دوشنبه, ۱۵ آذر(۹) ۱۴۰۰ / Mon, 6 Dec(12) 2021 /
           
فرصت امروز

هر برندی در بازار تعدادی مشتریان ناراضی دارد. در این میان تفاوتی هم بین برندهای بزرگ و کوچک نیست. به همین خاطر مدیریت کسب و کار در این وضعیت امر بسیار دشواری خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها در عمل توانایی لازم برای مدیریت شهرت برندشان را ندارند. همین امر آنها را روز به روز بیشتر شبیه به کسب و کارهایی کلیشه ای می کند. استراتژی مدیریت شهرت کسب و کار دقیقا در چنین شرایط بحرانی به درد کارآفرینان می خورد. اگر شما به دنبال راهکارهایی برای کاهش میزان ریسک در مدیریت شهرت کسب و کار و بهینه سازی آن هستید، نکات مورد بحث در این مقاله کاملا برای تان کاربردی خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات و راهکارها در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

راهکارهای مدیریت شهرت کسب و کار در دنیای آنلاین

ارزیابی وضعیت برند

بسیاری از بحران ها در رابطه با میزان رضایت مشتریان و شهرت برندها با یک شناسایی زودهنگام به سادگی حل و فصل می شود. درست به همین خاطر کسب و کارها باید آمادگی لازم برای شناسایی مشکلات و رفع‎شان در زمان مناسب را داشته باشند. 

مطلب مرتبط: مزایا و راهکارهای مدیریت شهرت برند: نکاتی که باید بدانید

اگر برند شما برنامه ای مشخص برای ارزیابی مداوم وضعیتش داشته باشد، بسیاری از مشکلات به سادگی هرچه تمام تر شناسایی شده و شما هیچ مشکلی برای ادامه فعالیت برندتان نخواهید داشت. متاسفانه بسیاری از مدیران نسبت به اهمیت این موضوع توجه لازم را نشان نمی دهند. به همین خاطر کسب و کارهای بسیار زیادی در عمل با مشکل تاثیرگذاری بر روی مشتریان رو به رو هستند. 

خوشبختانه شما برای ارزیابی مداوم وضعیت برندتان شمار بالایی از ابزارهای مناسب را در کنارتان دارید. این ابزارها تنوع زیادی دارد، اما بهترین نمونه گوگل آلرتس (Google Alerts) است. مهمترین نکته در رابطه با این ابزار ارائه اش به طور رایگان است. بنابراین شما برای استفاده از آن هیچ مشکلی پیش روی تان نخواهد بود. شما برای دسترسی به این ابزار فقط باید عبارت گوگل آلرتس را سرچ کنید تا به سادگی با آن رو به رو شوید. استفاده اصلی شما از این ابزار برای پیگیری وضعیت ارزیابی کارشناس های برندتان از وضعیت بخش های مختلف خواهد بود. 

امروزه بسیاری از برندها در عمل با فاصله های زمانی بسیار زیادی اقدام به ارزیابی وضعیت برندشان می کنند. این امر مشکلات فراوانی برای چنین کسب و کارهایی به همراه خواهد داشت. استفاده از ابزار گوگل آلرتس به شما برای ارزیابی مداوم و بدون وقفه وضعیت برندتان کمک خواهد کرد. 

ترغیب مشتریان به ثبت نظر بیشتر

هر برند مشهوری در بازار حسابی مشتریانش را به ثبت نظر درباره خدماتش ترغیب می کند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری بسیار زیادی از نظر روانی بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. اگر شما به دنبال ارتقای جایگاه برندتان در بازار و بهینه سازی وضعیت تان هستید، باید اول از همه به نظرات مشتریان توجه نشان دهید. 

نظرات مشتریان نه تنها اعتبار برند شما در بازار را ارتقا می دهد، بلکه فرصتی مناسب برای آگاهی از خواسته های آنها نیز هست. شما به عنوان یک کارآفرین باید همیشه پاسخ های مناسبی به نیازها و درخواست‎های مشتریان بدهید. همه این موارد فقط در صورتی محقق خواهد شد که شما به خوبی مشتریان را نسبت به ارائه نظر ترغیب کنید. 

طراحی محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی همراه با سوالات جذاب از مشتریان و همچنین ارسال ایمیل هایی با متن درخواست از مشتریان وفادار برای اظهارنظر درباره اقدامات تازه برندتان از جمله تاثیرگذارترین راهکارها در این میان محسوب می شود. چنین راهکارهایی به بهترین شکل ممکن برند شما را در میان مشتریان محبوب خواهد کرد. 

اگر برند شما با مشتریانی بی میل نسبت به ثبت نظر مواجه است، به احتمال زیاد مشکلات زیادی برای تعامل با آنها دارید. همین امر باید برای بازنگری در شیوه تعامل با مشتریان کافی باشد. بدون تردید هیچ برندی در تعامل با مشتریان بهترین عملکرد ممکن را ندارد. بنابراین شما باید همیشه برای به روز رسانی شیوه تعامل با مشتریان انگیزه کافی داشته باشید. 

بیان داستان برند در ابتدای کار

داستان هر برندی مهمترین منبع برای جلب نظر مشتریان محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به دنبال بیان داستان های عجیب درباره کسب و کارشان هستند. این امر هیچ تاثیرگذاری ویژه ای بر روی مشتریان به همراه نخواهد داشت. پس بی جهت وقت تان را در این رابطه تلف نکنید. مهمترین نکته در داستان برند بیان ویژگی ها و ارزش های اصلی کسب و کار است. اگر شما همین نکته را به خوبی مدنظر قرار دهید، داستان تان جذابیت لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را پیدا خواهد کرد. 

شما به عنوان کارآفرین یا بازاریاب باید همیشه یادتان باشد داستان برند مهمترین نقطه اتصال برندتان به مشتریان است. پس برای مدیریت شهرت باید به طور مداوم آن را بیان نمایید. این امر موجب عادت کردن مشتریان به داستان برندتان می شود. به این ترتیب به هنگام خرید اول از همه سراغ برند شما خواهند آمد. 

امروزه شیوه های بازاریابی و انتشار داستان برند نسبت به گذشته تفاوت های بسیار زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر شما باید به دنبال راهکارهایی برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان تان باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان و رقابت با برندهای بزرگ نخواهید داشت. بهترین گزینه در این میان همکاری با یک اینفلوئنسر است. همکاری با چنین افرادی به اندازه چندین کمپین ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار شما بازگشت سرمایه خواهد داشت. البته یادتان باشد هزینه های اجرای چنین الگویی از بازاریابی نیز به مراتب بیشتر از سایر شیوه های رقیب است. 

مطلب مرتبط: چالش های مدیریت شهرت برند

طراحی برنامه ای ویژه برای مقابله با شرایط بحرانی

وضعیت شهرت برند شما در بازار همیشه رویایی نخواهد بود. به همین خاطر باید برنامه ای دقیق برای مواجهه با شرایط بحرانی هم داشته باشید. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. مهمترین وظیفه شما در این میان تعیین دقیق وظیفه هر تیم کاری در شرایط بروز بحران است. چنین امری موجب پرهیز از دستپاچگی های رایج و تلاش از همان لحظه اول برای رفع مشکل می شود. نتیجه این امر امکان مدیریت بهینه شهرت کسب و کار در بازار و حفظ مشتریان خواهد بود. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h9F4uBVP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه