پنجشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۰ / Thu, 17 Jun(6) 2021 /
           
فرصت امروز

شما به عنوان کارآفرین باید بارها و بارها در جلسات کاری با سهامداران یا اعضای هیأت مدیره حاضر شوید. اگر شما قصد ارائه یک مطلب در چنین جلساتی را داشته باشید، باید به طور چشمگیری بر روی مهارت های کاری تان کار کنید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی دیگران نخواهید داشت. 

امروزه هر ارائه در جلسات کاری به طور میانگین 45 دقیقه طول می کشد بنابراین شما باید در زمان موردنظر تمام نکات مهم را بیان کنید. در غیر این صورت شانسی برای جلب توجه دیگران نخواهید داشت. بسیاری از افراد در این میان عملکرد پایین تر از حد انتظاری از خودشان نشان می دهند. دلیل این امر عدم آمادگی برای چنین جلسات مهمی است. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات در زمینه ارائه محتوای مناسب در جلسات کاری است. 

اهمیت آمادگی قبلی

اگر شما بدون هرگونه آمادگی وارد عرصه شوید، توانایی جلب نظر مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. بسیاری از کارآفرینان به دلیل تلقی بیش از اندازه ساده از شرایط کسب و کار هیچ تمایلی برای کسب آمادگی قبلی نشان نمی دهند. این امر اغلب اوقات مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد کرد.

مطلب مرتبط: چگونه کسب و کار کوچک مان را توسعه دهیم؟

هر جلسه کاری با هم سطحی از حضور اعضا برای شما مهم است. شما باید برای ارائه نکات مناسب از قبل آماده شوید. این امر شامل تمرین برای بیان درست مفاهیم و همچنین اجرای ارائه تان به صورت آزمایشی است. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. امروزه حتی کارآفرینان بزرگ هم پیش از سخنرانی یا ارائه محتوای در جلسات کاری چندین و چند بار تمرین می کنند بنابراین شما هم باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی کارآفرینان دیگر نخواهید داشت. 

تلاش برای آگاهی از سلیقه مخاطب 

در هر جلسه کاری شمار قابل ملاحظه ای از افراد حضور دارند. اگر شما در این میان به سلیقه هر کدام از آنها توجه نشان دهید، شانس بالاتری برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. این امر یک نکته بسیار مهم برای ارائه های کاربردی خواهد بود. به هر حال هیچ کس تمایلی برای شنیدن ارائه های تکراری ندارد بنابراین شما باید این امر را با دقت نظر کافی پیش ببرید. 

آگاهی از ترکیب افراد حاضر در هر جلسه کاری امر سختی نیست. شما با اندکی هماهنگی امکان دسترسی به فهرست افراد حاضر را خواهید داشت. نکته بعدی در این میان تلاش برای شخصی سازی ارائه تان براساس ترکیب سلیقه افراد حاضر است. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی افراد حاضر در جلسه را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

توجه به جزییات

شما در فعالیت تان باید به طور ویژه ای به جزییات توجه نشان دهید. بسیاری از افراد در این زمینه عملکرد مناسبی از خودشان نشان نمی دهند بنابراین به طور مداوم درگیر مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند. اگر شما به اندازه کافی بر روی جزییات در ارائه تان دقیق شوید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی دیگران به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

همه از کارآفرینان برای تاثیرگذاری بر روی دیگران نیاز به اشاره به نکات جزئی دارند. این امر بیانگر دقت نظر و عمیق شدن شما بر روی مباحث است. چنین امری شمار بالایی از مشکلات شما در زمان ارائه را حل و فصل خواهد کرد. 

آمادگی برای پاسخ دادن به سوالات

هر ارائه یا سخنرانی در پایان با برخی از سوالات همراه است. این امر یکی از نکات مهم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. اگر شما در پاسخ دادن به پرسش های دیگران ضعیف عمل کنید، در حقیقت آمادگی احاطه اندک تان بر روی موضوع را نشان داده اید بنابراین همیشه برای پاسخگویی به پرسش های حاضران آماده باشید. در غیر این صورت شاید تمام تاثیرگذاری ارائه تان در دقایق پایانی از بین برود. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با 6 ایده ساده

اغلب اوقات پرسش های حاضران در جلسه برای اطمینان از کاربردی بودن طرح های شما مطرح می شود بنابراین با مرور برخی از پرسش های عادی در ارائه های کاری امکان پاسخگویی به پرسش های دیگران به بهترین شکل ممکن را خواهید یافت. 

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RhYsLGy6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه