسی به دامنه مشابهی از محتوا در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال، اگر یک کاربر تمایل به مشاهده محتوای مرتبط با برند نایک داشته باشد، جست‎ وجوی عبارت نایک در بخش هشتگ به سادگی این فرصت را فراهم خواهد کرد. 

استفاده از هشتگ‎ های نامناسب همیشه برندها را اذیت می‎ کند. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از هشتگ‎ های مرتبط با حوزه کسب و کار است. برخی از برندها در طول زمان هشتگ‎ های خاص کسب و کارشان را ایجاد می ‎کنند. همچنین باید نسبت به استفاده از هشتگ‎ های ترند نیز توجه نشان دهیم. این امر شاید در ابتدا بسیار سخت به نظر برسد، اما در مقیاسی وسیع ساده تر از هر زمان دیگری خواهد بود. تنها نکته مهم در این میان ارزیابی ترندهای موجود در بازار به صورت مداوم است. این امر به خوبی فرصت بازاریابی و تاثیرگذاری مطلوب بر روی مخاطب هدف را فراهم خواهد کرد. 

لینکدین را فراموش نکنید

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

لینکدین به عنوان یک پلتفرم مخصوص کسب و کارها و کارآفرینی محبوبیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از برندها در این شبکه اجتماعی فعالیت قابل ملاحظه ‎ای ندارند. درست به همین خاطر شمار بالایی از اکانت ‎های تجاری غیرفعال در لینکدین قابل مشاهده است. ایده مناسب در این رابطه تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تولید محتوا در این پلتفرم محبوب است. برندها در این مسیر مثال‎های بسیار زیادی پیش روی ندارند. نکته مهم ایجاد تمایز میان تولید محتوا برای کاربران عادی و کارآفرینان است. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای ماه دسامبر

اهداف بازاریابی در تعامل با کارآفرینان به طور کامل متفاوت از ایده های بازاریابی رایج است. بر این اساس برندها باید به دنبال نیازهای ‎شان مانند نیروی کار ماهر یا همکاری با برخی شرکت ‎های دیگر باشند. تولید محتوای بازاریابی تخصصی در این رابطه اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین حتی سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه به نسبت بازاریابی عادی نیز منطقی خواهد بود. 

توجه به سئو محلی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

سئو در ابعاد بسیار متفاوتی قابل بررسی است. یکی از شاخه‎ های مهم این تکنیک مربوط به بعد محلی است. بسیاری از برندها در زمینه استفاده از سئو به دنبال تاثیرگذاری بر روی کاربران جهانی هستند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. برخی از برندها به هیچ وجه در مقیاس جهانی فعالیت ندارند بنابراین تلاش برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف در این مقیاس ایده مناسبی نخواهد بود. در عوض سرمایه گذاری بر روی کاربران محلی ایده بسیار بهتری محسوب می‎ شود. این امر برای بسیاری از برندها به معنای توانایی تاثیرگذاری بر روی مشتریان بالقوه است. 

یکی از ایده های ساده در زمینه مدیریت سئو محلی مربوط به استفاده از کلیدواژه ‎های جغرافیایی است. به عنوان مثال، اگر کسب و کار شما در شهر سیاتل فعالیت دارد، استفاده از کلیدواژه‎ های مرتبط با سیاتل در محتوای بازاریابی اهمیت خواهد داشت. این امر امکان بازاریابی و تاثیرگذاری بهتر بر روی کاربران حاضر در این بازار را فراهم می ‎آورد. 

طراحی برنامه بازاریابی ایمیلی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

بازاریابی ایمیلی در طول سال‎ های اخیر یکی از راهکارهای تاثیرگذار برای تعامل با مخاطب هدف بوده است. نکته جالب اینکه این شیوه بازاریابی از همان زمان ظهور فناوری اینترنت در دسترس بازاریاب‎ ها قرار داشته است. با این حساب سابقه موفق در زمینه بازاریابی برای بسیاری از برندها جذابیت دارد. طراحی الگوی بازاریابی ایمیلی باید با توجه به نحوه فعالیت هر برند صورت گیرد. اشتباه برخی از برندها خرید لیست‎های ایمیلی از سوی دلال‎ هاست. این امر به معنای پرداخت هزینه در قبال دسترسی به آدرس ایمیل کاربران است. نکته مهم اینکه بسیاری از برندها در این مسیر بر روی شیوه های ارگانیک تمرکز ندارند.

شاید بازاریابی ارگانیک نیازمند اختصاص زمان بیشتری باشد، اما در نهایت موفقیت قابل ملاحظه ‎ای برای برندها به همراه خواهد داشت. امروزه اغلب برندهای موفق در زمینه بازاریابی ایمیلی در طول دست‎ کم یک دهه موفق به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شده‎ اند. این امر باید مدنظر تمام برندهای فعال در این حوزه باشد. در غیر این صورت به طور مداوم با احساس نیاز برای موفقیت کوتاه مدت مواجه خواهند شد. بسیاری از برندها در عمل برای دستیابی به موفقیت ‎های کوتاه مدت بسیاری از هزینه‎ های اضافی را متحمل می‎ شوند. در نهایت نیز هیچ‎ گونه موفقیت کوتاه‎ مدتی حاصل نمی ‎شود. 

فرآیند بازاریابی همیشه الگویی طولانی مدت بوده است بنابراین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس شیوه هایی کوتاه‎ مدت به هیچ وجه گزینه جذابی نخواهد بود. 

طراحی اینفوگرافی ‎های دارای داده‎ های غنی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

طراحی اینفوگرافی به دلیل جلوه‎ های بصری جذابیت‎ های بسیار زیادی دارد. امروزه بسیاری از برندها برای بیان نکات اساسی در زمینه کسب و کارشان از اینفوگرافی ‎های دارای طرح‎ های مختلف استفاده می ‎کنند. یکی از نکات مهم در این میان توجه به داده‎ های مورد استفاده در طراحی نمودارهای مختلف است. برخی از برندها بیش از اندازه به جذابیت‎ های بصری این الگوها تمرکز می‎ کنند. این امر همیشه مشکلات عمیقی به همراه خواهد داشت. اگر یک برند توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس داده‎ های مناسب را نداشته باشد، جلوه‎ های بصری جذاب کمک اندکی به آنها خواهد کرد. 

امروزه سایت ‎های متنوعی در زمینه دسترسی به عکس ‎های رایگان فعالیت دارند. یکی از نمونه ‎های جذاب در این میان کانواست. این سایت مجموعه وسیعی از عکس ‎های رایگان را در اختیار کاربران قرار می ‎دهد. نکته جالب اینکه استفاده از اغلب آنها برای کسب و کارها رایگان است بنابراین از نظر دسترسی به محتوای بصری مشکلی پیش روی کسب و کارها نیست. 

بدون تردید طراحی اینفلوگرافی براساس داده ‎های معتبر نیاز به صرف مقدار مشخصی هزینه است. نکته مهم در این میان ارزش صرف چنین هزینه ‎ای برای بازاریابی تاثیرگذار است. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نداشته باشد، در نهایت نمودارهای‎ شان فاقد تاثیرگذاری محتوایی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی کم هزینه برای دوران بحرانی

استفاده از گزینه‎ های تبلیغات پولی

امروزه شبکه های اجتماعی بخش اصلی درآمدشان ناشی از نمایش تبلیغات پولی است. این امر به معنای امکان همکاری با چنین برندهایی در مقیاسی وسیع است. اگر کسب و کار شما در زمینه تعامل با مخاطب هدف و جلب توجه به محتوا با مشکلات زیادی مواجه است، تلاش برای استفاده از گزینه ‎های تبلیغاتی منطقی خواهد بود. 

شاید نقطه ضعف اصلی تبلیغات پولی نیاز به پرداخت هزینه باشد. برخی از کسب و کارها به دلیل محدودیت‎ های مالی در این زمینه با احتیاط فراوان عمل می ‎کنند. اگر شما نیز جزو چنین کسب و کارهایی هستید، باید نحوه نگاه ‎تان به حوزه کسب و کار تغییر نماید. بسیاری از برندها به طور مداوم برای صرفه‎ جویی تلاش می ‎کنند. نکته مهم دستیابی به موفقیت و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. در غیر این صورت صرفه‎ جویی هیچ فایده ‎ای برای برندها به همراه نخواهد داشت. 

ثبت نام برای جوایز کسب و کار

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

سالانه در صنایع مختلف مراسم‎ های مهمی برای انتخاب بهترین‎ ها برگزار می‎ شود. اگر کسب و کار شما در طول یک سال اخیر فعالیت مناسبی در زمینه بازاریابی یا دیگر حوزه‎ ها داشته است، ثبت نام در چنین مراسم‎ هایی ضروری خواهد بود. برخی از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به طور تفریحی در چنین مراسم‎ هایی شرکت می ‎کنند. نکته مهم در این میان کاهش اعتبار کسب و کار در صورت ناکامی برای دریافت جایزه به طور مداوم است بنابراین برندها باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مراسم‎ های مختلف براساس عملکردشان باشند. 

اگر کسب و کار شما در مقیاس محلی فعالیت دارد، شاید تاسیس یک مراسم بازاریابی محلی ایده جذابی باشد. استفاده از داورهای مناسب برای انتخاب بهترین‎ ها در بازاریابی منطقه موردنظر توجه زیادی جلب خواهد کرد. امروزه بسیاری از برندها به دلیل برگزاری مراسم‎ های جذاب دارای شهرت هستند. بنابراین باید نسبت به ارزیابی دقیق شرایط برای فعالیت در این حوزه اقدام کرد. 

بازاریابی به عنوان رهبر بازار

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

اگر کسب و کار شما نسبت به وضعیت مناسبش در بازار محلی اطمینان دارد، باید اقدام به بازاریابی محلی به عنوان رهبر کسب و کار در منطقه موردنظر اقدام نماید. این امر شامل انتخاب شعارهای مختلف برای بازنمایی این امر است. امروزه بسیاری از برندها در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با کمبود اعتماد به نفس مواجه هستند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می‎ شود. 

یکی از ایرادات کسب و کار ورود به عرصه بازاریابی به عنوان رهبر بازار پیش از دستیابی به پیش ‎نیازهای اساسی است. اگر یک کسب و کار هنوز در مرحله کسب موفقیت ابتدایی به سر می ‎برد، به هیچ وجه به عنوان رهبر یک بازار شناخته نخواهد شد. اگر کسب و کار شما در این وضعیت اقدام به رهبری بازار نماید، مورد تمسخر مشتریان قرار خواهد گرفت. این شیوه بازاریابی فقط برای برندهای بزرگ و دارای آمادگی لازم مناسب خواهد بود. 

تولید محتوای جذاب

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

تولید محتوای جذاب در ظاهر شیوه بسیار ساده ‎ای دارد. شناسایی سلیقه مخاطب هدف و سپس تولید محتوا به اندازه کافی سرراست است. نکته مهم در این میان طبقه ‎بندی مشتریان در گروه‎ های مختلف است. امروزه مشتریان دارای ایده های متفاوت و سلیقه‎ های گوناگون هستند بنابراین تولید محتوای یکسان برای همه آنها ایده جذابی نخواهد بود. هرچه کسب و کارها تمایل بیشتری برای بازاریابی براساس توجه به تفاوت میان مشتریان داشته باشند، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهند داشت. 

امروزه سایت ‎ها و آژانس‎ های مشاوره ‎ای متعددی در زمینه کمک به برندها برای تولید محتوای جذاب فعالیت دارند. اگر شما تمایل به صرفه‎ جویی در هزینه ‎ها دارید، توجه به داده‎ های موجود در گوگل ترندز ایده جذابی خواهد بود. این سرویس یکی دیگر از خدمات قابل ملاحظه گوگل برای برندها محسوب می ‎شود. مزیت اصلی این سرویس امکان دسترسی رایگان برندها به داده‎ های دقیق است. البته اغلب اوقات باید پردازش نهایی داده‎ ها به منظور استفاده مناسب در حوزه عمل صورت گیرد. در غیر این صورت وضعیت برندها به هیچ وجه تغییری نخواهد کرد. امروزه اگر شخصی ‎سازی محتوای بازاریابی در دستور کار قرار نگیرد، بسیاری از فرآیندهای بازاریابی با مشکل مواجه خواهد شد. این امر در مورد داده‎ های اولیه نیز صحت دارد بنابراین پیش از استفاده از داده‎ های موردنظر باید آنها را شخصی ‎سازی کرد. 

راه اندازی وبلاگ

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

راه اندازی وبلاگ یکی از ایده‎ های اساسی برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می ‎شود. این امر باید از سوی برندهای مختلف مدنظر قرار گیرد. امروزه وبلاگ ‎های بسیار زیادی در زمینه ارائه خدمات مربوط به بازاریابی فعالیت دارد. نکته مهم در این میان راه اندازی وبلاگ منحصر به فرد برند برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. این امر موجب ایجاد مزیت ‎های بسیار زیادی خواهد شد. وقتی یک برند دارای وبلاگ رسمی است، معنای ضمنی ‎اش تلاش برای دستیابی به جایگاه مشاور مشتریان است. 

امروزه بسیاری از برندها دیگر فروشنده صرف محصولات نیستند، بلکه به دلیل اعتماد بالای مشتریان به عنوان مشاورهای مورد اعتماد آنها نیز فعالیت دارد. این امر موجب ساماندهی فرآیند فروش محصولات به صورت ساده ‎تر و همچنین تاثیرگذاری بسیار سریع بر روی مشتریان می‎ شود. 

راه اندازی وبلاگ تفاوت اساسی با وضعیت سایت دارد. تولید محتوای تخصصی ‎تر باید در دستور کار برای بازاریابی در وبلاگ قرار گیرد. در غیر این صورت هیچ تفاوتی میان فرآیند بازاریابی در وبلاگ و سایت رسمی نخواهد بود. برخی از برندها درست به همین خاطر مورد بی ‎توجهی مخاطب هدف قرار می ‎گیرند. بنابراین باید همیشه نسبت به تولید محتوای مناسب در وبلاگ اقدام کرد. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای کودکان در صنعت خرده فروشی

ساماندهی همکاری با دیگر برندها

همکاری با کسب و کارهای مرتبط با حوزه فعالیت برند (نه رقیب‎ های مستقیم) دارای اهمیت بالایی است. یکی از اشتباهات اساسی برندها در زمینه ساماندهی همکاری تلاش برای جلب توجه رقبای اصلی است. چنین همکاری ‎هایی هرگز ایده مناسبی محسوب نمی‎ شود بنابراین باید به دنبال همکاری به شیوه های دیگر باشیم. بسیاری از برندها در عمل توانایی جلب نظر مخاطب هدف را ندارند. این امر ناشی از همکاری ‎های نامناسب در زمینه بازاریابی است. اگر یک برند به اندازه کافی شناخت در مورد رقبایش داشته باشد، هرگز اقدام به همکاری با آنها نخواهد کرد. در عوض باید به دنبال حوزه‎ های مکمل کسب و کارمان باشیم. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو فعال هستید، همکاری با یک برند تولید خودرو ایده مناسبی خواهد بود. این همکاری به دلیل تکمیل فرآیند فروش از سوی هر دو برند موفقیت ‎آمیز خواهد بود. 

بارگذاری ویدئوهای آموزشی

ایده های بازاریابی ساده و ارزان برای کسب و کارها

امروزه کاربران نیازهای بسیار زیادی در زمینه‎ های مختلف دارند. یکی از ایده های مناسب برای تاثیرگذاری بر روی آنها تولید محتوای آموزشی است. وقتی صحبت از محتوای آموزشی می ‎شود، فرمت ویدئو دارای اهمیت و تاثیرگذاری بسیار بیشتری است بنابراین باید از دیگر نمونه‎ ها صرف نظر کرد. بارگذاری ویدئوی آموزشی نیاز به رعایت اختصار در معنای گسترده ندارد. تهیه ویدئو در قالب 5 تا 7 دقیقه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کافی خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس تحلیل نیازهاشان است. اگر این نکته مدنظر برندها قرار نداشته باشد، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات عمیقی مواجه خواهد شد. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iJtwAN2X
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه