بازار کار دیگر مثل گذشته نیست. برای دهه ها رابطه میان مدیر و کارمند یک جاده یک طرفه بود. مدیر دستور می داد، کارمند اطاعت می کرد و در ازای این فرمان برداری در پایان ماه حقوقی دریافت می کرد. مدیران فرماندهانی بودند که در اتاق های شیشه ای خود نقشه می کشیدند و از سربازان شان انتظار داشتند که بدون چون و چرا، آن نقشه ها را ا...
در فرهنگ بسیاری از شرکت های امروزی یک تصویر نمادین از یک کارمند متعهد وجود دارد: فردی که تا دیروقت پشت میزش نشسته، نور مانیتور تنها روشنایی اتاقش است و با افتخار از حجم کاری تمام نشدنی و آخر هفته هایی که صرفا به کار گذشته، صحبت می کند.
برای دهه ها این تصویر به عنوان یک مدال افتخار تلقی می شد؛ نشانه ای از جاه طلب...
رسیدن به صندلی مدیرعاملی برای بسیاری نقطه اوج یک مسیر حرفه ای است. این جایگاه مترادف با قدرت، موفقیت، اعتبار و البته درآمدی است که رویای بسیاری از ماست. ما مدیران عامل را روی جلد مجلات معتبر می بینیم، در کنفرانس های جهانی برای شان دست می زنیم و داستان موفقیت شان را به عنوان الگویی بی نقص دنبال می کنیم. تصویری که رسانه...
تصور کنید یک جراح برجسته قرار است یک عمل قلب باز پیچیده انجام دهد. او پیش از ورود به اتاق عمل ساعت ها سوابق بیمار، نتایج آزمایش ها و ساختار آناتومی منحصربه فرد او را مطالعه می کند. او تیم خود را با دقت انتخاب می کند، ابزارهایش را آماده می سازد و برای هر سناریوی احتمالی یک نقشه جایگزین در ذهن دارد. حالا همین صحنه را به...
تصور کنید یک شرکت خودروسازی بزرگ و معتبر پس از سال ها تبلیغ بر روی پاکیزگی و بهینه بودن موتورهای دیزلی خود، ناگهان مشخص شود که با یک نرمافزار متقلبانه نتایج آزمون های آلایندگی را دستکاری کرده است. یا یک غول شبکه های اجتماعی که شعارش «اتصال دنیا به یکدیگر» است، متهم به سوءاستفاده گسترده از داده های خصوص...
تصور کنید در اتاق فرمان یک کشتی غول پیکر نشسته اید. ناگهان آژیر خطر به صدا درمی آید. دریا توفانی شده، امواج سهمگین به بدنه کشتی می کوبند و از هر سو گزارش های نگران کننده ای از نقص فنی و شرایط پیش بینی نشده به سمت شما سرازیر می شود. خدمه وحشت زده به شما چشم دوخته اند و منتظر دستور بعدی هستند. در این لحظه مرگ و زندگی مهم...
در دنیای کسب و کار دو نوع مدیر وجود دارد. دسته اول مدیرانی هستند که تیم خود را مانند یک صفحه شطرنج می بینند؛ مجموعه ای از مهره ها که باید آنها را برای رسیدن به یک هدف مشخص جابه جا کرد. تمرکز آنها بر روی وظایف، مهلت ها و نتایج است. این مدیران شاید بتوانند در کوتاه مدت به اهداف شان برسند، اما هرگز نمی توانند یک تیم الهام...