در حال با توجه به این امر که اینترنت به یکی از ابزارهای ضروری زندگی افراد تبدیل شده است، بدون توجه به آن دیگر نمی توان در هیچ حوزه ای از کسب و کار موفق ظاهر شد. به همین خاطر امروزه برندها در تلاش برای نهایت استفاده از این ابزار هستند. با این حال هنوز هم بسیاری از برندها در این رابطه ناموفق و ضعیف عمل کرده و در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، فرصت ها را به سادگی از دست می دهند. در این رابطه ضروری است تا نسبت به روش های افزایش فروش آنلاین، آگاهی داشته باشید. در همین راستا و در ادامه به بررسی پنج راهکار منتخب، خواهیم پرداخت.
1-از گوگل استفاده کنید
گوگل دارای امکانات متعددی برای برندها بوده که بخش تبلیغات، یکی از آ نها محسوب می شود. با توجه به این امر که تمامی دستگاه های تلفن همراه اندرویدی، موتور جست و جوگر گوگل را به صورت پیش فرض در خود داشته و انتخاب اول افراد در استفاده از وسایل دیگر نظیر لپ تاپ محسوب می شود، با استفاده از بخش تبلیغات آن می توان اطمینان داشت که پیام شما با مخاطبان بسیار بالایی همراه خواهد بود. جالب است بدانید که گوگل دارای امکاناتی نظیر پرداخت حق تبلیغ به ازای هر کلیک بر روی صفحه پیام را دارد که خود باعث صرفه جویی بسیار در بودجه شرکت خواهد شد. از دیگر بخش های جدید این برند خلاق، قابلیت گوگل شاپینگ است که باعث خواهد شد تا افراد به اطلاعات بیشتری در رابطه با محصول دست پیدا کرده و با توجه به آخرین جست وجوهای افراد، محصولاتی را به آنها معرفی کند. درواقع خریداران با استفاده از این قابلیت جدید، می توانند به مقایسه قیمت و کیفیت محصولات با یکدیگر پرداخته و تصمیم گیری بهتری داشته باشند. به همین خاطر بسیار مهم است که از این قابلیت استفاده کنید.
برای مثال مدیر ارشد بازاریابی شرکت Mums.sg، عنوان کرده است که استفاده از این قابلیت و امکانات متعدد آن باعث شده است تا میزان بازدیدها از سایت با نرخی باورنکردنی افزایش پیدا کند. نکته جالب دیگر این بخش این است که نیازی به دانش خاصی نبوده و هر فردی به سادگی می تواند از آن استفاده کند. درواقع شما تنها کافی است تا تصاویر محصول و قیمت آن را درج کنید.
مطلب مرتبط: روش هایی ساده برای افزایش فروش
2-یادآوری کافی را داشته باشید
تبلیغات شما باید تکرار کافی را داشته باشند تا در ذهن ماندگار شوند. به همین خاطر شما باید برنامه ای در این رابطه داشته باشید. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از برندها این است که تصور می کنند که تبلیغ، صرفا برای فروش محصول بوده و به همین خاطر موفقیت هر اقدام خود را با میزان تاثیر بر فروش محصول، می سنجند. با این حال واقعیت این است که تبلیغ، برای افزایش آگاهی های مخاطب نیز بوده و ممکن است در کوتاه مدت، تاثیر چندانی را به همراه نداشته باشد. در این رابطه ضروری است تا تبلیغات قدیمی خود را نیز با اعمال برخی تغییرات مورد استفاده مجدد قرار دهید. این امر بسیاری از هزینه های شما را نیز کاهش خواهد داد.
3-از اینستاگرام استفاده کنید
اینستاگرام را باید مهم ترین شبکه اجتماعی حال حاضر جهان دانست. توجه داشته باشید که امروزه افراد بسیاری ساعت های متمادی را در این شبکه سپری می کنند. همین امر نیز باعث شده است تا اینستاگرام، به مکانی فوق العاده برای برندها تبدیل شود. با این حال توجه داشته باشید که فعالیت های شما صرفا تبلیغاتی نباید باشد. درواقع با توجه به امکان درج قیمت بر روی تصاویر محصولات، شما باید در تلاش برای تبدیل لایک کننده ها به خریدار باشید. در نهایت به خاطر داشته باشید که ضروری است تا لینک سایت رسمی شرکت، در این شبکه ذکر شود تا مخاطبان به کامل ترین اطلاعات موردنیاز، دسترسی داشته باشند.
4-با مخاطب ارتباط خوبی را برقرار کنید
در زمینه فروش آنلاین، میزان ارتبط شما با مخاطبان، بسیار مهم است. درواقع بدون تلاش برای ایجاد رابطه ای دوستانه و جلب اعتماد، حتی جذاب ترین اقدامات نیز با حداکثر نتیجه همراه نخواهد بود. به همین خاطر بسیار مهم است که در این زمینه فعالیت داشته باشید. فراموش نکنید که اقدامات بیش از حد تجاری، جذابیتی را برای مخاطب نداشته و دلیلی را برای دنبال کردن افراد ایجاد نخواهد کرد. به همین خاطر ضروری است تا در این رابطه اقداماتی را انجام دهید. برای مثال امروزه بسیاری از برندها، در پایان توضیحات تصاویر خود، سوالاتی را مطرح می کنند تا مخاطب را به سمت واکنش نشان دادن و درگیر شدن با خود، سوق دهند. با این حال این امر یک اقدام ساده محسوب شده و لازم است تا به دنبال راهکارهای بیشتری باشید.
مطلب مرتبط: افزایش فروش با توصیه هایی از مدیران پیشتاز
5-از پاپ آپ استفاده کنید
بدون هدف و برنامه، اقدامات شما کاملا پراکنده بوده و هماهنگی لازم برای رسیدن به هدفی بزرگ را نخواهند داشت. به همین خاطر بسیار مهم است که برای خود استراتژی ای را تعیین کرده و در چارچوب آن اقدام کنید. از جمله استراتژی های درست در این رابطه، مواجه ساختن مخاطب با مواردی است که انتظارات آنها را ندارد. برای مثال تبلیغات پاپ آپ، از جمله آنها محسوب می شود. در این روش مخاطب با باز کردن یک صفحه، پیام شما را نیز مشاهده خواهد کرد، با این حال توجه داشته باشید که در این رابطه نباید زیاده روی کرده و طراحی شما به صورتی باشد که مخاطب در کمترین زمان ممکن متوجه اطلاعاتی کلی در رابطه با شما شود. همچنین با اقداماتی نظیر ارائه پیشنهادات لحظه ای و محدود، نمایش رضایت مشتری، تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت و... می توان میزان فروش آنلاین خود را با تحولی چشمگیر مواجه ساخت، با این حال همواره به خاطر داشته باشید که قبل از شروع اقدامات، باید اهداف و استراتژی های خود را مشخص کنید تا اولویت بخشی و گروه بندی اقدامات، امکان پذیر باشد.