یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

امروزه دنیای کسب و کار سریع تر از هر زمان دیگری در حال تحول است. چنین امری برای کسب و کارها اهمیت بسیار زیادی داد، چراکه شرایط تازه ای برای فعالیت شان ایجاد می کند. یکی از نکات مهم در این میان وضعیت رهبران تجاری در موقعیت کنونی است. شما در شرایط فعلی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری موفق باید در عمل رهبری تجاری چابک را مد نظر قرار دهید. این امر به شما امکان هماهنگی با شرایط متغیر بازار کسب و کار و دستیابی به موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن را خواهد داد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم درباره تبدیل شدن به یک رهبر تجاری چابک است. اگر این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب کمک می کند، ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

چطور رهبر تجاری چابکی باشیم؟

چابکی احساسی

بسیاری از رهبران تجاری در طول روز و همکاری مداوم با همکاران و مشتریان احساسات بسیار زیادی را تجربه می کنند. این امر نیازمند برنامه ای دقیق برای مدیریت احساسات و پیگیری فعالیت کاری با بالاترین کیفیت ممکن است. متاسفانه بسیاری از رهبران تجاری توانایی مدیریت احساسات شان را ندارند. به همین خاطر کیفیت کاری شان به طور مداوم با فراز و نشیب های متعدد همراه است. 

مطلب مرتبط: چگونه رهبر تجاری تحول آفرینی باشیم؟

شما به عنوان یک رهبر تجاری باید همیشه کنترل بالایی بر روی توانمندی های احساسی تان داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی و انرژی تان برای مدیریت کسب و کار از بین می رود. این امر در برخی از موارد موجب ترک فعالیت کارآفرینانه از سوی برخی از رهبران تجاری نیز می شود. بنابراین پیش از اینکه شرایط برای شما بیش از اندازه سخت شود، کنترل احساسات تان را به دست بگیرید، در غیر این صورت شرایط بسیار دشواری برای مدیریت احساسات و کسب و کارتان را تجربه خواهید کرد. 

چابکی در یادگیری مهارت های تازه

بسیاری از افراد برای یادگیری یک مهارت تازه به مدت زمانی نسبتا طولانی نیاز دارند. این امر درباره رهبران تجاری باید در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و وضعیت کسب و کارتان نخواهید داشت. 

یادگیری مهارت های تازه در عرصه کسب و کار به شما برای جلب نظر مشتریان و همکاری بهتر با دیگر اعضای شرکت کمک می کند. از آنجایی که شما به عنوان یک کارآفرین همیشه فرصت کافی برای یادگیری مهارت های تازه را ندارید، باید سرعت عمل تان در این رابطه را به شدت افزایش دهید، در غیر این صورت روند تاثیرگذاری تان بر روی مخاطب هدف متوقف خواهد شد. 

اعتماد مناسب به دیگران

شما برای اینکه سرعت رشد و توسعه کسب و کارتان را به شدت افزایش دهید، باید اعتماد مناسبی به اعضای شرکت داشته باشید، در غیر این صورت همیشه این خودتان هستید که باید تمام بخش ها و فعالیت های برند را ساماندهی کند. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مشکلات بسیار زیادی را تجربه می کنند. این امر اغلب اوقات به دلیل ناتوانی مدیران در اعتماد به کارمندان است. اگر شما هم چنین تجربه ای از فعالیت کاری دارید، به احتمال زیاد هیچ موفقیتی در تبدیل شدن به یک رهبر تجاری کارآمد نخواهید داشت. 

بی شک تقویت مهارت اعتماد به دیگران، به ویژه همکاران در شرکت، یک شبه صورت نمی گیرد. با این حال شما باید از همین حالا برای تقویت مهارت مورد نظر اقدام کنید، در غیر این صورت شرایط‎تان برای توسعه مهارت های رهبری تجاری به شدت دشوار خواهد شد. 

مطلب مرتبط: چگونه مدیر و رهبر تجاری بهتری باشیم؟

توسعه سریع کسب و کار

انتظار اصلی از رهبران تجاری توسعه سریع کسب و کارشان است. اگر شما در این رابطه عملکرد مناسبی از خودتان نشان ندهید، هرگز به عنوان یک رهبر تجاری موفق مورد شناسایی قرار نمی گیرید. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای اولویت دادن به برنامه توسعه کسب و کار در هر شرایطی است. این دیدگاه نه تنها برای شما، بلکه تمام اعضای شرکت مهم است. بنابراین باید درباره اش با دیگران نیز صحبت کنید، در غیر این صورت به هیچ وجه فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نخواهید کرد و پرونده توسعه کسب و کارتان هم هرگز به سرانجام نمی رسد. 

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ei0M5WG9
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه