جمعه, ۸ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Fri, 30 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز

ارسال نامه هنوز هم در عصر دیجیتال و فناوری دارای محبوبیت زیادی است. کسب و کارها برای جلب نظر مشتریان بالقوه به محصولات شان از این استراتژی به خوبی استفاده می کنند. بدون تردید ارسال نامه فروش برای مشتریان کار ساده ای نیست و نیاز به دقت نظر بالایی دارد. درست به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال برخی از توصیه های حرفه ای برای نگارش نامه های فروش جذاب خواهیم بود. 

شخصی سازی همه چیز است

فروش بیشتر با ارسال نامه های دقیق به مشتریان

ارسال نامه های یکسان بدون حتی یک کلمه متفاوت برای تمام مشتریان مورد نظر برند ایده جالبی نیست. شاید این امر برای شرکت ها بسیار ساده باشد، اما واکنش های شدیدی از سوی مشتریان به همراه خواهد داشت. شما باید دست کم نام مشتریان تان را به خوبی بدانید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها با نامه فروش نخواهید داشت. همچنین اگر سلیقه مشتریان تان با هم متفاوت است، طراحی نامه های مختلف برای هر کدام از مشتریان امری ضروری خواهد بود. 

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

درج فرم ثبت سفارش در کنار نامه

اگر نامه شما تاثیر مناسبی بر روی مشتریان داشته باشد، آنها مایل به خرید از شما خواهند بود. در این صورت اگر فرم ثبت سفارش در کنار نامه برای مشتریان ارسال شود، فرآیند خریدشان به ساده ترین شکل ممکن دنبال خواهد شد. شما لازم نیست برای طراحی نامه موردنظرتان دردسرهای زیادی را متحمل شوید، بلکه فقط باید نام محصولات مختلف برند را در کنار نامه قرار دهید تا مشتریان در صورت تمایل آن را سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرند. همین ایده به ظاهر ساده شانس شما برای فروش بیشتر را افزایش می دهد. 

نیازی به المان های گرافیکی عجیب نیست

نامه شما یک ایمیل بازاریابی یا حتی محتوای متنی سایت نیست. شما باید در ارسال نامه سادگی را به بهترین شکل رعایت کنید. فرض کنید قصد ارسال نامه به یکی از دوستان تان را دارید. شما در چنین نامه ای از المان های گرافیکی عجیب و غریب استفاده نخواهید کرد، بلکه به ساده ترین شکل ممکن به دنبال بیان اصل مطلب خواهید بود. کاری که شما در نامه فروش تان باید انجام دهید، دقیقا به همین شکل است. بیان اصل مطلب تاثیرگذاری بسیار بهتری بر روی مخاطب هدف در مقایسه با کارهای عجیب و غریب دارد. پس سادگی در طراحی قالب و جلوه ظاهری نامه را رعایت نمایید. 

نامه ها را خودتان به دست مشتریان برسانید

استفاده از خدمات پستی برای بسیاری از برندها بدل به عادت شده است. این امر در مورد ارسال نامه های فروش کاملا اشتباه خواهد بود. شما باید نامه های موردنظر را خودتان به دست مشتریان برسانید. این امر اهمیت مشتریان در نگاه شما را نشان می دهد. اگر هرگونه اشتباهی در این زمینه انجام دهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کاهش پیدا خواهد کرد. 

بارگذاری نسخه آنلاین نامه در سایت

شاید شما در فهرست ارسال نامه های‎تان برخی از مشتریان بالقوه را از قلم انداخته باشید. این امر اتفاق عجیبی نیست. شما با قرار دادن نامه موردنظر در سایت رسمی برند امکان اطلاع رسانی به تمام مشتریان تان را دارید بنابراین همیشه یک نسخه از نامه تان را در سایت رسمی برند قرار دهید. این نامه باید با عبارت «مشتریان عزیز» به جای نام هر مشتری شروع شود تا تمام مخاطب هدف تان را دربر گیرد.

واقع گرایی درباره بازخوردهای مشتریان

ارسال نامه برای مشتریان بازخوردهای بسیار زیادی به همراه ندارد. این امر دقیقا مثل ارسال ایمیل های بازاریابی است. بسیاری از مشتریان نامه های شما را مطالعه خواهند کرد، اما عده‎ای هم بدون باز کردن نامه آن را دور خواهند ریخت. اگر واکنش شما به این دسته از افراد احساسی و از سر لجبازی باشد، اعتبارتان زیر سوال خواهد رفت. شما باید به خوبی از بازخوردهای مختلف مشتریان نسبت به نامه تان آگاهی داشته باشید. حتی اگر یک مشتری نیز با مشاهده نامه شما اقدام به خرید یا مراجعه به سایت تان برای بررسی محصولات نماید، بازهم شما برنده خواهید بود  بنابراین نیازی به نگرانی بیش از اندازه در این رابطه نیست. 

مطلب مرتبط:  ایمیل مارکتینگ را چگونه شروع کنیم؟

ارسال نامه برای مشتریان هنوز هم راهکار جذاب و ارزان قیمت برای کسب و کارها محسوب می شود. اگر در مسیر طراحی نامه تان از توصیه های مورد بحث در این مقاله استفاده نمایید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. 

منبع : thebalancesmb
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1GqAMjNb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه