سه شنبه, ۹ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Tue, 30 Nov(11) 2021 /
           
فرصت امروز

امروزه اغلب کارآفرینان به دنبال راهکارهای تازه در زمینه بازاریابی دیجیتال هستند. توسعه شبکه های اجتماعی و افزایش تمایل مشتریان برای تعامل با برندها در این فضا برای هر برندی مهم محسوب می شود. نکته مهم در این میان توجه به پتانسیل های بازاریابی آفلاین است. اگرچه دنیای کنونی بیش از هر نکته دیگری با فناوری دیجیتال شناخته می شود، اما هنوز هم جایگاه ویژه ای برای بازاریابی آفلاین وجود دارد. بنابراین اگر شما به دنبال صرف نظر کامل از چنین الگویی هستید، باید در انتخاب تان تا حد زیادی تجدیدنظر نمایید، در غیر این صورت شاید شانس تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان را از دست بدهید. 

بسیاری از مردم حتی با توسعه شدید فناوری دیجیتال و توسعه شبکه های اجتماعی نیز هنوز ارتباط‎شان با دنیای واقعی را تا حد زیادی حفظ کرده اند. این امر به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی چنین مشتریانی می دهد. همچنین شما هر چقدر هم که به عنوان یک مشتری در دنیای آنلاین غرق شده باشید، در نهایت در زندگی روزمره با بازاریابی آفلاین تعامل خواهید داشت. همین امر به شما امکان تعامل سازنده با مشتریان را می دهد. 

شاید مهمترین مزیت بازاریابی آفلاین در دوره کنونی حجم بسیار پایین تر رقابت در آن باشد. این امر برای شما به مثابه دسترسی به یک بازار مهم و امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با بازاریابی آفلاین را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به طور ویژه بر روی استراتژی های بازاریابی آفلاین تمرکز خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: 4 استراتژی بازاریابی آفلاین برای تجارت های کوچک

ارسال پیام مستقیم

انسان ها پیش از اینکه اینترنت تمام دنیا را تسخیر کند، نامه های شان را بسیار ساده و از طریق پست برای هم ارسال می کردند. شاید این امر در دنیای امروزی بی فایده به نظر برسد، اما از نقطه نظر بازاریابی اهمیت بالایی دارد. وقتی شما در دنیای کنونی، علی رغم تمام فناوری های در دسترس، برای یک نفر نامه می فرستید، اهمیتش برای خودتان را نشان داده اید. بنابراین برندها برای جلب نظر مشتریان امکان ارسال نامه به طور سنتی را دارند. چنین امری ارزش مشتریان را نشان می دهد. 

اخیرا مطالعه‎ای از سوی موسسه ANA/DMA، نشان داده است که واکنش مشتریان نسبت به بازاریابی آفلاین با پیام های مستقیم بسیار بهتر از ارسال ایمیل است. به عبارت بهتر، مردم تمایل بیشتری برای باز کردن نامه ها در مقایسه با ایمیل های تبلیغاتی دارند. بنابراین اگر شما برای مشتریان تان پیام مستقیم از طریق نامه ارسال کنید، خیلی سریع تر مورد توجه شان قرار می گیرد. 

شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف باید همیشه نامه های تان را در قالب رنگی چاپ کنید. به علاوه، تلاش برای استفاده از محتوای جذاب هم نقش مهمی در موفقیت تان خواهد داشت. 

ارسال کارت ‎پستال

کارت ‎پستال زمانی محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم داشت. این کارت ها نیز به مرور زمان با توسعه فناوری آنلاین با ایمیل ها جایگزین شد. بنابراین امروزه تعداد بسیار کمتری از کارت پستال ها در دنیا دیده می شود. نکته مهم از نقطه نظر بازاریابی امکان استفاده از انواع کارت‎پستال برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شاید این امر بسیار عجیب به نظر برسد، اما شما با کارت‎پستال امکان جلب توجه مشتریان را خواهید داشت. 

دلیل اصلی اهمیت کارت پستال ها ایجاد تمایز با دیگر روش هاست. وقتی اغلب برندها در تلاش برای بازاریابی با انواع و اقسام ایمیل هستند، کارت‎پستالی که به طور سنتی برای مشتریان پست می شود، جلوه ویژه ای خواهد داشت. این امر اغلب اوقات از سوی مشتریان با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی آنها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

بیلبوردها

بیلبوردها هنوز هم اهمیت خاص خودشان در بازاریابی را دارند. شاید تنها الگویی از بازاریابی و تبلیغات سنتی که هیچ وقت اعتبار و اهمیتش را از دست نداد، همین بیلبوردها باشند. این الگو هنوز هم در میان بازاریاب ها بسیار مقرون به صرفه و حرفه ای محسوب می شود. با این حساب شما برای بازاریابی آفلاین باید آن را به طور ویژه ای مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی فراموش شده

ایده اصلی بیلبوردها جلب توجه رهگذران است. به طور منطقی افرادی که مشغول عبور از یک مسیر هستند، توجه زیادی به موبایل شان نخواهند داشت. در این هنگام استفاده از بیلبوردها امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن شانس تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت. این کار به معنای استفاده از زمان مرده در بازاریابی آنلاین است. اگر اینطور به ماجرا نگاه کنید، بازاریابی آفلاین و آنلاین به نوعی مکمل یکدیگر خواهند بود. 

بازاریابی تلفنی

اغلب مردم تماس های بازاریابی را به یاد دارند. شاید هنوز هم برخی از برندها از چنین الگویی استفاده کنند، اما زمان اوج این شیوه متعلق به یک دهه پیش بود. امروزه فناوری آنلاین به طور کامل جای تماس های بازاریابی را گرفته است. شاید در این میان صرف نظر از بازاریابی تلفنی ساده ترین کار ممکن باشد، اما شما نباید خیلی زود تصمیم بگیرید. 

امروزه 2500 شرکت بازاریابی به طور تخصصی بر روی حوزه بازاریابی تلفنی مشغول به کار هستند. حضور این تعداد از شرکت ها به خوبی اهمیت بازاریابی تلفنی را بیان می کند. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید همچنان به بازاریابی تلفنی توجه نشان دهید، در غیر این صورت یکی از شیوه های ساده برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را از دست داده اید. 

شما در بازاریابی تلفنی خیلی وقت ندارید. بنابراین باید نکات مهم درباره برند و محصول تان را به طور کاملا فشرده و خلاصه شده بیان کنید. اگر این امر را به خوبی دنبال کنید، شمار قابل ملاحظه ای مشتری برای کسب و کارتان پیدا خواهد شد. 

اعطای هدیه به مشتریان

اعطای هدیه به مشتریان یکی از خاطرات شیرین دوران گذشته برای اغلب مردم محسوب می شود. هیچ مشتری در بازار از هدیه ای کاربردی بدش نمی آید. درست به همین خاطر شما هنوز هم امکان استفاده از الگوی بازاریابی مبتنی بر اعطای هدیه را دارید. این الگو به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک شایانی خواهد کرد. همچنین با استفاده از چنین الگویی شانس شما برای ماندگاری در ذهن مشتریان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

مهمترین مسئله در اعطای هدیه به مشتریان توجه به شیوه انجام چنین کاری است. این امر به شما فرصت بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد، اما به شرط اینکه هدیه تان موردپسند مشتریان باشد. بر این اساس تحلیل نیازها و سلیقه مشتریان امری ضروری در این بین خواهد بود. نکته مهم بعدی تلاش برای انتخاب یکی از محصولات برند به عنوان هدیه است. چنین امری حتی امکان نمایش نحوه کار محصولات تان را هم فراهم می کند. البته محصول شما باید از نظر اقتصادی ارزان باشد، در غیر این صورت اعطای آن در قالب هدیه هزینه بالایی برای تان به دنبال خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی برای دسترسی به مشتریان بیشتر

تبلیغات تلویزیونی

امروزه کانال های تلویزیونی گسترش بسیار زیادی پیدا کرده است. همچنین تلویزیون های اینترنتی نیز به ماجرا اضافه شده و یک رقابت تمام عیار را شکل داده است. با این حساب شاید شما بیش از همه به دنبال بازاریابی در کانال هایی مثل نتفلیکس باشید. این امر با توجه به شهرت چنین پلتفرم هایی امر کاملا طبیعی محسوب می شود، اما هزینه بالایی برای کسب و کارتان به همراه خواهد داشت. یک ایده بهتر در این میان تلاش برای تمرکز بر روی شبکه های تلویزیونی سنتی است. این امر شاید شما را با مخاطب کمتری مواجه کند، اما به هر حال امکان بازاریابی با هزینه پایین تر را به شما می دهد. 

اگرچه شبکه هایی مثل نتفلیکس شهرت بسیار زیادی دارند، اما مردم هنوز هم شبکه های سنتی و قدیمی را مشاهده می کنند. با این حساب برندهای دارای بودجه محدود باید اول از همه به سراغ شبکه های سنتی بروند. این امر با بودجه در دسترس آنها سازگاری بیشتری داشته و امکان ساماندهی فرآیند بازاریابی به بهترین شکل ممکن را هم به دنبال دارد. 

بازاریابی رادیویی

رادیو یکی از رسانه های جمعی قدیمی محسوب می شود. این رسانه حتی پیش از تلویزیون نیز در میان مردم حضور داشته و حسابی طرفدار دارد. با این حساب شاید سرمایه گذاری بر روی بازاریابی رادیویی ایده چندان بدی نباشد. دست کم اغلب مردم به هنگام رانندگی از رسانه‎ای استفاده می کنند. بنابراین شما امکان جلب نظر این دسته از مشتریان را خواهید داشت. 

هزینه بازاریابی رادیویی در مقایسه با دیگر الگوها به طور قابل ملاحظه ای پایین است. دلیل این امر نیز شهرت بسیار بالاتر دیگر الگوها، به ویژه الگوهای دیجیتال، است. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از طریق این الگوی بازاریابی مسیر دشواری پیش رو نخواهید داشت. 

ارائه کوپن های تخفیف

مشتریان همیشه عاشق خرید همراه با تخفیف هستند. این امر به آنها روحیه بسیار خوبی می دهد. بنابراین شما باید بیش از هر زمان دیگری برای فروش همراه با تخفیف در مناسبت های مهم آماده باشید. یک ایده جذاب در بازاریابی آفلاین ارسال کوپن های تخفیف برای مشتریان از طریق پست است. این امر امکان تعامل با مشتریان و جلب نظرشان در رقابت با دیگر برندها را فراهم می سازد. وقتی دیگر برندها صرفا بر روی بازاریابی دیجیتال تمرکز دارند، اسال کوپن های تخفیف به طور سنتی ایده ای متفاوت خواهد بود و نظر هر مشتری را جلب خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: تکنیک های بازاریابی فراموش شده

گروه های بازاریابی

وقتی بازاریاب های شما به طور مستقیم محصولات تان را تبلیغ کرده و با مشتریان احتمالی صحبت می کنند، شانس تاثیرگذاری شما به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به دنبال بازاریابی دیجیتال هستند. اگرچه این الگو مزایای بسیار زیادی دارد، اما دست آخر تاثیرگذاری تعامل رو در رو با مشتریان را به همراه نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید به دنبال تشکیل گروه های بازاریابی نیز باشید. این گروه ها حتی در شبکه های اجتماعی نیز به جای تعامل دسته جمعی با مشتریان، هر کدام را به تنهایی مورد هدف قرار داده و با آنها وارد گفت وگو می شوند. 

بازاریابی گروهی به بهترین شکل ممکن در مراسم های کاری روی می دهد. شما در چنین مراسم هایی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف  را خواهید داشت. بنابراین باید همیشه نسبت به اجاره یک غرفه در مراسم های مهم کاری و حضور تیم بازاریابی تان در آن اطمینان حاصل کنید. 

کنفرانس های کاری

کنفرانس ها نیز مانند مراسم های کاری فرصت خوبی برای بازاریابی آفلاین محسوب می شود. مدیران ارشد هر برند به طور معمول در کنفرانس ها فرصت سخنرانی پیدا می کنند. تلاش برای بیان ویژگی ها و نوآوری های برند در چنین کنفرانس هایی امر بسیار مهمی محسوب می شود. شما با چنین کاری فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان داشته و از کوچک ترین شانسی برای تعامل با آنها استفاده خواهید کرد. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای توجیه مدیران شرکت به منظور پیگیری اهداف بازاریابی برند حتی در کنفرانس های کاری باشید، در غیر این صورت یک فرصت عالی برای جلب مشتری را از دست خواهید داد. 

امروزه بسیاری از برندها دیگر توجهی به بازاریابی آفلاین ندارند. این امر فقط آنها را در مقایسه با رقبای باهوش ترشان عقب خواهد انداخت. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه الگوهای آفلاین را در کار آنلاین مدنظر قرار دهید. این امر به شما فرصتی عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. همچنین از نقطه نظر هزینه های بازاریابی نیز تا حدود زیادی با صرفه جویی در بودجه مواجه خواهید شد. 

منبع : business
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CHsd0FdG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه