دوشنبه, 23 تیر 1399 - 11:30

کدام برای برند ما بهتر است؟

فروش آنلاین در بسیاری از نقاط دنیا بدل به ترندی جذاب شده است. رشد تعداد فروشگاه های آنلاین در سراسر دنیا نکته ای نوید بخش برای آینده این صنعت است. در این میان برخی از کسب و کارها همچنان بر روی فعالیت آفلاین تمرکز دارند. این ‎گونه از کسب و کارها به دلیل ماهیت فعالیت‎ شان حضور در دنیای آنلاین را چندان جذاب تعریف نمی‎کنند.

امروزه بسیاری از کارآفرینان نسبت به ایجاد فروشگاه برای کسب و کارشان دچار تردید هستند. ما در این میان با گزینه فروشگاه آنلاین و آفلاین در تقابل هستیم. از یکسو ایجاد فروشگاه آنلاین جذابیت‎های بسیار زیادی دارد، با این حال تمام برندها توانایی استفاده از مزیت های این حوزه را ندارند بنابراین انتخاب میان این دو گزینه بسیار دشوار خواهد بود. هدف ما در ادامه بررسی مزیت‎ های هر کدام از دو گزینه فوق برای بهبود توانایی شما به منظور انتخابی هرچه بهتر است

فروشگاه آنلاین در برابر آفلاین

فروشگاه های آنلاین

فعالیت در زمینه فروش آنلاین مزیت ‎های قابل ملاحظه ‎ای دارد. این امر شامل کاهش هزینه‎ های جاری و همچنین عدم نیاز به استخدام شمار بالایی از کارکنان است. به این ترتیب شما در عمل هزینه‎های جاری کمتری خواهید داشت. همچنین ارتباط شما با فروشندگان اصلی کالاها و خدمات مختلف بهتر خواهد شد. امروزه دو نوع از کارآفرینان به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین هستند. گونه نخست در تلاش برای فروش محصولات خودشان هستند. این دسته دارای تولیدی‎های متعدد هستند بنابراین تلاش برای فروش محصولات به صورت آنلاین در عمل آنها را به یک نوع محصول در بازاری بزرگ تنها خواهد گذاشت.

امروزه موفقیت در زمینه فروش آنلاین بستگی به تنوع محصولات ما دارد بنابراین چنین گزینه‎ای برای یک برند با تنوع محصولات پایین هرگز مناسب نخواهد بود. اگر شما در این زمینه به دنبال ایجاد فروشگاه آنلاین هستید، باید دست‎کم به دنبال جلب نظر دیگر فروشنده‎ها به منظور افزایش تنوع محصولات‎تان باشید.

مطلب مرتبط: نقطه شروع راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه های آفلاین

وضعیت فروشگاه های آفلاین به طور کلی متفاوت است. چنین فروشگاه‎هایی در طول سده‎های متمادی در دنیای کسب و کار حضور داشته ‎اند بنابراین اعتماد بسیار بیشتری از جانب مخاطب هدف دریافت می‎کنند. بسیاری از برندها برای فروش محصولات‎شان، حتی با تنوع اندک، به سراغ این گزینه می ‎روند بنابراین شما باید در عمل به دنبال جلب نظر مخاطب هدف باشید. تنوع محصولات در این الگو هرگز محل بحث نیست.

تکیه اصلی کارآفرینان برای انتخاب این الگو امکان جلب نظر مخاطب هدف به شیوه‎ای تاثیرگذار است. همه ما گشت‏وگذار در فروشگاه‎های آفلاین را دوست داریم. همین امر بسیاری از کارآفرینان را به سوی ترجیح این الگوی فروش به دیگر شیوه‎ها هدایت می‎کند. توصیه ما در این خصوص تلاش برای همکاری با دیگر برندها برای ایجاد یک فروشگاه بزرگ و پر از محصولات متنوع است. به این ترتیب دامنه وسیعی از مشتریان به سراغ فروشگاه شما خواهند آمد. این نکته شاید در نگاه نخست جذابیت چندان زیادی برای برندها نداشته باشد، اما مزیت جلب نظر مشتریان علاقه‎مند به سایر برندها را به همراه دارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید