نوآوری جدید مسترکارت در حوزه بازاریابی دیجیتال - فرصت امروز

پنج شنبه, 09 آبان 1398 - 13:31

بررسی دلایل همکاری مسترکارت و SessionM در حوزه بازاریابی

مسترکارت در تازه ترین اعلام نظر رسمی اش همکاری با پلتفرم SessionM را تایید کرد. این پلتفرم در راستای مدیریت بهینه رابطه برندها با مشتریان فعالیت دارد. اگرچه قرارداد نهایی میان این دو شرکت هنوز به امضا نرسیده است، اما سابقه درخشان SessionM در همکاری با برندهایی نظیر کوکاکولا و ایرکانادا از ایجاد تغییرات اساسی در نحوه فعالیت بازاریابی مسترکارت حکایت دارد.

مسترکارت در طول سال های اخیر اقدامات اساسی در راستای تحول برندش انجام داده است. هدف اصلی مسترکارت از همکاری با SessionM کمک به برندهای فعال در سراسر جهان به منظور شخصی‎سازی بهتر محصولات و خدمات شان برای مخاطب است. این هدف یک پیام بازاریابی کاملا مشخص همراه دارد. اینکه مسترکارت در تلاش برای ارتقای جایگاه برندش از یک کسب و کار معمولی به مشاوری حرفه ای است. به این ترتیب مسترکارت به خوبی فرصت جلب نظر و تعامل کاربران را خواهد داشت.

نوآوری جدید مسترکارت در حوزه بازاریابی دیجیتال

زمینه فعالیت اصلی برند SessionM ایجاد هماهنگی میان برندها و مشتریان شان است. این امر به طور معمول با هدف تبدیل خریدارهای معمولی به مشتریان هدف برندها دنبال می شود. هدف اصلی همکاری میان مسترکارت در این برند نیز توسعه سطح تعامل با مشتریان است. بر این اساس SessionM تمام ابزارها و اطلاعات موردنیاز مسترکارت را فراهم خواهد کرد. کمپین های آتی مسترکارت علاوه بر استفاده از اطلاعات و ابزارهای حرفه ای از توصیه های مختلف کارشناس های SessionM نیز بهره خواهد برد. پرسش اصلی در مورد تغییر شیوه بازاریابی مسترکارت دلیل اصلی اش است. به راستی چرا مسترکارت پس از سال ها در تلاش برای تغییر الگوی بازاریابی اش است؟ پاسخ این پرسش در گزارش اخیر موسسه هاروارد بیزینس از میزان تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی مسترکارت نهفته است. براساس این گزارش 58درصد از کمپین های بازاریابی مسترکارت در طول دو دهه اخیر ناکارآمد بوده اند. منظور کارشناس های هاروارد بیزینس از مفهوم ناکارآمدی مربوط به ناتوانی کمپین موردنظر در دستیابی به اهداف اصلی اش است. به این ترتیب مسترکارت در طول دو دهه اخیر بودجه فراوانی را هدر داده است. این امر به خوبی دلیل همکاری نزدیک این برند با SessionM را روشن می کند. جالب اینکه در مورد کمپین های آتی بخش گسترده ای از اختیارات مدیریتی و تولید محتوا در اختیار کارشناس های برند SessionM قرار گرفته است.

مطلب مرتبط: موفقیت در بازاریابی دیجیتال به سبک برندهای بزرگ

فرانسیس هوندال، مدیر مسترکارت در امور مشتریان، درباره همکاری اخیر شرکتش با SessionM بر روی تغییر سلیقه و انتظارات مخاطب مدرن تاکید دارد: «امروزه مخاطب هدف برندها سلیقه متفاوتی دارند. باور اساسی برند مسترکارت ضرورت بازاندیشی پیرامون اصول تعامل با مشتریان و نحوه طراحی کمپین های بازاریابی است.» بی‎تردید مصاحبه فرانسیس هوندال به خوبی احساس خطر مسترکارت از ناکارآمدی کمپین هایش را نشان می دهد. یکی از اقدامات اساسی مسترکارت در طول سال های اخیر سرمایه‎گذاری 600 میلیون دلاری بر روی استفاده از ابزارهای تحلیل داده و تولید اطلاعات کاربردی است. این امر با هدف طراحی کمپین های تاثیرگذارتر صورت‎گرفته است.

نکته مهم درخصوص تغییرات اساسی مسترکارت در ساختار فعالیتش نتیجه‎بخشی شان است. براساس گزارش موسسه اینتر برند، مسترکارت در طول یک سال گذشته سریع ترین رشد برندها را داشته است. همچنین در زمینه تبلیغات موفق در آمازون نیز مسترکارت پیشتاز است، بنابراین مشاهده ادامه روند تغییرات اساسی مسترکارت نباید جای تعجب داشته باشد. بدون تردید همکاری با برند SessionM تاثیر انکارناپذیری بر روی کمپین های آتی مسترکارت خواهد داشت. حوزه اصلی همکاری دوجانبه مسترکارت و SessionM کمپین های بازاریابی B2B و B2C خواهد بود. نکته مهم در این میان ارزیابی این امر به عنوان بخشی از تغییرات کلی و اساسی مسترکارت است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی